Skocz do zawartości

[e39] wyrownanie obrotow przy zmianie biegu


Sosna91

Rekomendowane odpowiedzi

w zasadzie cięzko to nazwac i taki ogólny temat troche z czystej ciekawosci.

 

a wiec jadąć załóżmy 2gim biegiem ok 4tys obrotow, wciskamy sprzegło i puszczamy gaz, obroty spadaja, na bieg 3ci przy tej samej predkosci bedzie przypadało około 2,800RPM (nieistotne ale załóżmy) obroty spadajac na początku gwałtownie, schamowują przy juz ok 3200-2600RMP i opadaja w tym zakresie troche wolniej umożliwiająć nam łagodniejsze wyczucie i zmiane biegu. jest to fajnie zauwazalne jak rozpedzam auto na 3cim biegu do 80km\h i juz z taka chce jechac do wrzucam 5ty bieg odrazu i czekam az obroty opadna, nie wiem ile jest w tym momencie ale zalozmy ze 4tys i spada glatownie do 3tys, zwalnia na te 400RPM znow szybciej do 2tys RPM i zwalnia przy 1900RPM . nie wiem czy mnie zrozumieliscie i czy zauwazliscie to, osoby z manualnymi skrzyniami, ale jestem ciekaw co tym steruje i co za to odpowiada.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szczerze powiedziawszy, to już tak długo jeżdżę, że przestałem zwracać na takie rzeczy uwagę. Wrzucam bieg i puszczam sprzęgło w momencie w którym słyszę, że są na odpowienim poziomie i moim zdaniem to właśnie puszczenie sprzęgła dostosowuje obroty do przełożenia.

 

Z ciekawości jutro 1k km przede mną, bedzie czas, żeby sprawdzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy to robi z automatu, nie mysli sie o tym aletakie cos zauwazylem, przeciagniej go wyzej np na 3cim biegu wcisnij sprzeglo i zobacz ze obroty spadajac w 2-3 miejscach przychamują.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szczerze powiedziawszy to zrobiłem dzisiaj kawał trasy i nie zauważyłem, obroty stabilnie lecą do 750r/s bez przystanków.

 

Może 2.3 tak ma, albo coś masz nie halo (przepustnica nie domyka, krokowiec przytkany?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sosna:

Obroty !!!HHHHHHHHHHHH!!!amują, bo zapewne już powili puszczasz sprzęgło - to może być najzwyklejszy odruch. Nie ma żadnego mechanizmu wyrównującego obroty - byłby potrzebny, gdyby nie było synchronizatorów w skrzyni (tak jak w wielu motocyklach). Ewentualnie jest tak jak koledzy mówią, że masz coś nie tak z dolotem (np. lewe powietrze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom na pewno coś masz nie tak bo zwykle jest tak ze jak uruchamiasz sprzęgło to skrzynia i silnik przestają na siebie oddziaływać i obroty tak samo spadają jak byś bez biegu puścił pedał gazu

 

Lewe powietrze czy łapie możesz sprawdzić specjalnymi środkami w aerozolu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.