Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja bym chciał szczerze zobaczyć twoją minę jak w trasie np na wakacje pierdolnął by ci ten rozrząd tak jak tysiącom ludzi na świecie :). Nie życzę tego oczywiście ale myślę, że widok twojej twarzy przez pryzmat tego co pisałeś o tym silniku był by bezcenny..

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Zaraz się zacznie - trzeba było kupić M47, albo benzynę R6 itd.... Kolega nie pyta o poradę w zakupie, więc daruj sobie te banalne teksty.

 

 

 

Banalne nie banlne, czytając WCZESNIEJ można było sie 2x zastanowić zanim się to cudo kupiło, teraz nowy właściciel LEDWO po kupnie ma już za przeproszeniem ścisk w dupie czy zmieniać rozrząd czy nie zmieniać, czy walnie mu dziś czy za miesiąc, czy w drodze na wakacje ... . Póki co wy robicie dywagację czy zmieniać, czy nie zmieniać czy obserwować, nasłuchiwać itp itd... :). A to gość musi z tym żyć z nadzieją że nie [bAD]....e :)

 

 

pzdr. Łukasz

Gdybyś posiadl podstawowe umiejętności czytania ze zrozumieniem to byś wiedział, że założyciel wątku znał problem przed zakupem.

A jeżeli ktoś ma gdziekolwiek scisk, to przez takich paranoikow jak Ty, ktorzy nie mieli do czynienia z silnikiem ale najwięcej mają do powiedzenia. Lepiej martw sie o swój rozrzad, bo też potrafi sie zepsuć. Tak jak wszystko zresztą.

Opublikowano

Nikomu nie życzę awarii. Czy to wału korbowego czy turbiny czy rozrządu.

Awarie rozrządu zdarzają sie mniej wiecej 1-2 razy na 1000 silników. Tak wynika ze statystyk ASO z którego korzystam.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ten silnik tak ma i co ciekawe w ASO nie maja pojęcia dlaczego w jednych silnikach jest problem przy małych przebiegach, u innych przy dużych, a potrafi tez być cichy. Podobno winna leży po stronie fabryki - zły montaż jak i zła jakość elementów składowych, teraz głownie napinacza.

N47x to teraz najbardziej popularna jednostka napędowa w BMW, wiec wszelkie usterki i problemy są rozwiązywane na bieżąco.

Gwarancja to podstawa, wiec nie ma co sie przejmować, niech wymieniają, a i niezależne warsztaty to robią coraz lepiej i taniej.

Opublikowano
Kolega wcześniej czytał i wiem to na sto procent, wiec skończcie te głupie gadki.

Ja tez czytałem i kupiłem cztery auta z takimi silnikami i nigdy tego nie zalowalem bo nic sie nie zepsuło.

W kwestii gwarancji. Gwarancja obowiązuje przez 2 lata bez limitu km obojętnie czy było to robione wcześniej w ramach gwarancji czy jako usługa płatna. Wyjątkiem jest być moze sytuacja gdy było to robione w ramach rozszerzonej gwarancji.

 

Dobrze mówisz. Wiedziałem o tym doskonale. Co chyba nie oznacza, że musze i chce z tym żyć. :nienie: Co do silnika Panowie uznałem, że musi to być auto polifcie i na takie mnie było stać, więc uznałem, że lepiej kupić takie niż to przed liftem ze zdrowym łańcuchem, ale innymi przypadłościami i przebiegiem często 2x większym. Co do silnika uznaje sie za gościa, który lubi jeździć a nie szaleć więc (może odrobinkę :norty: ), wiec silniki 330d i inne mnie nie interesowały. Co do przebiegów i tego, że powinna to być benzyna. Benzynowych 3 jest mniej to i trudniej trafić cos w dobrym stanie. A trafiła mi sie że 320d wiec sie nie zastanawiałem.

 

Teraz droszy Państwo co ustaliłem. Wykonałem telefony do 2 róznych ASO.

1 - wysłuchano mnie i uznano, że skoro został wymieniony to oczywiście gwarancja biegnie od poczatku i wymiana jesli jest konieczna się należy. Mówili tak do czasu, aż... powiedziałem, że auto importowane :duh: . A to wtedy się już okazało, że tu (w PL) taka gwaranacja nie obowiązuje.... i że kążde ASO w Polsce się tego trzyma i nic poradzić nie mogą na to.

 

2 - wysłuchano mnie, potem sprawdzono VIN i stwierdzono, że rzeczywiście na ok 90tys rozrzad był wymieniony i było to jesienią 2012r. Zapewniono, mnie, że jeśli taka potrzeba by zaszła to należy sie wymiana w ramach gwarancji, lecz powienienem mieć jakiś dowód wymiany tzn jakis dokument :mad2: więc mówie, że nie mam ale przecież w Ich komputerze jest, że został wymieniony. Przyznano mi rację i powiedziano, że faktycznie skoro wymieniony w ASO i jest w kompie to problemow być nie powinno. Spytałem, czy jeśli wymiana była w Niemczech Holandii lub gdziekolwiek to czy też należy się wymiana. Odpowiedziano, że należy.

 

Dość duża rozbieżność zdań jak na jeden kraj co nie? :shock: przyznam, że w ASO nr 2 osoba wydawala sie jakas taka mniej zorientowana w temacie. Wiec ogolnie mam 2 podejrzenia ASO nr 1 probuje sie wypiać i zrobić mnie w konia, lub w ASO nr 2 osoba była niezorientowana w temacie....

 

I teraz moje pytanie. Skoro mówimy o pewnej sieci dealerskiej, sieci Autoryzowanych serwisów BMW ( bo przeciez sa także niezależni dealerzy czego sie dowiedziałem nie dawno) to czy istnieje jakas struktura nad nimi, szefostwo, nie wiem dyrektorzy ds serwisu na Polske czy coś podobnego, gdzie moglbym sie dowiedzieć na jak to jest z ta gwarancją. Chodzi mi o osoby których zdanie byłoby niepodważalne.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

To ja czegoś nie rozumiem, skoro KOLEGA świadom, to po jaki gwint ten temat na forum ??. Przed zakupem temat znał a tutaj pytanie z cyklu JAK szura to co zrobić :duh: :), no kurde jedź do mechanika niech oceni, zmień jak potrzeba i dupy nie truj, a nie temat z cyklu 100pytań do ..... Z jednej strony niby kolega się zorientował w temacie, wiec o jak i za ile choć w 1 poście chyba jednak nie kompletnie lizną sprawę i teraz temat na forum, żeby przeprowadzić jak dziecko za rączkę przez ten problem, bo ledwo kupił auto, sprawdzał a teraz nagle wielkie halo bo trzeba się dowiedzieć co z tym zrobić choć jak twierdzi lekcje odrobił :mad2: .

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Nikomu nie życzę awarii. Czy to wału korbowego czy turbiny czy rozrządu.

Awarie rozrządu zdarzają sie mniej wiecej 1-2 razy na 1000 silników. Tak wynika ze statystyk ASO z którego korzystam.

 

taaaa tylko od paru lat, kupa warsztatów się wyspecjalizowała w tej usłudze .... i pewnie statystyki dotyczą w 95% albo lepiej wymian rozrządu na gwarancji o ile ktoś dotrwał... czyli BARDZO wiarygodne statystyki :). wątpię, że nawet te 5% które sobie wymyśliłem wydało by 20.000 na robotę ( w niektórych przypadkach to 1/2 może trochę mnej niż wartośc AUTA ) w ASO..... śmiem wątpić.... i posunąć się dalej że 99% napraw rozrządu w ASO dotyczyło aut na gwarancji, a te PO gwarancji robienie były poza serwisem albo w przypadku walniecia rozrządu po prostu leciał nowy słupek TEŻ poza serwisem.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Wydaję mi się, że nie jest wymagane potwierdzenie na papierze że miałeś dokonywaną wymianę.

Gdy moje auto było na gwarancji, jedyne papierki jakie dostawałem od ASO to te, przy składaniu reklamacji. Z OBSERWOWANYM opisem usterki.

 

Faktem jest, że ostatecznie otrzymałem pismo na którym czarno na białym jest napisane co dokładnie zostało wymienione, ale było to na moją prośbę. Gdybym się nie upomniał - nic bym nie dostał. Jak oni mówią, wszystko mają w komputerze.

Opublikowano

Wyspiarz. Ja KOLEGO temat znałem i lekcje choć trochę odrobiłem :roll: Jednak zarzucasz mi że zadaje "100 pytań do..." Poczytałem troche tu o tym zanim założyłem temat szkoda tylko, że w wielu tematach spora cześć postów dotyczyła bicia piany przez Ciebie na forum co do kwestii szmelcowatego N47. Tu też dałeś już 4 zaczepnego posta nic nie wnoszącego do tematu. Pragnę również zauważyć, że wiekszość moich pytań i spostrzeżen nie dotyczyła samego rozrzadu, lecz badania przez ASO oraz podejścia do napraw gwarancyjnych....

 

Dziś zadzwoniła do mnie PAni z ASO gdzie badałem auto i spytała mnie jakie mam spostrzeżenia co do samego badania. Przypadek ?

Poza tym dowiedziałem się od speca z serwisu (czyli 3 analizowane ASO), że naprawa gwarancyjna mi nie przysługuje ponieważ poprzedni rozrzad był wymieniony już na gwarancji i za taką wymianę właściciel nic nie zapłacił, wieć gwarancji na niego nie ma. Druga sprawa jest taka, żę został wymieniony za granicą więc również z tego powodu gwarancja nie przysługuje w POLsce. Chory układ, czyli wychodzi, że rozrzad moze sie zepsuć raz a za drugim razem ASO już nie odpowiada za ten bubel... czyli winny jestem ja. Powiedziałem, że to troche niezgodne z obowiazującą ustawą, a on mi na to, że to jest ich ostateczne oficjalne stanowisko :mad2: . Gdyby był wymieniony w Polsce i nie w ramach gwarancji wówczas przysługiwałaby na niego 2 letnia gwarancja.

 

Poza tym dowiedziałem, się że nie wiadomo czy tak naprawdę założono mi rozrząd "poprawiony" oraz, że na 99% wymieniony był także wał korbowy, gdyż jakieś śruby lub bolce łączące korbowody z wałem zostały wymienione.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

To nie przypadek, lecz standardowa procedura. Badanie satysfakcji klienta.

Co do gwarancji na wykonana czynność. Jesli nie była wykonana w ramach kontraktu , lecz standardowej gwarancji to na naprawę obowiązuje dwuletnia gwarancja. Ja sugeuruje jeszcze telefon do ASO, gdzie naprawa została wykonana i zapytanie ich o stanowisko. Nawet jesli będziesz musiał jechać do Niemiec to sie opłaci.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.