Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po wymianie pokrywy rozrzadu ktora uszkodzil napinacz paska bylo wszystko ok do jakichs 250km po naprawie. Wymienione byly wszystkie potrzebne czesci od uszczelek po nawet podkladki pod wtryski. Demontowany byl lancuch zeby zalozyc uszczelke pod pompe oleju wszystko po naprawie bylo ok tylko mechanik powiedzial ze trzeba jeszcze wymienic kolo pasowe walu o ma bicie. Z racji braku funduszu kolo mialo zostac stare ok miesiaca czasu do nastepnej wyplaty ale po przejechaniu ok 250km od naprawy zaczelo cos stukac wiec stwierdzilem ze owe kolo juz umarlo i auto dostalo nowe kolo pasowe lecz to niestety nie byla przyczyna stukow. Wszystkie wymienione czesci to: uszelki: pokrywa zaworow, pokrywy rozrzadu i miski olejowej, podkladki pod wtryski, rolka napinacza, napinacz hydrauliczny, zimering na wale od pokrywy, paski, kolo pasowe no i chyba tyle. Oczywiscie nowe plyny (aha filtr oleju nie mial tego malego oringa, Filtron tak ma wiec zostal stary z racji tego ze nie był zużyty). Dodam jeszcze ze auto pali normalnie nie pusci nawet dymka chociaz ma juz 314449km na liczniku, mocy tez nie ubylo turbo nierze od jakis 1650-1700obr.

Aha dodam jeszcze ze stuki sie zaczely po jezdzie do domu autostrada z predkoscia ok 180-190km zatrzymalem sie na bramce i tu juz byly te stuki przed wyjechaniem na autostrade stukow nie bylo a dystans autostradowy jaki przejechalem to ok 9km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba pierwsze BMW z przebiegiem ponad 300 tysięcy :D ale to taka nasza polska anomalia...

 

Dźwięk chyba pękniętego wału... częsta przypadłość, oczywiście obym się mylił.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Chyba pierwsze BMW z przebiegiem ponad 300 tysięcy :D ale to taka nasza polska anomalia...

 

Dźwięk chyba pękniętego wału... częsta przypadłość, oczywiście obym się mylił.

 

To samo chcialem napisac :( Albo panewka.

Opublikowano
To może być tez dzwigienka zaworu ,lub cos pociągło do cylindra przykleilo się do tłoka i puka o głowice ,wcale nie musi to być wał :wink:
Opublikowano
Sprawdzone ciśnienie oleju na ciepłym silniki wolnych obrotach 1.4 przy ok 2.5tys prawie 4.1 wiec ciśnienie oleju w normie. Mechanik powiedział ze może to być hydraulik bo taki dźwięk przypominający właśnie to albo klepanie zaworu. Za chwilę zrzuca paski żeby wykluczyć jeszcze pompę wody bo coś pamiętam jak w m43 mi padało pompa wody to tez coś tak tyrkolilo tylko ze dużo ciszej wiec dla pewności zrzuca paski a jak nie to została góra silnika do roboty
Opublikowano
Jak mechanior zdejmie pokrywe zaworów to niech pokręci silnikiem ręcznie zobaczy czy napotyka opór w którymś momencie ,bedzie mu się lekko kręciło bo i tak do zdjęcia pokrywy musi wyjąć wtryski jak będzie jakis opór to moglo się coś dostać do któregoś cylindra i tak stuka
Opublikowano

Zdejmij górną plastikową osłonę silnika i posłuchaj, popatrz dookoła wtryskiwaczy. U mnie tak pukała jak wydmuchała miedź spod wtrysku. Po zdjęciu osłony okazało się że spod wtrysku wyłazi jakiś taki czarny bloob, no i pukało sobie radośnie kompresją w przestrzeń ;).

To na początek. Wał pęknięty zawsze zdążysz jeszcze zdiagnozować.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Z wypowiedzi wnioskuje , że auto mimo tego stukania jakoś w miarę normalnie jedzie ? Więc wykluczyłbym wał .

Dźwięk przyśpiesza wraz ze wzrostem obrotów - może właśnie to wcześniej wspomniana panewka?

 

U mnie z okolic wtryskiwacza coś cyka - właśnie jakby podkładka , ale jest to rytmiczny dźwięk niezależny od prędkości i obrotów

Opublikowano
Auto chodzi całkiem normalnie no nie licząc właśnie szukania. Mocy nie straciło i żadnych innych objawów tez nie ukazuje jutro pojadę na zmierzenie ciśnienia na tłokach to bd więcej wiedział.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
auto odstawione bylo do mechanika a diagnoza albo 3 albo 4 tlok stuka wiec wymiana silnika albo zakup anglika 330d i potem przeszczep

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.