Skocz do zawartości

CZY TO MOZE BYC WINA AMORTYZATORA ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanko z serii dla blondynek. Co to za diabelstwo nie pozwala mi cieszyc sie z jazdy : po pierwsze odczuwam sciaganie w prawo (cisnienie w gumach ok ; trzech magikow mechanikow idzie w zaparte . ze w zawieszeniu nie ma najmniejszego luzu); po drugie przy wjechaniu w dziure jedna strona ladnie tlumi nierownosc a druga strona -jest odczuwalne uderzenie w kierownice a w zasadzie seria uderzen (cos jakby bilard po kierownicy) ; po trzecie przy lekkim chamowaniu odczuwam drzenie kierownicy.

Wniosek jaki mi sie nasuwa jest taki , mam uszkodzony swozen w wachaczu i ( lub ) skonczyl mi sie amortyzator.

Dodam ze wymienilem tuleje w wachaczach ( wstawilem od m3 ) oraz jeden ze swozni okreslony przez mechanika jako uszkodzony, jak rowniez laczniki stabilizatora.

Z zawieszenia nie slychac zadnego postukiwania wydaje sie ze jest sztywno wszedzie,i juz nie wiem co mam o tym myslec , bo samochod bezwypadkowy w dodatku bmw wiec powinien sie jakos prowadzic - nie???

Bad toys 4 Bad boys
Opublikowano

Nic nie ruszalem z geometria bo chcialem najpierw wymienic opony na nowe a te ktore mam sa za niskie powinny byc 205 /60 /15 a sa 195 /65 /15.Poza tym chcialem sie upewnic ze z zawiecha juz wsio gut.

Mechanik stwierdzil , ze pomimo innego rozstawu otworow w tulejach od m3 nie powinno sie nic zmienic w geometrii bo po opuszczeniu i obciazeniu samochodu na tulejach zwyklych same ustawiaja sie tak ze w tych tulejach otwory rosuwaja sie w takie polozenie jak jest w tulejach od m3 :twisted: a jest tak caly czas i na sztywno.

Bad toys 4 Bad boys
Opublikowano

na forum zauwazyłęm opinie:

Luz

zbierznosć

opony

 

Ale coś mi w tych bmw nie gra opona wyząbkowana to piszą ,zę woźi inne rozmiary wyższe opony badź niższe pisze sie ,zę woźi...

 

Mi też sciąga geometria ustawiona może troche pochylenie tylnego koła jest na granicy normy ale wsio w normi ...

 

Sprawdź to mysle ,żę amorki da sie wykluczyć o ile nierównosci są niewielkie... jak amorek całkiem padnie to skacze cały przód wystarczy ,żę jeden walnie ... miałęm tak w golfie że wyrwało mi zbiornik wyruwnawczy...

 

Powodzenia

jeżeli u mnie to faktycznie wina opon to dam znać! aaa i nie wiem czy masz kierunkowe opony bo może jak jest źle założona to tworzy opory i zwalnia przez co lekko sciąga? albo chamulec gdzieś łapie lekko?

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Niunie przytaszczylem z holandii , tam serwisowali ja w aso .Jednej rzeczy sie nauczylem przy samochodach serwisowanych bez zaleglosci w zawieszniu a w szczegolnosci przyprowadzonych z krajow " równych asfaltów " NIE DOTYKAC GEOMETRII bo sie okaze ze juz nigdy tak sie jej nie ustawi. Wszelkie zmiany katow pochylenia z rególy biora sie z niesprawnych elementow zawiechy.Ciekawe jaki wplyw na geometrie (ta prawidlowa ) moze miec zalozenie zbyt niskich opon -diabel tkwi w szczegolach. :idea:
Bad toys 4 Bad boys
Opublikowano
Wyszlo szydlo z worka.Jednak sworzen i luzy na poduszkach amorkow z przodu.(ukazaly sie dopiero po calkowitym uniesieniu beni za belke).Co do geometrii to po przejechaniu przez mate diagnostyczna okazalo sie ze na razie nie ma co dotykac.
Bad toys 4 Bad boys
Opublikowano

i nie ma sie co dziwic ze geometri nie trzeba nawet dotykac po wymianie sforznia czy tuleji wachacza prszedniego ze zbieznoscia czy geomatria nic sie nie przestawi bo niby jak?? Zbieznosc z przodu w e-36 ustawia sie na drozkach/koncowkach drazkow i po wymianie tych elemetow trzeba sprawdzic geometrie, ustawic zbieznosc. Pozostale elementy zawiechy z przodu w e-36 sa ustawione w stalej pozycji i nie ma tam regulacji. No chyba ze ktos ustawial zbeiznosc na rozjechanych sforzniach czy tulajeach to po wymianie trzeba ustawic jeszcze raz ale 1 zasada geometria ustawia sie jak zawiesznie jest tip top i nie ma luzow bo inaczej to i tak nie ma sensu bo przestawia sie podczas jazdy.

Pisze to zebyscie nie wydawali bezsensu kasy na ustawienie geometri czy zbieznosci po wymianie np koncowki stabilaztora sforznie wachacza przedniego czy tuleji tegoz wachacza czy nawet amortyzatora -nie trzeba

po wymainie na sprawny elemet bedzie ok. Z tylu jest troszke inaczej i po wymiane tuleji wachacza glownego (tej kolo progu) trzseba sprawdzic/ ustawic zbeiznosc bo jak bedzie slisko to lipa straszna.

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.