Skocz do zawartości

2.0 D [150km], spadek mocy, kilka ważnych pytań!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Boryka sie z problemem spadku mocy. Znaczy auto po odpaleniu ma muła i nie chce jechać. Zeby załapało najlepiej np. rozpędzić sie na 4 biegu i zredukować, żeby silnik wskoczył na 3-3,5 tys, obrotów. Jak załapie i dopóki turbina jest w miare używana (np. w trasie) to auto wciska w fotel. Ale jak sie np. stanie na chwile na światłach to spowrotem jest muł i trzeba "zabieg" powtórzyć. Poczytałem troche o tym i postanowiłem dzisiaj wyczyścić te 2 zaworki od sterowania turbiną i egr. I tu spotkało mnie kilka niespodzianek. Pierwsza - po wymontowaniu zaworku od turbo okazało sie ze ktoś juz tam był. Ja czytałem tylko o czyszczeniu filterka od tego zaworu, ale ktoś przedemną juz go rozbierał, bo ten pierscien metalowy jest rozciety i ściśnięty opaską plastikową a ta kopułka z drugiej strony chyba jest przyklejona bo nie mogłem palcami ruszyć. Nie wiem czy w takim razie ten zawór jest sprawny bo już pewnie nie jest szczelny.Ale filterek wyczyściłem. I tu moje 1pytanie - Czy ten zaworek sie jeszcze nadaje, jeśli ktoś go całego rozbierał??? Przy okazji wymieniłem wężyki podciśnienia i znalazłem wąż który idzie do obudowy filtra, był założony bez opasek i leciał nim olej. Musiałem zdemontować obudowę filtra żeby tam dojść. I tu moje drugie pytanie - czy moja obudowa jest kompletna??? Bo mi sie wydaje że coś tam brakuje. Wrzucam fotkę, to miejsce zaznaczyłem na czerwono: http://zapodaj.net/0f0a017f982c3.jpg.html

Na drugiej fotce jest ten wąż oraz obudowa filtra którą po dokręceniu od góry mogę na dole odgiąć palcem: http://zapodaj.net/8e5146ae7b21a.jpg.html

Drugiego zaworka nie zdążyłem wyczyścić i wymienic wężyków podciśnienia, ale odkręciłem egr i wyczyściłem. Było sporo nagaru, myłem płynem do mycia silników. rąk nie moge domyć :( I tutaj następne pytanie: Czy tam powinna być uszczelka??? Bo po odkręceniu tych 4 śrub na 10 klucz nie było tam żadnej uszczelki. Po wyczyszczeniu i skręceniu puszcza tam tędy powietrze. Przedtem nie zwracałem uwagi czy puszczało. Są dostępne uszczelki do tego?? Czerwony silikon się nada?? Ogólnie dzisiejsza operacja nie przyniosła żadnej poprawy. Dalej jest tak samo. Oprócz tego auto trochę głośno chodzi (słychać takie mruczenie po stronie od filtra powietrza) i po dodaniu gazu słychać lekkie gwizdanie. Miałem już golfa z zajechana turbiną i to jest inny gwizd bardziej go słychać jak auto schodzi z obrotów. Jutro chcę wyczyścić jeszcze ten drugi filterek i cały dolot, bo tam też pełono sadzy, jak odkręciłem egr to tam dalej było z 5mm nagaru dookoła. Jeśli ktoś się orientuje w temacie to prosze o pomoc

-czy ten filterek się jeszcze nadaje?

-czy obudowa filtra jest kompletna?

-czy do egr musi być uszczelka, a jak tak to jaka? Może być silikon?

-wie ktoś jak sprawdzić czy intercooler jest sprawny? Bo jeszcze on mi przychodzi do głowy. A może ktoś jeszcze to przerabiał i wie co może być przyczyną takiej pracy silnika???

Z góry dzięki, pozdrawiam.

Opublikowano
Zaworek od turbo wymień na nowy lub przynajmniej zamień miejscami z zaworkiem od EGR jeśli ten nie był ruszany to przekonasz się czy jest jakaś poprawa. Uszczelka musi być między kolektorem a EGR, taka czerwona silikonowa http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/r/71.png element numer 4. Filtr powietrza nie wiem czy cały, ale wydaje mi się że tak. Intercooler zdemontuj, sprawdź ile oleju jest w środku. Jeśli widzisz wycieki oleju na zewnątrz to znak że nie jest już szczelny i trzeba by go wymienić, ale on raczej dużego wpływu na moc nie ma (musiałbyś mieć wielką dziurę żeby odczuć że coś nie tak, mała nieszczelność to jeszcze nic groźnego, sam mam drobny wyciek i dopiero po roku zdecydowałem się na wymianę i w tym tygodniu będę kupował nowy IC). Pozdro!
Opublikowano

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O

Uszczelka juz zamowiona ale nie wiem ktory zaworek bo znalazlem 2 rodzaje. Firma niby dobra z tego co czytalem. jeden jest jako zawor sterujacy za 130zl, a drugi jako regulator cisnienia i kosztuje ponad 300. Oba sa podobne. Linka do nich zamiescilem na poczatku. Ktory z nich jest wlasciwy? Jak ten za 300 to drogo, bo czytalem ze ludzie kolo 100 zl dawali. Dzisiaj zamienie te zaworki co mam i zobaczymy. Dzieki za odpowiedz, pozdro :) a co do linku to zaworki sa w ukladzie wydechowym/recyrkulacja spalin. Bo w dziale z turbina nie znalazlem, ale to jest to samo.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie. Intercooler sprawdzony, jest ok. Kupilem nowy zaworek sterujacy, tamte obydwa wyczyscilem i metoda prob i bledow (zamienialem je miejscami we wszystkie mozliwe sposoby wyeliminowalem jeden bo byl niesprawny (po podlaczeniu do turbiny auto wogole nie jechalo i silnik chodzil glosno jak w traktorze). na tamtych dwoch auto chodzi ciszej i "aksamitnie". Wezyki wymienilem prawie wszystkie bo do niektorych nie moglem sie dostac. uszczelka od IC zalozona. Efekty - auto duzo lepiej zbiera sie z dolu, przyspiesza rowno. Jednak to nie to co powinno byc. Przedtem jak zalapalo, to po wcisnieciu pedalu do dechy na 2 biegu zapalala sie kontrola trakcji czasami. Teraz wlasnie po przekroczeniu 2 tys obrotow auto gorzej idzie. co jeszcze moze byc przyczyna??? Jak dojdzie do 3 tys to wtedy znowu moz wzrasta. dodam jeszcze ze zaniepokoila mnie jeszcze jedna rzecz: nie odczowam zadnej roznicy pomiedzy dobrymi zaworkami podlaczonymi do egr a tym zepsutym. Jak go dam do turbiny to auto nie chodzi, a jak do egr to nie ma zadnej roznicy w porownaniu ze sprawnym zaworkiem. Ma ktos jakies pomysly co jeszcze mam zrobic??? Z gory dzieki, pozdrawiam.
Opublikowano
Może sprecyzuj czy to na pewno chodzi Ci o silnik 150 koni - M47N, czy o to, co masz w opisie, czyli M47 w wersji 136 koni?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
150 koni. Dlaczego sadzisz ze mam 136? Kupilem ja od kumpla. On ja kupil z zajechanym silnikiem i robil przekladke z anglikapo lifcie. dlatego jest 150.
Opublikowano
150 koni. Dlaczego sadzisz ze mam 136? Kupilem ja od kumpla. On ja kupil z zajechanym silnikiem i robil przekladke z anglikapo lifcie. dlatego jest 150.

 

Pokaż zdjęcie komory silnika. W 1999 roku nie było wersji 150 koni, a przekładka tego silnika na wersję M47N to nie jest kwestia wsadzenia motoru i już. Dlatego podejrzewam, że masz wersję 136. A jeśli mam rację, to odpowiedź na Twoje problemy z mocą też staje się jasna i automatyczna. Nie neguję w żadnym razie samego faktu przekładki - spoko jeśli rzeczywiście takowa jest. Natomiast różne rzeczy już widziałem ;)

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Ok zrobie zdjecie ale popoludniu bo teraz jestem w robocie. Jak zrobie to zaraz wstawie. jedyne co moge Ci na chwile obecna powiedziec to to, ze ostatnio kupowalem ta duza plastikowa oslone na silnik i byla od anglika po lifcie i pasowala. nie wiem czy to ci cos podpowie.
Opublikowano
Wrzuć zdjęcie bez tej osłony, tak, żeby było widać wtryski.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

No faktycznie, jest to M47N.

 

W tym wypadku uszczelnienie układu dolotowego to pierwsza rzecz, druga, to na wszelki wypadek zaślepienie EGR - na próbę, bo może nie pracuje prawidłowo. Kolejna rzecz - przepływomierz - na 4 biegu z butem w podłodze wskazówka spalania dochodzi do 20 litów?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Na tym 4 biegu to tak za godzine sprawdze, bo bede w domu. a co do egr to ostatnio z czystej ciekawosci odpialem wezyk podcisnienia od niego i zaslepilem srobka. pojechalem sie przejechac i nie bylo zadnej roznicy w jezdzie. tylko tyle ze odrobine ciszej silnik chodzil jak stalem przy masce.
Opublikowano

jak m47n do tego dwa zaworki czyli masz przed 2004rokiem większość możliwych przyczyn,sprawdz to wszystko

 

1.Rura EGR->INTERCOOLER czy nie dziurawa itp

 

2.Rura TURBO->INTERCOOLER czy nie dziurawa itp

 

3.Zawór EGR,zdemontować wymyć,ręcznie rozruszać

 

4.Elektrozaworek EGR ->WYMIANA NIE BAWIĆ SIĘ W CZYSZCZENIE!!!

 

5.To samo elektrozaworek od TURBINY ->WYMIANA!!!

 

6.Czujnik ciśnienia za kolektorem(tutaj przeczyścić bo wymiana trochę kosztowna)

 

7.Komp tutaj live test

 

-pomiar przepływki sprawna ma po prawej stronie w kolumnie dawać około 1000 do 1250/1300 byle nie wiecej

 

-pomiar przepływki 4 bieg i but ma być ekonomizer na 20l NIE MNIEJ!!!

 

-pomiar TURBO czy nie przeładowuje/nie doładowuje jednym słowem czy turbina nie ospała 1 rubryka w live test prawa strona

 

8.WĘŻYKI PODCISNIENIA CZY NIE SPARCIAŁE,CZY SZCZELNE

Opublikowano
Dzisiaj wymieniłem resztę przewodów podciśnienia, ostatnio nie mogłem dojść, ale dzisiaj sie namęczyłem ale wymieniłem wszystkie. Przy okazji wyciągłem egr, ostatnio go czyściłem i rusza się pięknie, nic sie nie zacina, płynnie go wciskałem, także myślę że jest ok. Test na 4 biegu wyszedł tak, że przy normalnej jezdzie jak przy 2 tys. depne do dechy to ekonomizer pokazuje 11l, jak go troche przegoniłem na obwodnicy (chociaż nie było warunków) to przy 3-3.200 obrotów i gazie do dechy pokazywał 10l. Bardziej nie mogłem go przegonić bo droga była kręta i ruch troche był. Czy to wystarczy? Czy bardziej trzeba go przegonić? Ogólnie to średnio przyspieszał, nawet słabo. Czy z tego można już jakieś wnioski wyciągnąć co do przepływki? Niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz, po zgaszeniu silnika słychać przez 3-4 sek. takie jakby brzęczenie, pierdzenie, które stopniowo ustaje po chwili. Czy to normalne? Wydaje mi się że wcześniej tego nie było, chociaż może już przewrażliwiony jestem.
Opublikowano
To brzęczenie to od nawiewu, nie związane ze spadkiem mocy. Co do EGRu to nie wiem jak go sprawdzałeś, ale on ma pracować pod podciśnieniem. Podłącz wężyk jakiś i ssij :mrgreen: , jak się rusza to znak że działa, nic tam na siłę nie ruszaj. Co do ekonomizera, to u mnie jest tak, że jak wcisnę gaz do dechy to niezależnie od obrotów na tym 4 biegu, nawet gdybym miał tylko 40 km/h wskazówka leci do końca, nawet zanim zdążę się porządnie rozpędzić, a mocy mi raczej nie brakuje.
Opublikowano
Mam pytanko. Jakby podmienić przepływke z innego auta to bedzie ok? ten silnik mam z 2002 roku więc nie wiem czy trzeba ją adpotować. Bo brat jest w klubie w Gnieźnie i jego znajomi angliki rozbierają. Myślałem żeby z nimi zagadać i podmienić. Co wy na to?
Opublikowano
No właśnie że ta z anglika chyba nie działała bo jechała jeszcze gorzej niż na mojej. Ale byłem u szwagra kumpla (elektryk samochodowy) i stała taka sama jak moja, tylko w kompakcie (na jeża od nawiewu czy cos tam jakis koleś przyprowadził). No i po tajorsku przełożylismy z tamtej bm-ki i całkiem inne auto. Nie mogłem sie najeździć :D Po przejażce koleś zrobił mi dziurke w mojej przepływce i jest duuużo lepiej. Ale powiedział że to na chwile i że i tak musze wymienić. Powiedział też że to bzdura że trzeba adoptować. Nie wiem, u mnie działała bez żadnego adoptowania. Podłączył mi pod kompa i jedyny błąd w silniku to było coś ze sterowaniem turbiną. Skasował błąd i pojeździłem troche i juz nic nie wyskoczyło (bo zaworki wymieniłem obydwa, najpierw od turbiny a wczoraj od egr). Teraz tylko muszę kupić odpowiednią przepływkę i wymienić. Tylko nie wiem jaką, bo teorii jest milion pincet ;p Nie wiadomo komu wierzyć.
Opublikowano
Dobra. Wymienilem przeplywke, mam od anglika o tym samym numerze. ale dalej to nie jest to co bylo kiedys. Znalazlem w koncu gostka co ma kompa z INPA i wczoraj podlaczylismy. Generalnie bledow na silniku nie bylo, zrobilismy live test. Wyszlo ze przeplywka pokazuje prawidlowo tak jak oczekuje komp, ale turbina praktycznie stoi w miejscu. Przejechalismy sie kawalek i koles stwierdzil ze jak komp oczekiwal np. 2400 jednostek to turbina podawala 1250 czyli polowe!!! Po odlaczeniu elektrozaworu sterujacego turbo zadnej roznicy. Zawor nowka sztuka, tylko ze zamawialem z neta i przyslali mi troche inny- zamiast tego pudeleczka na filter ma taki okragly plastik w tym miejscu. myslalem ze to bez znaczenia. Ale postanowilem zamienic bo przy egr tez mam nowke ale identyczny jak tamte stare. Efekt- auto nie jedzie, kupa dymu za mna i dymi sie spod pokrywy silnika :/ slychac takie syczenie, cykanie. Nie sprawdzilem co to bylo bo juz 22 byla, moglem odpalic i sprawdzic prze zalozeniem oslony na silnik. Zaczynam tracic cierpliwosc.
Opublikowano
Postaraj się tez zlokalizowac skąd ten dym, może masz kolektor pęknięty. Zwróć uwagę, czy nie przysłali ci elektrozaworu od sterowania żaluzjami chłodnicy bo z tego co kojarzę to on właśnie ma taki okrągły plastik. Coś widocznie masz skopane ze sterowaniem turbiną. Weż odłącz wężyk podciśnienia idący do EGR, ten nowy zawór, z prostokątnym filterkiem daj jako zawór sterujący turbiną. Wężyk podciśnienia idący od EGR zatkaja jakąś śrubka i sprawdzaj.
Opublikowano
Ok, zaraz po pracy sie tym zajme. Jak zamienialem zaworki to spisalem numery. ten przy turbinie mial pierburg PA 6.6-GF35 a ten co byl przy egr Pierburg 7.00579.00 Teraz sa zamienione. Orientuje sie ktos czy ten pierwszy sie nadaje?
Opublikowano
Zacznijmy od tego, że używany przepływomierz to nie jest rozwiązanie. Mogłeś trafić na w takim samym stanie albo nawet gorszym niż Twój.
Sprzedam:
Opublikowano
Dobra. Auto wkreca sie do ok. 2000 i dalej nie chce i caly silnik sie trzesie i stuka w nim cos. Generalnie to po odlaczeniu zaworku od egr zero roznicy. Jak odlacze wtyczke od zaworku turbiny to wkreca sie normalnie, duzo ciszej chodzi i nie trzesie sie. jakies pomysly? Przed chwila bylem sie z kumplem przejechac. Do egr zalozylem stary zaworek, a obydwa nowe zamienialismy podczas jazdy. Na tym nowym z prostokatna obudowa wogole nie szlo jezdzic. Na tym drugim turbina dziala ale slabo, niby jedzie ale to nie to. Przez chwile byla radosc jak zamienilismy wezyki odwrotnie na tym z okragla obudowa to szla jak glupia, pozniej zmienilismy zaworek na ten drugi i juz byla lipa. Dziala tylko na tym okraglym w prawidlowej konfiguracji. W miare jedzie ale to nie to. Dodam ze na tym zaworku z prostokatna obudowa ciegno turbiny pracuje w duzo wiekszym zakresie niz na tym okraglym. ale co z tego jak silnik sie dusi. Jak bede w domu to wrzuce filmik jak chodzi na postoju.
Opublikowano
A co z dymem z silnika? Zniknął? Weź może pożycz od kogoś sprawdzony zaworek na chwilę, akurat ten od turbo łatwo się wymienia.
Opublikowano

Na tym co teraz jest zamontowany nie dymi spod maski. Dymił tylko na tym prostokątnym ale jak sie chwile pojezdzi (jesli można to nazwac jazdą bo nie ma siły jechać, dusi sie). Dym dochodzi z tyłu, jak na moje to z wydechu. A może katalizator jest zapchany i blokuje turbine? Wrzucam filmik jak stałem pod garazem. Auto odpalone z podłączonym zaworkiem, proba wejścia na wyższe obroty (udało sie do 2500obr), nastepnie odpinam zaworek - auto zaczyna ciszej chodzić i wkręce sie normalnie (tyle że bez turbiny). A jak sie jedzie na tym prostokątnym i auto nie jedzie to z komory silnika słychać wyraźnie syczenie i czuć spaliny. Ja już nie wiem, trzy światy :/

http://speedy.sh/RG68H/CAM00345.mp4

Tylko nie wiem jak wrzucic filmik zeby odrazu szło oglądać, na wrzucie pisze ze dopiero za pare godzin bedzie widoczny. Tu jest ale tylko pobrac mozna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.