Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie potrzebuję informacji gdzie w Warszawie lub okolicach ogarną mi te uszczelniacze zaworów za rozsądne pieniądze, bo ostatnio pytałem w warsztacie i powiedzieli, że 2000 to kosztuje i zdjęcie głowicy wchodzi w grę a za dodatkowy 1000 wymienią jeszcze pierścienie, czyli musiał bym wyłożyć 3000 a napewno wyjdzie z 10 -20 % wiecej.
Opublikowano
Jedź w inny rejon polski. Szkoda Twoich pieniędzy. Mogę Ci w zachodniopomorskim polecić dobry warsztat. 500zł wymiana bez ściągania głowicy + części.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Dobra, będę miał to na uwadze. Póki co szukam trochę bliżej. Nie mam pewności na chwilę obecną czy to na pewno wina leży po ich stronie.

 

Objawy mam trochę dziwne. Według mnie oleju ubywa tylko przy temperaturach poniżej -5'C. Wymienione mam uszczelki dekla zaworów i miski oraz odmę.

Jak jest zimno to czasem czuję olej z nawiewu oraz kilka razy zaobserwowałem kopcenie, taki biały dymek chwilowy (bo normalnie nie kopci bardziej niż inne auta) wygląda jak by się kopciło gdzieś z pod auta. Auto robi tylko krótkie odcinki, takie między 8 a 10 km, nieraz i 35 się trafi. Po wymianie odmy przez 3 dni było OK, olej utrzymywał się na tym samym poziomie, na zewnątrz temperatura w okolicach -2'C. Czwartego dnia było -7'C, raz poczułem olej w kabinie i zaobserwowałem tego dymka jak by z pod auta, ubyło oleju. Temperatura taka panowała kilka dni i oleju ubywało, a w kabinie czasem śmierdziało olejem, więc wlałem 0,5 litra. Teraz od dwóch dni na zewnątrz jest trochę cieplej i oleju nie ubywa a w kabinie nie śmierdzi. Mam podejrzenie że wtedy wywala przez korek wlewu bo tam jest trochę upocony oraz irytuje mnie ta odma czy aby na pewno nie zamarza.

Opublikowano
Wymieniłeś sam separator? Czy przewody też? Jeśli czuć olej z nawiewu na 90% pompa vacum puszcza olej. Często lubi lecieć z czujnika Vvt. Ale jeśli masz zamarznieta lub zapchana odmę to będzie wypychać olej przez uszczelnienia. Ważne są te przewody z separatora, a zwłaszcza z separatora do kolektora lubi się splaszczać i zapychać. Łatwo sprawdzić odmę. 1 metoda czy coś się dzieje po odkreceniu korka. I 2 metoda po zdjęciu przewodu przy kolektorze trzeba go zaślepic i zobaczyć czy dmucha ciśnienie z przewodu.
Opublikowano
Wymieniłeś sam separator? Czy przewody też? Jeśli czuć olej z nawiewu na 90% pompa vacum puszcza olej...

 

Odmę wymieniali mi w warsztacie specjalizującym się w tej marce, przewody miały być wymienione ale mechanik stwierdził, że nie było takiej potrzeby, więc zostały te co miałem. Co do zapachu oleju z nawiewu tak jak pisałem, tylko kilka razy i to zawsze przy mrozie. Obejrzę tą pompę o której piszesz, czy się tam nic nie sączy.

Opublikowano
Sprawdź, tylko na w miarę zimnym żebyś się nie poparzył. W pompie jest 1 uszczelka i 1 oring jak przyjedziesz pod nią ręką to będziesz czuł czy jest tłuste od oleju. Separator też możesz sprawdzić tak jak pisałem. Sprawdź zwłaszcza ten górny przewód separatora czy ma prześwit.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki, wychodzi na to że miałeś rację. Wysunąłem rękę na tył silnika i wyjełem umazaną w świeżym oleju. Dodatkowo pedał hamulca po długim postoju kilka razy zrobił się twardy. Jestem już umówiony w warsztacie aby zobaczyli czy nie cieknie też nic z tego co wymieniali ostatnio . Jak ogarnę to napiszę czy jest lepiej :)

Co do tego dymka o którym pisałem to po obserwacjach wszystko wskazuje na wodę skraplającą się w wydechu i przy rozgrzanym aucie stojącym na pochyłości spływa w gorący katalizator i stąd to chwilowe dymienie.

Co do tematu uszczelniaczy zaworowych to rozmawiałem z mechanikiem, który robi te silniki i stwierdził, że przy ich nieszczelności z wydechu kopciło by na niebiesko, ja u siebie tego nie zaobserwowałem, dym jest biały co wskazuje na parę wodną.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam żeby nie zakładać nowego tematu i zasmiecal forum chciał bym podpytać tutaj od niedawna mam bmw z takim samym silnikiem i zauważyłem ubytki oleju i chciał bym się dowiedzieć czy mogło by to powodować uszczelniacze zaworów bo jak auto postoi na włączony motorze parę min to jak przygazuje to zakopci na nirbieskawo-szarawo tylko to jest dziwne bo rano po postoju nocnym i odpaleniu auto nawet nie puści dymka to czy na 100% to są uszczelniacze bo z tego co się orientuję to winne były uszczelniacze jak auto odpalalo Sue na zimnym silniku po postoju był bym wdzięczny za jaką kolwiek pomoc oleju mi ubywa dość spora bo gdzieś ok 1 litra na 1000 km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uszczelniacze zaworowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opisałeś wcześniej klasyczne objawy uszczelniaczy zaworowych.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No tak tylko mnie też dziwi to dlaczego po mocnym postoju nie zakopci bo też tak powinno się dziać jak by były padniete uszczelniacze zaworów i to mnie najbardziej nurtuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dlatego ze jest tam system valvetronic i brak podcisnienia w kolektorze. Olej zbiera sie w takich dodatkowych kanalach w glowicy. Jesli wylaczysz silnik od valvetronic i auto bedzie chodzilo jak klasyczne, ruch przepustnica, spalanie oleju bedzie mniejsze badz znikome. Stanie po nocy nie ma tutaj nic wspolnego. Tam olej sie nie przelewa. Musi zostac wssany przez uszkodzone uszczelniacze aby pozniej byl wydalony przez kolektor...
Opublikowano

Dziękuję kolego wytłumaczyles mi to bardzo dokładnie i teraz już rozumiem dziękuję bardzo

Ok a mam jeszcze jedno pytanie czy mógł bym odłączyć valvetronic jakie będą tego skutki czy zapala mi się jakieś kontrolki check itp chciał bym to przetestować a nie wiem Co by się stało dziekuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic sie nie stanie. Niektore auta wywalaja kontrolke check engine, niektore nie. Musisz wyprobowac ale z mojego doswiadczenia na 100% masz do wymiany uszczelniacze. W tych silnikach nie jest kwestja czy tylko kiedy. Taki urok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.