Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zalałem olej 5w40 castrola, lecz zjadlo mi go mega szybko. Przejechalem ledwie 2 tys. KM. Mozecie mi powiedziec co to moze byc ? Czy zalanie gestszego oleju np. 10w40 lub nawet np.20w40 castrola zalatwiloby sprawe :) ? Chociaz czytalem, ze niby do tego silnika sa zalecane tylko 0W lub 5W. No ale autko juz ma 10 lat, noi przebieg 176 tys :) Jakies propozycje ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile zjada na 1000km? Wycieków brak? Jak odma? Castrola zmieniłbym na coś innego. Nie możesz lać 10w do niego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Hmmmm dokładnie nie mam sprecyzowane, ale mnóstwo. Powiem może tak... autem od kąd zakupiłem zrobiłem 5.500 km a wlalem w niego 10 litrow oleju, a zostalo w nim pewnie z 2-3 bo juz kontrola mi sie zapalila. Najpiew zalalem 5w40 castrola 4 litry (tyle weszly przy wymianie), potem litr dolewki, potem 5w40 jakiegos oplowskiego, co specyfikacja tez byla do silnikow BMW noi tam juz cale 5 litrow poszlo na dolewke i mowie, gdzies od 50 km swieci mi sie zolta kontrola od oleju ;/ tak wiec niezwlocznie musze wymienic ten olej.Wyciekow nie ma absolutnie zadnych :) czysciutko pracuje, jedynie co cieklo to chlodnica, ale od kad ja naprawilem, jest pod maska suchutko :) ale to i tak chlodnica nie ma z tym nic wspolnego.
Opublikowano
no to jak olej nie wycieka, a znika, wiec logiczne jest ze gdzieś musi sie podziewać, bo czarodziejki tam nie masz, wiec skoro znika a ślad po nim nie zostaje, to pewnie zostaje spalone, wiec pierscienie, lub dostaje sie jakos inaczejo do komory spalania, patrzyłeś czy auto nie kopci na niebiesko, czy kopci przy opalaniu, czy kopci przy odcince, czy nie masz za dużo płynu chłodniczego?
Opublikowano

kolego ten temat byl milion razy powtarzany i to z tym silnikiem . odpal silnik na 15 min niech chodzi na wolnych obrotach a po 15 min dodaj gazu na 3 tys obrotów i obserwuj jaki kolor ma dym z rury.

1 sprawdź odmę ( separator oleju )

2 z doświadczenia wiem ze musisz wymienić uszczelniacze zaworowe .

3 nie zalewaj gęstszego oleju niz 5w40

Opublikowano
No na niebiesko trochę kopci, w szczegolnosci przy odpalaniu jak jest zimny i czasem przy odcince. Płyn chłodniczy jest ok, bo cały czas kontroluje jego stan.
Opublikowano
Jak pyka na niebiesko to masz kolego uszczelniacze zaworowe do roboty. Sam przerabiałem to samo.

I po wymianie już jest ok jak ręką odjął ? Czy nadal jakieś małe ilości połyka ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, prosty test na silniki serii "n" z valvetronic: Zostawiamy auto odpalone na wolnych obrotach na jakies 10min, nastepnie dodajemy gazu, jesli puszcza dymka: uszczelniacze. Po wymianie od wymiany do wymiany, nic nie dolewamy. U mnie poczatkowo troszke brala, troszke puszczala, pod koniec to juz wstyd bylo jedzic :mrgreen:
Opublikowano
kolego ja tez to miałem . do wymiany uszczelniacze przy okazji wyczyść sobie odmę dla pewności . sprawdź ciśnienie na tłokach czy nie masz zajechanych pierscieni . bo moj dymił na biało .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytaj ze zrozumieniem a odme sie wymienia a nie czysci....Kolego
Opublikowano
Czytaj ze zrozumieniem a odme sie wymienia a nie czysci....Kolego

No dobra, ja dzisiaj rozebrałem swoją odmę (z ciekawości) - jak się okazało była z tego samego roku co samochód, dobrałem się do membrany - była w idealnym stanie, w sumie odma była czysta w sensie nie było w niej szlamu ani podobnych rzeczy jedynie film olejowy, reasumując była dobra i oprócz pęknięcia membrany nie wiem co tam może się popsuć. Tym samym nie widzę sensu jej wymiany. Chyba, że jest coś o czym nie wiem, proszę o info.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W silniku n42 dostep do odmy jest na tyle tragiczny (o czym juz wiesz), ze sie ja po prostu wymienia (jest to tani element) aby zapobiec pozniejszemu peknieciu membrany ze wzgledu na starosc. Jesli membrana jest ok, tam nie ma co sie zepsuc, no moze peknieta sprezynka. wymienia sie dlatego aby pozniej nie myslec, a moze membrana pekla...
Opublikowano
Jak pyka na niebiesko to masz kolego uszczelniacze zaworowe do roboty. Sam przerabiałem to samo.

I po wymianie już jest ok jak ręką odjął ? Czy nadal jakieś małe ilości połyka ?

W moim przypadku oprócz remontu głowicy zostały wymienione praktycznie wszystkie uszczelki (oprócz tej od misy), wężyk od odmy oraz oringi w pompie vacum (tak zapobiegawczo) i teraz oleju nie bierze.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie mam podobny problem z silnikiem n42 316ti bunia bierze olej szczególnie na trasie ostatnio zrobiłem 200 kilometrowy wzięła około 200 ml w przeciągu 5 miesięcy zrobiłem 7k kilometrów dollem juz 4 litry oleju obłęd ...... dodam ze poprzedni właściciel lał tam 10w60 castrol niestety za późno zorientowałem sie ze odpowiedni olej do tego silnika jest 5w40 i jeszcze jedno po wymianie małej uszczelki na bodajże czujniku na silniku zaczęła się zbierać dziwna biała maż na bagnecie a potem nawet na korku od wlewu oleju , płyn chłodzący w normie i nie ma plam oleju w płynie . Czy wyminana oleju z 10w60 na 5w40 nie rozszczelni silnika ??
Opublikowano

dokładnie wiem po sobie wszyscy mechanicy gadali jednogłosnie "pierscienie" bo miałem ubytek z rzedu 2-3l na 1tys km,Wszyscy z forum doradzili uszczelniacze wymieniłem w ciemno i niebierze nic! wiec bd doradzac karzedmu kto ma n42 i bierze olej zeby zaczac od tego

 

ps.Ja orientacyjnie dałem 600-700zł + uszczelniacze(erling)

Opublikowano

500zł robota u mnie

 

 

Kalkulacja:

 

- 500zł robocizna

- 200zł uszczelniacze zaworowe

- 50zł uszczelka filtra oleju

- 30zł Uszczelki elektrozaworu

- 200zł olej motul

- 80zł paliwo

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
panowie wymieniłem odmę i wężyk od niej był dziwnie "miękki" i wymieniłem olej z 10w60 na 5w30 sprawdzałem świecę i są czyściutkie lecz bierze ciągle olej a nawet chyba więcej ...... na 1k kilometrów 500 ml oleju dodam ze auto na biegu jałowym ma około 600 lub 550 obrotów dziwne ze ciągle chodzi zachowuje sie jak by zaraz miał by zgasnąć, na początku zakupu tego trupa wymieniałem sonde lambde można jakoś wyregulować te obroty ?? komputerem ??
Opublikowano

Wydaje mi się, że na wymianie samych uszczelniaczy się nie skończy :D

Obroty można podnieść programowo np: DISem, ale raczej to nic nie da, fabrycznie w N42 są ustawione na 700, 850z z klimą a jeśli ECU ich nie trzyma, to przyczyn może być wiele, od dziury w dolocie po przytarty silnik - chociaż tutaj raczej silnik by wydawał z siebie nienaturalne dźwięki.

Podłączałeś kompa? Są jakieś błędy? Bo od tego trzeba zacząć.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
500zł robota u mnie

 

 

Kalkulacja:

 

- 500zł robocizna

- 200zł uszczelniacze zaworowe

- 50zł uszczelka filtra oleju

- 30zł Uszczelki elektrozaworu

- 200zł olej motul

- 80zł paliwo

 

Witam kolego Pacino20

 

Powiedz skąd jesteś i czy podjął byś się wymiany uszczelniaczy w silniku N46

Jaki koszt u ciebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.