Skocz do zawartości

[E46]330d klapki w kolektorze a bez klapek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie posiadam E46 330d z 2001 r i w moim autku sa klapki w kolektorze co prawda podsisnienie odpięte ale sa, moj kolega ma do sprzedania na czesci tez 330d z 2001 r lecz bez klapek i tu jest moje pytanie czy nie bede miał żdanych problemów montując ten kolektor u siebie czy spasuje on plug&play

Opublikowano
Ok rozumiem ale czy mogę założyć taki kolekor do mojego manuala tylko dlatego ze nie chce mi się ich usuwać to wygodniej dla mnie założyć bez klapek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m57 manual seryjnie nie było klapek, więc wymieniaj na taki bez klapek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

maniek21112 jak nie było klapek jak ja mam klapki w manualu to wkoncu w jakiej skrzyni klapki były

 

a czy zmiany po wymianie kolektora beda widoczne ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W automacie są a w manualu nie, dlaczego u Ciebie są to nie mam pojęcia. Ja u siebie wywaliłem dawno i nie odczułem różnicy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak usuwałem to zaślepki nie były tak łatwo dostępne i mam wkręcone śrubki z klejem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

no u mnie de facto one i tak nie spełniają swojej funkcji bo są odłączone ale zawsze jest ryzyko urwania sie jednej z nich

 

ale drugi kolektor za 100 zł to chyba dobre pieniadze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja mam 330cd z reczna skrzynia i klapki byly wiec nie ma różnicy zawsze sa. najlepsza opcja kupic zaslepki

Mówimy o m57 a Ty masz m57n, w którym są w każdej wersji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
U ciebie ktoś musiał zrobić jakąś "sztukę" i albo zmienił sam kolektor na ten z autmata, albo miałeś wymieniany kompletny silnik z osprzętem z wersji z automatyczną skrzynia :D
Opublikowano
Nie chciałem właśnie pisać o teoretycznej zmianie silnika ........... chociaż czasami to może i lepiej ;) .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wiemy od początku, tylko koledzy zastanawiają się dlaczego tak jest :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam.

Klapki były niezależnie od skrzyni biegów, nie ma reguły czy automat czy manual.

Możesz śmiało założyć kolektor bez klapek lepiej niż zaślepki (mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia nieszczelności).

Różnicy nie odczujesz a głowa będzie spokojna bo klapek brak :D .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a sorry teraz rozkminilem ze w automacie nie bylo klapek

Rezygnuję :mrgreen:

Ostatni raz piszę..w m57 w e46 automat klapki występują a w m57 w e46 manual klapki nie występują. W e39 ich występowanie nie miało logiki :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
no u mnie de facto one i tak nie spełniają swojej funkcji bo są odłączone ale zawsze jest ryzyko urwania sie jednej z nich

 

ale drugi kolektor za 100 zł to chyba dobre pieniadze

 

Moim zdanie klapki urywają się ponieważ nagar z czasem zbierający się w dolocie ogranicza i utrudnia ich ruch. Ponieważ mają rachityczną konstrukcję po prostu pękają próbując się ruszać. Wychodzi na to, że wyeliminowanie ich z ruchu to dobry pomysł.

 

 

Dlaczego klapki tylko w automacie? Myślę, że to była zemsta inżynierów BMW. Są wygodni ? Lubią automat i "modnego' diesla? Dajmy im beznadziejną skrzynię GM i klapki...odechce im się.

Opublikowano

Brak klapek dotyczył tylko m57. W M57N wszyscy już byli "uszczęśliwieni" tym patentem.

Co nie zmienia faktu, że to nie domena BMW, bo klapki są w większości nowych diesli. Tylko dlaczego np. nie słyszy się o urwanych klapkach w alfach i innych markach ?? Przecież w JTD, CTDI itp też są klapki w kolektorze. BMW dało dupy z tymi klapkami i kropka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.