Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam, dzisiaj zainstalowalem wreszcie INPA. Nie mam zadnych nowych bledow ale za to za wysokie cisnienie doladowujace i zbyt mala masa powietrza (oczywiscie jesli dobrze to odczytuje :) )sprawdzana przy 80 stopniach C silnika i biegu jalowym.

Gdzie mam szukac przyczyny, czy to znaczy ze turbo juz zaczyna umierac? Zmian podczas jazdy nie zauwauylem ale tez nie wiem jakie wartosci byly wczesniej.

 

E61 520D 163KM N47D20C 2/2009

 

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/ladedruck_zps3e21cde3.png

 

speed1211speed1211

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wlasnie sie doczytalem na innym forum ze z cisnieniem powietrza to prawdopodobnie bledny odczyt. Tylko teraz pytanie czy to INPA zle odczytuje czy jednak jakis czujnik jest walniety.

 

Jak by ktos mogl sprawfzic w swoim N47 na inpie dla porownania byl bym bardzo wdzieczny.

 

Masa powietrza jest jednak dobrze odczytywana i jest zbyt niska chyba ze wartosc soll jest bledna a ist poprawna ??? Ma ktos jakis pomysl?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli odczyt jest poprawny, przyczyną może być wadliwy przepływomierz .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale wlasnie podejzewam ze odczyt przez inpe jest bledny bo pewnie przy tych wartosciach wyskoczyl by blad a silnik przelaczyl by sie na tryb awaryjny.

 

Nic, puki nie ma bledu to zostawie to tak ale i tak mnie ciekawi czemu taki duzy odczyt jest :mrgreen:

 

A jak ma sie to z masa powietrza. Bo tak sie zastanawiam ze przeciez jest na zielonym a jak dodaje gazu to sie zwieksza. To moj pierwszy odczyt z inpy wiedz nie wiem jeszcze jak to poprawnie odczytywac :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Odpal DIS-a i zrob Luftmassensystem test. Masa powietrza na przeplywomierzu pokazywana jest w DIS-ie prawidlowo. U mnie INPA takze jakies bzdury pokazuje. Tak naprawde to bawie sie tylko DIS-em gdyz tam wszystko dokladnie dziala co do wartosci z DDE.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ledwo co z Inpą sobie poradzilem a Ty mi juz kazesz DIS'a instalowac :mrgreen:

 

Nic, zobacze gdzie cos takiego bede mogl zciagnac. Kabel jest ten sam co do inpy czy trzeba znowu inny kupywac? Mam K+DCAN.

 

Jak bys mial jakiegos sprawdzonego linka z DIS'em to chetnie przygarne :mrgreen: tylko nie z chomika bo nie mam jak GB wykupic :/

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Witam,

Nie masz się czym przejmować w moim n47 w INPA jest dokładnie to samo.

Inpa źle czyta ten parametr.

 

Pozdrawiam

JKCHRIS

www.grzejniki-lazienkowe.net
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi :cool2:

Szkoda tylko ze inpa troche oszukuje ale najwazniejsze ze wszytko z samochodem w pozadku :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdzałem INPE wygląda że jest wszystko w porządku, błędny odczyt być może jest spowodowany plikami w Ediabas \ECU

Te same wartości są też w innych sterownikach i wszystko dobrze pokazuje:

DDE7UDS.IPO

3AC0: string SOLL/IST WERTE 1

3AC4: int 0000

3AC5: string

3AC9: int 0000

3ACA: string

3ACB: string

3ACC: int 0001

3ACD: int 0000

3ACE: string Ladedruck SOLL

3ACF: int 0002

3AD0: int 0000

3AD1: string [mbar]

3AD2: string STATUS_LADEDRUCK_SOLL

3AD3: string

3AD4: string

3AD5: string OKAY

3AD6: string STAT_LADEDRUCK_SOLL_WERT

3AD7: int 0001

3AD8: int 0003

3AD9: int 0000

3ADA: real 0

3ADB: real 2500

3ADC: real 850

3ADD: real 2500

3ADE: string 4.2

3ADF: int 0001

3AE0: int 002B

3AE1: string Ladedruck IST

3AE2: int 0002

3AE3: int 002B

3AE4: string [mbar]

3AE5: string STATUS_LADEDRUCK_IST

3AE6: string

3AE7: string

3AE8: string OKAY

3AE9: string STAT_LADEDRUCK_IST_WERT

3AEA: int 0001

3AEB: real 0

3AEC: int 0003

3AED: int 002B

3AEE: real 0

3AEF: real 2500

3AF0: real 850

3AF1: real 2500

3AF2: string 4.2

3AF3: string

3AF4: string

3AF5: int 0001

3AF6: int 0000

3AF7: string Raildruck SOLL

3AF8: int 0002

3AF9: int 0000

3AFA: string [bar]

3AFB: string STATUS_RAILDRUCK_SOLL

3AFC: string

3AFD: string

3AFE: string OKAY

3AFF: string STAT_RAILDRUCK_SOLL_WERT

3B00: int 0001

3B01: int 0003

3B02: int 0000

3B03: real 0

3B04: real 2000

3B05: real 33

3B06: real 1640

3B07: string 4.2

3B08: int 0001

3B09: int 002B

3B0A: string Raildruck IST

3B0B: int 0002

3B0C: int 002B

3B0D: string [bar]

3B0E: string STATUS_RAILDRUCK_IST

3B0F: string

3B10: string

3B11: string OKAY

3B12: string STAT_RAILDRUCK_IST_WERT

3B13: int 0001

3B14: int 0003

3B15: int 002B

3B16: real 0

3B17: real 2000

3B18: real 33

3B19: real 1640

3B1A: string 4.2

3B1B: string

3B1C: string

3B1D: int 0001

3B1E: int 0000

3B1F: string Luftmasse Soll

3B20: int 0002

3B21: int 0000

3B22: string [mg/Hub]

3B23: string STATUS_LUFTMASSE_SOLL

3B24: string

3B25: string

3B26: string OKAY

3B27: string STAT_LUFTMASSE_SOLL_WERT

3B28: int 0001

3B29: int 0003

3B2A: int 0000

3B2B: real 0

3B2C: real 650

3B2D: real 35

3B2E: real 650

3B2F: string 4.2

3B30: int 0001

3B31: int 002B

3B32: string Luftmasse IST

3B33: int 0002

3B34: int 002B

3B35: string [mg/Hub]

3B36: string STATUS_LUFTMASSE_IST

3B37: string

3B38: string

3B39: string OKAY

3B3A: string STAT_LUFTMASSE_IST_WERT

3B3B: int 0001

3B3C: int 0003

3B3D: int 002B

3B3E: real 0

3B3F: real 650

3B40: real 35

3B41: real 650

3B42: string 4.2

 

Można podmienić pliki w Ediabas\ECU z ISTY RHEINGOLD i zobaczyć, ja próbowałem na starszym modelu, INPA chodzi bez problemu.

jak coś speed1211 to mogę Ci je podesłać i zobaczysz czy jest różnica, po spakowaniu to jakieś 60MB więc można pocztą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sporo wiedzy musze sobie przyswoic jak na poczatek :D

 

ISTA Rheingold mam wiedz moge tego sam poszukac i podmienic tylko w jakim katalogu w inpa mam tego szukac i gdzie wkleic?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przed zmienianiem plików w C:\Ediabas\ECU zrób kopię bezpieczeństwa całego folderu , skopiuj gdzieś w inne miejsce cały folder Ecu, jak by co to szybko powrócisz do poprzedniego stanu,

wejdź do C:\Program Files\ Rheingold\ECU wejdź do niego (Ecu, pierwszy u mnie na liście) , zaznacz wszystkie pliki i kopiuj wszystkie

nadpisz w folderze C:\Ediabas\ECU ,wklej wszystkie i zastąp te istniejące na nowe w folderze Ecu i gotowe

Opublikowano

Witam,

Podmieniłem katalogi ale na tym nowym jest dokładnie taki sam błędny odczyt.

Pozdrawiam

JKCHRIS

www.grzejniki-lazienkowe.net
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Modyfikacja pliku DDE7N47.IPO przez Din75 przynioslo zmiany. Cisnienie powietrza jest teraz na 0 :wink:

teraz kolej na mnie, dzieki jego instrukcji moze nawet mi sie to uda :mrgreen:

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/soolistwertmodyfikowany_zps4c793bc0.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówiłam mogę spróbować!!

Ale wysłałem też Ci oryginał, jak by po zmianie nie działał plik, "bez prób i porażek nie ma zwycięstwa"

 

Ale ja nie mam zadnych pretensji do Ciebie, wrecz przeciwnie, jestem bardzo wdzieczny za twoja pomoc :cool2:

Mnie bardziej chodzilo o to ze nie mozesz robic wszystkiego za mnie bo to pewnie meczace zmieniac pliki i pojedynczo wysylac jak nie masz mojego silnika pod "reka" :D a teraz wiem co i jak wiedz sprobuje sam.

 

Jednak calkiem bez pomocy nie dam sobie rady, wlasnie sciagnalem program HxD ale nie chce mi edytowac plikow, wyskakuje ze to nie jest dozwolony plik Win32 :roll: Jakim prog. Ty je edytujesz?

 

Ps. Juz sobie poradzilem, probowalem otwozyc prawym przyciskiem myszy :D Trzeba otwozyc program HxD i wybrac plik :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na tej stronie ściągnij sobie plik decodelipo13022011 http://chomikuj.pl/adam.ot/BMW/INPA+5.06+EXX+updateFX++na+WIN+64bit++32bit poniżej 1MB za darmo ściągniesz, to jest też tłumacz, można tłumaczyć nawet dopisywać wyjaśnienia

https://www.youtube.com/watch?v=eSjAxZDGyPo

najpierw wybierz rok przeważnie 2005 a później open i szukaj pliku na dysku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oki, wlasnie otwozylem plik tym HxD i mam tylko ciag liczb i nic nie moge z tym zaczac. Zrobie tak jak w Twojej instrukcji :cool2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Witam,

Jakby ktoś miał pliki do N47 to prosiłbym o info skąd można pobrać.

Pozdrawiam

JKCHRIS

www.grzejniki-lazienkowe.net
Opublikowano

Pomocy.

Ściągnełem paczkę i po instalacji wywala mi że nie widzi mojego kabla :(

Co zrobić ?

Przedtem miałem wersję 5.02 i wszystko działało , to znaczy inpa widziała mój interfejs .

Teraz go nie widzi , windows 7.

Instaluje według instrukcji.

Pomocy.

 

Wywala błąd przy łączeniu IFH-0003.

 

 

Kurcze instalowałem już chyba z 10 razy INPę i próbowałem zmieniać COM z 1 na 3 i dalej nic!

NIe mam pojęcia co jest grane, przed instalacją wersji z postu powyżej wszystko działało tylko błędnie odczytywała parametr ciśnienia :(

Może zapoda ktoś inną wersję pod n47 .

 

Pozdrawiam

www.grzejniki-lazienkowe.net
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale napisz co instalowałeś?

jak standard Tools 2.12

-odznaczyłeś STD:OBD i zaznaczyłeś USB serial adapter (ptaszkiem)

czy interfejs jest widoczny w menadżerze urządzeń po podłączeniu w portach COM i LPT jak usb serial port (COM - musi się zgadzać z tym który jest w

C:\Ediabas \BIN \OBD

[OBD]

Port=Com1 (można ustawiać na dowolnym porcie (od 1 do 9) ale do instalacji wybierz COM 1 )

Hardware=USB

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

 

Czy przypadkiem po instalacji nie zamieniałeś pliku w Ediabas \Bin \ ediabas jak to zalecają sprzedawcy interfejsu (jak jest z innej wersji ediabasu np. 6.4.7 to w nowszej wersji 7.3.0 nie będzie działać

 

Zrób tak zainstaluj samo Standard Tools 2.12 i sprawdź (po instalacji reset komputera ) czy kabel jest widoczny powinien już bez bibliotek zaczernić kropke od battery

(jakiej firmy masz interfejs niektórzy producenci mają specyficzne wymagania i u nich do OBD trzeba dodać nowe wartości

Opublikowano

Witam,

Próbowałem już wszystkie opje z zazaczonym usb adapter i z odzaczonym.

Port Com pojawia mi się dgy podłącze kabel do usb ale jak odpalę Inpę nawet bez bibliotek to nie zaciemnia kropki :(

Ewidentnie coś z komunikacją.

Ciekawe jest to że przed zamianą z wersji którą miałem wcześniej (konfigurował ją dziqseq przez internet) wszystko działało .

 

Myślę że to coś ze sterownikiem od kabla.

NIe mam płyty do niego , ma ktoś może namiar na sterownik do win 7 64.

I może info jak wymusić jego zmianę na systemie żeby nie krzyczał że zaistalowany sterownik jest najnowszy :(

Kabel z allegro od Viakena jesli dobrze pamiętam.

www.grzejniki-lazienkowe.net
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sterowniki do interfejsu

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm%26newwindow%3D1

jak ten kabel to inpa jest dobra musisz dodać w Ediabas \ OBD

[OBD]

Port=Com1

Hardware=USB

RETRY=ON

UBATT=OFF

 

 

 

"Przy ustawionym UBATT=ON w obd.ini w inpie kontrolka battery zapala się razem z ignition dopiero po przekręceniu kluczyka. Jeśli ustawię UBATT=OFF (emulacja), wtedy battery pali się cały czas zgodnie z oczekiwaniami, ignition dopiero po przekręceniu kluczyka. "

Opublikowano

Witam,

Zainstalowałem stery z tej strony i dalej nic :(

Nie ma kontaktu , w INPA żadne kółko się nie zaczernia.

Brak pomysłów, czyżby uwalił się kabel , tak sam z siebie ?

 

Problem rozwiązany !!

Musiałem przywrócić starszy sterownik do conventera USB miałem z 2014 a wróciłem do sterownika z 2012 r. i jest OK.

Widzi kabel i działa :)

 

Pozdrawiam

www.grzejniki-lazienkowe.net

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.