Skocz do zawartości

523i za wysoka temp. silnika


widlak_2010

Rekomendowane odpowiedzi

A świeciła ci się kontrolka od przegrzania ?!

Jeżeli tak znaczy ze silnik trochę mógł oberwać jeżeli nie, nie masz coś się martwic, 95 stopni to temp optymalna co nie znaczy ze poniżej albo powyżej silnik pada,

jak się świeci kontrolka to już jest temp krytyczna

ogrzewanie możesz uruchomić jak ci temp skacze powyżej 100 i widzisz ze nie jest na czerwonym polu jak jest czerwone pole, świeci kontrolka to wylacz od razu silnik nie słuchaj opowieści typu włącz ciepły nawiew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci temp skacze powyżej 100 i widzisz ze nie jest na czerwonym polu jak jest czerwone pole, świeci kontrolka to wylacz od razu silnik nie słuchaj opowieści typu włącz ciepły nawiew

 

Jedno wyklucza drugie. Jak jest 100st to jeszcze dłuuuga droga by wskazówka uciekła poza pion.

Nie są to opowieści tylko samemu można zaobserwować jak nagrzewnica przy nawiewie na full i 32st szybko odbiera ciepło z płynu chłodzącego. Nie wiem skąd bierzesz te opowieści i dlaczego tego odradzasz. Jakieś konkrety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest. Chyba nie wiesz jak bardzo potrafi podskoczyć temp w głowicy podczas wyłączenia silnika. Właśnie to może powodować wygięcie się głowicy, pęknięcia głowicy lub uszczelki.

Normalka jest to że po jeździe przy wyłączonym silniku temp podskakuje przez brak obiegu, gorący blok i kolektory do ponad 100st. Jak wejdzie na czerwone ma ponad 120-130st wyłączenie podbije jeszcze temp. Nie trzeba pisać że to raczej mało zdrowe.

 

Jakieś konkrety napisz dlaczego nie słuchać ludzi którzy są za chłodzeniem na postoju. Ja podałem konkrety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkrety ?

Proste jeżeli temp wskakuje nam na czerwone pole znaczy ze mamy problem z chłodzeniem,

i nie mamy zdiagnozowane jaki to problem myślę ze najmądrzejszym wyjściem jest wyłączenie silnik bo tego nikt nie wie czy włączenie ciepła spowoduje ze temp zacznie spadać,

dlatego jak widzę ze temp idzie w góra wole od razu zatrzymać się i wyłączyć silnik a nie bawić się z ogrzewaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z nawiewu poleci gorące powietrze to znak że układ nie jest zapowietrzony i możemy zbijać temp. Układ ogrzewania jest tak bardzo w naszych modelach wydejny, że w zimę przy nagrzanym silniku jest gorąc z kratek więc szybko nagrzewnica pobierze ciepło. Warunki w aucie będą bardzo nie komfortowe ale jest o wiele mniejsze ryzyko przegrzania jeszcze mocniejszego.

 

tylko trzeba myśleć. A nie na pałę wyłączać silnika. Logiczne że jak będzie zapowietrzony to się nie włącza ogrzewania bo to nic nie da. Przecież nikt panikować nie będzie w takiej sytuacji i nie wyłączamy wtedy myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze żeby od razu było wiadomo co jest przyczyną przegrzania.

Bo jeśli wyciek i brak płynu lub awaria pompy to studzenie na wolnych obrotach raczej się nie uda.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.