Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dzisiaj podczas próby przyśpieszenia zauważyłem ze auto nie chce mi się "wkręcić" powyżej 4 tys obrotów, i nie chce jechać szybciej jak 140 - 150 km/h, przy prędkościach do 100 km/h oraz do tych 3,500 obr/min auto zachowuje się normalnie.

 

Błąd jaki się pojawiał ma numer 3f77 - charge pressure regulation or charge pressure actuator / boost presure control or boost presure actuator control

 

czytałem na forum, ze przyczyna może być regulator, czujnik ciśnienia doładowania lub elektrozawór przy turbinie.

Czy ktoś z Was przerabiał ten temat u siebie w aucie i może mi pomóc ?

Rozwiązaniem problemu może być wymiana lub wyczyszczenie jakiegoś elementu czy już tylko pozostaje wymiana turbiny ?

Opublikowano
Obstawiam problem ze sterownikiem turbiny, można zregenerować lub kupić używany sterownik. Jak nie masz innych obajwow typu wycieki dziwny dźwięk i normalnie słychać działanie dmuchawki to pewnie problem właśnie ze sterownikiem/nastawnikiem.
Opublikowano

Kiedyś spotkałem się z podobnym problemem w E90 320d 163km. W jednym przypadku padło sterowanie turbiną a w drugim czujnik ciśnienia doładowania.

Ja zaczął bym od wymiany czujnika ciśnienia doładowania, bo to tańsza opcja - można kupić zamiennik np Febi.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

hej, dziękuję za podpowiedzi.

Dzisiaj już wszystko wróciło do normy. - coś się musiało zawiść

Czy ten czujnik ciśnienia doładowania można wyczyścić samemu, czy trzeba kupić nowy ? łatwy jest do niego dostęp ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czujnik można wymienić samemu. Jeżeli problem będzie powracał, może to świadczyć o przycinającej się zmiennej geometrii spalin, a jeżeli geometria pracuje luźno bez oporów, to uszkodzony może być sterownik turbo. Jeżeli przy turbinie masz sterownik HELLA/GARRETT, okaże się że jest uszkodzony i zdecydujesz się na zakup używanego, sprawnego sterownika, pamiętaj o tym, żeby kupić sterownik o takich samych oznaczeniach jak Twój, tzn. muszą się zgadzać dwa oznaczenia na sterownikach

- oznaczenie na górnej plastikowej obudowie (np 6NW 008 412 )

- oznaczenie na aluminiowej części obudowy, na dłuższym boku tej obudowy jest szarą farbą nie zawsze dobrze widoczną ( np. G-285 ).

W/w symbole muszą być identyczne, żeby sterownik współpracował z turbiną i komputerem.

Możliwa jest też naprawa takich sterowników, koszt w granicach 300zł z roczną gwarancją - w tym przypadku mogę Ci pomóc, udzielić kilku porad ;) [email protected]

Opublikowano

Objawy jak w przypadku padającej turbiny .

Zacinanie zmiennej geometrii lub uszkodzony sterownik .

Czasem jest ok a czasem w trasie to powraca .

Jesli będzie dalej z tym problem to na pewno warto sprawdzić turbinę i jeśli cos to wymiana na nową - regeneracji nie zalecam bo to oszczędność żadna lub na kilka tysięcy kilometrów - przetestowane .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam, ostatnio zauważyłem ze nie działa mi przepustnica/klapa gasząca, silnik gaśnie z lekkimi szarpnięciami.

Czy usterka przepustnicy/klapy może mieć również wpływ na gorsze osiągi auta ?

Czy to prawda, ze przy uszkodzonym w/w elemencie nie będzie wypalał się DPF w trasie ?

 

z góry dziękuję za odpowiedz..

Opublikowano

Dpf nie będzie się wypalał.

U mnie kiedyś przez odłączoną wtyczkę od przepustnicy przytkał sie dpf.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

Tez mam taki problem z e83 blad 3f77, sterownik zregenerowany i ustawiony wraz z turbina, auto kreci do 3000 i nie ma mocy, blad co 200-300 metrow sie pojawia. Auto nie ma innych bledow. Turbina ok rowniez byla sprawdzona. Nastawnik na postoju mimo bledu na kompie pracuje widac ze sie nie zacina. Gdzie szukac przyczyny, Dpf czysty, cisnienie wsteczne 15

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.