Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie, dzisiaj dokonałem wymiany podpór wahaczy (tulei wraz z uchwytem), pojechałem na trzepaki, a tam niby wszystko ok ( sprawdzał mój wujaszek), jedynie czego nie był pewien to sworzeń wahacza ten przy kole podczas testu ruszał się delikatnie góra-dół, dodam, że nic mi nie stuka w aucie, tylko podczas jazdy powyżej 100km/h drga kierownica, nie zawsze, ale w 80% poruszania się przy tej lub wyższej prędkości są odczuwalne, czasami nasilają się podczas hamowania ( tak wiem może tarcze krzywe, ale dlaczego podczas jazdy i to nie zawsze jest odczuwalne ). Zimowe koła 16/205/55 również były drgania, troszkę mniejsze ale również występowały. Teraz śmigam na 18/225/40 i jest to bardziej dokuczliwe, jutro pojadę ustawić zbieżność bo coś mi dzisiaj powiedziano na stacji, że pokazuje zbieżność na 8 ( pewny nie jestem) i warto to skontrolować zanim podejmie się dalszych wymian. Osobiście to brak mi pomysłów, magiel nie stuka, drążki rok temu wymieniane, łączniki stabilizatora również, amorki na sachs, springi eibacha. Może ten sworzeń wahacza nie powinien tak się ruszać góa dół?
Opublikowano
Wujaszek dzisiaj jak sprawdzał tą zawiechę to kręcił kołami w powietrzu i nic niepokojącego nie zauważył, ja jeszcze jutro postaram się to obejrzeć w zaciszu garażowym, tylko dlaczego te drgania się nasiliły jak włożyłem większe i cięższe koła? Tym bardziej bym obstawiał tutaj jakiś element gumowy lub sam magiel, albo jedno i drugie ;/
Opublikowano

Cześć kolego miałem podobny problem

drgała kierownica przy 85-100km/h, bardzo mocno przy hamowaniu, ale tylko przy tych prędkościach.

koła zmienione, nadal drgały.

Zmieniłem opony, nie pomogło.

Luzy w zawieszeniu takie jak powinny być. Tuleja wahacza OK.

 

czujnikiem zegarowym mierzyłem tarcze z przodu. ok 0.02mm bicia czyli znacznie poniżej granicy. Testowałem na różnych promieniach od czoła i z tyłu.

 

Jednak zdecydowałem się na zmianę kompletu tarcz i klocków hamulcowych z przodu. I to pomogło.

Opublikowano
Ok Panowie to trochę mnie nakierowaliście, następny serwis to nowe wahacze i tarcze pod młotek. Dzięki
Opublikowano
Michał zacznij od wahaczy .......... tylko M.. HD, tarcze zawsze można zmienić ewentualnie później ............... .
Opublikowano
miałem to samo na szrpakach ok ale sworzeń chodził góra dół i kiera raz drgała raz nie po wymianie wahacza jak reka odjął geometria musi być zrobiona
Opublikowano
Kierownica nie drzy od luzu zawieszeniu. Wymiana wahacza moze pomoc, ale przyczyna lezy napewno gdzie indziej. Proponuje znalesc serwis gdzie wywaza Ci kola na aucie.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
Szymon, taką kolejność miałem zamiar zachować, dodam, że po wymianie tych tulei jest lepiej, jechałem stałą trasą 40km i zawęził się przedział drgań, a przy poruszaniu się do 90km/h kierownica jest tak jakby bardziej sztywna, więc wydaje mi się, że w dobrym kierunku serwis się odbywa, wrzucę nowe wahacze bo to na chwilę obecną może najbardziej dokuczać i przenosić te drgania, doważenie kół na aucie to swoją drogą.
Opublikowano

Dzisiejsze Z4 również przy wybitych zewnętrznych sworzniach wahaczy oraz osłabionych podporach (szczególnie lewej) miało lekkie drgania na kierownicy podczas jazdy na wprost oraz hamowaniu ................. .

 

Jako ciekawostkę dodam, że nie wiedziałem iż w tych modelach wahacze i podpory są takie same jak w naszych poczciwych e46 :) .

Opublikowano
[]=OO"]Kierownica nie drzy od luzu zawieszeniu. Wymiana wahacza moze pomoc, ale przyczyna lezy napewno gdzie indziej. Proponuje znalesc serwis gdzie wywaza Ci kola na aucie.

 

 

to ciekawe co opowiadasz ale głownym powodem drgania kierownicy są luzy w zawieszeniu potem opony felgi tarcze tloczki oraz maglownica

zaczynamy oczywiście od podmiany kól bo to najtańsza opcja

Wywalony sworzeń przy kole powoduje zmianę geometri jednego z kół w który bieżnik jest juz odpowiednio starty i bedzie przenosił drgania na kierownicę

Na ostatnim szkoleniu serwisu bmw przytoczono nawet że górne zawieszenie amortyzatora jest powodem drgania kierownicy

ale ok na forum wiedza lepiej;-)

Opublikowano
Szymon, moje tuleje wcale nie były w opłakanym stanie, wyjmując je wiedziałem, że zdejmuje element w nie najgorszym stanie, ale to też nie był bardzo kosztowny wydatek. Wahacze też nie mogą być w opłakanym stanie bo już na trzepakach by wyszło, a tak powstał znak zapytania co do sworznia zewnętrznego, który nie stuka, a ma "chyba" za duży luz. W przyszłym miesiącu założę nowe graty i wrócę do tematu, aby już dla potomnych była informacja :)
Opublikowano
[]=OO"]Kierownica nie drzy od luzu zawieszeniu. Wymiana wahacza moze pomoc, ale przyczyna lezy napewno gdzie indziej. Proponuje znalesc serwis gdzie wywaza Ci kola na aucie.

 

 

to ciekawe co opowiadasz ale głownym powodem drgania kierownicy są luzy w zawieszeniu potem opony felgi tarcze tloczki oraz maglownica

zaczynamy oczywiście od podmiany kól bo to najtańsza opcja

Wywalony sworzeń przy kole powoduje zmianę geometri jednego z kół w który bieżnik jest juz odpowiednio starty i bedzie przenosił drgania na kierownicę

Na ostatnim szkoleniu serwisu bmw przytoczono nawet że górne zawieszenie amortyzatora jest powodem drgania kierownicy

ale ok na forum wiedza lepiej;-)

O blednych diagnozach i wymianie niepotrzebnych czesci przez ASO/warsztaty wszyscy doskonale wiedza. Drgania kierownicy sa rozne.. Zalezy czy wystepuja na nawierzchni rownej, nierownej czy tez sa te same na kazdym rodzaju nawierzchni i wystepuja przy tej samej predkosci. Podejrzewam, ze na szkoleniu tlumaczyli, ze zawieszenie pracuje(ugina sie, rusza itp) i po mimo tego kierownica ma drgac w ten sam sposob i z ta samo czestotliwoscia? Z tego co pisze autor tematu nie wynika ze ma jakis duze luzy, napewno wieszosc forumowych aut takie posiada a i pewnie wieksze i nie kazdemu drga kierownica.

http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

Nie już z predkosci można wywnioskować rodzaj uszkodzenia

w mojej buni walczyłem 6 miesięcy drgania zaczynały sie przy 60 kończyły na 110

Kazda wymiana zawężała drgania az doszedłem do bicia w przedziale 100-110 (nowe tarcze ,tłoczki,felgi, tuleje wachacz ,opony ,tarcze okazały sie krzywe po przejechaniu 3kkm felga miała bicie, ) tu bez żadnego namysłu pojechałem do wulkanizatora na pomia" wariacji siły"

Ile osób wie co to znaczy:-)i okazało sie że przekracza wszelkie normy opona miała 3 miesiące więc zareklamowałem i bicie się skończyło

Najwiecej zmniejszyły się drgania po wymianie wahacza w którym sworzeń przy kole chodził góra dół i na żadnych szarpakach to nie wyjdzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.