Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,mialem problem z ukladem chlodzenia,okazalo sie ze to uszczelka pod glowica ktora zostala wymieniona minol jakis miesiac i jadac zobaczylem ze wskaznik temp.poszedl w gore i zaraz sie unormowalo.zaciekawiony tym zjawiskiem chcialem odkrecic korek, wydarlo mi go z reki i caly plyn na metr w gore wywalilo.co z tym ukladem jest nie tak?powinien plyn pozostac w silniku przeciez?czy moze to byc wina nagrzewnicy?bo juz tylko jej nie wymienialem?a moze lapie gdzies lewe powietrze na uklad?wiem ze e46 ma problemy z tym ale az takie?co dalej z tym autem zainwestowalem tyle kasy a nic nie pomaga?! :mad2:
Opublikowano

Nie wiem na ile ci poszedł ten wskaźnik w górę, ale temp w silniku możesz sprawdzić na wyświetlaczu za pomocą kodów, znajdziesz na forum.

Co do układu chłodzenia to pracuje pod ciśnieniem i zawsze ciecz wypłynie na ciepłym silniku jak odkręcisz, a czy wylatuje na metr to nie wiem.

Opublikowano
Uszczelka pod głowicą mówisz była uszkodzona? A co z samą głowicą?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Wiemy wiemy,ostatnio odkrecalem na goracym i ladnie sie przelewalo,a co do glowicy to byla planowana i zawory docierane,a co to ta viskoza?
Opublikowano
zaciekawiony tym zjawiskiem chcialem odkrecic korek, wydarlo mi go z reki i caly plyn na metr w gore wywalilo.

No genialne,przecież to wiadome że płyn sie rozpręża. Podpowiem Ci (żebyś zaraz nie pisal że płyn Ci wyssało z układu) że jak silnik ostygnie to poziom płynu sie zmniejszy :cool2:

Opublikowano
Niewiem czy genijalne ale przy ostatnim odpowietrzaniu nos mi poparzylo :mrgreen: bo tez wywalilo plyn a nie powinno przy odpowietrzaniu,ale mniejsza o to,problem jak byl tak jest i nie mam pojecia co z tym fantem.ten link do viskozy mi nie wchodzi.?
Opublikowano
Niewiem czy genijalne ale przy ostatnim odpowietrzaniu nos mi poparzylo :mrgreen: bo tez wywalilo plyn a nie powinno przy odpowietrzaniu,ale mniejsza o to,problem jak byl tak jest i nie mam pojecia co z tym fantem.ten link do viskozy mi nie wchodzi.?

sorka juz wiem co to,ale to raczej ma za zadanie wlaczyc wentylator,a mi temperatura skoczyla w czasie jazdy.

Opublikowano

Dobrze się doczytałeś że

to raczej ma za zadanie wlaczyc wentylator,

czyli jak sie załączy wentylator to dmucha na chłodnicę i tym samym obniża jej temperaturę, a jak wentylator się nie załączy to temperatura w górę aż się płyn zagotuje i tym samym wzrośnie ciśnienie w układzie i nie dotykaj korka

Ale to nie jedyna przyczyna od której może wzrastać temperatura.

W ciepłe dni często możemy zobaczyć kipiącą wodę z chłodnicy z powodu awari viskozy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
A czy jak visko bedzie padniete to wiatrak na zimnym silniku powinien sie leciutko krecic czy powinien stawiac delikatny opor?bo u mnie to lekutko sie kreci.
Opublikowano

Pytasz

czy jak visko bedzie padniete to wiatrak na zimnym silniku powinien sie leciutko krecic czy powinien stawiac delikatny opor?

jak odpalisz zimny silnik to visko jest zasprzęglone i powinien zakręcic ale po kilku sekundach puszcza i w zasadzie je można ręka przytrzymać ale jak sie zagrzeje do wymaganej temperatury to zasprzęgla i już wentylatora nie utrzyma.

Jak układ jest dobrze nagrzany i wyłączysz silnik to wentylator powinien się zatrzymać wraz s pracą silnika, a jak się będzie dalej bezwładnie kręcił to by znaczyło że visko słabo zasprzegla.

Takie obserwacje trzeba robić w dwie osoby i jak sie niema doświadczenia to nic nie dotykać.

Jak by Ci sie chciało regenerować visko to zobacz tu:

viewtopic.php?f=15&t=109481&hilit=visco#p776598.Wszystko

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No i znalazlem winowajce,wrucilem z pracy i akurat temperatura mi podskoczyla,otworzylem szybko maske wewalilem reke w wiatrak a ten STOI jak zamorowany,a powinien krecic jak szalony zeby zbic temperature,no i co jednak visko padniete?czy cos innego jest za to odpowiedzialne?
Opublikowano
Viskoze mam,czujnik temp.jaby walniety byl to by mi nie pokazywalo ze jest taka czy taka temp.a moze i pokazywalo by ale tak jak pisalem wczesniej temp.mi skoczyla a wiatrak stal w miejscu a to nie jest normalne,to nie wiem czy by to byl czujnik,chcialbym rozwiazac ten problem bo szkoda mi na zyletki oddac buni.
Opublikowano

To już wiesz co robić .

Chyba pamiętasz że jak masz słabe chłodzenie radiatora to możesz mu pomagać włączając na maxa ogrzewanie no i oczywiście otwierając okna bo może być nie zły piekarnik .

 

Ps.

To co powyżej napisałeś że silnik był zagrzany na maxa i visko niezasprzęglało to mamy rozumieć że na pewno cały radiator był jednakowo gorący , bo jak np byś nie miał obiegu to i dla visko niema podstawy aby zasprzęgliło.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dokładnie. Bo wisko przyjmuje ciepło z chłodnicy nie z silnika. Jeśli jest gorący termostat, a np przez słabą pompę chłodnica odpowiednio się nie nagrzeje, lub termostat nie puści całego obiegu wtedy wisko nie ruszy chociaż wskazówka poleciała by na czerwone pole.
Opublikowano
Tak tez zrobilem z tym ogrzewaniem,tylko problem moj taki ze ja we wloszech jestem i jak mi dmucha 32 stopnie ciepla a na polu 30 to sami mozecie sie domyslic:D tak czy inaczej wiem co jest i musze to wymienic.DZIEKI za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.