Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam chciałbym wysłuchać opini odnośnie oleju do mojej bmw e46 320i 2002r. Została w niej zregenerowana cała głowica wyczyszczone tłoki , wymienione pierścienie i wymienione wszystkie uszczelki na nowe . Mechanicy radzili mi najpier wlać olej mineralny przejechac 1000 km zeby wszystko sie ułozyło i wypłukało wszystkie opiłki wylać ten olej i już zalac dobrym seyntetykiem tylko jakim ???
Opublikowano
Dziwna teoria z tym mineralnym, może jak już to półsyntetycznym. A wlej 5W40- Castrol, Motul, Liqui Moly, Valvoline, Fuchs. Do wyboru do Koloru.
Opublikowano
zbyszek80 czyli popierasz teorię, że nowe pojazdy - od momentu wyjechania z salonu, mogą trzasnąć 30 tysi na jednym oleju, a nie np profilaktycznie wymienić go po 2-3 tysiącach od poprawnego dotarcia ?
Opublikowano

Co do kwestii oleju to bym polemizował, bynajmniej takie zabiegi przeprowadzałem najczęściej w starszych samochodach, gdzie taki olej był wymagany i nie było to bmw.

Raczej wymieniłbym olej z takiego samego na taki sam po 2-3 tyś, takiego jak jest zalecany stosownie do specyfikacji samochodu.

Opublikowano
mikan szczerze mówiąc to nie wiem, bo nigdy nie słyszałem o takich teoriach ani sam się nad tym nie zastanawiałem. Faktycznie wcześniejsza zmiana oleju może mieć sens bo 30 tyś to jednak sporo. Jeśli to dobra metoda to czemu akurat minerał na początek ?
Opublikowano

Nie wiem, jak pisałem - takie remonty robiłem w samochodach innych niż bmw, wtedy z racji wieku i najczęściej szlifu wybierałem minerał.

Tu nie ma szlifu i jest to bmw.

Co do wymiany oleju w nowym pojeździe lub jakiejkolwiek wyżej wspomnianej "regeneracji" wymieniłbym z takiego jaki powinien być na taki jaki powinien być, po 2-3 tyś.

Opublikowano
Też się zastanawiam nad tym minerałem ale chyba najlepszym rozwiązanie będzie tak jak kolega powiedział zmienić na taki sam olej wleje motula 5W30 i po 3 tysiącach wymienie go na taki sam .
Opublikowano

witam kolego . Mam pytanie jakie ubytki oleju zaopserwowales w silniku przed regeneracjia i czy jest poprawa . Mialem ten sam motor i ubytek mialem znaczny , zrobilem swap na m54b25 i ten tagrze lubi wypic . pozdrawiam i czekam na wiesci .

 

 

 

 

moje e46https://www.youtube.com/watch?v=BUzweGNg-BE&feature=youtu.be

Opublikowano
przed regeneracją jezdziłem na kastrolu półsyntetyku ubytki były niewielkie powodem regeneracji była uszczelka która mi poszła i rozerwało przewód od zbiornika wyrównawczego skoro juz zdieli głowice i ją całą regenerowałem kazałem też sprawdzić tłoki i pierścienie mechanik który mi rozebrał stwierdził ze też przydało by sie je wymienić i tam gdzie mi dobierali pierścienie tez to potwierdzili, oczywiście wszystkiego nie robiłem u jednego mechanika gdyż nie za bardzo im ufam wolalem sam zawiesc głowice i tłoki do robienia jutro mi zaczyna składać silnik ztąd też moje pytanie co do oleju zaleje syntetykiem i zobaczymy jak bedzie się sprawdzał .
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

5w-30, 5w-40 dobrej firmy np motul

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.