Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak może niektórzy pamiętają niedawno zakupiłem swoje BMW

zainstalowałem gaz i wszystko fajnie chodzi ;)

mam 2 problemy, mam nadzieje ze nie groźne

1 problem : ( a raczej pytanie czy to normalne :P ) na biegu jałowym jak dodaje gazu to sekunde się silnik jakby dusił, mulił a później normalnie wchodzi na obroty, tak na sekunde jakby taku mulasty był i potem kopyto :P czy to normalne ? podczas jazdy nie zauwazyłem tego gdyż dobieram odpowiednio duzo gazu aby auto mi się zbierało. Jak to ważne to sprawdze jeszcze na ciepłym silniku czy się tak dzieje czy tylko na zimnym.

2 problem : pojawiająca się kontrolka silnika. Mechanik usunął mi błędy mówiąc że pokazało mu na kompie że wypadanie zapłonu na 2 cylindrach ( coś takiego ). Polecił mi jeżeli znowu się zapali kontrolka to podjechać do gaziarza aby mi sprawdził świece i cewki. Kontrolka oczywiście po przejechaniu z 10 km się zapaliła. Wczoraj gaziarz powiedział że muszę wymienić na początku świece bo nie wiadomo kiedy były wymieniane i polecił mi świece : NGK V - LINE 30 / BKR6EQUP,

znalazłem nawet w krakowie auckje : http://allegro.pl/swiece-ngk-v-line-30-bkr6equp-bmw-audi-i4209490473.html x6

następnie jak problem będzie dalej występował to muszą bawić się w zmiane cewek, nie znam się dokładnie ale chodziło mu chyba o przekładanie i sprawdzanie co dalej mozna zrobić.

Dzisiaj rano odpaliłem autko, kontrolka znikła..

ps. Gaziarz dodatkowo mi regulował tam coś z gazem :) stwierdził że teraz będe miał więcej mocy czy coś w tym stylu ( bo narzekałem że się nie zbiera jak bym chciał :P - maruda ze mnie, wiem )

 

pytanie do was czy mam się tego trzymać co mi powiedział Gaziarz? kupywać nowe świece i patrzeć czy ustał problem ?

Kolejne pytanie czy jak kupie świece to czy dam rade to sam wymienić? jak tak to co potrzebuje i jak się do tego zabrać aby je wymienić :> jak miałem lanosa to na wierzchu miałem kable zapłonowe i wystarczyło kapelusz ściągnąć ze świec i odkręcić kluczem do świec i włożyć nowe :P teraz silnik jest zabudowany wiec nie jest tak łatwo więc pytam was :)

pozdrawiam

ps. 2# jak cos to 2 tyg temu założyłem gaz, i mam 2001r, 2,2 Pb motor, M54 silniczek

Opublikowano

Ja podobny problem z przyduszaniem miałem jak miałem zużytą odmę, ale silnik inny.

Wcześniej jak nie było gazu to też występowało ? Bo jeśli nie to masz odpowiedź. I pewnie już zaczynają się uroki LPG, więc praca raczej dla gazownika.

Co do świec to w te czy we wte powinieneś je sobie wymienić, choć mało prawdopodobne aby problem ustąpił i tym bardziej kombinowanie z cewkami.

Jak z autem na PB było ok to i teraz powinno. Tym bardziej jak auto faktycznie jest w stanie jaki opisywałeś wcześniej. Więc robota dla gazownika.

Do wymiany świec jest ci potrzebny klucz do świec nasadowy 16mm i skoro wymieniałeś świece w lanosie to i w BMW wymienisz. Postępuj intuicyjnie skoro jest zabudowa to ją zdejmij.

A informacje o aucie uzupełnij w profilu cobyś przy każdym temacie nie pisał co masz. A tak poza tym to ja myślałem, że taki typ nadwozia jak masz to sedan, ale co ja tam wiem.

Opublikowano
Właśnie nie pamiętam jak było przed LPG bo długo nie jeździłem na benzynce :P i nie testowałem prawie nic bo przechodziło te wstępne naprawy i instalacje LPG itp.. :> także dopiero teraz autko poznaje.. A co do LPG to nie żałuje że założyłem :)
Opublikowano
Ja nie mówię, że masz żałować bo wszystko kwestią poprawnego montażu. Ale skoro wcześniej nie zauważyłeś tych problemów to pewnie ich nie było. Zrób ten opis po ludzku napisz pojemność po modelu, usuń to PB bo nie potrzebne przecież masz "i", potem motor i rok.
Opublikowano

Hej,

Jesli chodzi o swiece to ja jezdze na swiecach DENSO, kosztuja cos ponad 10 zl za sztuke i sprawuja sie prawidlowo a nie wymianiam ich co 20 czy 30 tys km. Kupno platynowych super bajer nie ma wiekszego sensu. Znam to z doswiadczenia. Teraz, po 50 tys znowu wymienie na denso a smigam ciagle na LPG, silnik igielka, ma juz 290 tys nabite z tego ponad 100 tys na gazie.

Opublikowano
czyli polecacie tańsze opcje świec? czytałem troche o świecach i zdania niestety są podzielone na ten temat :/ sam nie wiem co lepiej zrobić :((
Opublikowano
Ja napisalem Ci co znam z wlasnego doswiadczenia a nie z przypuszczen. Decyzja nalezy do Ciebie czy chcesz placic 3x wiecej za swiece.
Opublikowano

Świece tu nic nie skutkują w kontrolce silnika

muli bo żle wgrana mapa

kontrolka może być wywoływana przez 2-gą lambdę często padają po założeniu lpg temat już przerabiałem teraz tylko czekaj na falowanie obrotów a tak będzie

Opublikowano
czyli niema znaczenia to ze mechanika jak mi powiedział że błąd który wyskakuje to wypadanie zapłonu?
Opublikowano

aha tak na marginesie to bardzo bym prosił abyście pokazali mi gdzie jest wpinka komputera bo chciałbym kupić kabel diagnostyczny i chciałbym zobaczyć jaka jest wtyczka.. na necie piszą że pod maską jest nawet pokazane zdjęcia ale kompletnie u mnie tego nie widze :P słysząłem że też w kabinie jest ta wtyczka :P mógłby ktoś mi to powiedziec ;>?

http://s15.postimg.org/snqohlyp3/IMAG0945.jpg

 

http://s15.postimg.org/ac4me7ffr/IMAG0946.jpg

 

http://s15.postimg.org/xcb9qjd9j/IMAG0948.jpg

 

http://s15.postimg.org/vtba7thbb/IMAG0949.jpg

 

i apropo jak widzicie ze pasek wielorowkowy do wymiany :) i pytanie czy tez dam rade sam go wymienic ;>

 

http://s15.postimg.org/48iggjzs7/IMAG0950.jpg

Opublikowano
Zmiana paska to banalna sprawa tylko u ciebie gorzej z dostępem. I zacznij troszkę samodzielnie myśleć a nie ciągle pytasz o banalne sprawy. Masz link do książki, masz google, sprawdź zanim zadajesz proste pytania. I popraw opis aby ludzko wyglądał.
Opublikowano
aha tak na marginesie to bardzo bym prosił abyście pokazali mi gdzie jest wpinka komputera bo chciałbym kupić kabel diagnostyczny i chciałbym zobaczyć jaka jest wtyczka.. na necie piszą że pod maską jest nawet pokazane zdjęcia ale kompletnie u mnie tego nie widze :P słysząłem że też w kabinie jest ta wtyczka :P mógłby ktoś mi to powiedziec ;>?

http://s15.postimg.org/snqohlyp3/IMAG0945.jpg

 

http://s15.postimg.org/ac4me7ffr/IMAG0946.jpg

 

http://s15.postimg.org/xcb9qjd9j/IMAG0948.jpg

 

http://s15.postimg.org/vtba7thbb/IMAG0949.jpg

 

i apropo jak widzicie ze pasek wielorowkowy do wymiany :) i pytanie czy tez dam rade sam go wymienic ;>

 

http://s15.postimg.org/48iggjzs7/IMAG0950.jpg

 

 

 

 

z paskiem dasz rade nie ma problemu aby zapamiętaj jak jest po przekładany

gniazdo diagnostyczne jest pod maską od strony pasażera okrągłe lub obok klamki otwierania maski w środku auta prostokąt pogrzeb przy rączce od otwierania maski to na pewno znajdziesz

Opublikowano

kontrolka CHECK ENGINE, to tak naprawdę kontrolką która "anal i zuje" skład spalin, jak dobrze pamietam, analizuje te spaliny przez sonde lambda. Spaliny to skutek spalania paliwa )miesznaki paliwowo powietrzenej( Wiec skoro zmieniłeś paliwo, na gas który nadaje sie do kuchenek, to masz automatycznie inny skład mieszanki paliwowej, a co za tym idzie inny skład spalin, który odbiega od normy, ponieważ zminiłeś paliwo. Swiecąca się pomaranczowa kontrolka silnika, sygnalizuje właśnie pogorszenie składu spalin i nic wiecej! , wiec obawiam się ze będziesz musiał się z tym pogodzić ze będziesz jeździł z pomarańczką, na chyba ze jakis soec wgra tobie dobre dane do kompa

 

Ale z analizy składu spalin, pewnie komputer dobiera ustala sobie skład mieszanki paliwowo powietrznej.... a to już nie ten temat.

Opublikowano

ktoś powinien ci najpierw spróbować dobrze wyregulować gaz pewnie zwiększyć jego dawkę. jeśli się nie da jeśli ktoś zwalił ci instalacje to zawsze możesz oszukać sondy zakładając na nie emulatory czy jak to się tam nazywa. ale to ci nie naprawi błędu tylko oszuka komputer.

a na paliwie też masz ten błąd czy tylko na gazie?

BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.