Skocz do zawartości

F25 przekładnia kierownicza


xmax

Rekomendowane odpowiedzi

Zdjęcia wrzucę jutro. Na pewno są dwie opcje tej śruby.

W moim przypadku torx zewnętrzny (prawdopodobnie dwudziestka) . Ja to zrobiłem zwykłą nasadka w rozmiarze 16. Druga śruba to ta z trzema otworami. Klucz dostępny na aukcjach internetowych za 115pln. Wystarczy trochę dociagnac owa śrubę i problem znika (zobaczymy na jak długo).

Robimy to oczywiście od góry. Unosimy pokrywę silnika i wkładamy ręce pomiędzy silnik A pas przedni. Cały zabieg zajmuje nie więcej niż minutę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 235
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Pytałem w ASO o regulację, powiedzieli, że jest możliwa, ale niebezpieczna, można sobie sprawić KUKU jak coś za mocno/lekko przykręcicie - podczas jazdy może zostać zablokowany skręt kół / tor jazdy i wypadek gotowy.


Generalnie, zabawa dla odważnych.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja tym narzędziem pozwala całkowicie pozbyć się stukania przekładni. Zaznaczam, że wystarczy obrót śrubą o 2-3 mm i wówczas w żaden sposób to nie wpływa negatywnie na prowadzenie samochodu. Jeżeli okazałoby się, że wymagany jest obrót śrubą o więcej, np. 5 mm, wówczas już jest odczuwalny wpływ na sposób powracania kierownicy do centralnej pozycji (bez pomocy już nie wróci do środkowej pozycji).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tam wole nie ryzykować... BTW to ASO oferuje obecnie zestaw naprawczy i usługę w cenie ~900 PLN dla tych co już wcześniej mieli problemy z przekładnią.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na razie nie wiem nic więcej poza tym, że mnie o tym poinformowano w ASO, umówię się w nast. tyg. to się dowiem.

Podczas rozmowy telefinicznej powiedziano mi, że BMW poszło po rozum do głowy i już nie wymienia przekładni tylko stosuje "zestaw naprawczy" - wspomniałem, że można dokręcić "śrubkę" jak opisują to przedmówcy w tym wątku, ale serwisant powiedział, że BMW nie praktykuje tego jako zagrażające życiu kierowcy i pasażerów...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspomniałem, że można dokręcić "śrubkę" jak opisują to przedmówcy w tym wątku, ale serwisant powiedział, że BMW nie praktykuje tego jako zagrażające życiu kierowcy i pasażerów...

 

w takim razie po co jest ta śrubka? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wg mnie ta śrubka dokręcana jest fabrycznie precyzyjnie przez (zapewne) robota, a manualnie też można tylko łatwiej o "przedobrzenie"...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nikt nikogo nie zmusza do jazdy to ASO ani do samoregulacji (jak się czujecie na siłach)... ja wolę mieć gwarancję, że wszystko pójdzie ok i jakby co, to wrócę i poprawią

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


Hej Wodzik możesz coś więcej napisać o tym zestawie naprawczym i tej usłudze?zestaw plus usługa =900zł?czy zestaw osobno i usługa osobno? no i czy rozwiązuje na dobre ten problem?


BMW zaleca wymiane tzw. "dociskacza " oraz " kalibracje i korektę luzów " - 2 458 076 (Miernik)


UWAGA : Dopuszczalna wartość 25 +/-5 µm


Poniżej instrukcja BMW :


DE- 32 13 580 Druckstück EPS-Lenkung (ThyssenKrupp) ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive35i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/1Vnc3X9PQZ


EN - 32 13 580 Replacing the EPS steering thrust piece (ThyssenKrupp)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/1Vnc3X9PQZ

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trochę to trwało zanim się zebrałem do napisania... musiałem pojeździć i przekonać się czy wszystko działa.


0. Stan sprzed naprawy

Luz był wyczuwalny, ale (wg mnie) nie katastrofalny. Stuk był słyszalny tylko przy powolnym wjeździe na krawężnik, przy skręconych kołach w prawo.


1. Czas naprawy

Naprawa trwała długo (20 Jednostek Roboczych)... samochód był podstawiony dzień wcześniej, ale prace zaczęły się o 9 (zgodnie z planem). O 16.20 samochód był gotowy do odbioru.


2. Koszt

Na fakturze całość (robocizna + części) = 873,79 PLN

 

  • - Zestaw naprawczy EPS -100,12 PLN

    - Robocizna - wymiana stopki dociskowej elektrycznego wspom. - 773,67 PLN


3. Wrażenia po

Nic nie stuka, luzu brak.


4. Gwarancja

2 lata od momentu wymiany


5. Podsumowanie

Jeśli efekt się utrzyma to będę bardzo zadowolony. Moja trzecia przekładnia (wymieniona na gwarancji w ASO) zaczęła stukać na drugi dzień (SIC!). Notabene obecna jest już 4!

Koszt usługi był w porównaniu z wymianą przekładni (poza ASO) jest min. 60% tańszy. Wahałem się czy nie kupić na alleDrogo używki za 1,5k PLN, ale kupując używaną przekładnie, nie ma gwarancji, że za parę tys. kilometrów nie będzie stukać...taką przygodę miał znajomy, sprzedawca się wypiął, bo przekładnia zaczęła stukać po 900km i ok. m-cu od założenia i zakodowania.


Co ciekawe ten element za 100 PLN jest stosowany w BMW od F20 do F48. Jak widać nie tylko F25 cierpiało z tego powodu.


P.S. Jak jesteście zainteresowani szczegółami (gdzie można takiej naprawy dokonać i czy w tej samej cenie) zapraszam na PRVIVa.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Co ciekawe ten element za 100 PLN jest stosowany w BMW od F20 do F48. Jak widać nie tylko F25 cierpiało z tego powodu.

 

32106891974 Zestaw naprawczy el.docisk.EPS


https://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=WX51-EUR---F25-BMW-X3+28iX&mg=32&sg=12&diagId=32_1992&q=32106891974

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.