Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tego co słyszałem w ASO, amortyzatory jako cześć eksploatacyjna, wymieniane są wtedy gdy jest z nich wyciek lub przy "nowym" samochodzie, znacząca różna siła tłumienia (rzędu 20%).


W innym przypadkach trzeba liczyć na przychylność servisu.

U mnie pojawiły się stuki, a zaraz po nich wyciek. Auto już po gwarancji, wiec wymiana amortyzatorow była we własnym zakresie

***** ***
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 235
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy dobrze zrozumiałem z wątku, że w ASO BMW można za ok. 900 zł zrobić naprawę z pomocą zestawu naprawczego?

Tak, ja tak skorzystałem i jestem zadowolony z rezultatu.

 

Byłem wczoraj w Auto Fus i faktycznie potwierdzili że mają taki zestaw naprawczy. Tyle że dowiedziałem się przy okazji, że same części to 150 zł - i jest to tak naprawdę dodatkowe wygłuszenie, które faktycznie ma rozwiązywać temat. Tu pytanie - potwierdzacie, że BMW rzeczywiście nie wymienia żadnych mechanicznych elementów, a w pewien sposób "maskuje" stukanie poprzez to wygłuszenie?


pozdr

FV

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Z tym wyciszeniem chodzi o to że nowy element ma oringi i nie stuka o obudowę. Ot cały zestaw naprawczy. Chyba mnie też to dopadło :roll:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymiana jest tak banalnie prosta, że nie sądzę, że może się coś takiego wydarzyć. To jest jak z klockami- wypinasz czerwony wpinasz zielony. Serwis poza Tym że skasuje za to sporą sumkę i przeprowadzi tą wymiane z całą otoczką medialną nic więcej nie zrobi. (Obym się nie mylił)
Opublikowano

Dokładnie.Co myślicie że serwis robi to inaczej?Ma specjalną miarkę która pokazuje ile wkręcić śrubę?Nie sądzę.Oczywiście nie można też wkrecać na siłę ile się da,bo wówczas kierownica nie będzie odbijać.Trzeba to robić z wyczuciem,ostrożnie się przejechać i albo poluzować,albo jeszcze dokręcić.Ja u siebie dokręciłem pare mm jeżdżę około roku i nic się nie dzieje.Kierownica pracuje jak pracowała i nic nie puka.Gdyby jednak zaczęło,kupię zestaw i sam wymienię.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Co myślicie że serwis robi to inaczej?Ma specjalną miarkę która pokazuje ile wkręcić śrubę?Nie sądzę.
:duh: :duh:


BMW zaleca wymiane tzw. "dociskacza " oraz " kalibracje i korektę luzów " - 2 458 076 (Miernik)


linmzcne.jpg


UWAGA : Dopuszczalna wartość 25 +/-5 µm


Poniżej instrukcja BMW :


DE- 32 13 580 Druckstück EPS-Lenkung (ThyssenKrupp) ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive35i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/1Vnc3X9PQZ


EN - 32 13 580 Replacing the EPS steering thrust piece (ThyssenKrupp)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/1Vnc3X9PQZ

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

BMW „zaleca” to tak samo jak z dokręcaniem śrub odpowiednim momentem.Na oko zrobisz,też nic się nie stanie.I nie chodzi tu o to że coś neguje,bo wiadomo,że lepiej zrobić to jak książka pisze.Po prostu uważam że BMW stasznie zdziera za taką śmieszną robotę i szuka jeleni.Cena nie jest adekwatna do wykonanej pracy



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Hej czy w zestawie naprawczym jest smar ? jeżeli nie to jaki użyć do przesmarowania tego tłoczka ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

..... jaki użyć do przesmarowania tego tłoczka ?

 

Smar : FB-1, BMW part number 83 23 2 208 093

Pozdrawiam Andrzej
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Was,

powiedzcie mi w takim układzie, bo tak samo u siebie słysze stuki przekładni kręcąc kierownicą raz w lewo a raz w prawo. Co z tym robić? Szczerze to nie słysze tego jeźdząc po nierównościach, tylko na postoju na wyłączonym silniku. F25 z 2015 roku 2.0d 87 000 przebiegu. Czy to gwarancja serwisowa obejmuje?

Opublikowano
Witam Was,

powiedzcie mi w takim układzie, bo tak samo u siebie słysze stuki przekładni kręcąc kierownicą raz w lewo a raz w prawo. Co z tym robić? Szczerze to nie słysze tego jeźdząc po nierównościach, tylko na postoju na wyłączonym silniku. F25 z 2015 roku 2.0d 87 000 przebiegu. Czy to gwarancja serwisowa obejmuje?

Zaraz, zaraz, ale na wyłączonym silniku nie powinno się kręcić kierownicą.

Wtedy to wszystko będzie strzelać, trzeszczeć a tak w ogóle to nie za bardzo da się kręcić i poza tym nie wolno tak robić.

U mnie też trochę słychać jak na postoju kręcę kierownicą (ale przy włączonym silniku). W czasie jazdy, przy wyłączonym radiu i możliwie największej ciszy nic nie słychać. No może przy jakichś nagłych ruchach - ale mnie to nie przeszkadza - w zasadzie nigdy tego nie usłyszałem podczas jazdy.

Czy poza odgłosami jest to w jakimś stopniu niebezpieczne?

Opublikowano

Zgłaszałem na gwarancji stuki na wyłączonym silniku- > tak ma być

Zgłosiłem po gwarancji -> jest luz proponujemy zestaw naprawczy 120pln+ geometria = 495,54 brutto.

Stuków brak .. 500PLN w kieszeni brak..

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Po ostatniej wizycie w aso dostałem info, ze przekładnia kierownicza stuka i trzeba wymienić, koszt bagatela 12 tys, do mojej wersji (s drive, 18d) ponoć nie ma zestawu naprawczego i stad konieczność wymiany. Pytanie czy to prawda, czy tylko aso mnie naciąga. Będę wdzięczny za info bo Bmw to nowe dziecko w rodzinie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.