Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez urazy Kolego, ale dałeś się spuścić na drzewo. NIE MA czegoś takiego - "jak ten typ tak ma". Działało na początku bez stuków więc dalej tak powinno, albo jest zepsute.


Teraz będziesz musiał z tym żyć, ale naprawić z własnej kieszeni. Ja bym polecał zestaw naprawczy - jak Ci to stukanie przeszkadza. Z wymianą przekładni to bym się wahał, nie masz gwarancji, że Ci wymienia na taką co za pól roku albo i rok nie będzie stukać (a poza tym koszt jest ogromny).

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 235
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Trochę to trwało zanim się zebrałem do napisania... musiałem pojeździć i przekonać się czy wszystko działa.


0. Stan sprzed naprawy

Luz był wyczuwalny, ale (wg mnie) nie katastrofalny. Stuk był słyszalny tylko przy powolnym wjeździe na krawężnik, przy skręconych kołach w prawo.


1. Czas naprawy

Naprawa trwała długo (20 Jednostek Roboczych)... samochód był podstawiony dzień wcześniej, ale prace zaczęły się o 9 (zgodnie z planem). O 16.20 samochód był gotowy do odbioru.


2. Koszt

Na fakturze całość (robocizna + części) = 873,79 PLN

 

  • - Zestaw naprawczy EPS -100,12 PLN

    - Robocizna - wymiana stopki dociskowej elektrycznego wspom. - 773,67 PLN


3. Wrażenia po

Nic nie stuka, luzu brak.


4. Gwarancja

2 lata od momentu wymiany


5. Podsumowanie

Jeśli efekt się utrzyma to będę bardzo zadowolony. Moja trzecia przekładnia (wymieniona na gwarancji w ASO) zaczęła stukać na drugi dzień (SIC!). Notabene obecna jest już 4!

Koszt usługi był w porównaniu z wymianą przekładni (poza ASO) jest min. 60% tańszy. Wahałem się czy nie kupić na alleDrogo używki za 1,5k PLN, ale kupując używaną przekładnie, nie ma gwarancji, że za parę tys. kilometrów nie będzie stukać...taką przygodę miał znajomy, sprzedawca się wypiął, bo przekładnia zaczęła stukać po 900km i ok. m-cu od założenia i zakodowania.


Co ciekawe ten element za 100 PLN jest stosowany w BMW od F20 do F48. Jak widać nie tylko F25 cierpiało z tego powodu.


P.S. Jak jesteście zainteresowani szczegółami (gdzie można takiej naprawy dokonać i czy w tej samej cenie) zapraszam na PRVIVa.

Mam ostatnio okazjonalne stuki w zawieszeniu i teraz pytanie do Ciebie: kto ostatecznie zdiagnozował, ze to przekładnia i w którym Aso robiłeś naprawę ?

***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dobrze, bo do nich jestem umówiony na diagnostykę w przyszłym tygodniu

NIe bierz tego za dobrą monetę (że będziesz w INCHCAPE), tam też są nieuprzejmi i naciągacze (pośród miłych i uczciwych). Daj znać co Ci powiedzieli i za ile chcą naprawić. Z naprawą się nie spiesz... może znajdziesz / wynegocjujesz lepszą cenę.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
To dobrze, bo do nich jestem umówiony na diagnostykę w przyszłym tygodniu

NIe bierz tego za dobrą monetę (że będziesz w INCHCAPE), tam też są nieuprzejmi i naciągacze (pośród miłych i uczciwych). Daj znać co Ci powiedzieli i za ile chcą naprawić. Z naprawą się nie spiesz... może znajdziesz / wynegocjujesz lepszą cenę.

U mnie problem jest taki, że coś puka przy ruszaniu i zatrzymywaniu przez jeden dzień, a później tydzień lub miesiąc spokoju. Nie mam pewności, czy to przekładnia, ale zawieszenie jest ok. Nie ma jeżeli będą chcieli zrobić ten zestaw naprawczy, ale jak mi powiedzą, że trzeba nową przekładnię to się już trochę zastanowię :D

***** ***
Opublikowano
To dobrze, bo do nich jestem umówiony na diagnostykę w przyszłym tygodniu

NIe bierz tego za dobrą monetę (że będziesz w INCHCAPE), tam też są nieuprzejmi i naciągacze (pośród miłych i uczciwych). Daj znać co Ci powiedzieli i za ile chcą naprawić. Z naprawą się nie spiesz... może znajdziesz / wynegocjujesz lepszą cenę.

Diagnoza w Inchcape: wylany amortyzator, zoabaczymy jak będzie po wymianie

***** ***
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A ja delikatnie dokręciłem śrubę w przekładni i nic nie stuka nie puka.Cała operacja trwała 3 minutki.Wszystko na wierzchu jest.Idealnie pasuje klucz nasadowy.I od razu zaznacze kierownica jak wracała na swoje położenie tak wraca.Nic jej nie blokuje 16c7400022a7198351fb8f745a51e33a22.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Która to śruba - ta dokładnie na środku zdjęcia? Pytam ponieważ u mnie jest coś takiego, że kierownica nie całkiem odbija z przekręcenia w prawo (w lewo jest OK - odbija na zero).

Zastanawiam się, czy może ktoś za mocno ją dokręcił? Może spróbować ja poluzować - sam nie wiem? Czy to może mieć związek?

Opublikowano

Tak,dokładnie ta na środku taka wypustkami,na dziwny klucz,ale pasuje klucz nasadowy 16.Myślę że może to mieć związek z tym że ktoś za bardzo dokręcił tą śrubę.Zaznacz sobie punkt i odkręć delikatnie dosłownie parę mm.Jak nic to nie pomoże to najwyżej dokręcisz z powrotem w to samo miejsce



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,


W moim aucie (seria 3 F31) tez wystepowal problem ze stukami z maglownicy. Stwierdzily to dwa niezalezne serwisy i zdecydowalem sie na montaz zestawu naprawczego w BMW Auto Fus Warszawa z przekonamiem ze zrobia to solidnie.

Odebralem auto i kierownica chodzi zdecydowanie ciezej i dodatkowo nie wraca do pozycji 0 tylko zatrzymuje sie troche wczesniej. Zadzwonilem do serwisu, opisalem sytuacje i spytalem czy moga poluzowac srube. Dostalem odpowiedz ze sruba zostala dokrecona zgodnie z sila jaka jest przewidziana w instrukcji montazowej i moga to zrobic ale na moja odpowiedzialnosc. Czy jest ktos kto montowal zestaw naprawczy i u niego tez teraz ciezko chodzi kierownica? Moim zdaniem tak byc nie powinno. Rozmawialem z jedna osoba ktora montowala to w F31 i powiedziala ze po montazu chodzi tak samo lekko jak wczesniej.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie wszystko działa jak poprzednio z tym, że stuki nie powróciły. Nie zauważyłem zmiany w sile którą należy przyłożyć by skręcić kierownicę, ani by kierownica nie powracała do pozycji wyjściowej.


Reklamuj naprawę.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,


U mnie w F25 przekładnia stuka tylko na wyjątkowo "chamskich" garbach, ale stuka. Czy dobrze zrozumiałem z wątku, że w ASO BMW można za ok. 900 zł zrobić naprawę z pomocą zestawu naprawczego?


pozdr

FV

Opublikowano
U siebie w F25 dokręciłem zwykłym kluczem nasadowym o 1/32 obrotu i problem nie powrócił od dwóch miesięcy, nie zauważyłem zmian w ciężkości pracy kierownicy.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

Wodzik2 robiłeś to w Inchcape na Karkonowskiej?Robota skomplikowana?Nie można kupić zestawu naprawczego i samemu to wymienić?Pytam w razie czego,bo ja u siebie dokręciłem lekko śrubę i już 2 miesiące spokój na razie



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Pamiętajcie: stuki z układu kierowniczego to nie musi być przekładnia. U mnie diagnosta i 2 mechaników stwierdzili przekładnię. Okazało się, że nie potrafili jej zdiagnozować, a ASO znalazło problem z amortyzatorami.
***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co słyszałem w ASO, amortyzatory jako cześć eksploatacyjna, wymieniane są wtedy gdy jest z nich wyciek lub przy "nowym" samochodzie, znacząca różna siła tłumienia (rzędu 20%).


W innym przypadkach trzeba liczyć na przychylność servisu.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.