Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A w jaki sposób przekazywany jest ruch listwy w przekładni/skretu kół przy włączonym asystencie parkowania? Osobno mocowany jest siłownik przy przekładni?
  • Odpowiedzi 235
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
To elektryczna przekładnia napędzana silnikiem przez pasek zębaty.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Odświeżę trochę temat...


Wydaję mi się, że i mnie dopadł problem stukającej przekładni. Na zakrętach przy małej prędkości słychać stuki z zawieszenia. Postanowiłem to sprawdzić na postoju i nagrałem film ze stukami przy wyłączonym zapłonie. Stuki powstają podczas energicznego ruszania kierownicą w prawo i lewo. Byłem u jednego mechanika i stwierdził, że stuki są z przekładni, bo na kierownicy nie ma luzów co wykluczyłoby krzyżak.


Czy Wy też mieliście takie stukanie przy zepsutej przekładni?



Drugie pytanie czy ta przekładnia jest naprawialna? Każdy pisze, że problem i tak wraca ale czy ktoś zdiagnozował co konkretnie w tej przekładni szwankuje. Ten mechanik u którego byłem stwierdził, że tam są jakieś podkładki, plastiki czy coś w tym stylu i to one się wycierają i powodują stukanie. Ponoć łatwo to naprawić, ktoś może to potwierdzić?

  • Moderatorzy
Opublikowano
W 3City firma Nagengast naprawia to.
Opublikowano

Do 3 city mam ponad 500km, ale dzięki za podpowiedź. Zastanawiam się czy nie spróbować najpierw samej regulacji przekładni tzw. kasowania luzu. Gość na filmie pokazuję jak zrobić to mercedesie ale w BMW powinno być podobnie. Na filmie słychać, że przed regulacją przekładnia wydawała stuki takie jak u mnie, a po regulacji cisza. https://www.youtube.com/watch?v=fWuIhqJn8eE


Przeczytałem cały wątek o przekładniach i nie chcę mi się wierzyć, że BMW wypuściło taki wadliwy podzespół. Przecież zrobili miliony samochodów i włożyli milion przekładni do każdego z nich, a tu taka lipa...


Spróbuję ją najpierw wyregulować i dam znać czy się poprawiło. Jak to nie pomoże to znalazłem u mnie w mieście firmę która zajmuję się regeneracją przekładni. Swoją drogą i tak długo wytrzymała, bo przejechane mam 112 tysi, auto z przed liftu, a wcześniej nie była wymieniana (w książce serwisowej nie ma o tym ani słowa).

Opublikowano

Dranek daj znać czy Ci się udało. U mnie 200tys

i też zaczyna stukac. Jeżeli jest taka możliwość chętnie spróbuje wyregulowac :D

Opublikowano

Mechanicy nie podjęli się "kasowania luzu" poprzez regulację tej śruby, ponieważ po pierwsze nie mieli odpowiedniego klucza, a po drugie stwierdzili że nie jest to naprawa tylko doraźne rozwiązanie i problem powróci.


Doradzili zakup nowej lub uzywanej przekładni po małym przebiegu. Ma ktoś informację jaka jest różnica w oznaczeniu literowym przekładni w f25? Są przekładnie z oznaczeniem LI ( bardzo dużo używek) i są z oznaczeniem LH ( bardzo mało używek) Ja mam LH i czy mogę zamontować LI czy nie są zamienne. Mam motor 3.0 litry i może te LH były do trzylitrówek?

Opublikowano

Na pewno są przynajmniej dwa rodzaje przekładni w X3, zwykła i zmienna sportowa.

Ja miałem dwukrotnie wymienianą i żadnego wpisu w książce na ten temat niema, więc książką się nie sugeruj.

Nowa w serwisie kosztuje około 11 tyś. więc :roll:

Na temat regeneracji się nie wypowiem bo nie regenerowałem, ale właśnie kolega regenerował, tylko w innym aucie i cos poszło nie tak, bo strasznie ciężko chodzi i nie ma nic luzu, musi ponownie zdemontować i będą poprawiać. :evil:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam już 3 (!) i po 20 tys. km wróciła do "standardowego zachowania" (czyt. stuka) poza tym nie czuje luzu (ale ponoć jest) - chyba będę musiał z tym żyć.

Mam oba wpisy w książce - ale dostałem je bo byłem uparty... sami od siebie w ASO nie dają. Chyba im wstyd.


Czy ktoś wie, czy poza stukaniem, jest jakiś efekt który powinien zmusić użytkownika do zmiany przekładni?


P.S. Zakup używanej np. na Aledrogo nie jest gwarancją sukcesu... znajomy kupił już 2 (!) która zaraz po założeniu i dojechaniu do domu z serwisu... zaczęła stukać! :duh:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Wodzik2 pytasz o inne oznaki zepsutej przekładni to Ci odpowiem. Ja zorientowałem się, że u mnie coś nie gra z autem podczas jazdy na wprost na autostradzie. Auto miało problem aby utrzymać się przy większej prędkości w torze jazdy, to takie uczucie jakby wiatr dmuchał w bok auta i je znosił albo jak wyprzedzamy ciężarówkę i jest taka chwila jakby nas znosiło. Mechanik z firmy która zajmuję się regeneracją przekładni stwierdził, że jak jest duży luz na przekładni to jakiś tam czujnik (chyba wyprzedzenia?) wariuje i auto właśnie tak się zachowuje. Dodam, że wcześniej miałem tylko stuki do których jakoś tam się przyzwyczaiłem ale ta niestabilność auta to już jest niebezpieczne i dlatego zdecydowałem się na wymianę. Kupuję używkę z 2016r. i na 30.05 umówiłem się na wymianę. Na mojej przekładni jest data produkcji taka jak auta czyli 2012r.


Z chęcią bym przekładnie zregenerował ale u mnie w okolicy żadna firma się nie podejmuję regeneracji, do firmy którą podał Kruk nie mogę się dodzwonić, wysłałem im e-mail z zapytaniem i czekam na odpowiedź. Najgorsze w regeneracji wysyłkowej jest to, że auto co najmniej 3 dni musi zalegać w warsztacie ( 1 dzień demontaż i wysyłka, 2 naprawa i wysyłka 3 montaż), a druga sprawa jak coś spierniczą z regeneracją to juz amba. Znów kolejne 3 dni i koszty wysyłki, na miejscu zawsze inaczej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanie dotyczące przekładni, ale z innej beczki. Czy w X3 po lifcie poprawiono tą nieszczęsną przekładnie i wyelminowano problem, czy jest ta sama i może zacząć stukać? :?:
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Jeżeli chodzi o regenerację to w Trójmieście mogę też polecić firmę

przekladniagdynia.com z Gdyni, Hutnicza 36B (podobno też naprawiają przysłane).

Regenerowałem w listopadzie, pan sprawiał wrażenie znającego się na tym

co robi, można się było fajnie dogadać mimo że aut miał kilka (przywiozłem

auto rano i na drugi dzień po południu odbierałem, podobno było to już kolejne X3).

Na naprawę gwarancja 12 miesięcy (paragon na peną kwotę 1000,-zł, gwarancja na papierze)

więc liczę na to że problem na jakiś czas mam z głowy (miałem tylko stuki bez ściągania,

przekładnia była już raz wymieniana w salonie przy 120tys., teraz mam 170tys auto z 2011).

Na razie po przejechaniu 7 tys spokój...

Opublikowano
A ja w trzech F25 nie miałem żadnych problemów :D Nigdy też nie pokonałem żadnego krawężnika i to pewnie trochę pomogło :wink:
Opublikowano

To prawda, szybko się nudzę ( w BMW jakoś jeszcze szybciej) :wink:

Małe przebiegi + brak możliwości parkowania na chodnikach + brak szaleństw = udało się uniknąć kłopotów !

Opublikowano

Przekładnia już kupiona, miała być z auta testowego po minimalnym przebiegu i..... taka jest. http://allegro.pl/bmw-x3-f25-x6-f26-maglownica-przekladnia-6875238-i7348444907.html#thumb/1


Miałem niedaleko i odebrałem osobiście z upustem 100zł od podanej ceny. Na zdjęciach wyglądała na nówkę i to mnie przekonało do zakupu i faktycznie na żywo wygląda jak wyciągnięta z magazynu z częściami BMW. Zawiozłem do mechanika i potwierdził, że wszystko w idealnym stanie.


Dodatkowy plus jest taki, że drążki przy okazji też będę miał prawie nowe. Także przekładnia z drążkami 1600zł + wymiana z adaptacją kąta skrętu 250zł + zbieżność 80zł. Wymiana zaplanowana na 30.05 dam znać jak poszło.


Dodam jeszcze, że żadna firma włącznie z tą firmą co podał Kruk nie regeneruje przekładni elektrycznych.

Opublikowano

Umówione mam 250zł za wymianę z adaptacją/kodowaniem. Oczywiście znajomy mechanik, jakie są stawki "normalnie" to nie wiem. Ale sądzę, że jest to uczciwa cena.


EDYCJA:

Przekładnia wymieniona, jednak nie było to takie proste jak na początku myślał mechanik. Okazało się, że trzeba odkręcić sanki i unieść silnik, także ciężka robota i zapłata też cięższa. Zapłaciłem za wymianę 400zł + 80zł zbieżność. Nie pojawił się na desce błąd czujnika skrętu i mechanik stwierdził, że jak nie ma błędu to nie trzeba adaptować.


Wszystko działa dobrze, stuków nie słychać, auto prosto jedzie i kierownica lekko chodzi.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja spróbowałem regulacji i pomogło (chyba ponieważ wiele kilometrów nie zrobiłem ). Pięć minut roboty wliczając szukanie odpowiedniego klucza, chociaż za pierwszym razem trochę za bardzo skrecilem i kierownica nie odbijala z taka lekkością jak wcześniej. Zrobię trochę więcej km to dam znać czy stukanie powróciło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.