Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Powoli rozglądam się za turbosprężarką. Pacjent BMW 330d -184 PS, przebieg auta 282 kkm. Z obudowy turbiny tzw. części zimnej zaczyna kapać olej. Na razie turbina ładnie pracuje, nie gwiżdże, oleju na wskaźniku przez ostatnie 5000 km praktycznie nic nie ubyło. I teraz mam dylemat, czy oddawać turbinę do regeneracji, a może wystarczy jakieś uszczelnienie ? Dzwoniłem również do Moto-Remo przedstawiciela Garreta, no i cena jest nieciekawa. Nowa 4200 zł, po fabrycznej regeneracji 3200 zł. Znalazłem także firmę z Siedlec Diesel Motor Service i tam nowy Garret kosztuje 3000 zł , sam nie wiem skąd taka różnica w cenach ? Na razie zakupiłem zestaw montażowy turbiny w ASO i nowy przewód olejowy. Na pewno wymienię też intercooler, elektrozawór i gumowe wężyki. Jeden z fachowców, który to zobaczył, stwierdził, żeby się przyzwyczaić, bo w starym aucie w końcu coś musi zacząć kapać, pocić się, a jak będzie poważniejszy problem to dopiero się za turbo brać. Jakie są wasze doświadczenia z turbinami ? Gdzie ewentualnie kupić ?
Opublikowano
Mój dobry kolega kupił E46 w super stanie ale po paru miesiącach miał problem z turbinka właśnie :/ auto mu muliło strasznie jakoś, pojechaliśmy do abturbo na modlińskiej (jesteśmy obaj z warszawy) i tam się panowie z problemem uporali... nie pamiętam jakie to były koszta ale dopytam i dopiszę na dniach :) więc sądzę że najpierw regeneracja, albo niech taki mechanik oceni fachowym okiem... po naprawie kolega nie narzekał nic narazie (mija ponad rok już) i ciągle śmiga, dodam że on nie jeździ na niedzielne wycieczki z prędkoscią 60 km/h ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może z powodu zapchanej olejem odmy kapie z turbo ??? tak często bywa jak odma jest już zaoliwiona to powstaje ciśnienie w skrzyni korbowej i wyrzuca olej przez uszczelniacze, ewentualnie przewód odmy do odprowadzania gazów ze skrzyni korbowej jest podłączony do filtra i jak jest zaoliwiony to ścieka po ściankach do turbo, można ulec złudzeniu że to wina turbo, a często tylko odmy.
Opublikowano (edytowane)
Najlepiej sprawdź też przewód zasysania turbo od uszczelki M do uszczelki nr 3 przepływomierza, czy dobrze jest osadzony na dolocie turbo jak i też samą uszczelkę.A Jak już go zdejmiesz to będziesz miał dostęp od strony zimnej do wirnika i przy okazji sprawdź luzy wzdłużne i poprzeczne.Poprzeczny w zasadzie może być do ok.1-1,5mm natomiast osiowego przy sprawnym turbo nie powinno być w ogóle.Sprawdź też mocowanie J gumowej rury na wyjściu ciśnieniowym turbiny.Ten olej na zimnej stronie turbiny nie musi być oznaką zużycia uszczelnienia.Zdiagnozuj wszystko dokładnie zanim podejmiesz decyzję dość kosztowną. Edytowane przez fenriz666
Opublikowano
Ok dzięki za wskazówki. Sprawdzę, chociaż odmę wymieniałem, a przy ostatniej wymianie oleju wymieniłem sam filtr odmy. Jak dobrze Was rozumiem, chodzi o tzw. gumowy przewód olejowy ? NR 4 na tym rysunku ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ER91&mospid=47642&btnr=88_0095&hg=88&fg=80

 

Oj kolego to samo robiłem po kupnie - sam filtr, przy następnej wymianie oleju już był bałagan ... wymień całość na nowy ( membrana itd ) ale już nei filtr co separator.

Może się unormuje, koszt niewielki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.