Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam tu Stachu :mrgreen:

 

Sprawa ma się tak i tak robię przód auta a pasek ten główny od alternatora jest trochę poszarpany więc gdy mam ściągniete już chłodnicę itp i paski na wierzchu to bym je wymienił.Koszt obydwu to 90zł z conti

 

tylko kwestia taka silnik m47n czy wymiana jest bardzo skomplikowana? bo zawołam mechaniora i 40zł skasuje..

Opublikowano
nie o to chodzi wymienił bym sobie sam..ale jak je zdjąć? chyba jednak mechanika zawołam bo zdejmę pasek i skąd będe wiedział,że rolka jest do popsuta?? poruszam i co ja z tego będe wiedział?
Opublikowano
Staszku jeśli rolka napinająca nie szumi strasznie jak nią pokręcisz i napina odpowiednio pasek to jest dobra. Zakładasz na nie klucz luzujesz i zakładasz pasek, bez pasa przedniego itp banalna sprawa. Oszczędziłem ci 40 zł więc zrób coś dla mnie i dla wielu innych w moim imieniu napisz ile masz lat ?
Opublikowano

ale moment zakładam klucz luzuje zdejmuje pasek i przy zakładaniu musze pierw od nowa nacisnąć napinacz by zluzowac,zakładam pasek i puszczam napinacz tak?

 

a odnośnie rolek czy po zdjeciu paska mają one wgl prawo się ruszać? czy nie? o to chodzi

Opublikowano
Jeśli chodzi Ci o luz na boki to NIE, ale muszą się obracać ;)

 

czyli rolkami można obracać?? ale ruszając nimi nie mają prawa drgnąć czy jak??

Opublikowano

Staszku tak można obracać, przecież muszą się kręcić skoro porusza się po nich pasek inaczej by się tarł. Na boki nie powinien się ruszać lekki luz może mieć bo przecież nie są nowe. Tak jak napisałeś luzujesz napinacz zdejmujesz pasek, aby założyć nowy musisz znowu kluczem odciągnąć napinacz założyć pasek i puścić.

Napinacz odciągasz zakładając normalnie nasadkę na śrubę dokręcającą rolkę i grzechotką czy stałym prętem działasz jak dźwignią.

Już tyle ci pomogłem, że możesz mi/nam napisać ile masz lat.

Opublikowano

22 :mrgreen: to jeszcze spytam pasek od klimatyzacji to będzie pewnie łatwo a tamten drugi główny? gdzieś w temacie rogera widziałem jak sobie na kartce rysował jak idzie..to co tam takiego trudnego??

 

PS obstawiam tez,ze któraś rolka hałasuje po odpaleniu silnika(słyszalne jak by z miski olejowej) tam to jest słyszalne

 

Ps to jak sprawdzić czy rolka jest dobra czy nie ?? skoro niby kręcić się moze,delikatny luz może mieć to po czym poznać,że jest do kitu??

Opublikowano

Staszek no jak będzie latała luźno jak żyd po pustym sklepie i grzechotała jakoś szumiała to może być do bani, jak się obraca normalnie to jest ok.

Jak masz zapomnieć jak poprowadzić paski to sobie rozrysuj lub zrób zdjęcie.

Opublikowano

Staszku po co zakładać stare ? Zakładaj od razu nowe, jak założysz to będziesz miał od razu, a nie dwa razy robotę robić. A jak nie założysz to trudno.

No nie wiem czy zdołam przebrnąć przez dwie strony z twoimi wpisami a i sam nie miałem do czynienia z ic.

Twój mechanik to już pewnie jest na psychotropach lepiej uważaj na niego bo jak go kiedyś nie zastaniesz to może znaczyć, że zrobił sobie krzywdę albo poszedł sprzedawać pietruszkę.

Staszku chyba nie pomogę nie miałem do czynienia z ic nie wiem jak to wygląda z bliska i jak się to montuje, jakie ząbki się tam niby wycierają i czy można to jakoś dodatkowo zamocować.

Opublikowano

zbyszek-rozwaliłeś mnie. Dawno się tak nie śmiałem jak dziki osioł. Jak już widzę, że piszesz w tym temacie to zaspamuje. Masz może pojęcie które lampy są lepsze, Depo czy Angeleyes ? Oba są zamienikami. I czy warto do takich lamp zakładać HIDy nie mając ori xenon ? Pozdrawiam :D

A Staszku powiedz jeszcze gdzie Twoja piękna i dopieszczona BMW jeździ, województwo/powiat ? :) Wrzuć parę fotek z wnętrza i zewnątrz - Prosimy!

Opublikowano

Nie wiem czym cię tak rozbawiłem, bo nawet się nie rozkręciłem w minimalnym stopniu a forum zobowiązuje do odpowiedniego zachowania i nie wypada się nabijać się z młodszych kolegów. Co do lamp to również nie mam rozeznania, bo sam mam tylko tradycyjne oryginały. Depo są całkiem ok, choć mają paskudne kierunki. Do lamp nie przystosowanych to raczej nie powinno się zakładać HID

Ale nie róbmy Staszkowi Off-Topa w końcu to poważny user.

Opublikowano

banalna sprawa z tym demontażem pasków.Zdemontowałem paski i tak

 

napinacz od klimy dobry i rolka od klimy też dobra,od pompy wody też okej,koło pasowe wspomagania też okej,napinacz paska głównego też okej tylko

 

rolka napinacza paska głównego po przekręceniu świszczy itp i rolka koło alternatora taka na imbus też świszczy czyli do wymiany

 

 

PS zdemontowałem alternator i wyciągnąłem rolkę od napinacza plus tą na imbus obydwie wyrobione

Opublikowano
A mam takie pytanie jakie są objawy zużytych poduszek ale nie silnika tylko skrzyni biegów?? chodzi mi o coś takiego jadę np na 4 biegu stałą prędkością i puszczam gaz i czuje pod siedzeniem kierowcy takie delikatne szarpniecie i po dodaniu gazu też minimalne
Opublikowano
no takie coś że jak auto stoi na kołach i wrzucisz luz to możesz obracać trochę wałem przy skrzyni biegów. Luz przegubów krzyżaków i do tego jeszcze dwumasa.
Opublikowano
hmm pamiętam jak sprawdzał mechanik czy łącznik elastyczny wału nie jest pękniety to auto było na luzie i ruszył wałem do chyba delikatnie mu chodził prawo lewo ale nic nie gadał
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej chodzi o podporę wału element nr 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=26_0129&hg=26&fg=10 (może być w niektórych wersjach dwie) lub któraś tuleja w tylnym moście ewentualnie poduszka tylnego wózka

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=33_0839&hg=33&fg=30

Poduszki pod skrzynia wymieniałem, wymian 10min tylko trzeba skrzynie lewarkiem podnieść i zablokować odkręca się mocowanie do podłogi i wychodzą bardzo dobrze, oczywiście robota w kanale. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=22_0049&hg=22&fg=10

Opublikowano
Raczej chodzi o podporę wału element nr 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=26_0129&hg=26&fg=10 (może być w niektórych wersjach dwie) lub któraś tuleja w tylnym moście ewentualnie poduszka tylnego wózka

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=33_0839&hg=33&fg=30

Poduszki pod skrzynia wymieniałem, wymian 10min tylko trzeba skrzynie lewarkiem podnieść i zablokować odkręca się mocowanie do podłogi i wychodzą bardzo dobrze, oczywiście robota w kanale. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=22_0049&hg=22&fg=10

 

kolego to od czego mówisz to szarpanie może być?? po ujmowaniu gazu??

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.