Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie mam dziwny dźwięk wydobywający się z silnika przy 3 tys. obrotów, do 3 tys. jest wszystko ok. - CICHUTKO. Pojawia się na 3 tys. i znika przy 5 tys. Poniżej przedstawiam filmik. Co to może być??

 

 

Proszę o informację.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi to wygląda na kończącą się rolkę.

Zrzuć paski i zobacz, to się dowiesz.

Tylko nie męcz za długo silnika, bo wtedy pompa wody nie chodzi.

Opublikowano
jeżeli dźwięk niesie się z przodu od góry to jakby rolka, najlepiej wymienić wszystkie dla świętego spokoju nie są to jakieś wielkie pieniądze
http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano

niekoniecznie rolka/i.

Mogą to być łożyska osprzętu - pompy wspomagania, alternatora, pompy wody.

Pasek do sciagniecia i trzeba pokręcić i spróbować wsłuchać sie w ich pracę, oby nie było to z rozrządu, bo mozesz niedługo nieźle wyczyścić portflel

Opublikowano
U mnie dość podobnie waliła rolka od napinacza, gratis napinacz też już słaby był i charkotał przy gaszeniu taki piskocharkot wydawał podczas zgaszania. Ale tak jak koledzy mówią może to być łożysko w osprzęcie, zacząłbym od alternatora i pompy wspomagania
Opublikowano
Zrzucenie paska to najszybszy i najprostszy sposób żeby wyeliminować wszystkie rolki,pompy i alternator.Krótka przygazówka nie zrobi krzywdy pompie wodnej.Jak problem nie ustanie to być może łańcuch rozrządu się rozciągnął ,ale przebieg musiałby być ogromny.
Opublikowano
Pojawia się na 3 tys. i znika przy 5 tys.

Tak tylko przy okazji zapytam - w jakim celu kręcisz diesla do 5 tys. obr. skoro jego maksymalna moc/moment obrotowy to jakieś 3,5 tys obr? Powyżej tego to już jest typowe "puszczane pary w gwizdek" i katowanie silnika...

Pzdr.

Opublikowano
skoro jego maksymalna moc/moment obrotowy to jakieś 3,5 tys obr? Pzdr.

 

Gdyby tak było, to skrzynia automatyczna nie rozkrecałaby motoru do ~4300rpm, fakt, że silnik z automatem ma inną mapę niż z manualem, to jednak w manualu spokojnie można krecić motor do 3.8...4k, zaleznie od biegu.

Do 5 jednak nie ma sensu krecic, racja.

Opublikowano
Kręciłem tylko do sprawdzenia, czy wydaje ten odgłos do końca czy znika. Normalnie automat zmienia przy ponad 4 tys.
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.