Skocz do zawartości

[E46] 328i - Tuleje poliuretan/bicie tarczy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc!

Kilka dni temu wymieniem tuleje przednich wahaczy wraz z nowymi wahaczami. Wahacze Febi, tuleje Lemforder. Moj zaufany mechanik stwierdzil, ze tuleje Lemforder sa zbyt miekkie i rzeczywiscie kolo ma troche za duzy ruch na tych tulejach. Zasugerowal zalozenie tulei poliuretanowych.

 

Czy ktos z Was zakladal takie tuleje? Czy macie jakies doswiadczenia z eksploatacji?

 

Jeszcze jedno pytanie z innej beczki, czy moze ktos polecic warsztat w Krakowie, ktory rzetelnie zalozy mi nowe tarcze ( jakie sa warte polecenia?) i dokona wszystkich pomiarow, bo po kolejnej wymianie tarczy mam znowu bicie po przejechani 2tys km.

 

Dziekuje za wszelkie sugestie!

Opublikowano

Ja też wypieprzyłem nowe lemfordery bo były miękkie jak masło w upał.

Założyłem meyha hd, po raz kolejny.

Opublikowano

Wiadomym jest, że każdy z nas chciałby oddać auto jak w najlepsze ręce ale wymiana tarcz to prosta czynność nie wymagająca wielkich umiejętności czy narzędzi. Zdejmujesz starą zakładasz nową prawie jak koło. Jeśli masz jakieś bicia to raczej wina samych tarcz a nie montażu, bo jak by ktoś coś źle zmontował to problem wystąpiłby od razu. Ja tam się tak nie orientuję w tarczach ale wiadomo, że jakieś markowe będą dobre. Ja jak zakładałem kilka lat temu to kupiłem ori i do dziś jest spokój.

A powiedzcie mi jak można poznać, że tuleje wahacza są miękkie ? Bo sam osobiście zakładałem Lemfordera i wydają się być ok

Opublikowano

W takim razie jestem takim pechowcem, ze jedne po drugich trafilem na dwa wadliwe komplety - pierwszy Zimmermann, drugi Mikoda, obydwa po 2 tys do wyrzucenia a nie przypominam sobie zebym mial jakies ekstremalne awaryjne hamowanie, zwykla jazda...

 

I jaki komplet wybrac teraz?

Opublikowano
Wiadomym jest, że każdy z nas chciałby oddać auto jak w najlepsze ręce ale wymiana tarcz to prosta czynność nie wymagająca wielkich umiejętności czy narzędzi. Zdejmujesz starą zakładasz nową prawie jak koło. Jeśli masz jakieś bicia to raczej wina samych tarcz a nie montażu, bo jak by ktoś coś źle zmontował to problem wystąpiłby od razu. Ja tam się tak nie orientuję w tarczach ale wiadomo, że jakieś markowe będą dobre. Ja jak zakładałem kilka lat temu to kupiłem ori i do dziś jest spokój.

A powiedzcie mi jak można poznać, że tuleje wahacza są miękkie ? Bo sam osobiście zakładałem Lemfordera i wydają się być ok

Powiedz to mojemu szwagrowi, który w pół roku 3 komplety pokrzywił, przez krzywe piasty. Teraz z reguły tolerancja bicia zamontowanej tarczy to ~ 0,05mm. Niestety bardzo często w samochodach, co mają już na karku trochę przejechane, jest to mocno przekroczone. Oczywiście mało kto zadaję sobie trud by zmierzyć bicie tarczy po montażu, ale krytycznych opinii o samych tarczach jest cała masa (często nie słusznych). Sam wielokrotnie widziałem jak mechanicy montowali tarcze na tak skorodowane piasty, że tarcza musiała już bić zaraz po wyjeździe z warsztatu...

Ja zawsze w każdym samochodzie miałem mierzone po montażu. Zakładam zawsze zgodnie ze sztuką, z reguły tarcze ze średniej półki i nigdy nie miałem problemu. A hamulce czasami nie mają lekko.

Opublikowano

Wiec teraz podjade do mechanika i zrobie pomiar bicia tarcz i piast.

Czy ktos z Krakowa moglby mi polecic kogos konkretnego, kto zdiagnozuje temat bicia?

 

i jeszcze jadna sprawa, czy ktos kiedys montowal te poliuretany i moglby sie podzielic opinia czy warto czy moze lepiej wrocic do Meyle HD a lemfordery wyrzucic na smietnik?

Opublikowano

Jeśli chodzi o tuleje ( motylki ) na wahaczu to ja chciałem kiedyś, ale odpuściłem - co rok wolę meyla hd kupić i wymienić, grunt żeby był z dobrego źródła, bo mi z IC jakiś syf się rok temu trafił i będę teraz zamawiał z czescibmw.pl

Niby piliuretany są w różnych kolorach, niby bardziej miękkie lub bardziej twarde, ale moim zdaniem warto jak całość kpl samochód jest w nich.

Ja lmf wywaliłem po paru dniach .. takie miękkie.

Opublikowano
Orientuje się ktoś jaki jest mniej więcej koszt takiego pomiaru tarcz?
Opublikowano

Mam jeszcze jedno sostrzezenie - przy delikatnym hamowaniu bicie jest mocne, jesli hamuje z 80+ gwaltownie to nie czyje juz bicia. Czy to oznacza, ze wtedy wszystko przejmuje zawieszenie czy moze z tymi tarczami/hamulcami cos innego jest?

Dodam, ze zawieszenie powinno byc OK - wahacze nowe febi, obydwie koncowki zmienione, zbieznosc zrobiona, tuleje LMF - tez nowe, ale za miekkie :?

Opublikowano

Zarówno w samochodach są tuleje sztywne,tuleje pływające jak i te które pracują z dużym wychyleniem (miękkie).

Po zmianie na poliuretanowe może pogorszyć się komfort jazdy w koleinach.

Opublikowano
Zarówno w samochodach są tuleje sztywne,tuleje pływające jak i te które pracują z dużym wychyleniem (miękkie).

Po zmianie na poliuretanowe może pogorszyć się komfort jazdy w koleinach.

 

Pogorszy? Poprawi! Przerabiałem to w E36. Tuleje fabryczne są za miękkie do tego typu zawieszenia i powodują odchylanie toru jazdy koła ciągnąc za krawędź opony, która aktualnie atakuje koleinę. A to z kolei powoduje niestabilne zachowanie auta podczas pokonywania tego typu przeszkód. Poliuretan swoją sztywnością gwarantuje, że koło nie zmieni trajektorii, więc całą hecę bierze na siebie opona i układ kierowniczy. I o ile opony po to są, żeby tłumić cześć tego typu zachowań, to układ kierowniczy moim zdaniem pracuje na poliuretanie super - bardziej informuje kierowcę co się dzieje, ale póki magiel jest sztywny i końcówki drążków są OK, to nie ma prawa to wywoływać problemów z panowaniem nad pojazdem. Owszem, komfort jazdy ogólnie jako tako może ulec pogorszeniu, bo sztywniejsze tuleje przenoszą bardziej wibracje na karoserię, ale u mnie nie była to aż taka różnica, żeby się nad tym rozwodzić, natomiast prowadzenie - poezja.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Dziwna sprawa z tym lemem bo też wymieniałem ostatnio na lema od maćka - jak wszystko w zawieszeniu i koleś na przeglądzie powiedział, że wszystko ok (poza ręcznym oczywiście) ale tuleje są za miękkie i że wie jak powinny te tuleje w bmw pracować. Miały max 4 miesiące. Pożałowałem, że nie posłuchałem kolegi szymona, który kiedyś mi mówił, żebym na meyle zmienił... Co do tarcz to moje się skończyły definitywnie i inwestuję w ori. 5 stów za komplet ate to już wolę dołożyć te 107 pln i nie płakać za miesiąc że krzywe. Mam takiego mechanika w mieście, speca od BMW i sam potwierdził to co często czytam na forum, że wymienił ileś kompletów w swojej becie a dopiero ori się nie pokrzywiły.
Opublikowano
Jesli przy lekkim bije zobacz tłoczki zaciski na 90%tłoczek nie chodzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie: klocki + tarcze TRW, zero problemow, wahacze Delphi + tuleje Delphi. W uk nie mozna tego kupic osobno, tzn Delphi sprzedaje tylko zmontowany zestaw (wahacz+tuleja) jako calosc, pytalem dlaczego, odp. tuleja ulega zniszczeniu przy wciskaniu na trzpien wahacza i pojawiaja sie luzy. Moze tu jest problem? Osobiscie nie jestem zwolennikiem poli, za twardo.
Opublikowano
Jesli przy lekkim bije zobacz tłoczki zaciski na 90%tłoczek nie chodzi

 

Czesc,

Ale co dokladnie masz na mysli, ze nie odbijajacy tloczek krzywi tarcze? przy hamowaniu w poczatkowej fazie mam bicie. ale jesli docisne mocno hamulec to bicie na kierownicy ustaje. Juz mam troche dosc tych hamulcow i chyba wymienie tarcze i klocki z pomiarem bicia.

 

Tylko teraz pytanie: Jak to sie robi, mam na mysli kolejnosc. Jesli mialbym problem z piasta to po zalozeniu nowych tarcz trzeba wszystko znowu sciagac i zmianiac piaste. Czy pomiar robi sie po sciagnieciu starej tarczy i przed zalozeniem nowej?

Opublikowano

Pomiar bicia raczy wykonuje się po założeniu nowej tarczy.

Tu masz od 1.30

 

Faktycznie sprawdź zaciski, takie drgania mogą być od zapieczonego tłoka.

Opublikowano
no zgadzam się mi nie skrzywiły tarcz ale bicie miałem przez trzymający prawy zacisk, a co najlepsze wymieniłem w nim wszystko na nowe włącznie przewody do serwa i nic na koniec pościągałem elastycznymi opaskami klocek i jak na razie to działa ,amatorka ale profesionalki nie pomogły...
Opublikowano

trzeba rozebrać zacisk wyjąć tłoczek i zobaczyć czy w środku pod uszczelką nie jest zardzewiały jesli tak wymiana żadne szlifowanie nie pomaga na dłuższą metę.oczyścić jażmo szczotka drucianą namarować i goo

potem to tylko odpowietrzenie na właczonym zapłonie (DCS) i kalibracja czujnika ciśnienia w inpie i finito

Opublikowano
no w moim przypadku to nie pomogło , ogólnie zrobiłem generalny przegląd ,naprawę i smarowanie przeznaczonymi to tego środkami ,ale powodzenia zacznij od zacisku :)
Opublikowano
Wiec teraz podjade do mechanika i zrobie pomiar bicia tarcz i piast.

Czy ktos z Krakowa moglby mi polecic kogos konkretnego, kto zdiagnozuje temat bicia?

 

Osobiscie polecam Auto Service Wajda na ulicy Gdyńskiej. Zaklad od zawsze zajmowal sie hamulcami - obecnie robia troche wiecej rzeczy.

Pan Tomasz od lat pochodzi profesjonalnie do klientow, cena uslugi jest w wiekszosci przypadkow zgodna z ustalona wczesniej cena.

Pomiar bicia tarcz z przodu kosztowal mnie 50zl za dwie strony.

Nawet kola dokrecaja z poprawnym momentem, a nie jak reszta warsztatow w ktorych bywalem, ile kompresor mocy dal...

--

japu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.