Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc

 

Prosze o porade w wyborze rozmiaru opon calorocznych :) Jako, ze przejezdzam ok 9kkm rocznie kupowanie dwoch kompletow mija sie z celem.

Do wyboru mamy:

 

225/45 R17

205/50 R17

 

Cena zasadniczo porownywalna (Kleber, GY, Vredestein, Hankook(???)) wiec pozostaje wybor rozmiaru - to trzeba jakos dobrac do szerokosci felgi?

Za szerszymi przemawia teoretycznie krotsza droga hamownia i lepsza przyczepnosc na zakretach? Za wezszymi wiekszy komfort jazdy, mniejszy aquaplaning...

 

macie jakies doswiadczenia? Autko uzywane rodzinnie, w zimie glownie dookola miasta, w lecie dluzsze trasy niemniej jednak zamykamy sie w 10tys rocznie bez problemu.

--

japu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej szerokości masz felgi? Bo pod 205 są 7 cali a pod 225 - 8 cali, jak dasz 205 na 8 cali to już będzie lekki naciąg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

trzeba bylo kupic fiata jak na opony nie stac, sorry kolego ale taka jest prawda

 

takie opony zimą beda ujowe jak i latem....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Zgadzam się z przedmówcą. Nawet jeżeli jedziesz mało to bezpieczeństwo będzie znacznie mniejsze niż w oponach dostosowanych lato/zima. Zwłaszcza jak mniemam(330xi) nie jeździsz 60km/h tylko troszkę więcej. Więc zastanów się co bardziej cenisz, tysiak w portfelu czy własne bezpieczeństwo. Pozdrawiam.
Opublikowano

Lepiej zrobić 1000km na śniegu bezpiecznie niż cały rok mieć opony do niczego.

Teraz nawierzchnie inne, chemia inna, dużo błota pośniegowego ... eh.

Opublikowano

Jak masz wszystko oryginalne zakładaj wszystkie jednakowe

205/50 R17
to

Mam podobny dylemat co Ty bo mam dwa auta i nimi robię nie więcej jak 4kkm rocznie i zdecydowałem zimowe trzymać cały rok i wybrałem NANKANG i zima tato dobrze sie sprawują.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Panowie, ja nie poruszalem w ogole watku finansowego. Moge sobie kupic te dwa komplety opon, to nie jest problem. Chodzi o zasadnosc takiego rozwiazania.

Rozumiem, ze sugerujecie ze nawet produkty wiodacych producentow sa beznadziejne. Pytam bo nie mialem zadnego doswiadczenia z oponami calorocznymi.

 

Przegladajac testy nie widze takich potwornych roznic przy normalnej eksploatacji. Faktycznie jesli poczyta sie komentarze w sieci to sie okazuje, ze w lecie tylko letnie, w zimie tylko sniegowe, a olej trzeba zmieniac co 10tys albo co rok, a najlepiej co pol roku. Przed wiosna i przed jesienia.

Komentarzy na stronach sklepow internetowych nie czytam bo sa niewiarygodne i jest to marketingowa papka typu: zmienialem na zimowe ale to nie mialo sensu, lepsze sa caloroczne. Ewentualnie: te opony (producent X) sa beznadziejne. Zmienilem na producent Y i jest bajka.

 

A autko mam takie a nie inne bo chcialem takie miec. Najszybciej jezdze na wakacje, z boxem na dachu, 140kmh zeby nie odpadl.

 

Prosze admina o migracje do wlasciwego dzialu - przegapilem, ze jest osobny o felgach/oponach.

--

japu

Opublikowano
Ja robię obecnie znacznie mniej niż 10kk rocznie może z 5, ale każdorazowo zmieniam opony jeśli nawet w okresie zimowym pokonam 1k , mam dwa komplety felg z oponami. Nie za bardzo sobie wyobrażam jazdę nawet niewielką ilość km na letnich czy wielosezonowych.Jeśli kupisz nowe starczą ci na wiele lat, ewentualnie można kupić używki.
Opublikowano

Dobrze robisz, opona to jedyne co łączy samochód w nawierzchnią.

Lepiej najtańsze nie chińskie nówki.

Opublikowano
Jeżeli wątek finansowy to nie problem to nie zastanawiaj się. Lepiej kupić średniej klasy zimówki i letnie niż premium całoroczne. Jeżeli jeździsz do 140km/h latem to w mojej opini bęzdiesz się bał o własne życie przy każdej chęci wyprzedzenia i wchodzenia w zakręt. Zimówki przy 15-16 stopniach otoczenia pływają czujesz się jak na rejsie karaibskim. A co dopiero, gdy temperatura otoczenia wyniesie 30 stopni a asfaltu nawet 50! Jak opony całoroczne myślisz, będa się spisywać lato 40 stopni droga, zima -15 np ? Zimówki polecam Kelly - tanie i dobre, przez śnieg jak czołgiem jedziesz. Około 260 zł sztuka 205/55 r16. Letnie polecam Michelin energy saver chociażby :)
Opublikowano

panowie litosci ;) gdyby finanse nie byly problemem nie byłoby tego tematu...

 

czy ktos normalny mysli zakładać wielosezonowe opony do 330i ? :duh:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
panowie litosci ;) gdyby finanse nie byly problemem nie byłoby tego tematu...

 

czy ktos normalny mysli zakładać wielosezonowe opony do 330i ? :duh:

 

Widze, ze masz jakas finansowa obsesje;P

Czyms konkretnym sie rozni 320i od 330i przy jezdzie 60kmh nie liczac roznicy w masie silnika?

 

Tak trudno ogarnac, ze ktos pyta bo chce wiedziec? Teorie, ze jak sie ma 330i to trzeba miec letnie i zimowe to ja znam. To jakos VIN'u wynika? Klimatyzacje tez mam, to jakie mam zalozyc?

 

A propos opon, 2 lata temu zanim zalozylem zimowki to spadl snieg. Na letnich dunlopkach sport wyciagnalem sasiada z parkingu - mial zimowki na swojej zafirze.

Coz, u mnie wygral naped x.

 

Nie jestem hejterem dwoch kompletow opon bo tak obecnie mam, pytalem o opinie a nie analize moich zdolnosci finansowych. Gdyby mnie nie bylo stac na opony to bym sobie takiego zakreconego auta nie kupil.

--

japu

Opublikowano
Teraz to walnąłeś. A czym konkretnym może się różnic ? Przede wszystkim moca i momentem obrotowym ? Gdzie szybciej włączy się kontrola trakcji w 320i czy 330i ? I tu kolejne pytanie, w takim razie gdy masz taką moc to zakładasz oponki o gorszych czy lepszych właściwościach jezdnych dla bezpieczeństwa swojego przede wszystim, ludzi którzy z Tobą jeżdża i ludzi poruszających się na drodze ? Nie marudź już i nie czepiaj się opini ludzi których sam o nie zapytałeś tylko kupuj letnie/zimowe i ciesz się jazdą :)
Opublikowano
Teraz to walnąłeś. A czym konkretnym może się różnic ? Przede wszystkim moca i momentem obrotowym ? Gdzie szybciej włączy się kontrola trakcji w 320i czy 330i ? I tu kolejne pytanie, w takim razie gdy masz taką moc to zakładasz oponki o gorszych czy lepszych właściwościach jezdnych dla bezpieczeństwa swojego przede wszystim, ludzi którzy z Tobą jeżdża i ludzi poruszających się na drodze ? Nie marudź już i nie czepiaj się opini ludzi których sam o nie zapytałeś tylko kupuj letnie/zimowe i ciesz się jazdą :)

 

Prosilem o jakies opinie nt. opon natomiast rozpoczela sie analiza czy mnie stac na dwa komplety czy nie i kto normalny zaklada caloroczne do 330i.

To nie jest na temat :)

Rozumiem w takim razie, ze nawet premium calosezonowe nie sa wlasciwym wyborem do auta, ktore ma taka moc i taki moment jak moje gdyz ich parametry nie sa wystarczajace. Z ciekawosci, do jakiej mocy/momentu opony caloroczne maja sens?

Watek o 320i jadacym 60kmh poruszylem celowo w kontescie wykazania jakiejs roznicy np. przy wyhamowywaniu z tej predkosci. Z pewnoscia w lecie lepiej wyhamuje na letnich, w zimie na zimowych. Natomiast czy rzeczywiscie 320i lepiej wyhamuje na calorocznych niz 330i zakladajac, ze guma bedzie tak samo szeroka?

Sam fakt, ze auto ma tyle mocy i taki moment ma znaczenie wtedy gdy to wykorzystujemy prawda? Przy ruszaniu z butem w podlodze etc - wtedy moze sie rzeczywiscie okazac, ze caloroczne maja gorsze parametry niz sezonowe. Dla mojego, ludzi ktorzy ze mna jezdza i innych bezpieczenstwa staram sie nie jezdzic jakos bardzo agresywnie. Mysle, ze wykorzystuje moze polowe mocy auta.

 

Caly watek wzial sie stad, ze swojego czasu mialem Escorta, tak wiem wiem, mial o jakies 150KM mniej. Uzywalem na nim najpierw letniej i zimowej fuldy, a potem calorocznych GY. O ile pamietam 195/50R15 - spory kapec jak na takie auto. Nie odczulem jakiejs potwornej roznicy pomiedzy letnimi/zimowymi a calorocznymi.

 

Obecne autko kupilem z Dunlopami Sport 3D i jakimis Dunlopami zimowymi. Przyszedl czas na wymiane letnich kapci i stad moje pytanie o sensownosc calorocznych. Bez zadnego hejta. Stac mnie, moge wkleic PIT'a ale lubi miec pewnosc, ze kupuje z sensownych powodow, a nie ze tak wypada.

Juz slyszalem teorie, 'jak mozna zamontowac gaz do bmw' - pewnie tylko ja mam...

 

Anyway jaki wybor w takim razie? Powiedzmy do 2k netto z uwzglednieniem opisanego zastosowania/przebiegow i stylu jazdy.

 

tnx i sory jesli kogos urazilem proponujac caloroczne do bejcy...

--

japu

Opublikowano

Powiadasz

Zimowe latem to hardcore ...

He, he ...

Każdy ma swoje doświadczenia albo swój interes co tu pisze ;-)

Kiedyś przez 6 lat miałem zimówki na moim Volvo i też mnie straszono że zimówka w lecie traci swoje zalety przyczepności na śniegu ,ale w moim przypadku w zimie na śniegu i lodzie sie ładnie prowadził.

Dodam że w ciągu lata czasami jeżdżę po górkach i nie zawsze na utwardzonej drodze i jak pokropi i nie mam opony śnieżno-błotnej to muszę szukać traktora aby się wygrzebać.

W ubiegłym roku w Czerwcu pod dużym marketem przyglądałem się jakie opony mają inni użytkownicy i stwierdziłem że ponad 50% były na zimówkach a Ci co mieli 4X4 to prawie wszyscy byli na zimówkach.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
japu: pierw wszdłeś na temat jazdy a teraz hamowania. Wiadomo, że 330 gorzej będzie hamować na całorocznych bo jest cięższy może nie o dużo ale jednak. Martwimy się o Twoje bezpieczeństwo dlatego zamiast jakich oponc masz opinie czemu takie oponki. Co do jakich do 2k polecam Michelin energy saver jak pisałem wcześniej, wspaniałe oponki mam od 2011 roku a bieżnik jeszcze 5mm i bez żadnych większych problemów. Koszt 1.5 tysiąca Cię wyniesie a buźka się ucieszy. A co do Faliszewice, niektórzy nie zmieniają z zimowych na letnie i poruszyłeś dobry temat, że niektórzy też poruszają się po drogach zapomnianych przez Boga albo drogahc leśnych i potrzebują tego bieżnika do poderwania auta z każdych warunków. Sam osobiście znam paru takich ludzi. Tylko nie oszukujmy się, kupi się oponę zimową przykładowy rozmiar mój 205/55 16r za 260 zł jak ja mam i przy 15 stopniach czujesz efekt pływania i to duży już nie wspominając o hamowaniu. A można kupić też oponę zimową np marki Continental która jest oponą twardszą niż Kelly co ja mam i ona w znacznym stopniu lepiej spisze się w lecie niż ta tania Kelly która jest miększa.
Opublikowano

Dziekuje za info, niestety enregy saver jest wycofany z produkcji :( - podzwonilem do paru sklepow w Krakowie i nic z tego.

W zamian proponuja Primacy 3.

 

Musze poczytac co to za wynalazek.

--

japu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mialem calo roczne w e36 markowe ale uzywalem ich tylko na zime bo byly szerokosci 195. Takie opony sa bardziej na zime niz lato bo sa miekkie. W zime spisywaly sie bardzo dobrze, duzo bierznika waskie i miekkie. Jak bym mial na takich jezdzic w lato to lepiej jak by byly szersze ale w zime bedzie juz gorzej. Dlatego to slaby wybor.

 

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Pomijając kwestie wyższości jednych opon nad drugimi,gdybyście mieli do wyboru tylko opony całoroczne to w jakim rozmiarze byście kupili. :?:

Chodzi mi o rozmiary podane przez kolegę japu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jako,że robię śmieszne miesięczne przebiegi tj.w granicach 350-400km i to w 99% w mieście zdecydowałem się na zakup opon całorocznych.

Po przestudiowaniu internetu i różnych for wybór ostatecznie padł na Nexen N'priz w rozmiarze 225/45 R17 (205/50 jest niedostępny).Nie ukrywam,że cena też odgrywała rolę-rozważałem jeszcze Hankooki.

Pewnie moja opinia nie będzie miarodajna-ze względu na przebiegi-ale po zimie postaram się napisać pomimo tego jak się sprawowały.

PS.Proszę szanownych forumowiczów by nie pojechali po mnie,że 330,a robię dziadostwo co do opon :D .Nie dość,że całoroczne to jeszcze Nexen :mad2: :)

Opublikowano

Japu, jazda na opônach calorocznych przy tej mocy samochodu to proszenie sie o smierc, zobaczysz ze mozna umrzec w zimie na dystansie 1 km... a ty jezdzisz 9 K km rocznie...

 

kup dwa komplety jezeli ci zycie mile.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.