Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czy może ktoś mi pomóc - od wczoraj szukam odpowietrzacza na wężach chłodnicy w mojej E60 i nie mogę go znaleźć.

Poniżej zamieszczam zdjęcie silnika i układu chłodzącego.. (patrzyłem w necie na różne schematy i nic mi się nie zgadza)

Silnik to M54 2.5i 192KM rok auta 2004.

 

Płyn uzupełniłem samodzielnie, ale mam wrażenie, że układ jest zapowietrzony ponieważ temperatura silnika na wolnych obrotach dochodzi nawet do 104C!

 

Wcześniej nie było problemu.

 

Proszę o pomoc.

Dzięki!

 

http://files.tinypic.pl/i/00533/9yhs6mlv3iqq.jpg

 

http://files.tinypic.pl/i/00533/9yhs6mlv3iqq.jpg

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

Opublikowano

no własnie nie pomaga.. wcześniej tak robiłem, ale tym razem coś się zapowietrzyło.. przez to szukam odpowietrzenia.. ale widzę na schemacie, że w ogóle nie został chyba uwzględniony, bo żadnej takiej śruby nie ma.

 

Jaka powinna być temperatura silnika na postoju?

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W M54 nie ma odpowietrznika w chlodnicy lub termostacie.

System odpowietrza sie na postoju przy wlaczonym silniku.

 

Przed napelnieniem plynu trzeba wlaczyc zaplon i ustawic nawiew na najnizszy nawiew a temerature nawiewu na najwyzszy. Dzieki temu sa wentyle ciepla otwarte i dodatkowa pompa wody pracuje. Wazne: aby zagwarantowac poprawne odpowietrzenie ukladu, musi pracowac dodatkowa pompa wody.

 

Napelniac powoli uklad plynem.

Napelnic do poziomu MAX w pojemniku wyrownawczym.

Odpoalic samochud na 1min. bez dodawania gazu z odkreconym korkiem od zbiorniczka wyrownawczego. Nastepnie wyrownac ilosc plynu do poziomu MAX.

Zakrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego i czekac az silnik sie nagrzeje do temperatury roboczej (temp. w ktorej otwiera sie glowny termostat).

Sprawdzic obieg wody i srube od spuszczania pod wzgledem szczelnosci.

 

 

Jesli tak przeprowadziles odpowietrzanie to powinno byc wszystko o.k. Jesli jednak nie jest to mozesz miec gdzies nieszczelnosc lup termostat sie nie otwiera ale podobne objawy moze dawac powietrze w ukladzie lub zbyt duzo koncentratu w mieszance, powinno byc 50:50.

Temperatura silnika powinna miec mniej wiecej 90 stopni C. przy 96 albo 98 juz nie pamietam (podczas postoju np. na swiatlach) powinien wlaczasc sie wiatrak a temperatura powinna spadac.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Dziękuję za pomoc :)

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

odpowietrzyłem go zgodnie z Twoją instrukcją wszystko było okej. Temperatura na wolnych obrotach wynosiła od 95-98. Od dwóch dni pojawia gdy na dworze jest upał pojawia mi się komunikat na pomarańczowo, że jest wysoka temperatura silnika. Jak sprawdzałem w ukrytym menu temperatura sięgnęła aż 110C !!!

Zaczynam się powoli wkur.. bo nigdy wcześniej nie miałem problemu z temperaturą silnika ani z układem chłodzenia, a teraz robi się jakiś meksyk.. i wyskakują mi komunikaty.

 

Co może być przyczyną tak wysokiej temperatury? termostat? pompa wody? jak to zdiagnozować?? :mad2:

 

Proszę o pomoc :duh:

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A wiatrak chodzi przy tej temp.

 

Jesli termostat sie nie otwiera to powinien byc twardy dolny waz wychodzacy od chlodnicy do termostatu i chyba nie nagzany tak bardzo jak gorny. Pompa wody to nie wiem. U kolegi jak wymienialismy ostatnio to lecial strumien w zbiorniczku wyrownawczym (po odkreceniu korka bylo to ladnie widac) ale to byl m47.

 

Jak wtoce do domu to sprawdze w tis-ie i dam znac :)

 

A masz ubytki plynu czy wszystko w normie?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
A wiatrak chodzi przy tej temp.

 

Jesli termostat sie nie otwiera to powinien byc twardy dolny waz wychodzacy od chlodnicy do termostatu i chyba nie nagzany tak bardzo jak gorny. Pompa wody to nie wiem. U kolegi jak wymienialismy ostatnio to lecial strumien w zbiorniczku wyrownawczym (po odkreceniu korka bylo to ladnie widac) ale to byl m47.

 

Jak wtoce do domu to sprawdze w tis-ie i dam znac :)

 

A masz ubytki plynu czy wszystko w normie?

 

Wiesz co.. wiatrak chodzi normalnie. Płynu chłodniczego nie ubywa. A z termostatem będę musiał sprawdzić to dam znać.

 

Czekam na wieści z Twojej strony co jeszcze może być tego przyczyną.. :)

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Duzo nie znalazlem w TIS.

 

Twoj termostat powinien sie otwierac przy 97°C. Posiadasz termostat z regulacja programowa (Kennfeldthermostat), w zaleznosci od warunkow i obciazenia jest roznie sterowany. Sterownik moze wymusic otwozenie termostatu w zaleznosci od warunkow. Sprobuj tez przeczyscic wtyczke od termostatu, moze jest zasniedziala i czasami sie zacina. Kable tez koniecznie do sprawdzenia zanim zaczniesz cos wymieniac.

 

Twoja pompa wodna jest elektryczna i dosyc droga.

 

Na twoim miejscu zaczal bym od wyczytania bledow, nastepnie wymiana termostatu lub sterownika (jesli cos takiego wogole jest ;) ), czujnika temperatury.

Dodatkowo jak nie wymieniales plynu zalecana jest wymiana co 4 lata.

 

Dozwolone plyny do BMW

 

Nazwa produktu______________________________________Producent

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Toasto/Plynydochlodnicy_zps0848bf8e.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Ok czyli tak wygląda sytuacja..

No to będę musiał posprawdzać wszystko po kolei co napisałeś. Mam nadzieję, że ta pompa wody działa poprawnie, a przyczyna leży gdzie indziej..

Najważniejsze to udać się teraz na diagnostykę komputerową i sprawdzić co tam się dzieje.

Dobrze rozumiem, że na kompie wyświetli się dokładnie co jest przyczyną wysokiej temperatury?

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na diagnostyce sie nie znam bo programy mam od niedawna a nic mi sie nie psulo ale zanim sie zaczyna czesci wymieniac lepiej zrobic. Moze bedzie w pamieci zapisane cos co nakieruje na felerna czesc.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

jesli pompka el jest uwalona to ogrzewanie masz tylko po przejazdzce na wyzszych obr silnika,na postoju bedzie zaledwie letnie powietrze bez wzgledu na temp cieczy chlodzacej w silniku,pod ipna nie wywali bledu a w testach komp pokazuje tylko w jakim % obciaza pompke,

pompka znajduje sie pod obudowa filtra powietrza,jest to z pozoru prosty silnik bezszczotkowy z 2 podpisanymi pinami, po podpieciu pod 12v powinna zaczac pompowac

komp moze tylko zasugerowac co jest nie tak a tylko miernik i znajomosc wartosci napiecia,natezenia i opornosci w konkretnych temp otoczenia pozwoli jednoznacznie stwierdzic czy konkretny lelement dziala prawidlowo

pozdro

Opublikowano
dzięki Panowie! na weekend będę wszystko analizował, mam nadzieje, że to będzie prosta sprawa.. jeżeli chodzi o kwestię ogrzewania to myślę, że nie ma tam żadnego problemu bo grzeje jak szalone

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

Opublikowano

Czy to jest to co zaznaczyłem w kółku?

 

http://pics.tinypic.pl/i/00540/tzfodo8vmfs2.jpg

 

bo jeśli tak to jakoś dzwinie jest to zrobione, bo ulotowanie odpowietrznika poniżej korka traci sens.. bo równie dobrze można sobie odkręcić korek...

Odpowietrznik wg mnie powinien znajdować się w najwyższym punkcie układu chłodzącego.. a ten raczej w najwyższym nie jest.

Chyba że nie o to chodzi :mrgreen:

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się, trochę kiepsko wymyślone ale jest :)

:cool2: Capaz ostatnio odpowietrzał moją M54 :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się, trochę kiepsko wymyślone ale jest :)

:cool2: Capaz wczoraj odpowietrzał moją M54 :cool2:

Z bardzo dobrym skutkiem

Opublikowano
A nie lepiej po prostu było odkręcić korek :)?

Uwielbiam BMW... czuje się jakbym siedział przy najlepszym stoliku w eleganckiej restauracji.


Pamiętasz z Panem Kleksem, przygody w kosmosie? Spójrz, je.b.... dzisiaj wciska kredyty na procent.


http://demotywatory.pl/3801128 szczena opada...

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

ostatnio zmienilem termostat bo wyrzucal blad i przy odpowietrzaniu mam taki problem ze wybija mi plyn w sensie im cieplejszy silnik tym wiecej plynu ucieka,silnik ostygnie i plynu brakuje okolo litra...

czytalem i czytalem az wynalazlem by zaparkowac pod gorke i probowac ale to nie przynosi efektow, pompka el i zaworek za nia dzialaja bo mam ogrzewanie po zgaszeniu silnika

podczas odpowietrzania zauwazylem ze kiedy zwieksze obr silnika to poziom plynu opada ale kiedy puszcze pedal to znow wybija

podczas jazdy jest ok nawet w korkach, czy tak ma byc?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.