Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja myślę tak, jeśli czujnik/pływak by oszukiwał to kłamał by cały czas tak samo, a nie raz tak, a raz tak. Pompa paliwa raz pociągnie paliwo, a raz nie. Dlatego na nią stawiam swój trop i dlatego zakupiłem używana oryginalna pompe i jutro jak pogoda pozwoli będe ja testował.
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie jesli to pompka sprawdz ciśnienie nalistwie paliwa jak nie będzie 3,5 tylko poniżej 3 to 100% pompka

Problem z pomka jest wtedy gdy paliwo jest po stronie kierowcy!!

Nie spalone paliwo wraca do komory za kierowcą i za pomoca podciśnienia przepompowane jest do komory z pompką

W przypadku małego ciśnienia które daje pomka nie daje się zasac i zostaje po stronie kierowcy

zmieniłem już 4 pomki

Bardzo żadko ale może być to wina ssaka i uszczelki która się zawiesi trzeba rozebrać oczyścić

Jeśli pomka miała cisnienie bliskie 2 to objawem było check engine i błędy 227i228 takie jak dziurawa odma

Opublikowano
Panowie jesli to pompka sprawdz ciśnienie nalistwie paliwa jak nie będzie 3,5 tylko poniżej 3 to 100% pompka

Problem z pomka jest wtedy gdy paliwo jest po stronie kierowcy!!

Nie spalone paliwo wraca do komory za kierowcą i za pomoca podciśnienia przepompowane jest do komory z pompką

W przypadku małego ciśnienia które daje pomka nie daje się zasac i zostaje po stronie kierowcy

zmieniłem już 4 pomki

Bardzo żadko ale może być to wina ssaka i uszczelki która się zawiesi trzeba rozebrać oczyścić

Jeśli pomka miała cisnienie bliskie 2 to objawem było check engine i błędy 227i228 takie jak dziurawa odma

 

moge potwierdzić moja zmora :) błędy 227 i 228 winowajca pompa paliwa :)

BUNIA :)
Opublikowano
Pompa wymieniona i co ? brak problemow. Wyjeździłem prawie cale paliwo z baku zostało tylko 5 litrów i auto normalnie się zachowywało, a nie jak wcześniej gasło przy 10-13 litrach w baku.
Opublikowano
A co może być winowajca przy tym, że jak samochód stoi na równi pochyłej to wskaznik paliwa idzie do góry i spada po kilkunastu kilometrach dopiero do prawidłowej wartości ? Czy to jest normalne ? Bo czasem się boje mając rezerwę, że samochód "krzywo stał" Pozdrawiam.
Opublikowano
Pompa wymieniona i co ? brak problemow. Wyjeździłem prawie cale paliwo z baku zostało tylko 5 litrów i auto normalnie się zachowywało, a nie jak wcześniej gasło przy 10-13 litrach w baku.

Fajnie, że udało się zrobić autko. Napisz może ile wyniosły Cię części, ile robocizna albo jak robiłeś sam ile czasu zajęła Ci wymiana.

A co może być winowajca przy tym, że jak samochód stoi na równi pochyłej to wskaznik paliwa idzie do góry i spada po kilkunastu kilometrach dopiero do prawidłowej wartości ? Czy to jest normalne ? Bo czasem się boje mając rezerwę, że samochód "krzywo stał" Pozdrawiam.

A jakie wartości pokazywane są w teście 6 podczas postoju na wzniesieniu, zaraz po zjechaniu i po przejechaniu kilkunastu km?

Opublikowano
pompa ( orginalana BOSCH) to koszt około 250 zł wymienić można samemu ... lub 100 w warsztacie. Tak to było u mnie. A patrzyliście na pływaki ? u mnie kiedyś była taka akcja że pokazywało mi paliwo a okazało się ze go nie było ( nie mogłem samochodu uruchomić) ale mechanik oczyścił mi to i wystarczyło. po prostu pływak zawiesił się wcześniej.
BUNIA :)
Opublikowano
Szukam w google i nic. Co to jest test6 panowie ? W komputerku wszystko pokazuje mi normalnie oprócz kilometrów możliwych do przejechania. Jak samochód stanie na równi pochyłej to i wskazówka i możliwość przejechanych kilometrów rośnie.
Opublikowano (edytowane)
Szukam w google i nic. Co to jest test6 panowie ? W komputerku wszystko pokazuje mi normalnie oprócz kilometrów możliwych do przejechania. Jak samochód stanie na równi pochyłej to i wskazówka i możliwość przejechanych kilometrów rośnie.

Pisaliśmy już o tym teście w tym wątku kilka razy, myślałem, że pierwsze co zrobiłeś to to sprawdziłeś. Musisz wejść w ukryte testy licznika. Podam Ci jak to zrobić:

- wciszkasz lewy przycisk na liczniku, trzymasz kilka sekund,

- włącza się tryb testów, lewym przyciskiem przechodzisz na test 19 i zostawiasz na chwilę,

- zaczyna migać na przemian test off/test on, jak jest na test off wciskasz na krótko lewy przycisk, odblokowują Ci się w ten sposób pozostałe testy,

- lewym przechodzisz do testu 6, zostawiasz na chwilę i włącza się test 6.0, który podaje Ci ilość paliwa z obu komór np. 102325, oznacza 10.2l w lewym i 32.5l w prawym (test 6.1 to suma z obu komór, 6.2 to wartość wyświetlana).

Jak poszukasz pod frazą ukryte testy e46 to znajdziesz na pewno. Tam na bieżąco masz pokazywany stan paliwa z czujników, dlatego chciałem, żebyś w pierwszej kolejności sprawdził co Ci tam wyświetla.

Edytowane przez be..mw
Opublikowano
Pompa wymieniona i co ? brak problemow. Wyjeździłem prawie cale paliwo z baku zostało tylko 5 litrów i auto normalnie się zachowywało, a nie jak wcześniej gasło przy 10-13 litrach w baku.

Fajnie, że udało się zrobić autko. Napisz może ile wyniosły Cię części, ile robocizna albo jak robiłeś sam ile czasu zajęła Ci wymiana.

A co może być winowajca przy tym, że jak samochód stoi na równi pochyłej to wskaznik paliwa idzie do góry i spada po kilkunastu kilometrach dopiero do prawidłowej wartości ? Czy to jest normalne ? Bo czasem się boje mając rezerwę, że samochód "krzywo stał" Pozdrawiam.

A jakie wartości pokazywane są w teście 6 podczas postoju na wzniesieniu, zaraz po zjechaniu i po przejechaniu kilkunastu km?

 

Używany cala zestaw razem z pływakiem oryginał 100 zł, wymieniłem sam. Wymiana jest tak banalnie prosta, że każdy poradzi sobie sam. :D

Opublikowano
Chyba za głupi na to jestem. Wciskam dwa przyciski, dochodzę do testu 19 pokazuje się on/off na on daje lewy przycisk i wychodzi z komputera automatycznie. Albo gdy już chodzę na tych testach, to mogę wejść w testy 1.0 1.1 a dalej przy 6 mi wyłąćza. Nie rozumiem tego. BMW z 98 roku sedan.
Opublikowano

Nie wchodzi Ci w test 6 bo nie odblokowałeś przez test 19. Muszisz wcisnąć lewy przycisk jak pojawia się aktualnie test off w teście 19. I później przejść na test 6 bez wychodzenia z testów całkowicie, bo za każdym razem musisz to odblokowywać.

 

Opublikowano
O dziękuje filmik pomógł. A więc tak, pokazuje mi 000023 w teście 6.0 w 6.1 tak samo. A w 6.2 bodajże 0032. Gdzie wracając do domku samochód miał dopiero zaczęta rezerwę, powinienem przejechać jeszcze 80 km a samochodzik stoi na równi pochyłej leciutkiej i już wskazówka teraz w drugą stronę, że nie ma paliwka. Albo dopeiro teraz pokazuje prawidłowo...
Opublikowano

przy 3 litrach wskazówka powinna być prawie przy zerze a rezerwa nie zapala się przy ilosci litrów tylko komputer przelicza ostatnie spalanie i na pozostałej ilosci powinienes przejechać 80km przy bardzo ekonomicznej jezdzie min zostalo 5,5 litra raz na 2lata

nikt nie negował wymiany pompki w twoim przypadku przestawała kompletnie działać(zawieszała się )i tyle

Opublikowano
przy 3 litrach wskazówka powinna być prawie przy zerze a rezerwa nie zapala się przy ilosci litrów tylko komputer przelicza ostatnie spalanie i na pozostałej ilosci powinienes przejechać 80km przy bardzo ekonomicznej jezdzie

Zapala się przy określonej ilości paliwa w baku, dokładniej 8l u mnie, nie wiem jak w innych silnikach. Oczywiście stan paliwa jest uśredniany i obliczany cały czas. Do dystansu uwzględniany jest "safety factor", u mnie to jest 1.3. To jest zakodowane w kompie. Na dowód dodam, że rezerwa zapala mi się czasem i do przejechania mam 120km a czasem np. 100km, ale to wynika właśnie ze stylu jazdy na ile te ~8l paliwa wystarczy.

 

A więc tak, pokazuje mi 000023 w teście 6.0 w 6.1 tak samo. A w 6.2 bodajże 0032. Gdzie wracając do domku samochód miał dopiero zaczęta rezerwę, powinienem przejechać jeszcze 80 km a samochodzik stoi na równi pochyłej leciutkiej i już wskazówka teraz w drugą stronę, że nie ma paliwka. Albo dopeiro teraz pokazuje prawidłowo...

Trochę nie rozumiem szczerze mówiąc. Chodziło mi o to, że powinieneś poobserwować wskazania po zatankowaniu, wtedy kiedy masz samochód na podjeździe i kiedy wydaje Ci się, że Cię oszukuje, po wyjechaniu na płaską powierzchnię i po przejechaniu kilkunastu km. Obserwuj jak zachowuje się wskaźnik w stosunku do wskazań. To bym zrobił na Twoim miejscu na początek.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dobra Panowie to i ja się podłączę. Miałem ostatnio dziwną sytuację bo normalnie jeździłem z zatankowanym autem do pełna i normalnie wskazówka paliwa systematycznie leciała w lewo. Miałem już najechane trochę ponad 400km i zaczęła dochodzić do przedostatniej kreski czyli tak jak zawsze mniej więcej. Ale nagle na drugi dzień wracałem z miasta, patrzę a wskazówka prawie, że na połowie. Stałem co prawda wtedy na wzniesieniu jak patrzyłem ale potem nie zaczęła spadać. W pierwszej chwili pomyślałem, że zegary padły itd. Na kompie sprawdziłem ile jeszcze mogę przejechać to jakoś przy 450km przejechanych wskoczyło mi jakieś 230 do przejechania czyli jeszcze ok. Ale z kolei potem gdy dojechałem do domu to przejechane było już jakieś 460 a do przejechania wskoczyło 380 jeszcze :shock:

 

Wtedy zacząłem czytać ten temat o co chodzi i zrobiłem ten test, o którym piszecie. Nagrałem sobie od razu filmik żeby wszystko było jasne. Oto on:

 

Czyli jak dobrze rozumiem to w lewej komorze nie mam nic paliwa a w prawej te prawie 11 litrów tak? Co teraz najlepiej zrobić? Są jakieś zagrożenia ewentualne? Dodam tylko, że auto mi jeszcze od tego czasu nie gasło, nic się nie działo. Może teraz go zalać do pełna i na bieżąco obserwować ilości paliwa w komorach w tych testach? Bo jeśli już to co? Najpewniej pompka do wymiany tak?

 

Edit: aha! Dodam jeszcze, że teraz wskazówka jest między pierwszą a drugą kreską licząc od lewej ale rezerwa się jeszcze nie pali. Komputer też pokazuje już bardziej zbliżoną wartość bo mam teraz najechane 525km a do przejechania pokazuje mi jeszcze 146km.

Opublikowano

Paliwo w nagraniu jest tam gdzie powinno tam gdzie pompka .Problem bylby gdyby było za kierowcą przy takiej ilosci atak to jest gitara

jeśli fura stoi na wzniesieniu to pływak opadnie ale komp musi mieć czas na przeliczenie rezerwa zapali sie na trasie kolo 70-80km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie masz nic w lewej komorze to dobrze, do niej tylko paliwo wraca, z prawej strony jest zasysane przez pompę do silnika, nie masz powodu do zmartwień, to tylko bajki że paliwa w obydwu komorach powinno być tyle samo, a druga pompka z lewej strony to nie jest elektroniczna, zwykła pompa ssąca , a w zasadzie przewód który zasysa paliwo do drugiej komory prawej, jak patrzyłem do lewej komory to tam są tylko dwa kabelki, tylko do czujnika, a paliwo jest zasysane przez podciśnienie wywołane przez pompę z prawej komory, jak ktoś ma uszkodzony zbiornik, prawą komorę, gdzie nie powstaje podciśnienie przez zasysającą pompę, to paliwo nie może zostać zassane do prawej komory, komory są połączone na samym dnie baku , aby podczas tankowania paliwo się wlewało z prawej komory do lewej, jak jest dużo paliwa to stany się wyrównują same, ale z powodu wału napędowego jest przedzielenie zbiornika i po to jest ta pompa ssąca, inaczej pozostało by paliwo w zagłębieniach, pewnie ponad 15l, nie ma powodu do obaw że pompa podczas przechyłu i przyśpieszania paliwo będzie odpływało, i zabraknie paliwa, jest w baku specjalna komora która jest tak mała, że na rezerwie paliwo znajduje się tylko w niej, a z tej pompki lewej to paliwo właśnie do tej małej komory wpada i z niej pompa zasila silnik i na rezerwie lepiej aby paliwo tylko w niej się znajdowało inaczej nie trafi do pompy zasilającej. po wypompowaniu paliwa, zaglądałem do środka, zostaje ok 2cm paliwa właśnie w tych małych komorach wewnątrz baku.

 

Jak robiłem diagnostykę to na początku miałem (przykładowo) w lewej 12l litrów a w prawej 24l to po 20 minutach zabawy INPĄ sprawdziłem stan baku okazało się że lewa komora jest pusta a cale paliwo trafiło do prawej komory, niby jakim sposobem przecież pompa w baku działa tylko 45 sekund i jak się nie zapali silnika to się wyłącza co nawet słychać w garażu, ale podciśnienie wywołane przez nią dalej ściąga paliwo z lewej komory, co można sprawdzić wystarczy, zmierzyć inpa ilość paliwa przed zgaszeniem silnika i po 20 minutach, czy stany będą identyczne w obu komorach ????

 

E46 320d http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=16_0372&hg=16&fg=05&lang=pl

E46 320d http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=16_0373&hg=16&fg=15&lang=pl

Opublikowano

No to uspokoiliście mnie Panowie :). Jeżdżę już tym samochodem ponad pół roku i pierwszy raz miałem takie coś, że wskazówka tak, można powiedzieć, dramatycznie poszła w górę. Pierwsza myśl oczywiście ten pływak ale, że wolno schodziła to zacząłem szukać po forum tematów i natknąłem się na ten, zrobiłem ten test i zonk, że coś chyba nie tak.

 

Jeszcze co do tankowania. Zalałem dzisiaj jednak do pełna, tzn prawie do pełna bo weszło mi jakieś 55 litrów a jeszcze niby te 8 miałem. Potem od razu zrobiłem ten test i pokazało mi 24 litry w lewej komorze i 33 w prawej czyli 57 litrów hm? Dziwna sprawa trochę skoro bak ma 63l. No ale to już szczegół. Przejechałem potem kilkadziesiąt kilometrów, zrobiłem test i teraz pokazuje 22 litry w lewej i dalej 33 w prawej. Czyli rozumiem, że podczas spalania najpierw schodzi paliwo z lewej komory a dopiero potem z prawej i tak ma być tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Schodzi z prawej i na bieżąco jest uzupełniane z lewej do prawej. U Ciebie jest wszystko ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
I u siebie w 320i mam problem z paliwem.W teście pokazuje mi 078108 czyli lewa 0.78 a prawa 10.8 co dziwne wskaźnik mam delikatnie ponad 1/4 baku.Gdy zejdzie na 1/4 brakuje paliwa i samochod staje.Gdzie szukać problemu?a i komputer pokazuje zasięg na 170 km.Po wyjęciu kluczyka wskazówka od paliwa opada do zera Edytowane przez suprnowa

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
I u siebie w 320i mam problem z paliwem.W teście pokazuje mi 078108 czyli lewa 0.78 a prawa 10.8 co dziwne wskaźnik mam delikatnie ponad 1/4 baku.Gdy zejdzie na 1/4 brakuje paliwa i samochod staje.Gdzie szukać problemu?

Dolewasz i odpala? Sprawdź pompkę pod siedzeniem, właściwie to cały ten temat jest o niej :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.