Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Problem polega na tym ,że wskaźnik pokazuje ze mam jeszcze paliwo, nawet nie świeci się kontrolka rezerwy, a komputer pokazuje ze mam jeszcze do przejechania 100 km a samochód gaśnie z braku paliwa, gdzie leży przyczyna ??

 

Autko to E46 m5422b

Edytowane przez leszczu24
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wskazówka leży, rezerwa się nie pali, czy wskazówka i komputer pokazują zasięg a silnik staje? W pierwszej kolejności sprawdź lampkę od rezerwy podczas testu zegarów. Po drugie podłącz pod komputer i sprawdź wartości z baku z obu czujników. W trzeciej kolejności sprawdź na ile masz ustawiony pułap do zaświecenia się rezerwy. Zainteresowałbym się też pompą paliwa, bo prawdopodobnie czujniki są sprawne a stan pokazywany poprawnie, tylko poniżej pewnej wartości paliwo sobie leży w baku. Od tego bym zaczął.
Opublikowano
Wskazówka leży, rezerwa się nie pali, czy wskazówka i komputer pokazują zasięg a silnik staje? W pierwszej kolejności sprawdź lampkę od rezerwy podczas testu zegarów. Po drugie podłącz pod komputer i sprawdź wartości z baku z obu czujników. W trzeciej kolejności sprawdź na ile masz ustawiony pułap do zaświecenia się rezerwy. Zainteresowałbym się też pompą paliwa, bo prawdopodobnie czujniki są sprawne a stan pokazywany poprawnie, tylko poniżej pewnej wartości paliwo sobie leży w baku. Od tego bym zaczął.

 

Wskazówka pokazuje paliwo i komputer pokazuje zasięg a auto i tak gaśnie z braku paliwa. Jak sprawdzić ten pułap od rezerwy ??

Opublikowano
Miałęm pisać podobny temat więc podepnę się. Sprecyzuje mój problem. Otóż zatankuje paliwko i jest super, pokazuje jak należy. Ale tylko samochód znajdzie się na delikatnej pochyłości na dłuższy czas i wskazówka rośnie nawet o pół centymetra (wraca do normy po parunastu lub nawet parudziesięciu kilometrów! I komputer pokazuje większą wartość chodź wiem, że paliwka jest znacnzie mniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
leszczu24 dopisz 320i do tytułu, bo temat zostanie zamknięty. Sprawdź w testach zegarów ile masz paliwa w obu komorach, bo prawdopodobnie pompka nie przelewa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wskazówka leży, rezerwa się nie pali, czy wskazówka i komputer pokazują zasięg a silnik staje? W pierwszej kolejności sprawdź lampkę od rezerwy podczas testu zegarów. Po drugie podłącz pod komputer i sprawdź wartości z baku z obu czujników. W trzeciej kolejności sprawdź na ile masz ustawiony pułap do zaświecenia się rezerwy. Zainteresowałbym się też pompą paliwa, bo prawdopodobnie czujniki są sprawne a stan pokazywany poprawnie, tylko poniżej pewnej wartości paliwo sobie leży w baku. Od tego bym zaczął.

 

Wskazówka pokazuje paliwo i komputer pokazuje zasięg a auto i tak gaśnie z braku paliwa. Jak sprawdzić ten pułap od rezerwy ??

 

W takim razie wątpię, żeby to było to (no ale jak mimo to chcesz wiedzieć to z modułu KOMBI musisz zczytać wartość TANK_SCHWELLE_RESERVE). Skupiłbym się bardziej na poziomach i pompce, skoro pokazuje Ci, że paliwo jest a nie podaje.

Opublikowano
Zczytalem poziomy paliwa w baku i pokazało mi 091157, czyli co w lewej komorze jest 0.91 l. a w prawej 15.7 l.? Są to prawidłowe wskazania?
Opublikowano (edytowane)
Zczytalem poziomy paliwa w baku i pokazało mi 091157, czyli co w lewej komorze jest 0.91 l. a w prawej 15.7 l.? Są to prawidłowe wskazania?

Tak, kolego wychodzi na to, że masz 0.91l i 15.7l. Obstawiałbym pompkę paliwa pod siedzeniem. Ten problem występuje właśnie jeżeli w zbiorniku jest około 15l paliwa. Jak dolejesz z 10l to powinien odpalić. Natomiast sam tego problemu nie przechodziłem, także poczekaj może, żeby ktoś Ci potwierdził to, kto miał podobny problem.

Edytowane przez be..mw
Opublikowano
To może ktoś odpowie na mój problem ? czy to jest normalne, że jak auto stoi pochylone np tyłem do dołu to wskaznik paliwka gwałtownie rośnie i spada dopiero po kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrach? Czasem się boje, że jak mam rezerwę to przypadkiem nie stanie mi za parę kilometrów bo licznik źle pokazuje.
Opublikowano
ja zaś mam tak że gdy tylko zapali się kontrolka od rezerwy mogę na niej max 10 KM przejechać, auto staje gdy wskazówka jest niewiele przed kreską zera, czy to może być podobna przyczyna pompki paliwa czy tam czegoś ??? dodam że rezerwa się zapala tak pół cm. przed właśnie tą kreską zera.
Opublikowano

No dobra to w sumie w baku mam mało około 16 litrów paliwa, a wskaźnik pokazuje mi tak jakby coś kolo 22 l ?? Dobrze kombinuje ?? Bo jeśli bak mam 63 l pojemności całkowitej, to kreska na połowie pokarze 30 litrów, a na drugiej 15 litrów. A u mnie nawet do drugiej nie dochodzi.

 

http://s6.ifotos.pl/img/DSC0096JP_eehhsne.JPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ktoś chce ustawić zegar wskazujący ilość paliwa to można to zrobić inpą, tłumaczyłem sobie ten plik(Kombi.ipo) i na 100% jest taka możliwość w e46 , tylko wskazówkę ustawia się w stopniach wychylenia, bywa też że ktoś się bawi INPĄ i przestawi tą wartość, tak samo jak można ustawiać komputer pokładowy średnie spalanie.
Opublikowano
No dobra to w sumie w baku mam mało około 16 litrów paliwa, a wskaźnik pokazuje mi tak jakby coś kolo 22 l ?? Dobrze kombinuje ?? Bo jeśli bak mam 63 l pojemności całkowitej, to kreska na połowie pokarze 30 litrów, a na drugiej 15 litrów. A u mnie nawet do drugiej nie dochodzi.

Kolego, fakt, że powinien tyle pokazywać przy około 22l (zrobiłem u siebie fotkę przy 21 - wygląda podobnie). Natomiast myślę, że to Ci się zaktualizuje jak odpalisz samochód a jak nie to trzeba będzie myśleć dalej. Teraz bym postawił w pierwszej kolejności na uruchomienie samochodu.

 

http://i58.tinypic.com/11reo1d.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zczytalem poziomy paliwa w baku i pokazało mi 091157, czyli co w lewej komorze jest 0.91 l. a w prawej 15.7 l.? Są to prawidłowe wskazania?

 

Dzisiaj sprawdzałem poziom paliwa w obydwu komorach i zauważyłem, jeszcze coś bardziej dziwnego pozom całkowity paliwa 32litry w jednej komorze 0l a w drugiej 32l

oczywiście informuje że wcześniej trzymałem włączony zapłon przez OK 20min bawiłem się ISTĄ RHEINGOLD, może pompa cały czas przetłaczała paliwo ???? z jednej komory do drugiej, niedawno zdarzyło mi się jechać na niskim poziomie paliwa, co prawda nie było jeszcze rezerwy ale na pewno nie miałem 15l, myślałem że te komory w baku są przedzielone tylko z powodu wału napędowego i przy wyższym poziomie się swobodnie przelewają, wskazówka dobrze mi pokazuje 32l to połowa baku

Opublikowano
Dobra panowie jak dostać się do tej pompy. Dzisiaj tak na szybko patrzyłem jak zdemontować siedzisko kanapy ale za cholerę nie wiem jak się za to zabrać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W e46 prosta sprawa, wyciągasz siedzenie tylne, tylko siedzisko oparcie może zostać, ściągasz gumę i masz dostęp do pompy po odkręceniu takiego dużego pierścienia,

musisz wcześniej zdjąć przewody paliwowe, (podczas wyciągania uważaj na czujnik paliwa aby go nie urwać) jak padł mi sterownik VP-44 to myślałem że to te pompy w baku, ja nawet wypompowałem paliwo tymi pompami do zera z baku (też mam tą książkę E46 sam naprawiam opis zgodny z książką), tylko co 1min trzeba wyłączyć i włączyć zapłon ponieważ po tym czasie pompy przestają pompować paliwo, ja podłączyłem przewód bezpośrednio z baku i wypompowałem ok 25l właśnie tymi pompami, a gadanie że te pompy się bez paliwa zacierają, to są bajki, to są pompy typu łopatkowego, jak turbina (ale ty masz Comon-rail więc uważaj, tym w baku nic nie stanie ale te wysokiego ciśnienia to ????)

Ale możesz sprawdzić te pompy za pomocą INPY pod F6 sterownaie w DIS też jest ale musisz sam poszukać

PS. podczas otwierania baku lepiej wszystko oklej folią jak paliwo się wyleje na dywaniki to będzie śmierdziało z pół roku

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/w/s/171.png

 

EDIT: W INPIE M47N w pliku D50M47. IPO (silnik) można tylko sprawdzić przekaźnik pompy

Opublikowano
Teraz już całkiem zgłupiałem. Wczoraj jak autko pozostało cały dzień w garażu znowu sprawdziłem ilość paliwa w baku i teraz czujniki pokazywały tyle ile wskaźnik pokazuje prawidłowo bo 10.7 lewy prawy 10.5. Wygląda na to, że jednak pompa będzie do wymiany. Teraz panowie co brać używkę czy pokusić się o nowy oryginał ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słuchaj, ja wczoraj też sprawdziłem, jak pisałem wcześniej miałem 32l w jednej komorze po 20 min zabawy z ISTA, po tym jeździłem wczoraj po mieście i po powrocie sprawdziłem w INPA miałem w jednej komorze 11l a w drugiej 20l (w tej większej co zaciąga do filtra) znowu się bawiłem tym razem DIS i po jakiś 15min znowu sprawdziłem tylko raz zapaliłem na wolnych obrotach chodził kilka min (lave data) po tym wszystkim znowu sprawdziłem zostało w jednej komorze 3l a w drugiej 28l więc chyba bym się nie przejmował, nie jest tak że w nich jest idealnie równo, zresztą ja tak nigdy nie miałem, gdzieś kiedyś czytałem że w komorze po stronie pasażera jest zawsze więcej aby zrównoważyć masy z masą jaką zajmuje na przednim siedzeniu kierowca ale ????? i oczywiście z niej jest podawane paliwo do filtra, wiec zadbanie żeby była pełna jest sprawa priorytetowa, przy ostrej jeździe całe paliwo nie wraca z filtra tylko jest spalane, przy jeździe na wolnych obrotach więcej paliwa wraca do baku, a ta pompka to wolno pompuje, czujniki są w dwóch komorach, podczas sprawdzania INPA wystarczy ruszyć samochodem i widać jak wskazania się zmieniają, komora od strony kierowcy jest dużo mniejsza w komorach są jeszcze mniejsze komory tak aby podczas przyśpieszania, hamowania, jazdy, zapalania w nachyleniu paliwo nie odpływało od pompy paliwa, najlepiej można sprawdzić, choć nie polecam to jazda aby zaświeciła się rezerwa, i wtedy będziesz wiedział (7l)

jak pompka jest zepsuta to przy 15 powinno zabraknąć paliwa (lepiej wozić ze sobą kanister z paliwem)

Informuje że ja robię dziennie 150 km do pracy tankuje co tydzień za 200zł i przy 1/4 baku uważam że to rezerwa, więc jak by mi nie przetłaczała paliwa to już dawno bym o tym wiedział (paliwo wraca z filtra właśnie do tej mniejszej po stronie kierowcy a zasysane jest z tej od strony pasażera).

 

U ciebie to bardziej wskazuje na czujniki w baku jak po nie jeżdżeniu i nie zapalaniu (włączanie na zapłon też uruchamia pompy w baku) zmieniają się wartości

pompy się osobno kupuje a czujniki gdzie jest zamontowana pompa też osobno (chyba że są komplety w sprzedaży) albo INPA źle wskazuje, albo Kombi źle odczytuje ???

Opublikowano
wczoraj jadąc autem zabrakło mi paliwa wskaźnik był ledwie pod przedostatnią kreską a auto zgasło po zatankowaniu 13.l wskaźnik się podniósł i pokazywał że mam 1/2 baku , dziś sprawdziłem pływaki są ok sprawdziłem położenie pompy jest w normie, przypuszczam że zegary zostały wymienione i zakupione od e46 z większą pojemnością silnika 330 prawdopodobnie.Ale to są przypuszczenia w sobotę jeszcze planuję podpiąć komputer.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra panowie jak dostać się do tej pompy. Dzisiaj tak na szybko patrzyłem jak zdemontować siedzisko kanapy ale za cholerę nie wiem jak się za to zabrać.

szarpnij do góry, od strony siedzeń przednich, są tylko zatrzaski, wkłada się tak samo trzeba cofnąć jak najbardziej w stronę siedziska i mocno dociśnij w dół aż usłyszysz

skrzypnięcie i gotowe

Opublikowano
wczoraj jadąc autem zabrakło mi paliwa wskaźnik był ledwie pod przedostatnią kreską a auto zgasło po zatankowaniu 13.l wskaźnik się podniósł i pokazywał że mam 1/2 baku , dziś sprawdziłem pływaki są ok sprawdziłem położenie pompy jest w normie, przypuszczam że zegary zostały wymienione i zakupione od e46 z większą pojemnością silnika 330 prawdopodobnie.Ale to są przypuszczenia w sobotę jeszcze planuję podpiąć komputer.

A co ma do tego licznik jeśli baki w 330 i 320 są takie same czyli maja 63 l pojemności.

Z tego co czytałem w internecie jest to wina głównej pompki paliwa która własnie przy okolu 15 litrach jakie zostaje w baku nie da rady pompować dalej paliwa.

 

Tutaj jest ciekawy temat.

viewtopic.php?f=72&t=193392

Opublikowano
bo czy jest jeszcze jakiś sposób by upewnić się że to ona odpowiada za te błędy ?

Z tego co czytam to u Ciebie objawy są różne. Pierwszy przypadek, który opisałeś to, że zapala się rezerwa i po kilku kilometrach silnik staje. A w drugim przypadku, silnik zgasł Ci w okolicach przedostatniej kreski. Rezerwa powinna się zapalać przy około 8l standardowo. Więc to znacznie mniej niż przywołane 15l. Z drugiej strony okolice pierwszej kreski to właśnie blisko 15l. Monitorujesz na bieżąco wskazania z baku w teście nr 6 na zegarach?

Opublikowano

no własnie to jest różnie rezerwa się ostatnio nie zapaliła a silnik zgasł tak jak pisałem wskazówka była nie wiele pod tą przed ostatnią kreską, jeszcze wcześniej zaś wskazówka była mniej więcej pomiędzy kreską przed ostatnią a kreską zera rezerwa się zaświeciła i przejechałem parę KM i zgasł. Nie wiem gdzie szukać przyczyny już jedni mówią pompa inni że może coś w zegarach a ja nie jestem od strony mechanicznej zbyt ogarniętym człowiekiem bym sam mógł sobie sprawdzić dokładnie i wystawić diagnozę.

 

co powinienem w pierwszej kolejności sprawdzić dokładnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.