Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dear Sirs

Zakładam temat, gdyż nie napotkalem testu/porównania automatycznych skrzyń biegów obecnej generacji bmw serii 5 z silnikami 535xd, 530xd. vs ZF8/ 525xd

 

Chodzi mi przede wszystkim o rzeczywiste prędkości obrotowe przy prędkości 120 km/h 140 km/h 160 km/h 180 km/h 200km/h .

 

Pytam bo chce mieć Obraz porównania do skrzyni ZF6 z e61 3.0dA poprzedniej generacji czy tez A6 C6 FL 2010 3.0 TDI Q

 

Ponadto mam w domu X3 2009 2.0dA i skrzynia wydaje mi sie strasznie krótka zwłaszcza na ostatnim 6 biegu.

Auto przy 120km/h ma około 2300 obr/min. Wpływa to oczywiście na ekonomię jazdy.

 

 

Pozdrawiam

 

Ps. W nowej E class 350 cdi debiutuje nowa 9 biegowa skrzynia. W teście pisali ze przy 140 km/h ma 1500 rpm ...

Edytowane przez jeffoo1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź

 

U mnie w C6 3.0TDI Q przy 120 km/h jest 1900 obr na 6 biegu TIPTRONICA ZF6.

 

A jak jest w 535dA lub 530dA . Przełożenia najwyższych biegów nadano dłuższe wiec prosze o podanie jak jest przy 120,140,160,180 .....?

Edytowane przez jeffoo1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to co pamietam 180km/h 2500obr./min silnik 535xd aut.
Opublikowano
W okolicach 250 km/h po zapieciu 8-ki ręcznie obroty były na poziomie 4000rpm.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Przy prędkościach 250km/h + przydałaby się już skrzynia ZF9 ;)
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano

A czy my tutaj rozmawiamy o audi ? Nie ważne że mają też ZF8. To forum BMW, więc daruj sobie te przykłady audi.... No bo gdyby ZF był montowany w KIA Sorento, to czy posiadacze powinni wypowiadać się na forum BMW?

Sorry to nic osobistego, ale od tego masz forum audi.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Przy prędkościach 250km/h + przydałaby się już skrzynia ZF9 ;)

 

Sądzę że daje radę :cool2:

Jest to wersja wytrzymująca 700Nm ale podobno w M550d została wzmocniona aby dać radę z 740Nm :think:

Zastanawiam się co sie dzieje po tuning'u który jak widac na tym forum podobija moment do ponad 800Nm :pray:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Mi nie o obciążenie momentem chodziło, tylko o skrzynię z 9 przełożeniami (takiej w BMW nie ma. Jeszcze...)

Wtedy miałbyś 3500rpm przy 250km/h

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
A czy my tutaj rozmawiamy o audi ? Nie ważne że mają też ZF8. To forum BMW, więc daruj sobie te przykłady audi.... No bo gdyby ZF był montowany w KIA Sorento, to czy posiadacze powinni wypowiadać się na forum BMW?

Sorry to nic osobistego, ale od tego masz forum audi.

 

 

To jest ten sam typ skrzyni. A o obrotach przy 160 km/h nikt sie nie wypowiedział.

 

Dzięki koledze z A8 juz wiem .

 

Zasadniczo oczekiwane informacje uzyskałem.

 

Acha a przy 140/h w 530d/535d jak jest ?

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi nie o obciążenie momentem chodziło, tylko o skrzynię z 9 przełożeniami (takiej w BMW nie ma. Jeszcze...)

Wtedy miałbyś 3500rpm przy 250km/h

 

A skąd kolego wniosek, że aby zmniejszyć obroty na najwyższym biegu to trzeba dodać nowy? To rozumiem, że w starych skrzyniach 4 biegowych auta jeździły do 100 km/h? :) Najwyższy bieg jest zawsze tak dobierany aby przy dużej prędkości zapewnić ekonomię i jednocześnie ciąg, nie ma to znaczenia ilu biegowa jest skrzynia. Większa liczba biegów pomaga pracować silnikowi w jak najbardziej optymalnych obrotach przy każdej prędkości samochodu i tyle.

 

To, że obecne auta mają tak niskie obroty przy dużych prędkościach jest zasługą co raz lepszego przebiegu momentu obrotowego, dzięki czemu silnik nawet przy bardzo niskich obrotach ma siłę aby utrzymać dużą prędkość czyli przezwyciężyć opory toczenia i powietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.