Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

 

Mam problem z moja bunia mianowicie od pewnego czasu zaczela mi słabnac znacznie slabnac a czasami cos jej odbilo i miala kopa. Teraz juz tylko jest slaba przyrosty mocy sie nie pokazuja. Na 4 biegu przy 80km/h gaz w podloge i 11 sekund do 120 czasem jest nawet gorzej teraz nawet bokiem nie chce isc na 1 biegu i gaz w podloge. Turbo pompuje i nawet zauwazylem ze zaczyna dmuchac gdzies od 1400obr a kolo 2000 troche mocniej co mnie dziwi bo przedtem dawala od 2000tys. Auto pali na strzala wymienione wszystkie filtry łącznie z odma. Wymienione wezyki podcisnienia na silikony czyszczony zaworek turbo. Nowe swiece, przelewy, podkładki pod wtryskami, wszystkie uszczelki na korektorze dolotowym przy okazji umylem go, egr zaslepiony. Wydaje mi sie ze zaczela mi tez troche wiecej palic i troche kopcic ale lekko przy mocnym depnieciu. Dodam jeszcze ze jak silnik jest rozgrzany i jak odpale to przez 2 sekundy jest taki zamulony jakby nie lapal na wszystkie gary. Co moze byc powodem tych cyrków???

Dodam ze jak mialem zdemontowany zaworek turbo i jak dmuchalem w te krocce(w jeden i drugi) na ktore zaklada sie wezyki to powietrze z lekkim oporem przelatywalo. Czy tak ma byc??

Opublikowano

Jednym słowem auto się zbuntowało i już

teraz nawet bokiem nie chce isc na 1 biegu i gaz w podloge
Co moze byc powodem tych cyrków???

Zajechałeś ojcu auto ;-)

Podłącz do kompa i niech ktoś kumaty dobrze to zinterpretuje, bo może być wiele rzeczy , może za mało paliwa dostaje ? może powietrza ? może wydech zapchany ? itd.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

He he :D na szczescie to moje auto bo faktycznie jak to by bylo ojca to niemila sprawa :D

 

Czy wyciecie katalizatora mobloby cos zmienic??? Autko ma juz 226 tys najechane

Opublikowano

Moja ma okolice 400000 i oba katalizatory nadal na miejscu, i oba sprawne...

 

Ale owszem, można pokusić się o wycinkę. Zaszkodzić nie zaszkodzi, bo ekonazistom patyk między zęby, a może akurat pomoże.

Chociaż, lepsza jednak byłaby na początek porządna diagnostyka.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!!!

Długo mnie nie bylo ale dopiero dostalem kabelek i ogarnialem inpe co za bardzo mi nie wychodzi zreszta inpa cos nie tak dziala. Ale dalo sie cos zdiagnozowac a wiec Na biegu jałowym poczatek wtrysku oczekiwany !-1.39 a zmierzony !-1.37 cos nie tak co o tym sadzicie??

Na 2-gim biegu gaz w podloge i przy 3tys obrotow poczatek wtrysku oczekiwany 12.62 a zmierzony 13.35 a cisnienie doladowania 2026.00 to chyba malo??

 

 

na dodatek co chwile lapie bleda tylko nie wiem jak go rozczytac

Opublikowano
Wstaw pełny pomiar 3, 4, 5 bieg. Odczytaj błędy i wstaw tutaj kody błędów, bo tak to nikt Ci nie pomoże.

 

W porę zedytowałeś post bo już pisałem do niego poprawkę, bo chyba sam się domyśliłes, że nie miał pierwotny sensu ;D

 

Możesz wstawić korekty na biegu jałowym, nie zaszkodzi ale obowiązkowo korekty pod obciążeniem obserwowane na całym zakresie obrotów

Opublikowano
W porę zedytowałeś post bo już pisałem do niego poprawkę, bo chyba sam się domyśliłes, że nie miał pierwotny sensu ;D

No dokładnie :cool2: Czujność u Ciebie prawidłowa, u mnie trochę już uśpiona.

Opublikowano

Korekcji nie sprawdze bo mam silnik m47 i chyba sie nie da bo tylko jeden wtrysk jest pod komputerem to chyba sie da tylko sprawdzic w CR po lifcie czy mam racje??

 

bledow juz nie mam poradzilem sobie powraca mi tylko egr ale chyba przez to ze mam zaslepiony.

co do wykresow to dodam tylko musze jakis darmowy serwer znalezc. I dodam ze dzisiaj odpiolem przeplywke i auto bylo bardzo slabe wiec chyba jest sprawna ale jest dziwna rzecz z odpieta przeplywka silnik chodzi tak gladko bez tzw klekotu a zapieta troche klekocze.

Opublikowano

Narazie nie wrzuce pomiarow pech mnie dopadl i laptop z dachu auta zjechal i ciach po ekranie :D

Ale zauwazylem ze jak np jade powiedzmy na 3-cim biegu obtory 2 tys i tak z 10 sekund jade i jak depne do spodu to wtedy ma kopa mocnego a jak normalnie chce przyspieszac to jest slaba dzisiaj przy wyprzedzaniu wrzucilem 4 bieg gaz w deche i silnik tak sie na chwilke zdlawil potem strasznie slabo przyspieszyl do 150km/h wrzucilem 5-ty bieg gaz w podloge i nic wiecej nie poszla i co dziwne ekonomizer doszedl tylko do 16 litrow ale na innych bieegach idzie do konca. Dodam ze cisnienie doladowania wynosi 2100 czyli minus cisnienie atm. okolo 1000 to wychodzi na to ze turbawka pompuje 1100 to chyba za malo?? Czy moze byc to wina elektro-zaworu?? Dodam ze byl czyszczony filterek i wymienilem wezyki na silikonowe. Pomozcie koledzy bo widze ze troche forum zamarlo. Nachodzi mnie juz mysl sprzedazy autka jak tak dalej bedzie.

Mysle nad wymiana filtra paliwa zmienialem go we wrzesniu przejechane ma ok 30 tys oraz wycieciem kata

Opublikowano

do sprawdzenia przepływka 3 bieg i but i patrzysz czy po prawej stronie jest wartość około 1000! może być trochę wiecej np u mnie jest 1250

 

kolejno elektrozaworek egr i turbo do sprawdzenia

 

nastepnie czujnik ciśnienia ten za kolektorem

 

inpa i live test

 

aha i ten egr też sprawdz zdemontuj i ręcznie np śrubokretem naciśnij tam w otwór i czy się tłoczek otworzy

Opublikowano

A jak mam sprawdzic ten elektrozaworek czy dziala poprawnie?? Bo dzialac dziala ale w jakim stopniu to nie wiem.

Co do egr to mam zaslepiony to chyba nic to nie zmienia czy on działa.

A mam wrazenie ze mi troche tak buczy jak jade tak jakby sie dlawila no i zaraz po odpaleniu jak ciepla to przez 3 sek. jest taka zdlawiona nawet na pedal gazu nie reaguje.

 

Cos mam przeczucia ze mam pecha i moze wyjsc ze konczy sie turbawka i pompa :(

Opublikowano
A jak mam sprawdzic ten elektrozaworek czy dziala poprawnie?? Bo dzialac dziala ale w jakim stopniu to nie wiem.

Co do egr to mam zaslepiony to chyba nic to nie zmienia czy on działa.

A mam wrazenie ze mi troche tak buczy jak jade tak jakby sie dlawila no i zaraz po odpaleniu jak ciepla to przez 3 sek. jest taka zdlawiona nawet na pedal gazu nie reaguje.

 

Cos mam przeczucia ze mam pecha i moze wyjsc ze konczy sie turbawka i pompa :(

 

wygląda na pompę .

turbo wygląda ok 2100 przy obciążeniu jest w normie.

Opublikowano
Własnie przekleta pompa czy to moga byc tloczki w niej?? Dodam ze auto cieple i zimne pali na strzala i nie kopci spalanie tez jest ok tylko te wachania mocy wecej jej nie ma niz jest. A czy moze ktos mi powiedziec jaki ma byc prawidlowy poczatek wtrysku na biegu jalowym ?? I czy ten poczatek ma mocno pływac zmieniac sie.
Opublikowano

Koledzy dzisiaj doszedlem do jednej niepokojacej rzeczy mianowicie autko stalo sobie odpalone i zaczalem pompowac hamulcem caly czas i pedal robil sie coraz twardszy w pewmym momencie jak juz byl tak twardy jak na zgaszonym silniku zaczelo lekko buczec poniewaz ze tak powiem zlaczyla sie turbina ale dlaczego przeciez przez takie pompowanie ciegno od gruszki nie powinno pracowac skoczylem po wezyk podcisnienia co prawda byl zmieniany ale kupilem nowy zalazylem i dalej to samo czy to nieszczelnosc czy moze ma tak byc lub vaccum pompa pada?? Dodam ze w zimie byla zdejmowana przez mechanika poniewaz zmienial mi konika jednego bo stukal.

 

Dodam teraz ze wlasnie robilem pomiar inpa poczatek wtrysku oczekiwany i zmierzony sie zgadzaja nie odbiegaja od siebie. Dawka paliwa bez obciazenia na biegu jalowym 6mg na swiatlach i klimie 10mg

Turbawka daje 2077. Ale przeplywka na biegu jalowym mierzy okolo 40 kg a na 3-cim biegu gaz w podloge doszla do 78 co myslicie?? Wiem ze inpa troche inaczej pokazuje ale prawidlowo powinno chyba dojsc do okolo 100kg

Opublikowano

Witam

 

Czy ktos ma jakis pomysl ??

 

Dodam ze teraz autko czesciej ma moc niz jej nie ma dokonalem malej operacji wymiana filtra paliwa czyszczenie przeplywki na szczescie sie udalo bez uszkodzenia jej oraz uszczelnienie dolotu przeplywka turbina. Auto ma moc caly czas dopoki mocno nie zaczne deptac bo wtedy ja traci czyzby to byl czujnik cisnienia ?? Dodam ze w kolektorze ladny syf. I powstal nowy problem w momencie kiedy turbo zaczyna pompowac cos tak cwierka piszczy dosc glosno myslaem ze turbawka ale w niej oleju nie ma wiec to plus i luzu na boki nie ma tylko ledwo wyczuwalny wzdloz wiec czy takie cwierkanie moze robic mala dziurka gdzies na wezach?? Dodam ze cooler jest suchutki wiec chyba szczelny.

 

I takie pytanie na boku w zimie zmienialem uszczelki na kolektorze ssacym bo mechanik sciagal go ale teraz sie okazalo ze go wcale nie czyscil i ja go planuje teraz doprowadzic do porzadku i pytanie moje czy bede musial kupic znowu nowe uszczelki czy moga byc te obecne??

Opublikowano
Witam doszedlem do sedna sprawy na wlasna reke metoda prob i bledow :D gdyby ktos posiadal podobny problem pisac
Opublikowano
Witam doszedlem do sedna sprawy na wlasna reke metoda prob i bledow :D gdyby ktos posiadal podobny problem pisac

 

Cóż, następnym razem jak będziesz miał problem, to też Ci napiszemy, żebyś doszedł na własną rękę...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Kolego carl0s moze zle to zainterpretowalem "na wlasna reke" jezeli kogos zrazilem to sory. A wiec tak na poczatek diagnoza wyskakiwal tylko blad egr chyba dlatego ze jest zaslepiony ale nie przez odlaczenie wezyka wezyk podcisnieniowy jest podlaczony wstawilem blaszke za chodniczka spalin blad ten mam caly czas ale mniejsze o to. Po tescie w inpie wszystko bylo ok w miare ok procz przeplywki ktora mierzyla 80kg i stawiam znak zapytania przy turbinie 2100 na 3 biegu. Przeplywke wyciagnalem wyczyscilem w miare mozliwosci i wywiercilem w niej dziurke nastepnie uszczelnilem dolot przeplywka-turbo , wymienilem przewody podcisnieniowe nasmarowalem ciegno i gruszke przy turbinie przy okazji elektrozaworki. No i leciutka poprawa. Wiec wzialem sie za dolot sciagnalem cooler torche zasyfiony byl nawet troche bardziej niz troche porzadnie go wyczyscilem i tak doszedlem do korektora w ktorym byla lekka masakra oczywiscie wyczyscilem go i czujnik doladowania przy okazji przelewy nowe. Na koncu zmienilem filtr paliwa. I autko doszlo do siebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.