Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zostałem zaskoczony informacją że na maglownicy w e60 jest możliwość skorygowania luzu.

Objaw był taki że przy hamowaniu, szczególnie z dużej prędkości, telepało mi kołami. Ponieważ wszystkie luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym zostały skasowane więc pozostała tylko przekładnia kierownicza lub krzywe tarcze. Kilka dni temu podjechałem w Łodzi do zakładu zajmującego się regenaracją przekładni kierowniczych na Łubinowej i mechanik powiedział mi że moja maglownica jest zbyt zużyta u nie da się jej regenerować. Poszperałem na Allegro i po kilku telefonach miałem jasność że prawie wszystkie zakłady "regenerują" przekładnię w ten sposób że szlifują listwę. Tylko w jednym zakładzie pod Szczecinem wspomniano mi że mają kute listwy i mogą ja wymienić na nową (koszt 1.700 zł).

Pytanie mam następujące: czy ktoś już kasował luz na przekładni i czy to faktycznie i na jak długo może pomóc?

Wcześniej: 2 x e39 SUPER :-) e38 SUPER :-) e65 PORAŻKa :-( e60 535d rewelacja F01 750i - nie polecam :-( F01 750d - rewelacja :-)


Doposażenie: M-pakiet, Monitory tył, Nawigacja NBP, I-Tuch

.

Opublikowano

Chyba sam sobie odpowiem :-) bo chyba wszystkich zatkało :-) Po upływie doby 70 osób przeczytało mój post i zero odpowiedzi.

 

Po skasowaniu luzu śrubą na maglownicy luzów brak, kierownica trochę się usztywniła i hamowanie jest bez telepania kołami.

Reasumując - zanim wywalicie kupę kasy na regenerację maglownicy zdejmijcie osłony, weźcie do ręki klucz

i spróbujcie skasować luz na maglownicy ... za darmo!

Wcześniej: 2 x e39 SUPER :-) e38 SUPER :-) e65 PORAŻKa :-( e60 535d rewelacja F01 750i - nie polecam :-( F01 750d - rewelacja :-)


Doposażenie: M-pakiet, Monitory tył, Nawigacja NBP, I-Tuch

.

Opublikowano

Sam tego nie robiłem ale mechanik robił to przy mnie. Nie wiem czy regulacja jest na każdej maglownicy ale na mojej była.

Jak podniesiesz auto i zdejmiesz osłony to na górze maglownicy jest śruba regulacyjna.

Nie można dokręcić zbyt mocna bo ster będzie się kręcił ze zbyt dużym oporem i nie będzie wracał.

 

Najbardziej mnie dziwi że żaden mechanik mi wcześniej nie mówił że można spróbować skasować luz

przed wywaleniem kupy kasy. Widocznie to jakaś ZAWODOWA TAJEMNICA!!!

Wcześniej: 2 x e39 SUPER :-) e38 SUPER :-) e65 PORAŻKa :-( e60 535d rewelacja F01 750i - nie polecam :-( F01 750d - rewelacja :-)


Doposażenie: M-pakiet, Monitory tył, Nawigacja NBP, I-Tuch

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.