Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zauważyłem taką sprawę. Silnik N43B20A. Jak auto stoi długo na słońcu jakieś 5-6h to zanim zapali to kręci z 3sek. W innych przypadkach czyli mróz śnieg deszcz czy po prostu jak stoi w cieniu (chłodzie) to pali normalnie. Aha po tym jak zapali już to nie ma problemów z odpalaniem pali od jednego obrotu silnika. W silniku są nowe świece filtry olej. Nie wiem co jest. Jutro po pracy spróbuję dodać trochę gazu jak będzie kręcić. Może temperatura powietrza ssanie czy coś ma na to wpływ? Jakieś pomysły Panie i Panowie?
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiem masz cisnienie na pompie wysokiego ? Moze nie trzyma i dlatego. Wali jakies bledy, ista, inpa ...?
Krzysztof
Opublikowano
Żadnych błędów i dziwnych objawów nie ma. Jak odpali i ją zagrzeję bo na zimno nie wolno to ciągnie równo aż do odcięcia więc pompa daje dobrze. Jak otwieram auto to słychać pompę jak chodzi i za chwilkę przestaje jak nabije ciśnienie więc ją bym wykluczył. Dziwne jest to, że dzieje się tak tylko jak postoi na słońcu coś czuję, że może to mieć związek z tym, że mam filtr powietrza K&N i temperaturą zasysanego powietrza.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego pompa wysokiego cisnienia nic nie nabija przy otwarciu auta, ona zaczyna pracowac po odpaleniu. Dziala to podobnie jak w dieslu. Jedna zwykla pompe masz w zbiorniku a wysokiego jest przykrecona do bloku silnika. Skad wiesz jakie masz cisnienie jak nie podlaczyles pod np iste, zeby to sprawdzic ?
Krzysztof
Opublikowano

No tak to bezpośredni wtrysk przecież. Ale to musi mieć jakiś związek z tą temperaturą bo w każdym innym przypadku jest spoko. Tak jakby od temperatury otoczenia schodziło z nij ciśnienie. Czyli zanim odpalę auto muszę podłączyć się pod wóz i to sprawdzić?

 

Więc faza eksperymentów po konsultacji z mądrym człowiek wygląda tak.

Zanim zapaliłem auto to otworzyłem maskę na jakieś 30sek i powietrze w komorze silnika się wymieniło.

Następnie dwa razy włączyłem zapłon i poczekałem zanim zapalałem i co samochód odpalił jakby nigdy nic.

 

Wiem źle zrobiłem, że dwie rzeczy na raz w najbliższych dniach sprawdzę same otworzenie maski albo zapłon i jak się auto zachowa.

Podejrzenia są dwa albo zawór zwrotny nie trzyma ciśnienia w wyższej temperaturze lub jakiś czujnik pod maską na silniku nie włącza ssania.

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak gasisz auto to klima chodzi ? Kiedys koles, co prawda nie w N43, mial podobny efekt jak gasil auto na klimie, jak klime wylaczal na chwile przed zgaszeniem palil ok. Jaki to mialo zwiazek nie wiem ale dzialalo, sprawdz moze to to :mad2:
Krzysztof
Opublikowano
Klima odpada bo zawsze jakieś 4-5 kilometrów od miejsca garażowania czy postoju gaszę klimatyzację aby się oswoić z temperaturą, a na krótkie odcinki szyby w dół i zimny łokieć :).
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
55tys. 100% bo auto jest od nowości w rodzinie.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano

Po diagnozie kompem wyszły 3 błędy (podziękowania dla Konrada zna się CHŁOP):

1. błąd noxa

2. błąd za małego poziomu oleju

3. błąd pompy paliwa (tej w baku)

 

Nox pewnie był bo ostatnio dużo po mieście jeździłem, co do oleju to nie wiem bo jest na maxa zalany. No i pompa paliwa powinno być powyżej 5 bar ja mam 4,3.

Nic nie robię wszystko skasowane wpisany wartości zerowe i śmigam, pojeżdżę i zobaczę czy znowu coś wyrzuci.

Ale podejrzewam pompę co do tego rozruchu.

 

Może to komu coś rozjaśni. Testy co do odpalania jeszcze robię bo pogody ostatnio nie było. chce zrobić podwójny zapłon a później w inny dzień wywietrzyć komorę silnika i zobaczyć jakie będą efekty.

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Wiem to mój błąd chodziło mi o "błędy" typu, że żadna kontrolka czy komunikat się nie pojawia.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Dzisiaj tak siedziałem i sobie myślałem. Może cewki mają z tym coś wspólnego?
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano

Dobra już wiem. Podwójny zapłon nic nie daje. Natomiast otworzenie maski i wywietrzenie komory silnika tak. Pali na dotyk wtedy.

Teraz pytanie, pewnie czujnik ssania czy jakiejś temp. leci w kulki ktoś wie gdzie jest jak sprawdzić czy działa itp.?

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano

Więc sprawa rozwiązana :)

Konrad wykasował błąd ustawił wszystko na nominał.

Ja wyczyściłem odpowietrznik baku plus świeże paliwko verva 98 bo na paliwie z BP strasznie gazowało (jak odkręcałem korek to mocno syczało) na nowym tego nie ma.

Autko jak ręką odjął pali jak tylko ledwo dotknę guzika ;).

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Miałem podobny problem raz. Rano odpalił bez problemu, a po pracy 9h na parkingu kręcił z 3s. U mnie też chyba było winne paliwo bo po drodze do pracy zalałem 98 jak zawsze ale przed zalaniem zjechałem prawie wszystko skoro do baku weszło prawie 59L.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.