Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Od miesiąca jestem posiadaczem x3 2.0 diesel 2006 rok, auto ma usunięty dpf i wgraną mape podnoszącą osiągi co jest odczuwalne w jeździe.

Mój problem niestety polega na tym że strasznie kopci na czarno jak wyprostuję nogę, a ostatnio nawet nie muszę za mocno wciskać aby puszczała niezłą chmurę z tyłu, trochę czuć spaliny po wyjściu z samochodu, oleju nie ubywa więc trochę się gubię tym bardziej, że nie jestem jakim znawcą w temacie, ostatnio nawet zaczęła przerywać jeśli jedzie na niskich obrotach, po wciśnięciu nogi przerywanie ustępuje i auto zbiera się jak powinno (przynajmniej tak mi się wydaje :D ) była podłączona do kompa ale nic nie wykazało żadnych błędów,

Czy ktoś mógł by mnie pokierować co powinienem najpierw sprawdzić, od czego zacząć próbę ustalenia i usunięcia usterki, problemu,

odma???? egr????? może turbo????? a może silnik umiera chodź nie wydaje mi się ale tak jak nadmieniałem jestem w tej dziedzinie zielony.

Jeśli może ktoś pomóc z góry dziękuje

Opublikowano
Zacznij od odmy ( sprawdź jej stan ew. przeczyśc) albo dobrej diagnostyki a nie czytania błędów na bóg wie czym :wink: :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
a może po po prostu przegoń ją porządnie bo kupa sadzy w wydechu,a po wycince DPF po prostu wylatuje swobodnie.
Opublikowano
DPF był wywalony już 3 miesiące temu, a przegoniona już jest na pewno :D , takie chmury z tyłka że świata nie widać było :D
Opublikowano

Niebieski olej, siwe chlodziwo. Za bogata w paliwo mieszankę masz albo jak wolisz za uboga w tlen. Typowe przy wgrywaniu gotówcow za kilka stow.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano
Witam, może być tak jak kolega wyżej pisze.(a kopciła przed zmianą programu ?). Jeśli nie to jedź tam gdzie Ci robili program i niech wgrają spowrotem serie, pojeździj troche i zobacz czy dalej kopci.
Opublikowano

Ponieważ siadłem przy komputerze i nie musze klepać z telefonu to dam Ci precyzyjniejszą wskazówkę:

 

Jedź do dobrego mechanika/tunera doprowadzicie soft do serii i sprawdzicie czy dalej występuje kopcenie i czy motor trzyma parametry.

 

Jeżeli wtedy będzie OK to masz winowajce.

 

Jeżeli nadal problem będzie występował to:

 

1. Sprawdź czy wtryski nie leją

2. Sprawdź wskazanie przepływomierza i stan filtru powietrza

3. Sprawdź szczelność układu dolotu i ciśnienie doładowania oraz map sensor.

Opublikowano
ooo to mam dużo info. nie wiem jak robiła przed przeróbkami ale postaram się doprowadzić do stanu początkowego. dzieki wielkie dla WAS
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie.

 

Odma wymieniona, nie pomogło, gość od kompa będzie w tygodniu tyle tylko że kopci teraz na szaro czarno, przerywa na wolnych obrotach, na wysokich jest wszystko ok.

zostało zmierzone ciśnienie na cylindrach..... na 1-26, na 2-30, na 3-30, na 4-25, co o tym sądzicie????

wypalone zawory na 1 i 4????

oleju nie bierze lata jak latała tylko, że kopci i kuleje na wolnych obrotach ......

dzięki

Opublikowano
Nie wiem po co wymieniać odmę jak tam nie ma niczego co sie zużywa, brudzi itp. :roll:

 

Taaa.....a świstak siedzi i zwija sreberka :duh: :duh: :duh: :duh:

Odma jak wszystko się zużywa...np. membrana w niej :cool2: :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
jaka tam membrana, rozebrałem ją na czynniki pierwsze i same plastikowe elementy i 1 sprężyna, zupełnie nic co by sie wycierało, brudziło ,starzało itp. nauczyli sie ludzie wymieniać na starych sznurkowych i tak wymieniają mimo tego że nie ma takiej potrzeby.
Opublikowano
Są dwa rodzaje odmy kolego .......i każdą powinno się wymieniać łącznie z obudową,uszczelkami etc etc. co trzecią wymianę oleju.Dla mnie mozesz myć i czyścic do woli ..mi to nie przeszkadza :roll: :roll: :roll:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

u mnie była podobna sytuacja,

zrobiłem czyszczenie EGR i kolektora ssącego (tam gdzie klapki) , wszystko było uwalone grubą sadzą

przy okazji wymieniłem uszczelki od kolektorem , zaślepiłem klapki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.