Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam od jakiegoś czasu dziwny turkot przy wysprzegleniu/zmianie biegu podczas dynamicznej jazdy. Głównie pomiędzy biegami 1-2 i 2-3, bo wtedy szybciej wchodzi na obroty i schodzi z wyższych. Generalnie silnik nie jest tez najcichszy przy wchodzeniu na obroty, ale najgorszy hałas jakby turkot jest gdy schodzi z obrotów.

Zastanawiałem się czy to możne kolo zamachowe dwu masowe - ale mam wątpliwości bo na jałowym nie ma hałasu i jak wciskam powoli sprzęgło na jałowym tez nie ma hałasu. Auto ma 194tkm a dwu masa była już zmieniana przez Niemca (widziałem fakturę) okolu 80tkm temu .

 

A możne to kolo pasowe lub co innego? Macie jakieś pomysły?

 

Dzięki!

Kuba

Opublikowano
a bez rozebrania mozna to zdiagnozowac?

dzieki

Kuba

Kolego da się to zdiagnozować, jeżeli chodzi o łożysko oporowe to jeżeli jest uszkodzone to na jaowym biegu hałasuje a jak wciśniesz sprzęgło to przestaje, ja obstawiałbym luzy międzytrybowe w skrzyni biegów lub na dyferencjale, możesz to sprawdzić na kanale ruszając wałem napędowym prawo-lewo i słuchając skąd dochodzi terkotanie, czy ze skrzyni czy z dyfra.

Jeżeli ze skrzyni to do wymiany a jak z dyfra to także do wymiany.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
u mnie jest to samo na luzie jak wciskam sprzęgło do polowy to słychać taki zgrzyt, bylem u mechanika diagnoza postawiona ze dwumasa i łożysko oporowe się kończy. Części zamówione wiec niebawem bd to robił i normalnie po tym zabiegu bd miał cisze i spokój :)
Opublikowano
Miałem to samo dwumas do wymiany. Hałas tylko na wysprzęgleniu. Dwumas już miał spory luz. Po wymianie cisssszzza. Miałem też turkot na około 1300obrótów też wina dwumasa.
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
jak juz tu zaczalem pisac o tym sprzegle, po paru dniach od wymiany przy wciskaniu sprzegla slychac ocieranie metalu takie ale tylko jak na jedynke, w trakcie jazdy cisza. wyjalem pompke sprzegla i ten bolec co wchodzi do srodka jest wydarty do metalu az sie blyszczy, czy to moze byc winowajaca tego odglosu ?
Opublikowano
Gdzie zmieniałeś sprzęgło i dwumasę ? Czy osoba która to robiła podczas montażu docisku wcisnęła sprężynę centralną w miejscu łożyska oporowego ?
Opublikowano
tego nie wiem, ta pompke juz zamowilem, w piatek mam ja zalozyc wiec spytam czy ta sprezyne docisnal. A zmienialem u znajomego mechanika.
Opublikowano
nie mam, ogolem wczoraj pedal sie zrobil miekki i biegu nie szlo wrzucic nie wiem co to sie stalo... auto znowu stoi u mechanika i zobaczymy co to bedzie...
Opublikowano
To albo coś z mechanizmem wysprzeglania (hydraulika-łożysko oporowe) albo mechanior uszkodził docisk.
Opublikowano
ogolem wczoraj je odpowietrzalem i moze zle odpowietrzylem bo pojezdzilem pare km i tak wyszlo, jutro bd sprawdzal i zobaczymy, juz na nowym tym sprzegle zrobilem 3 tysie km wiec raczej docisk odpada. Mysle ze jak poprawne odpowietrzenie ukladu nic nie da to mi mowil ze juz pompa sprzegla moze kulac i trzeba bd zmienic. Jutro sie wszystko okaze, oby pozytywnie mnie zaskoczyl bo az juz glowa boli przez te sprzeglo :(
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.