Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam BMW E36 328i i poważnie zastanawiam się nad włożeniem do niej turbo. Moja beta jest już po małych przeróbkach, takich jak chip na 215 KM i filtr stożkowy.Chip został wgrany w Niemczech i przy zakupie bety otrzymałem wykaz z hamowni, także to nie żadna lipa. I rzeczywiście lata dużo lepiej od serii. Ale wiadomo zawsze mało. Dlatego jest pomysł uturbić ją. Chciałbym żebyście w miarę możliwości doradzili mi.Czy to dobry pomysł czy raczej okaże się to niekończącą skarbonką i problemem. Jeśli jesteście za to powiedzcie od czego tą turbinke wsadzić. Z góry dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam

Opublikowano
M52 nie nadaje się pod turbo aluminiowy blok,najlepszy jest m50 wiesz jakie są koszty takiej modyfikacji 10tyś może być mało
Opublikowano
Tak jak kolega wyżej napisał M52 nie nadaje się do uturbiania i w praktyce wogole do upalania ze wzgledu na aluminiowy blok silnika, za to M50B25 który jest już na żeliwnym bloku jest bardzo czesto podawany modyfikacjom, bardzo często teraz na alledrogo można zobaczyc bmw 325 uturbione i tak dalej. Co do kosztów, koszta są nie małe, podobne do swapowania silnika, dlaczego? otóż, trzeba z silnika zrobic strokera czyli silnik odpowiednio odprężony na przyjecie dodatkowego cisnienia z turbo czyli albo rozwiercić albo założyć dwie uszczelki ew. metalową (dość słaby pomysł), poza tym wypadalo by założyć elementy kute by silnik się nie rozpadł takie jak tłoki czy panewki i tym podobne. Co do tego jako że samochód dostanie większą moc i większy moment wypadalo by wymienic hamulce, podejrzewam że standardowe z 328 nie wystarczą by utrzymać moc ok. 350KM to samo z zawieszeniem. Ogólnie skrócając to do jednego zdania: Lepiej kupić M3 za 25 Tyś nieżeli kupować 328 i wkładać turbo za 20 czy tam ile. Poza tym silniki wolnossące są lepsze niż silniki z turbo (mimo że sam jestem fanem turbo). Moment od samego spodu, brak dziury turbo, brak kosztów z ew. rengeneracja/wymiana uszkodzonej turbiny itp.
Opublikowano
Poczytaj i będziesz wszystko wiedział

http://www.turbobmw.pl/

W dziale projekty jest dobra lektura. Ja miałem seryjne m52 doładowane na 0,5 bara jeździło by nadal tylko przez przypadek przekręciłem MBC na 1 bar i poszedł tłok . Wiec z mojego doświadczenia wiem że M52 można doładować . Co do kosztów to w linku jest link w którym jest kosztorys.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.