Skocz do zawartości

e36 318i nie kreci rozrusznikiem po regeneracji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam e36 318i 115km. Mialem problem z odpalaniem mianowicie nie krecil w ogole rozrusznikiem. Oddalem go do regenracji, zalozylem, podlaczylem i dalej nic. Mam tam na rozuszniku 5 kabli:

1. To laczacy elektromagnes z korpousem ten taki krotki

2 i 3 gruby to jeden z akumulatora a drugi z alternatora

4 maly na nakretke na klucz 10

5 maly na nakretke na klucz 8

 

Powiedzcie mi ten jeden z malych kabli to sygnal ze stacyjki a drugi? Moze mial ktos podobne objawy. Dzisiaj bede sprawdzal masy i napiecia tylk nie wiem do czego jest ten maly kabelek drugi. Mam alarm dokladany lecz jego wykluczam bo go sprawdzilem, ruszalem kablami pod kierownica i nic.

Opublikowano
drugi jk dobrze pamiętam to plus z przekaźnika.Mozliwe,że alarm coś szwankuje może wpięty jest przekaźnik odcinający rozrusznik z alarmu.Sprawdz bezpiecznik,przekaźnik i połączenia kabli na krótko działa rozrusznik sprawdzałeś.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano

Sprawdź podłączając go do akumulatora przewodem.

Teraz powiedz czy słychać cykanie czy kompletnie nic?

Co wchodziło w skład regeneracji?

 

Czasami po podłączeniu na wierzchu rozrusznik kręci, a po zamontowaniu nie ma siły obrócić kołem. Może to tylko coś z elektryką.

Opublikowano

Sam rozrusznik kreci normalnie. Dzisiaj poprawilem mase ta z nadwozia do lapy przeczyscilem posmarowalem smarem, przeczyscilem styki przewodow tych do rozrusznika. Przez chwile krecila odpalila kilka razy a potem przestala. Na pych odpala normalnie wiec to nie zadna blokada. Na czarno zoltym przewodzie przy kostce stacyjki jest prad gdy przekrecam w 3 pozycje. Ten kabelek o ktory pytalem to znajomy wachowiec od bmw powiedzial mi ze to odciecie na wszystkie odbiorniki podczas rozruchu (czarno zielony). Dziwnie to troche wszystko dla mnie wyglada. Rozebralem przed chwila caly kolektor i mam wszystkie kable na wierzchu. Jutro bede sprawdzal przejscie ze stacji do rozrusznika. Jesli bedzie to przejscie to wtedy zglupieje, jesli nie to wina wiazki tylko dziwne jest to czemu jakies 8 razy odpalila a potem przestala.

Bezpieczniki raczej odrzucam bo raz pali raz nie. Zmienialem tez przekaznik od alarmu ktory odlokowuje rozruch i nic to nie dalo, sprawdzilem wszystkie polaczenia od alarmu pod kierownica i wszystko jest chyba dobrze, prawidlowe napiecia itp. Instalacja alarmowa to exus v10.

 

Mam jeszcze jedno pytanko: Przy tej calej "puszce " co jest przykrecona do kolektora ssacego sa wszystkie wtyczki od czujnikow itp lecz znalazlem tam taki dziwny styk mianowicie z tej puszki idzie brazowy i czarny przewod polaczony takim dziwnym stykiem i przechodzi w zielono bialy i niebiesko zolty i idzie po skrzyni do tylu ( nie widzialem dokladnie z gory gdzie konkretnie). Moze mi ktos powiedziec co to za przewody?

 

Jesli ktos dysponuje dobrymi podreslam dobymi schematami instalacji silnika to prosze o udostepnienie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czym sprawdzałeś?Multimetrem czy żarówką?Jest po każdym przekręceniu?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Sprawdzalem i tym i tym. Za kazdym razem jest i nie odpala. Doszedlem do tego ze od stacyjki idzie przewod do modulu ews i z niego na rozrusznik. Sprawdzilem wszystkie przejscia i wszystko jest w porzadku nie ma zadnej przerwy. Podejrzewa modul ews ten pod schowkiem na rekawiczki. Teraz pytanie jak to zrobic by odapalal?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy module EWS wystarczy zmostkować 2 najgrubsze przewody i po sprawie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

No wlasnie w tym sek ze tak : ze stacji do modulu ews (zielono czarny przewod) ma na prad przy rozruchu i ten co idzie z niego czyli czarno żółty tez ma prąd podczas rozruchu. EWS "cyka" przy rozruchu i cyka pozniej jak cofne kluczyk i wyciagne. Nie mam pojecia niby wszystkie przejscia sa itp a odpalic mi nie chce. Ten przekaznik z alarmu tez ma wszystkie prady i tez podmienialem go na inny i nic. Macie jakies pomysly? Błagam Was bo walcze z nim od tygodnia i nie moge dojsc. Rozrusznik po regenracji (wymieniono elektromagnes, cewke, tuleje) zaplacilem 180zl za to. Sam sie meczylem zeby go tam wlozyc wiec wymiana 0zl. Prady niby wszystkie sa a auto nie pali.

 

BŁAGAM !!!!! jak ktos z Was ma jakis pomysl i moze wie co go jeszcze moze blokowac to niech mi powie bede ogromnie wdzieczny.

Opublikowano
Chcialbym podzielic się z Wami zakonczeniem mojego problemu. Mianowicie wszystkie prady i napiecia byly z calym ukladzie rozruchu. Poprowadzilem dodatkowy kabel masowy z akumulatora do silnika ( pod mocowanie gornej czesci kolektora z przodu tam gdzie jest chwyt zeby go wyciagnac) i narazie jest dobrze, odpala za kazdym razem. Temat do zamkniecia. Dziekuje wszystkim za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.