Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

W tylnym zawieszeniu mam troche luzów co wyszlo na stacji diagnostycznej.. Polecili mi wymienic gumy wachacza góra, dół, łączniki stabilizatora i tuleje pływające czyli w zasadzie wszystko chyba.. o ile łączniki i tuleje pływające to nie problem to gumy na wachaczach wystepuja razem z wachaczami a ich ceny sa kosmiczne. Czy istnieje mozliwosc regeneracji starych wachaczy i tzw nabicia w nie nowych gum?

Dziekuje za odpowiedzi.

Opublikowano
Kosmicznie drogie? ok 350 zł/szt ile chciałbyś żeby kosztowały, skoro auto nowe było warte c.a 250-300 tyś zł i jest klasy wyższej? regeneracja wahaczy? :mad2: Widzę, że coraz więcej osób kupuje auto na które ich po prostu nie stać. :mad2:
Opublikowano
Mozliwosc regeneracji na pewno jest. Kwestia wymontowania wahacza- i wypchniecia gum na prasie po uprzednim rozgrzaniu tego miejsca. Jednak osobiscie nie probowalbym. Potem przy ponownym montazu moze okazac sie ze gniazdo na gume w wahaczu sie odksztalcilo po nagrzaniu i guma nie przypasuje. Jesli nawet ta operacja sie uda to pewnie mechanik niezle skasuje i zrobi sie sumka podobna do kupna nowego wahacza. Nie ryzykowalbym.
Opublikowano
skąd ty mozesz wiedziec czy mnie stac czy nie? teraz mnie rozbawiles.. poprostu zwyczajnie pytam bo w intercarsie powiedzieli mi ze jedna sztuka lemfordera kosztuje 500zł, wiec nie wiem jakie ty widziales po 350zł poza tym tak jak pisalem moje zawieszenie sie nie rozlatuje tylko ma lekkie luzy i dmuchajac na zimne chcialem to zrobic, ale nie mam cisnienia na to wiec korzystajac z forum ktore wlasnie po to jest chcialem spytac czy jest mozliwosc regeneracji tych wachaczy bo wiem ze w innych autach takie rzeczy sie dzieja. No ale zawsze musi sie znalezc ktos glupio-madry. Bez odbioru!
Opublikowano

Stąd, że nazywasz je 'kosmicznymi cenami' i nie miałem na celu obrazić kogokolwiek, tylko w PL ludzie coraz częściej kupują auta pokroju e60, a6, 7er itd itd nie mając pojęcia jak drogie jest ich utrzymanie.

 

Ceny widziałem ot choćby na allegro i nie są kosmiczne - bo to poziom aut typu e90.

 

W IC zawsze jest drogo (chyba, że ktoś ma duże %)

 

Lemforder http://allegro.pl/lemforder-wahacz-tyl-bmw-e39-e60-e61-e65-e66-i4237552667.html - 450

Przyzwoite TRW http://allegro.pl/wahacz-wahacze-trw-bmw-e60-e61-e63-e65-gorny-tyl-i4191313715.html - 370 zł - jak ktoś ma DG to wychodzi ok. 300 zł i masz GW.

Wprasowanie bez gwarancjii pewności wykonania itd itd pewnie ok 100 zł, więc dołożenie 200-250 zł per sztuka chyba nie jest kosmosem, nie uważasz?

Opublikowano

No oczywiscie ze tak uwazam natomiast nikt od nadmiaru wiedzy nie umarl. Na allegro wlasnie nie zdazylej jeszcze zajrzec. Mowisz ze te trw beda ok? Slyszalem ze w wielu autach trw klada tez na pierwszy montaz, ale spotkalem sie tez z opinia ze jednak do Beaty najlepiej zakladać lemfordera.

 

"jak ktoś ma DG" ze pozwole sobie spytac co to jest DG? :)

Opublikowano

jezeli mechanik wykona kompletna usluge (z czescia i montazem) pt "regeneracja wahacza", wystawi na to rachunek czy pokwitowanie to odpowiada za to 2lata (to nie to samo co "gwarancja ze sie nie zepsuje 2 lata" ale to malo istotne - istotne jest to, ze jakby mechanik wymienil Ci wahacz na nowy lemfordera/jego czesc!/ to tez za to ospowiada na takich samych zasadach... tak samo jak pojdziesz do szewca naprawic buty itp)

Sa auta w ktorych przewidziano wymiane tulei gumowych a sa takie w ktorych marketingowcy pomysleli jak zarobic wiecej...

Do piekla nie pojdziesz za probe regeneracji tego ale takie "gumy gdzies zrobione" raczej beda dalekie w jakosci od tego co bys mial w nowym niekombinowanym wahaczu

Pozdrawiam,

Przemek

DG to dzialalnosc gospodarcza

na starych zasadach byloby tak

 

300netto to 370 brutto

 

vat wykarzesz w vat7 a netto wrzucisz w koszta wiec 0,81 z netto to 243pln

wg nowych zasad sprawa jest bardziej zagmatwana (zalezy czy auto uzywasz jedynie dla swojej DG)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

wiem o co chodzi..

majac np busy i nie podajac numeru rej na fv a jedynie: wachacz lemforder szt 4 wrzucam bez problemu :)

Opublikowano

nie ma obowiazku prawnego podawania nr rej auta na fvat z zakupionym czesciami ale w razie kontroli po prostu musisz wytlumaczyc po co to kupiles

W sumie obowiazek podowania nr rej jest dla faktur za paliwa lane do bakow samochodow... zwroc uwage, ze jak zatankujesz do karnistra (bo masz 2 auta sluzbowe i kosiarke spalinowa, ktora kosisz trawe przy swoim biurze) to juz nie ma prawnego takiego obowiazku (ale by uniknac dyskusji pisz numery rej nawet jak tankujesz do karnistra do kosiarki:) )

 

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Od jakiegos czasu nie masz obowiazku podawania nr rej na fakturze za paliwo lanej do baku bynajmiej tak twierdzi moja ksiegowa i ja nr nie wpisuje.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
miedzy 2500 a 3000 z robota, zalezy jakiej firmy czesci kupisz.. oczywiscie mowa o tylnym zawieszeniu bez amorow i sprezyn, tylko 4 wachacze, 2 tuleje plywajace i laczniki stabilizatora nic wiecej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.