Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Szlag mnie już trafia z tym autem. Cyka i cyka, wymiana szklanek nie pomogła, teraz dla pewności wymieniłem szklanki wraz z łożami i wałkami rozrządu i dalej cyka :/ Pomysłów brak. Czy to będzie któryś zawór? :/ Auto jeździ normalnie, silnik pracuje równiutko, moc jest jak należy. Na zimnym cyka cichutko, ale chwilę pochodzi i już mam pasikonika pod maską. Co poradzicie ? Auto jeździ na oleju 10w40.

 

A oto cykanie:

View My Video

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mi tak cykał rozrząd. Tzn za luźny łańcuch. Niestety w moim przypadku pomogła dopiero wymiana całości, bo napinacze już nie dawały rady.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Najgorsze jest to że słyszę na ten temat już z 10 teorii... Przecież nie będę wszystkiego po kolei wymieniał :/ Potrzebuję diagnozy typu TAK, TO BĘDZIE BANKOWO TO ;D

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

gaz gaz !!! wyłącz LPG i posłuchaj,

niektóre wtryski są naprawdę głośne i słychać dokładnie jak pracują

Opublikowano

Dziwię się Tobie, że wymieniałeś szklanki i dalej jeździsz na tak kaszaniastym oleju. NIe szkoda CI?

 

Musisz zdjąć pasek osprzętu i sprawdzić czy to nic z niego nie hałasuje.

Jak nie to może być dużo rzeczy. Wadliwe szklanki lub źle przeprowadzony montaż, rozrząd, vanos, sworzeń tłoka.

 

Ogólnie to potrzebny mechanik ze stetoskopem, a nie taki co popatrzy i będzie strzelać. Chyba że na piśmie Ci da że jeśli to nie będize to pokrywa koszt napraw.

Opublikowano (edytowane)
Dziwię się Tobie, że wymieniałeś szklanki i dalej jeździsz na tak kaszaniastym oleju. NIe szkoda CI?

 

Musisz zdjąć pasek osprzętu i sprawdzić czy to nic z niego nie hałasuje.

Jak nie to może być dużo rzeczy. Wadliwe szklanki lub źle przeprowadzony montaż, rozrząd, vanos, sworzeń tłoka.

 

Ogólnie to potrzebny mechanik ze stetoskopem, a nie taki co popatrzy i będzie strzelać. Chyba że na piśmie Ci da że jeśli to nie będize to pokrywa koszt napraw.

 

Gdzieśtam mi jednak jeszcze tego oleju żre. Dawno nie zerkałem a jednak - 2l mi ubyło przez 7.000 km. Czyli jednak czekają mnie pierścionki - wtedy pomyślę o syntetyku bo i głowicę się zrobi i uszczelnienie silnika i wsio. Ale to nie na ten moment temat. Szklanki były wymieniane 2 razy, za drugim razem dla pewności wraz z klatkami i wałkami rozrządu. Vanos również odpada bo wszystko z nim w porządku. Faktycznie zwalę pasek osprzętu, a jeśli nic nie wyczaję to pojadę zbadać stetoskopem...

Edytowane przez HugoEmPe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Co do teorii o pierścieniach. Nie dymiła Ci?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Wcześniej dymiła ostro, ale po wymianie uszczelniaczy zaworów bardzo rzadko jej się zdarza. Ale nie na biało ani niebiesko, taki najzwyklejszy dymek nieraz puści ;) Ogólnie bardzo ładnie i równo pracuje, tylko to cholerne cykanie :/

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Dziwię się Tobie, że dalej jeździsz na tak kaszaniastym oleju. NIe szkoda CI?

z całym szacunkiem dla forumowej rangi postów ale prezentujesz klasyczny przykład polskiej głowy wypranej reklamami.

W domu nad łóżkiem zapewne plakat EDGE`a wisi...

Opublikowano

Z całym szacunkiem, kup sobie v8 na wanosie i wlej 10w40. Wtedy jak zadasz pytanie czemu padł vanos będziesz miał odpowiedź.

Potem wyremontuj vanos za 8tys i znowu zalej 10w40.

 

Wtedy będziesz miał wypraną kieszeń przez części a ja reklamy.

 

W życiu bym nie zalał castrola. Nie mam oleju który jest puszczany co 5 min w TV w czasie reklam.

Opublikowano

Jeżeli mówimy o silniku który ma przebiegu x do entej bo to co pokazują wyświetlacze przebiegu w tym kraju należy traktować w kategorii ozdoby liczników to nie można jednoznacznie stwierdzić że winnym jest na pewno olej.

Bo studiując różnorakie fora i poziomy rozumowania co niektórych wysnuć można następujące wnioski:

- 15W-40 to syf największy i w zasadzie lepiej jest jeździć bez oleju w silniku jak z tym czymś... :duh:

- 10W-40 to katastrofa - spuszczać to jak najszybciej

- 5W-40 - o... idzie w dobrym kierunku

- 5W-30 - jest już na dobrej drodze

- 0W-30 tak, to jest to...

i nie ważne że pacjent jest niemal pełnoletni a między tłokiem a tuleją przepchnie żyletkę gwoździem (razem z gwoździem) ale 0W-30 musi być.

I mało kto zdaje sobie sprawę że dzisiejsze 15W czy 10W niewiele wspólnego mają ze swoimi odpowiednikami z lat `90-tych i że zaje**ć silnik mazutem wewnątrz można nawet na 0W-30 przy "odpowiednim" stylu jazdy

a nie sztuką jest dolewanie wiadra oleju na 10 tyś km.

Opublikowano

Dlaczego 80% tematów na forum kończy się dyskusją na temat olejów? :D Czy to temat o silniku, zawieszeniu, czy oponach - zawsze na koniec wychodzi zażarta walka zwolenników różnych rodzajów oleju ^^

 

PANOWIE CO Z TYM CYKANIEM ! :/

 

Osprzęt odpada, to coś w silniku.

Hmm a może to uszczelka pod kolektorem wydechowym ? Ale coś by mi się chyba kopciło ?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Jeśli to wymaga rozbierania silnika to muszę się z tym wstrzymać do jesieni - bo jak już zdejmować głowę to dobrze by było wszystko zrobić co tylko się da - z 3.000 zł pójdzie ,a na razie nie mam na to kasiory. Muszę na razie jeździć tak jak jest - najwyżej jak coś pierdyknie to nie będzie wyjścia, trzeba będzie inne wydatki odstawić na drugi plan i robić - byle nie daleko od domu ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Uwierz mi mniej kosztowne jest zapobieganie niż leczenie. Zrzucaj michę i zweryfikuj luzy układu korbowego. Będziesz wiedział czy panewka czy sworzeń. Nie musisz wyciągać silnika i go rozbierać żeby to zrobić. Wystrczy odrobinę chęci i kilka godzin pracy :) Powodzenia. Daj znać co i jak wykryłeś
Opublikowano
jakie wyniki badań? to nie rozrząd? on lubi sobie tak cykac w M52 z większymi przebiegami
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
nie lepiej kupic silnik z anglika w idealnym stanie? taniej i wygodniej?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
A skąd mam mieć pewność, że będzie w idealnym stanie? A jak znowu zaczną mi się cyrki i będę znowu robił po kolei uszczelniacze, szklanki, rozrząd itd ? ;) Jak zrobię kapitalkę to będę miał przecież jak nowy... głowica, zawory, rozrząd, panewki, sworznie, uszczelnienia... Tylko muszę dobrze to przekalkulować.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jak się sprawdza ciśnienie oleju w m52 ? Bo się okazuje, że ten dźwięk na 100% pochodzi ze szklanek... Specjalnie wsłuchiwałem się w różne m52 palone po długim postoju i ten dźwięk jest identyczny jak u mnie, tyle że w sprawnych autach zanika po paru sekundach. Niepotrzebnie wydałem w cholerę kasy i 2 razy wymieniałem szklanki zamiast sprawdzić najpierw ciśnienie oleju :mad2: Na moich poprzednich szklankach jeździ teraz inne auto i nic nie cyka... Ale człowiek uczy się na błędach. Prosiłbym również o jakąś instrukcję demontażu przedniej belki i miski olejowej tak, by to poszło jak najsprawniej w razie jakbym miał wymieniać pompę i sprawdzać luzy na wale. Szukałem tego długo i nic nigdzie nie znalazłem...

 

Jak rozumiem, czujnik ciśnienia oleju nie zapali się w sytuacji, gdy pompa szwankuje i nie podaje na górę tak jak należy? Bo nigdy mi się nie zapala w momencie innym niż powinien... Może być tak, że w podstawie filtra ciśnienie jest ok a w rozrządzie lipa ?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

To jest właśnie zalewanie tandetnym olejem ten silnik. Mogę się założyć że jak byś go rozebrał w drobny mak to będziesz miał kanały olejowe zaszlamione i tak samo miskę olejową i pewnie pierścienie.

Co z tego że pompa będzie dawała ciśnienie jak kanały olejowe mogą być wąskie jak szpilka. Jak nie chcesz rozbierać silnika to potraktuj go płukanką i zalej porządny syntetyk. Może go jakoś uratujesz.

Opublikowano
To jest właśnie zalewanie tandetnym olejem ten silnik. Mogę się założyć że jak byś go rozebrał w drobny mak to będziesz miał kanały olejowe zaszlamione i tak samo miskę olejową i pewnie pierścienie.

Co z tego że pompa będzie dawała ciśnienie jak kanały olejowe mogą być wąskie jak szpilka. Jak nie chcesz rozbierać silnika to potraktuj go płukanką i zalej porządny syntetyk. Może go jakoś uratujesz.

Robiłem już płukankę liqui moly i zalałem valvoline 5w50 - 8.000 km temu - bez żadnych zmian po tej operacji. Po płukance nie wyleciało z niego dużo syfu, olej wyleciał raczej klarowny, i po zdjęciu pokrywy rozrządu wygląda jakby tam było idealnie czysto wszędzie, już przed płukanką nawet.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Pod pokrywą żeby był syf trzeba by było strasznie długo nie wymieniać oleju by tam zaszlamić silnik i do tego musiał by być bardzo duży przepał oleju.

 

Jeśli pompa jest ok to podejrzewam że masz i tak silnik do rozbiórki. Oczywiście nie powiem tego na 100% tylko to są moje przypuszczenia. Czemu o tak wielkiej lepkości zalałeś, a nie jakiś z normą LL 01 taki jak powinien być?

 

Nie wiem czy Ci pokazywałem czy nie. Ale obejrzyj rzetelnie te kilkanaście str, poczytaj i zobacz jak silniki potrafią ładnie pod pokrywą wyglądać a co się dzieje w środku. Gość na prawdę robi kawał dobrej roboty. Nawet myślałem u niego robić silnik gdyby mój padł bo mam blisko do niego. Ale na razie jakoś jeździ :mrgreen:

 

Czytaj i stwierdź czy aby na pewno masz tak czysto. Płukanka wcale taka agresywna nie jest, albo syf jest tak bardzo częściej uparty. Możesz się zarejestrować i mu przedstawić jaki masz problem. Może spotkał się z takim przypadkiem.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=135189

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.