Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hey!

Nigdy nie miałem problemuz z samochodem dziś zauważyłem na światłach w korku na półsprzęgle dochodzi dziwne rzężenie chrobotanie itp... Jak docisne mocno sprzęgło, oraz jak puszcze sprzęgło wszytsko działa ok. Biegi wchodzą ok, samochód przypiesza ok, nic nie trzęsie. W poniedziałek jestem umówiony w ASO w Jankach, ale może coś poradzicie. BMW E46 320D M74N, 2005 r.

Pozdrawiam.

Opublikowano

HAH

 

Mam to samo od zakupu jak nacisnę delikatnie sprzęgło delikatnie tylko dotkne już chrobocze, a najgorzej w połowie..jak docisnę przestaje

 

Diagnoza

 

1.Łożysko oporowe

 

2.Łożysko atakujące w skrzyni

 

3.Dwumasa

Opublikowano

Jeśli moje domysły się potwierdzą, a Tobie zależy żeby tym autkiem jeszcze jeździć to chyba czeka Cię wymiana kompletu czyli sprzęgło i dwumasa.

Jaki przebieg auta? Sprzęgło było robione?

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

ja mam przebieg 218tys ale byłem u szpeców już jak i mechanika zwykłego każdy wyklucza dwumase

 

albo oporowe łożysko albo w skrzyni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dopisz 320d do tytułu, bo jak admin obudzi się to będzie po temacie.

Łożysko oporowe raczej słychać bez wciskania sprzęgła, jak chrobocze przy częściowym wciśnięciu to wskazuje na dwumasę jednak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Poczekamy aż się wypowie autor tego wątku, ale ja również obstawiam dwumasę. Jeśli sprzęgło nie było robione to będzie komplet.

Robocizna to ok. 500 zł więc nieekonomicznie robić to osobno.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba już zakładał podobny temat i pisał o kupnie używanej dwumasy..a przebieg chyba 300k km, pod warunkiem, że nie pomyliłem z kimś innym :roll:

 

Chyba jednak pomyliłem :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
nie zakładałem podobnego wątku :) nie oszczędzam na częściach nic nigdy nie było robione samochód ma 230 tys, ani sprzągło ani dwumas ani koło pasowe ani tuleje wałów itp... Kompletnie nic samochód mam 6 lat i opócz płynów tarcz tulejk i drązków nic nie robiłem. Wymieniałęm tylko przepływomierz. Samochód cały czas w ASO serwisowany i kupionu też dawno temu z ASO z DE
Opublikowano

To chyba taki standard w manualnych szóstkach.

U mnie jest to samo, z tym, że nie zawsze.

Wymieniałem dwumas + komplet sprzęgła. Oczywiście nic to nie dało.

Jeszcze raz dwumas, tym razem na gwarancji i dalej nic.

Niestety to skrzynia, ale na pocieszenie. Ten typ tak ma :lol:

Z tą samą dolegliwością walczył jeden z kolegów z forum, tylko poszedł jeszcze dalej. Wymieniał łożyska w skrzyni. Oczywiście te, które udało mu się kupić.

Efekty podobno były niezbyt zadowalające.

Zrób sobie jeszcze jeden test.

Przejedź sobie tak ze 20km, tak żeby olej w skrzyni się zagrzał, wrzuć na luz i przy puszczonym sprzęgle wyłącz silnik.

Opublikowano

Póki co jeszcze nie ma tragedii. Możesz pojeździć i dalej obserwować. Ale musisz mieć świadomość, że lepiej nie będzie.

Problem będzie się pogłębiał.

Nie musisz jednak od razu jechać i wymieniać sprzęgło i dwumasę.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

Dzięki wszytskim za sugestie, jestem umówiony w ASO więc pojade zobacze co mi powie mistrz serwisu. Co zaobserwowałem, że na zimnym silniku ten problem nie występuje.W poniedziałek jeżeli uda się ustalić przyczynę i postawić diagnozę dam znać na forum.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Łożysko oporowe,

Mam to samo, skrzynia zdrowa dwumas tez, przebieg 208 tys i zaczelo mi chrobotac, troche wkurza dzwiek, ale nie bede zdejmowal wszystkiego zeby lozysko oporowe wymienic...

Jak sie znajdzie powazniejsza robota (dwumas/sprzeglo) to sie zrzuci :)

Pozdro

Opublikowano

Byłem w poniedziałek i padło na dwumase ze sprzęgłem. odstawiam w sobote do roboty. Zobaczymy jak zdejmą czy dwumas czy same łożysko. Niech zdejmą sprawdzą będzie pewność, niż jeździć z myślą, że sie wał urwie. Więc trochę kaski pęknię :mrgreen:

Pozdrawiam.

Opublikowano

Robota pewnie ok. 500zł plus dwumasa i komplet sprzęgła 1500 zł.

Biorąc pod uwagę koszt robocizny, wiek i przebieg auta chyba najlepiej wymienić w komplecie.

Ale decyzja należy do użytkownika :)

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Robota pewnie ok. 500zł plus dwumasa i komplet sprzęgła 1500 zł.

Biorąc pod uwagę koszt robocizny, wiek i przebieg auta chyba najlepiej wymienić w komplecie.

Ale decyzja należy do użytkownika :)

 

jeżeli są takie ceny jak mówisz to i tak dobrze

 

kiedyś wymieniałem sprzęgło kompletne w E34 to z robocizną wyszło ok. 800-850zł (sprzęgło SACHS czyli górna półka) a koszt samej dwumasy jak się dowiadywałem orientacyjnie oscylował w okolicy 1800zł.

Opublikowano
Robie komplet sprzęgło plus dwumasa. Nie będe kombinował a za miesiąc zdejmowałm wszytsko jeszcze raz. Więc robie to w komplecie. Zbyt dużo jeżdzę swoją poczciwą e46. Więc miała prawo zpłapać zadyszkę :oops:
Opublikowano
Robie komplet sprzęgło plus dwumasa. Nie będe kombinował a za miesiąc zdejmowałm wszytsko jeszcze raz. Więc robie to w komplecie. Zbyt dużo jeżdzę swoją poczciwą e46. Więc miała prawo zpłapać zadyszkę :oops:

Dobra decyzja, robiłem to samo u siebie i pisałem tu już wielokrotnie, że radość z jazdy po wymianie jest bezcenna.

Opublikowano
Robie komplet sprzęgło plus dwumasa. Nie będe kombinował a za miesiąc zdejmowałm wszytsko jeszcze raz. Więc robie to w komplecie. Zbyt dużo jeżdzę swoją poczciwą e46. Więc miała prawo zpłapać zadyszkę :oops:

Dobra decyzja, robiłem to samo u siebie i pisałem tu już wielokrotnie, że radość z jazdy po wymianie jest bezcenna.

Rozumiem, że po wymianie całego zestawu zniknęło grzechotanie na półsprzęgle i przy wyłączaniu samochodu na luzie z puszczonym sprzęgłem?

Opublikowano (edytowane)
Robie komplet sprzęgło plus dwumasa. Nie będe kombinował a za miesiąc zdejmowałm wszytsko jeszcze raz. Więc robie to w komplecie. Zbyt dużo jeżdzę swoją poczciwą e46. Więc miała prawo zpłapać zadyszkę :oops:

Dobra decyzja, robiłem to samo u siebie i pisałem tu już wielokrotnie, że radość z jazdy po wymianie jest bezcenna.

Rozumiem, że po wymianie całego zestawu zniknęło grzechotanie na półsprzęgle i przy wyłączaniu samochodu na luzie z puszczonym sprzęgłem?

Kilka razy na forum wrzucałem filmik z objawami zepsutego koła dwumasowego np. u mnie w galerii. Ja miałem stuki na biegu jałowym w połowie zakresu sprzęgła zarówno przy wciskaniu jak i puszczaniu (bardzo słyszalne). Dodatkowo samochód trochę kangurzył przy ruszaniu i może z lekka postukiwał i drgał, ale tego nie odczuwałem aż tak bardzo dopiero po naprawie jak wsiadłem zobaczyłem jak ma być. No więc stuki ustały całkowicie, sprzęgło zaczęło inaczej pracować a samochód płynnie ruszać.

Edytowane przez be..mw
Opublikowano
Robota pewnie ok. 500zł plus dwumasa i komplet sprzęgła 1500 zł.

Biorąc pod uwagę koszt robocizny, wiek i przebieg auta chyba najlepiej wymienić w komplecie.

Ale decyzja należy do użytkownika :)

 

jeżeli są takie ceny jak mówisz to i tak dobrze

 

kiedyś wymieniałem sprzęgło kompletne w E34 to z robocizną wyszło ok. 800-850zł (sprzęgło SACHS czyli górna półka) a koszt samej dwumasy jak się dowiadywałem orientacyjnie oscylował w okolicy 1800zł.

Wymieniałem komplet w kwietniu br. Za komplet u Maćka zapłaciłem dokładnie 1500zł. Robocizna kosztowała mnie 400 zł.

Po wymianie inne auto :D

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej wymieniałem dwa razy dwumasę, raz komplet sprzęgła i raz skrzynię.

Niestety nic to nie pomogło :cry2:

Kolega z forum walczył z tym samym problemem w 330d. Oprócz tego co ja wymieniłem, wymienił dodatkowo łożyska w skrzyni.

Efekty podobno nie były zadowalające.

Gratuluję usunięcia usterki. :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

tak dorzucę ten sam silnik 320d niezawsze ale czasem przy ruszaniu bez gazu zaczyna szarpac

dzieje sie to w połowie puszczania sprzegła sprawdzalem poduszki sa ok

czy moze to juz cos ze sprzegłem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.