Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam się do czyszczenia zaworu EGR. Powiedzcie mi czy do ściągnięcia potrzebne są jakieś specjalne klucze lub trudno dostępne śruby - jestem laikiem w tych sprawach i nie chcę czegoś urwać/popsuć :wink:

Druga sprawa: chcę wymienić odmę w aucie, wystarczy wymienić sam filtr czy całość z separatorem? i czy to prawda że po wymianie zdarza się że silnik potrafi brać olej w ilości 1l na 3tys km?(czytałem o takim przypadku)

No i ostatnie pytanko: co jeszcze mógłbym "po drodze" wymienić/przeczyścić aby autko sprawowało się jak najlepiej?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Opublikowano

EGR odkręcisz podstawowymi narzędziami. Klucz nasadowy chyba 10 i śrubokręt krzyżakowy powinny Ci wystarczyć. Do odmy przydadzą się dodatkowo imbusy. Wymień najlepiej całość, czyli separator oraz podstawę.

Jak już robisz to wymieniaj od razu węże podciśnienia na silikony oraz wyczyść elektrozawory od turbo i od EGR (choć dostęp do tego drugiego tragedia). Pół dnia roboty jak na pierwszy raz ale efekt powinien Ci się spodobać. A w ogóle jak już wyczyścisz ten EGR to weź odłącz od niego wąż z podciśnieniem. Nie po to masz turbo i intercooler chłodzący powietrze, żeby Ci tam do silnika ciepłe spaliny pchało. A jak masz jeszcze więcej czasu to ściągnij IC i wyczyść sobie porządnie w środku i zewnątrz (uważaj bo blaszki bardzo miękkie) i wyjmij wszystkie liście i zwierzęta które mieszkają pomiędzy nim a chłodnicą.

Opublikowano
a gdzie dostanę kupić komplet węży (silikonowych) od podciśnienia i jaką mają średnicę ?ile będę potrzebował metrów? nie mam pojęcia w jakiej kategorii szukać tego na allegro :P
"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Opublikowano

Z tego co się orientuję ori są w rozmiarze 3.5x2.0mm. Kupując na metry w pobliskim sklepie powinno wystarczyć 3 metry.

viewtopic.php?f=69&t=186050

Na alegro pewnie znajdziesz ale wyjdzie drożej jak w sklepie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

O, mój temat ... a węże jak leżały tak leżą w garażu do zamontowania.

Też mam zamiar na początku czerwca zabrać się za czyszczenie egr i wężyki ...

Czym najlepiej egr czyścić ? ktoś pisał o specyfiku do kominków

Opublikowano
Kilka EGR'ów już wyczyściłem i zawsze wystarczał zmywacz do tarcz i śrubokręcik do skrobania :cool2:
Opublikowano

ja mam tylko jeszcze jedno (chyba ostatnie pytanie) czy wszystkie wężyki od podciśnienia jestem w stanie wymienić bez ściągania kolektora?

 

PS. Rozumiem że GUMOWE wężyki dajemy tylko na układ paliwowy tak?

"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Opublikowano
O, mój temat ... a węże jak leżały tak leżą w garażu do zamontowania.

Też mam zamiar na początku czerwca zabrać się za czyszczenie egr i wężyki ...

Czym najlepiej egr czyścić ? ktoś pisał o specyfiku do kominków

Specyfika do kominków jest ok. Dobry płyn do czyszczenia grilla również się sprawdzi. Obydwa będą na pewno lepsze od benzyny, czy jakichś rozpuszczalników.

Możesz od razu pokusić się o ściągnięcie kolektora dolotowego. U mnie było sporo syfu i tu już trzeba mocnej chemii (np. wymienione wyżej) i najlepiej jakąś długą szczotkę, żeby dostać się do środka. Ja kupiłem w markecie szczotki do czyszczenia butelek.

Opublikowano

No ja właśnie planuje połączyć zrzucenie kolektora i jego czyszczenie, czyszczenie egr i wymianę wężyków jednych i drugich.

Robiłem to 3 dni po zakupie jak wywalałem klapki i wtedy nie było czego czyścić, zobaczymy po 3,5 roku jak będzie.

Dobry temat z tymi szczotami do butelek.

Kolektor rozumiem w eksttrakcyjnej tylko ?

Opublikowano

Na początku ekstrakcyjną, ale słabo to szło. Robiłem to po zakupie, jakieś 4 lata temu i było sporo tłustej sadzy.

Dopiero jak potraktowałem płynem do grilla, to fajnie wszystko rozpuszczał :lol: . Ten plastik jest dość wytrzymały, grunt to nim nie stukać, żeby nie puścił na zgrzewach.

Wcześniej sprawdzałem na kawałku kolektora czy płyn z nim nie reaguje. Od momentu czyszczenia mam zaślepionego EGR'a i kolektor jest w środku idealnie czysty.

Opublikowano

Aha, u mnie fizyczne zaślepienie nie przejdzie bo wywala błąd.

Poza tym zostawiam egr w spokoju.

W czerwcu powalczę z czyszczeniem.

Może pstryknę foto.

Opublikowano
Ja przy okazji programu wyłączyłem EGR'a całkowicie w sofcie (TC) i teraz nawet nie mam błędu w sterowniku o zbyt dużej masie powietrza na wolnych.
Opublikowano
ja mam tylko jeszcze jedno (chyba ostatnie pytanie) czy wszystkie wężyki od podciśnienia jestem w stanie wymienić bez ściągania kolektora?

 

PS. Rozumiem że GUMOWE wężyki dajemy tylko na układ paliwowy tak?

Bez ściągania kolektora jesteś w stanie wymienić wszystkie poza jednym, idącym do sterowania elektrozaworem od klapek w kolektorze. Ja takowych nie mam więc wąż został stary. Cała reszta wymieniona bez ściągania kolektora i bez najazdu na kanał choć aby to zrobić trzeba mieć raczej małe ręce :)

Opublikowano
Ja takowych nie mam więc wąż został stary

Nie ma znaczenia czy masz klapki, jeśli ten wąż będzie dziurawy to i tak będzie ci uciekać podciśnienie z całego układu. Ja od siebie dodam, że po wymianie wężyków a były naprawdę wymęczone oraz czyszczeniu egr i kolektora nie odczułem żadnej różnicy. Do tego ten silikonowy wężyk chyba 3,4 (taki jak zakłada bmw) zassał się raz, po tym jak tam grzebałem później i nie dochodziło podciśnienie do elektrozaworu turbiny, co skutkowało przyspieszeniem 20s do setki.

Opublikowano
Może i poszedłem na łatwiznę, ale gdy kupiłem samochód jeździłem jakieś 3 miesiące ze zsunietym wężem od żaluzji chłodnicy, po nałożeniu go żadnej zmiany nie odczułem choć układ podciśnienia stał się bardziej szczelny. Tak to jest, jak robi się poprawki w niewłaściwej kolejności.
Opublikowano
powiedzcie mi te przewody podciśnienia zakładaliście razem z obejmami mini SGB?
"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Opublikowano

Zawór wyczyszczony. Zleciało mi trochę na całą operację ale warto było! Efekt? auto nie kopci na wysokich obrotach i lepiej się zbiera-polecam naprawdę każdemu ten zabieg, trwa chwilę a naprawdę warto :D

Dzięki wszystkim za pomoc

"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.