Skocz do zawartości

E90 330i CZARNA - SESJA ZDJĘCIOWA str. 53


Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie doczytałem się na e90post , że nie odpowiada to tylko za stopień dB ale i za zmniejszenie ciśnienia zwrotnego powyżej 4000rpm. Ile w tym prawdy? Sam nie wiem.

To jest ta główna różnica w wydechu pomiędzy 325i n52b30 a 330i n52b30 i przy konwersji na 258 hp też muszę to jakoś ogarnąć :duh:

Co Ty o tym sądzisz Rivasi?

 

Uzywam wydechu pochodzacego z 330i z silnikiem 325i, klapka jest otwarta na full (zreszta to poprzedni wydech Michala) i nie zauwarzylem roznic w uzytkowaniu miedzy 330i a 325i a mialem oba w tym aucie.

gdyby ktoś szukał info na ten temat to znalazłem fajną rzecz ---> Klapka ma zastosowanie tylko w 330i (258hp) pozwala uzyskać delikatnie większy moment obrotowy w przedziale do 3000rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 799
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Powiedz jak oceniasz działanie tych rozpórek? Naprawde da się odczuć roznicę?

 

Fajnie to sie prezentuje z tym karbonem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy normalnej spokojnej jeździe nie ma różnicy, ale przy szybkim pokonywaniu zakrętów różnica jest.

Samochód wydaje się byś bardziej zwarty.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnej spokojnej jeździe nie ma różnicy, ale przy szybkim pokonywaniu zakrętów różnica jest.

Samochód wydaje się byś bardziej zwarty.

 

i bardziej niewygodny rownierz :/

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe bo w moim jak wlozylem ac schnitzera (i tylko przod) to mam wrazenie ze jak chodzi o niewygode to przesiadlem sie z BMW z powrotem na Lotusa Esprit mojej bylej, roznica jest znaczaca. Ale moze mam miekka dupe dlatego tak to odczuwam :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak ja nie planuje jeżdzic po torze to lepiej sobie takie cacka odpuścić?

 

Jezeli podniosles moc do 450 koni po to aby jezdzic po austostradzie jak wiekszosc to tak rozporka jest zbedna :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na boku dopiero teraz zapoznałem sie z tematem na 100% zazdroszcze determinacji . Auto wyligane na 6+ to malo powiedziane.

:jawdrop: Szczena opada a efekt miazga. Ogolnie piekne auto, ale 4 końcowki wydechu chyba byly lepsze... Nie wiem jak dzwięk bo filmiki to tego nie odzwierciedlają

 

Koniecznie wstaw więcej fotek do pierwszego posta w temacie, bo mozna przegapić co nieco, ja np dopiero dzisiaj trafiłem na to co zawala z nóg a juz nie raz tu zagladałem...

 

No i mam kilka pytań.

-jaki byłby orientacyjny koszt i gdzie takie cos moga zrobić? chodzi o takie sprzątanie/detaling jak ty zrobiłeś ?

- jak i czym się doprowadza do czystości takie klosze od reflektorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na boku dopiero teraz zapoznałem sie z tematem na 100% zazdroszcze determinacji . Auto wyligane na 6+ to malo powiedziane.

:jawdrop: Szczena opada a efekt miazga. Ogolnie piekne auto, ale 4 końcowki wydechu chyba byly lepsze... Nie wiem jak dzwięk bo filmiki to tego nie odzwierciedlają

 

Koniecznie wstaw więcej fotek do pierwszego posta w temacie, bo mozna przegapić co nieco, ja np dopiero dzisiaj trafiłem na to co zawala z nóg a juz nie raz tu zagladałem...

 

No i mam kilka pytań.

-jaki byłby orientacyjny koszt i gdzie takie cos moga zrobić? chodzi o takie sprzątanie/detaling jak ty zrobiłeś ?

- jak i czym się doprowadza do czystości takie klosze od reflektorów?

 

Dziękuję.

Dbam najlepiej jak potrafię.

Wkrótce będzie mała relacja z przygotowania samochodu do sezonu letniego :twisted:

 

Koszty usług detailingu są różne. Jesteś z Poznania więc poszukaj u siebie. Na pewno są w Twoich okolicach firmy świadczące takie usługi.

Usługa taka jak robiłem u siebie myślę, że w firmie zajmującej się car detailingiem może się wahać między 1500-2000zł

Polecam poczytać forum kosmetykaaut.pl i samemu spróbować. Możesz też na tym forum poszukać osób Z Twojej okolicy i zapytać czy zajmą się Twoim samochodem. Na pewno będzie taniej niż w firmie.

Żeby odświeżyć lampy używa się papierów wodnych różnych gradacji w zależności od uszkodzeń i później poleruje pastami polerskimi. Na koniec powłoka zabezpieczająca.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Węglowy 299 zł, w zbiorniku 797 zł.

Objawów zużycia nie było.

Wymieniłem jeszcze pompę paliwa bo jest na niej sitko, które jest nie wymienialne, a było trochę zabrudzone.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam filtr.

Pełna nazwa filtra to: zestaw naprawczy filtra paliwa z regulacją ciśnienia.

 

Pompa około 1200zł. Mi udało się kupić na OLX po bardzo okazyjnej cenie nową nie używaną pompę. Pompa jest firmy SIEMENS

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spore koszta tego czyszczenia + detaling... ja wczoraj (ladna pogoda) pomyślałem ,ze moze sam cos zakombinuje i zrobię czyszczenie...

Polałem budę z węża, nalalem wody do wiadra+szampon... po 1 min walki z samym sobą pojechałem jednak na myjkę ... Jakoś szału dostaje jak mam myć auto ręcznie. Jest na to sposób?

 

Naprawde Cię podziwiam za taki wkład pracy...Jezu jak mi sie nie chce, a tez bym tak chciał wyligac sobie furę... 2 tys na sprzatanie na Chiny nie zapłacę, ba nawet 1000zł...

 

A samo spolerowanie i zabezpiecznie lakieru+ten wosk ile moze kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzatanie wnetrzna z konserwacja skor +profesjonalne mycie zewnatrz + polozenie fajnego wosku naturalnego jezeli robisz to co miesiac to jakies 400 zl

Korekta lakieru dwu/trzy etapowa to jakies 1000 zl

Dobrej jakosci powloka z prawdziwym 9H (Polishangel Cosmic np) to jakies 800/900 zl z polozeniem.

 

Mycie samemu zewnatrz to dla amatora jakies poltorej godziny pracy + 30 minut polozenia jakiegos sealantu. Za to masz kosty zwiazane ze scierkami i rekawica i produktami do kupienia.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trzeba jeszcze mieć na uwadze, że po korekcie lakieru jedno nieumiejętne mycie nieodpowiednimi środkami, niszczy całą korektę.

Dlatego jak oddaję auto do serwisu lub lakiernika to na wstępie mówię żeby auta nie myli.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby zniwelowac skutki niewlasciwego mycia powloka 9H przychodzi z pomoca ale nie jest niezawodna tym bardziej ze duza ilosc powlik jest tylko z nazewnictwa 9H.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma powłoki która wytrzyma myjnie automatyczne, mycie twardą szczotką lub gąbką z piaskiem.

 

Jak ktoś nie lubi myć auta lub nie wie jak to zrobić bezpiecznie, a lakier jest po korekcie wystarczy jechać na bezpieczne mycie do firmy detailingowej i po kłopocie. Koszt w granicach 50 zł.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Ostatnio cisza w galerii, ale nie oznacza to że przy aucie nic się nie działo

Skupiłem się na doprowadzeniu samochodu do perfekcyjnego stanu technicznego.

Zanim zacząłem prace wiosna przywitała mnie w ten sposób.

http://i.imgur.com/UgCN7qj.jpg

http://i.imgur.com/YWoy0fe.jpg

Jakaś łajza na parkingu pod pracą dojechała mi do zderzaka i odjechała bez słowa.

Korzystając z okazji że auto pojechało do lakiernika pomalowałem przedni zderzak, bo po zimie nazbierało się trochę odprysków. Na rantach progów w dwóch miejscach wyskoczyły małe pęcherze które również zostały usunięte, a progi porządnie zakonserwowane.

Przed rozpoczęciem prac pojechałem na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia zawieszenia.

Diagnosta nie znalazł żadnych luzów. Jedynie łączniki stabilizatora jak to określił były "miękkie"

Przy większych prędkościach autem czasem zabujało, a że w zawieszeniu nie było luzów postanowiłem w ciemno wymienić tuleje pływające.

http://i.imgur.com/EyiZqkz.jpg

Po wymianie efekt bujania znikł. :D

 

Przy wymianie filtrów paliwa która miała miejsce jakiś czas temu na sitku pompy paliwa było trochę zanieczyszczeń

http://i.imgur.com/Wb6JkBh.jpg

Udało mi się kupić nową pompę paliwa po bardzo okazyjnej cenie. :D

 

Będąc w serwisie na nabiciu klimatyzacji po rozmowie z mechanikami na temat silnika N 52 postanowiłem wrócić do oleju Motul i profilaktycznie wymienić napinacz łańcucha rozrządu

http://i.imgur.com/sfNUTP1.jpg

http://i.imgur.com/74Zw5Vi.jpg

Wyczyściłem też elektrozawory vanos

http://i.imgur.com/aMlnAOG.jpg

 

Przy zmianie oleju zauważyłem że na uszczelnieniu wału korbowego jest trochę oleju.

http://i.imgur.com/I6g7201.jpg

Wymieniłem uszczelniacz i koło pasowe. Odgrzybiłem też klimatyzację

http://i.imgur.com/FzwmUsj.jpg

http://i.imgur.com/niRE1Ti.jpg

 

Od czasu wymiany tłumika na MG Mototsport w aucie odczuwalne były wibracje, zwłaszcza po włączeniu klimy.

Bo długim szukaniu problemem okazał się nie oryginalny wieszak tłumika, który był bardzo twardy i to powodowało drgania.

 

Przyszła też pora na sprzęgło i dwumasę. Po rozgrzaniu silnika słychać było stukanie, które cichło po wciśnięciu sprzęgła.

Sprzęgło i dwumasa były w dobrym stanie. Hałasowało łożysko.

http://i.imgur.com/3XNhbEV.jpg

Wymieniłem też wysprzęglik, uszczelniacz wału i uszczelki wydechu.

http://i.imgur.com/gucHqwx.jpg

http://i.imgur.com/YUG74sS.jpg

http://i.imgur.com/RCHgIyG.jpg

http://i.imgur.com/ogejfRr.jpg

http://i.imgur.com/DpLMYBz.jpg

http://i.imgur.com/9SH4nA0.jpg

 

I nowy zestaw

http://i.imgur.com/CkvImjb.jpg

http://i.imgur.com/WG0391W.jpg

 

Mechanik zamówił u tokarza przyrząd do idealnego ustawienia tarczy sprzęgła

http://i.imgur.com/051zW4R.jpg

http://i.imgur.com/Cnc0Q9J.jpg

 

Przy odkręcaniu wydechu wszystkie cztery śruby ukręciły się i trzeba było rozwiercać dziury co w cale takie łatwe nie było.

http://i.imgur.com/1JAQaFP.jpg

http://i.imgur.com/d2CBHIY.jpg

http://i.imgur.com/e6Gw5A6.jpg

 

Kat czysty :D

http://i.imgur.com/8oc4A6B.jpg

 

I na koniec zmiana wysprzęglika

http://i.imgur.com/lI1vXrd.jpg

 

Jak sprawdzałem auto przy zakupie czyli rok temu mechanik znalazł niewielki wyciek z maglownicy

http://i.imgur.com/glC5xNX.jpg

Zdecydowałem się na regenerację w firmie Hydrosystem. Po rozmowie telefonicznej pracownik tej firmy powiedział mi że, wszystkie przekładnie od E90 które do nich trafiały miały większe lub mniejsze luzy na listwie zębatej, ale mieściły się w normie. Powiedział też, że jeżeli chcę to mogą mi taką listwę zamówić u producenta przekładni i jak okaże się będzie luz to ją wymienią i przekładnia będzie jak nowa.

Obecnie czekam już ponad miesiąc bo listwy nie ma w głównym magazynie. :( Jak tylko dojedzie do firmy która będzie robiła regenerację to wysyłam magla. Drążki z końcówkami już dawno czekają.

Chwilowo auto jest odstawione na drugi plan i mało jeżdżone.

Naoglądałem się programu "kup i zrób" i efekt tego jest taki :mrgreen:

 

http://i.imgur.com/4l4kSNg.jpg

 

Ale żeby nie było że BMW już nie lubię to będzie mod :D

Mod którego planowałem od bardzo dawna, jeszcze jak miałem srebrną strzałę.

Będzie klapa CSL

http://i.imgur.com/SpIpuvm.jpg

http://i.imgur.com/fzOOn3U.jpg

 

Klapa będzie zrobiona w taki sam sposób jak splittery z przodu. Będzie jedna całość.

Lakiernik już wie co go czeka i szczęśliwy nie jest :mrgreen:

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle przykladowa opieka nad autem. :cool2:

 

Pytanie : jaki informacje ws N52 cie sklonily do wymiany napinacza oraz oleju na Motul.

Sam ostatnio w miarach testow zmienilem olej na motul xcess 5W40 to proba ograniczenia defektu pierscieni ktorego u ciebie nie ma (nie sadze zeby zadzialalo ale proba nie zaszkodzi), co w twoim przypadku cie skonilo i dlaczego napinacz rozrzadu ?

 

lotka fajnie sie prezentuje !

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zwykle przykladowa opieka na autem. :cool2:

 

Pytanie : jaki informacje ws N52 cie sklonily do wymiany napinacza oraz oleju na Motul.

Sam ostatnio w miarach testow zmienilem olej na motul xcess 5W40 to proba ograniczenia defektu pierscieni ktorego u ciebie nie ma (nie sadze zeby zadzialalo ale proba nie zaszkodzi), co w twoim przypadku cie skonilo i dlaczego napinacz rozrzadu ?

 

lotka fajnie sie prezentuje !

 

Mechanicy powiedzieli że jak napinacz jest zużyty to łańcuch dostaje luzu i może dojść do nieszczęścia. Mówili też że, jakby łańcuch był za luźny to Vanosy nie osiągałyby prawidłowych wartości i mogło by dojść do spadku mocy.

Napinacz bardzo drogi nie był, a wymiana bardzo prosta więc go wymieniłem dla świętego spokoju.

 

Odnośnie oleju to polecili olej czyszczący jakim jest Motul X Clean. Podkreślali że czystość układu smarowania w tym silniku jest bardzo ważna i żeby pilnować wymiany oleju. Max 10 tys między wymianami.

Ja mam silnik czysty. W ciągu roku posiadania auta i po przejechaniu nie całych 15 tys wymieniałem go 3 razy. Do tego płukanka i dodatek 9100.

Przed powrotem do Motula miałem Penrite. Po ponownej zmianie na Motul różnicy nie zauważyłem, a skoro fachowcy polecają Motul to niech taki będzie.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.