Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Mam świeżo ustawioną geometrię przodu i tyłu, wszystkie parametry książkowo, auto jedzie prosto i nie ściąga w żadną stronę ale NIE JESTEM ZADOWOLONY jednak.

 

W ruchu ulicznym i przy małych prędkościach auto "pływa", nie tylko w koleinach (co jest w miarę oczywiste) ale też na gładkiej nawierzchni. Cały czas muszę lekko (minimalnie końcem palców) kontrować prawo/lewo, auto podatne jest na poprzeczne nierówności drogi, podmuchy wiatru itp. Klasyczne myszkowanie.

 

Gdy jadę szybciej (servotronic wyłącza stopniowo wspomaganie) - auto idzie jak przyklejone

 

Nowe opony 16 55 205, cały zawias sztywny, przebieg 160 000, prosty, bezwypadkowy. Chcę aby moje E60 prowadziło się jak "gokard", wiem, że to zawieszenie stać na dużo więcej tylko jak to osiągnąć - doradźcie ! Może macie jakieś sprawdzone ustawienia kątów pochylenia kół co może mieć wpływ na stabilniejsze prowadzenie ? A może przeprogramowanie servotronica ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

Napiszę Tobie, że E60 nigdy nie będzie prowadziło się jak "gokard" nawet ze sportowym zawiasem M-pakiet. To duża kanapa inaczej mówiąc tapczan. Pewnie przesiadłeś się z jakiegoś mniejszego auta i poczułeś rozczarowanie.

Przerabiałem ten temat półtora roku temu po przesiadce do E60 z m-pakietowym zawieszeniem z Seata Leona II FR. Tamto auto prowadziło się prawie jak "gokard" z czym E60 niestety nie ma nic wspólnego.

Opublikowano
Obejrzyj dokładnie zawieszenie z tyłu - nawet niewielkie luzy w tamtej części powodują efekt pływania całego auta. Po 160 tys. gumy są już pewnie trochę zmęczone więc jest tam może być przyczyna.
Opublikowano
Miałem podobnie na zimowkach 16/55/225 i po przesiadce na letnie 18/40/245 problem z lekkim kontrowaniem zniknął ale na koleinach "wyrywa" kierownice z rak:p ale to chyba kwestia przyzwyczajenia
Opublikowano

Zobacz sobie jeszcze na nalepce na drzwiach, czy oponki o szerokosci 205 sa dopuszczone przez producenta (i polecane) w Twoim egzemplarzu. U mnie np nie sa wymienione, co oczywiscie nie znaczy ze w Twoim tez musi tak byc.

Bo jezeli chodzi o prowadzenie to jest dosyc istotne, tak samo caly uklad zawieszenia nie powstawal z przypadku tylko to wszystko bylo odpowiednio wyliczane, kalibrowane i symulowane ze soba na etapie projektowania.

Czasem lepiej nie poprawiac fabryki.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

sorry, sorry - mój błąd. Moje opony to oczywiscie 225/55 R16

 

Dziś przeleciałem się na Śląsk po A4 i ... powyżej 150 km/h tańczy jak chce na drodze, wspomaganie prawie nie działa (servotronic), więc efekt pływania jest dużo bardziej "gumowy". Efekt jazy najłatwiej zdefiniować opisując to jakby na wielką podatność na boczne podmuchy wiatru, raz z prawej, raz z lewej ... z tym że wiatru bocznego nie było ani grama ... :-/

 

Opony? Zbieżność ? Co jeszcze ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
Jeszcze jedno sobie przypomniałem - na przednich mcpersonach obydwie sprężyny są założone/skręcone o około 45-90 stopni względem fabrycznego gniazda. Czy to może mieć wpływ na pływanie ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.