Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. jestem nowym użytkownikiem forum. Przeczytałem już co się dało i co znalazłem na temat mojego problemu ale nie wiem dalej co mam robić :( Problem jest taki i opiszę go najdokładniej jak się da: Tak więc dochodzi 90km/h i tak do 120 jakoś.. zaczyna się telepanie.. przy skręcie w prawo lub lewo przy podanej prędkości nie ma telepania.. przy hamowaniu nie telepie. Co gorzej telepanie jest a raz go nie ma.. :? Odczuwalne jest w kierownicy.. wymieniłem drążki końcówki wahacze tuleje koła itp.. i może lekko ustało ale momentami telepie dalej tak samo. Nie wiem co robić już z tym wszystkim i co może być przyczyną a chce zrobić auto bo bardzo na nim mi zależy. Pozdrawiam
Opublikowano
Sprawdzałem już kilka razy. To co było do zmiany jest zmienione i nadal to samo się dzieje :/ najgorzej że raz to jest a raz nie... mocno daje do myślenia
Opublikowano
Wymieniłeś wszystkie drążki kierownicze, na czele ze środkowym? Bo u mnie właśnie on powodował podobne zachowanie.

http://s10.postimg.org/3yu3kileh/Edytowane_zdj_cia.jpg


Lamere - 525tdsA

Opublikowano
Tak więc auto było na podnośniku już kilka razy i nic. stacja diagnostyczna już się śmieje ze mnie ale sami już drapią się po głowie co to może być. Chyba czas wymieniać wszystko i może się uda jakoś.
Opublikowano
Obstawiał bym trzy rzeczy, felgi mam na mysli otwór centrujący w feldze, tarcze hamulcowe, podpora drążka środkowego tak zwany wąs, rzadko to wychodzi na szarpakach na stacji diagnostycznej :norty:
Opublikowano

Przerabiałem to ostatanio: u mnie tez były drgania przy predkosci 90-100km i pozniej ok. 140km/h. Problem sie pojawil po zmianie kol na letnie. Najpierw zmienilem opony, pnic to nie dało, więc zaplacilem za prostowanie wszystkich felg i... dalej to samo, na koncu okazalo sie ze felgi byly od e39 i otwor centrujacy byl odrobine wiekszy, zalozylem pierscienie i problem prawie zniknął... Prawie, bo opony choc kupione jako nowe w duzym sklepie motoryzacyjnym to krzywe... teraz mam małe bicie ale przy predkosciach powyzej 170km

 

Przyczyn moze byc wiele i ciezko dojsc do tej głównej:

-krzywe felgi lub/i krzywe opony (sic!)

-żle wyważone koła

-drążek kierowniczy środkowy/końcówki, wspornik drążka

-tuleje wahaczy

-poluzowane kolumny amortyzatorów

-łącznik gumowy wału

-klocki/zapieczony tłoczek w zacisku

-piasty

 

tarcze mozna wykluczyc - bicie przy hamowaniu

wiekszosc jak widac zwiazana jest z kołami i przednim zawieszeniem, podstawa to dobra diagnoza, bo inaczej wymienisz pol auta a problem dalej nie ustapi, tak jak koledze z innego forum, ktory mial zapieczony tłoczek w zacisku hamulca...

Opublikowano
Sprawdź koła jak mówią koledzy otwory centrujące pomierz oraz jak wyglądają same felgi i tarcze na powierzchniach styku felga tacza jeśli jest tam dużo korozji i syfu koło po dokręceniu ustawi się nierówno gołym okiem nie wypatrzysz a mocne dokręcenie nic tu nie da i już będą wibracje jeśli były zdejmowane tarcze lub wymieniane na nowe to je zdejmij i to samo sprawdź powierzchnie piasty i na tarczy.Ogólnie to szczotka druciana papier wszystko czyść żeby było równe i gładkie.Mało ludzi na to wpada a to częsta przypadłość zwłaszcza po zimie i zmianie felg/opon na letnie.Możesz obejrzeć tez opony czy któraś może nie ma wady jakiś bąbli.
Opublikowano
No Panowie pomysłów poszło sporo ;) Od przyszłego tygodnia działam i robię krok po kroku co się da bez wymian a potem jak będzie trzeba dalej to już będę wymieniać od tych najmniejszych bo te lubią psuć humor najbardziej ;) Sprawdzę otwór na dobry początek chociaż stalówki były z e34 chyba ale obadam sytuacje! Wiem że będę opisywać wątek krok po kroku może komuś się przyda
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

jestem przekonany że to wina wahaczy lub nawet jednego wahacza. U mnie było identycznie trzęsło jak cholera i dopiero po wymianie wahacza (lewy dolny) jest cisza i spokój.

 

W trakcie walki z drgawkami zostało zrobione: sprawdzenie tarcz na tokarce, wyważanie kół, wymiana opon, zamienianie kół i cudowanie z kołami (lewe na prawą, przód na tył itd), wymiana pierścieni dystansowych w felgach alu.

 

co ciekawsze drgania wyczuwalne były na alumach15' i na stalówkach 15'. Z kolei na 16' 235/55 nawet nie próbował drgnąć.

 

szarpaki na stacji diagno są dobre ale nie do bmw... też wiem z doświadczenia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.