Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czekajcie, czy dobrze rozumiem. Masz N47 ale zamiast 177 masz 163 tak?? Czym różni się taka wersja? tylko koniami (bo np byla produkowana na rynek belgijski?). Bo jeśli dobrze rozumiem aktualizacja sterownika DDE powinna przywrócić 177 koni a co za tym idzie spalanie powiano spaść.
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Z tego co wiadomo to nie jest dokładnie ta jednostka. Ma zmienione przełożenia w skrzyni biegów, oprogramowanie silnika, koło dwumasowe, obniżone zawieszenie, elektryczne rolety chłodnicy, dodatkowe osłony spodu auta i zalecenie do romiaru opon-felg. Baza motoru oczywiscie jest ta sama ale nie ma informacji o sterownikach i porównania oprogramowania. Są jednostki o obniżonej mocy-flotówki na Belgię, Holandię -chodzi o ich VAT i te faktycznie są z wersji 177 konnej zmniejszonej na 163 często ze skromnym indywidualnym wyposażeniem, robione pod firmy leasingowe. Te w ED silniki są dedykowane na 163 KM. Nie ma info czy ktoś juz cipował jednostki i jak się zachowują.
Opublikowano
Jest jeszcze zmieniony alternator-odzysk energi, cały układ elektryczny jest zmodyfikowany ze wzgledu na system start/stop-na przykład auto samo sie odpali jak za długo stoisz w korku, klima chodzi choć na zwolnionych obrotach, światła się swiecą itp a zadziałał układ start/stop-komputer kontroluje aby napiecie na aku nie spadło poniżej 11,9 V. Sporo tych aut pochodzi z Belgi/Holandi bo łapią się mocą w ich przepisy podatkowe do leasingu. Czesto jeszcze są ,,sprzedawane ,, do DE -zwrot tego VAT w Belgii lub Holandii i dostajesz furmankę ze świeżutkim beriefem z DE. Ale nie ma tu kombinacji handlarza-pomijam przypadki świadomego krętu tylko firmy leasingowe tak odzyskuja ich VAT .
Opublikowano
Jedno jest pewne te silnik 2.0 D zawsze były problemowe . N47 chodzi jak traktor . Ostatnio jeździłem E39 3.0D . Stary motor a chodzi 3 x ładniej niż te najnowsze klekoty . To mój ostatni silni 2.0 choć podobno w N57 przy odpalaniu silnik tez chce wyskoczyć z obudowy :) Rozmawiałem o tym z chłopakami podczas gdy wymieniali mi rozrząd

 

p.s

Polecam paliwo Shell V power diesel nitro + . Traktor chodzi minimalnie ciszej i jest wyraźnie bardziej dynamiczny .

 

 

No ja mam N57 i chodzi pięknie. Przy odpalaniu prawie nie czuć wibracji, po za tym jest cichutki i chodzi o wiele przyjemniej niż M57. Przy gaszeniu też nic nie trzęsie.

 

4 cylindrowe N47 na zimnym hałasują bardzo brzydko, po nagrzaniu nie jest już źle, ale to dalej o 2 cylindry za mało i dzwięk wiertarki na wysokich obrotach.

 

Nie masz co porównywać starej 3.0d M57 w e39 do nawet nowego 4 cylindrowca, 6 cylindrowe silniki były, są i będą lepsze a ich praca zawsze będzie bardziej aksamitna.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano (edytowane)

Z twojego opisu można odnieść wrażenie ze to jakieś gigantyczne różnice. W praktyce są one niewielkie. Jesli ktoś narzeka na kulturę pracy N 47 to obawiam sie ze ma po prostu niesprawny silnik. Zakładam ze porównujemy do innych diesli.

W kwestii wersji ED, cześć opisanych tu zmian (żaluzje na chłodnicy odzysk energii hamowania, start stop) są wspólne dla wszystkich e90 produkowanych od X 2007 roku. W wersji ED doszło koło "trojmasowe" inne felgi opony, przełożenia skrzyni biegów i oczywiście modyfikacje silnika. Maks moment pozostał na poziomie 380 Nm moc zmnieszeno do 163KM ze 184 KM.

Automat był niedostępny. Nie należy wersji ED utożsamiać z wersja 163KM o obniżonej mocy.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

:)

No jeśli nie jeździłeś R6 w dieslu, tylko naginasz wciąż R4 to Twoje wyobrażenie o moim opisie będzie właśnie takie.

 

Różnice między tymi silnikami to przepaść i tyle.

 

Miałem 2.0d M47N2, N47, N47N i silniki 3.0d M57, N57 przewyższają je pod każdym względem.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Jeździłem R6. N 57 prawie nowym i byłem zawiedziony kultura pracy.

Pod każdym względem te silniki nie są lepsze. Są cięższe od R4 i zużywają wiecej paliwa.

Tylko wątek jest nie o tym.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

No to może Ty miałeś prawie nowy, ale trochę niesprawny N57. Nie wiem. Kultura jest nieporównywalna z N47. Mam porównanie ponieważ jeździłem/użytkowałem wszystkie te modele, baaa, co więcej były to bardzo idealne samochody technicznie i wizualnie :)

 

Spalanie... sprawa drugorzędna, różnica między N47 a N57 to ok. 1 litr na korzyść pierwszego, szczerze to jest żadna różnica przy tym co dostajesz w 3.0d.

2.0d 184 KM jeździ ok, przyspiesza fajnie, nie jest to muł, ale ta charakterystyka 4-cylindrowych silników nigdy do mnie nie przemawiała. Jeździłem takimi, bo jeździłem, ale tyłka nie urywały. Szkoda tylko, że powyżej 2.0d akcyza zabija! To chyba jedyna rzecz jaka przemawia do wielu ludzi za zakupem BMW z 2.0d.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
A jak mam rozumieć to że "moc zmnieszeno do 163KM ze 184 KM" ?? To można podnieść moc bez chipa? Mam tą wersję i czy można bezkarnie wywalić klapki bo strasznie zasyfiony jest kolektor a nie wiem czy to dobry pomysl znowu go zlozyc jak wyczyszcze??
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Pirek, smiało wyjmuj kolektro i wyczyść wszystko myjką ultradzwiękową. Daj to do specjalnego zakładu. Za czyszczenie zapłacisz do 100 zł a efekt końcowy będzie odczuwalny. Klapek nie wywalaj, one się nie urywają w tych kolektorach.

 

Jeśli chodzi o moc to masz pewnie ED, więc to nie jest moc obniżona, tylko standardowa w tej wersji.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano (edytowane)
W wersji flotowej można podnieść moc bez chipa, natomiast w wersji ED nie słyszałem o takiej opcji co nie znaczy ze jej nie ma. Nawet nie widziałem chipa zrobionego w wersji ED. Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
na mam właśnie ed... a podczas rozkładania tego kolektora to jeśli zdejmę ten silnik który steruje położeniem to wtedy będę mógł wyciągnąc te ośkę o kwadratowym przekroju a klapki poprostu się zsuną i złożyć w odwrotnym kierunku?? tak jak np szaszłyk :p ?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Tego akurat nie wiem, ponieważ sam tego nie rozbierałem, ale zleciłem mechanikowi.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Kolego K8v8M napisałem że mam wersję ED
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Zgoda, system start/stop był stosowany w E 90 od X 2007 ale w połączeniu z silnikiem N47 typu c i standardowym kołem dwumasowym były kłopoty i kiepskie oceny użytkowników. Stąd komentarze na forum źeby Start/ stóp najlepiej wyłączyć. W ED od 2011 są poprawki o których mówimy i próbujemy ocenić, podzielić się uwagami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to może Ty miałeś prawie nowy, ale trochę niesprawny N57. Nie wiem. Kultura jest nieporównywalna z N47. Mam porównanie ponieważ jeździłem/użytkowałem wszystkie te modele, baaa, co więcej były to bardzo idealne samochody technicznie i wizualnie :)

 

Spalanie... sprawa drugorzędna, różnica między N47 a N57 to ok. 1 litr na korzyść pierwszego, szczerze to jest żadna różnica przy tym co dostajesz w 3.0d.

2.0d 184 KM jeździ ok, przyspiesza fajnie, nie jest to muł, ale ta charakterystyka 4-cylindrowych silników nigdy do mnie nie przemawiała. Jeździłem takimi, bo jeździłem, ale tyłka nie urywały. Szkoda tylko, że powyżej 2.0d akcyza zabija! To chyba jedyna rzecz jaka przemawia do wielu ludzi za zakupem BMW z 2.0d.

 

Dorzucę dwa grosze.

Jeździłem lub jeżdżę następującymi dieslami: A4 1.9 PD 130KM, A4 quattro CR 170KM, A6 quattro CR 245KM, 318d 115KM, 320d 184KM, 330d 231KM, A JEŻDŻĘ 330xd 231KM.

Samochody były zawsze porządne, niektóre z nich od nowego, i powiem tak, w dzisiejszych czasach (maj 2014 r.) jak 4-cylindrowy diesel to Audi, jak 6-cylindrowy diesel to bezwzględnie BMW.

 

A porównywanie 4-cylindowego diesla BMW do 6-cylindrowego diesla BMW dorosłym mężczyznom PO PROSTU NIE PRZYSTOI.

 

Także Kolego K8v8M nie zgadzam się że różnice pomiędzy 4-cyl. a 6-cyl. dieslem BMW

w praktyce są one niewielkie

 

To jest nieprawda. Są ogromne, a 6-cylindrowa bmka to świetne auto.

Powiem więcej, obojętnie jaka stara, każda po TDS jest super.

.

Rzeczywiście, gdyby nie ta akcyza powyżej 2 litrów..., więcej zalet 2.0d nie widzę, chyba że ktoś jeździ suuuuuperwooooolno i ma tylko jedno BMW w domu (czyli nie ma jakiegoś małego łobuza na miasto).

W każdym innym momencie 4-cylindrowe BMW diesel jest bez sensu.

 

Celem mojego postu, nie jest wsadzenie kija w mrowisko, tylko spokojnie wyznanie swojej opinii z przebiegu około 1,5 miliona kilometrów.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano

Nie wiem po co zamulacie ten temat porównaniami r4 z r6 i jeszcze do tego audi. :duh:

A pisanie ze 184KM diesel vw jest lepszy od 218KM BMW to juz jest groteska (taki jest stan na 2014 rok).

Zreszta ten najmocniejszy R4 w jedynce od BMW zjada na torze na śniadanie takie 330xd nie mówiąc o bardziej arachaicznych.

 

http://www.zeperfs.com/duel1429-4617.htm

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Hahha, człowieku, o czym Ty piszesz? Nikt Ci nie zabrania jeździć 4 cylindrowym dieslem BMW. Fajnie, że 204 KM daje sobie radę, wiem że to nie jest muł, ale nagle nawiązujesz do ścigania się na torze :D. Ani 123d, ani 330d nie nadają się na tor, więc widzę że wyobraźnia Cię trochę ponosi. Tak samo jak 4 cylindrowy silnik nigdy nie będzie 6 cylindrowym. Wolałbym mieć nawet 325d 197 KM niż 2,0d 204 KM, przyjemność z jazdy i pracy silnika bez porównania :). Rezultaty na torze do 100km na godzinę są dla mnie bez znaczenia. Chyba, że na co dzień użytkujesz auto na torze? :D

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Tak samo 6 cylindrowy nie będzie 4 cylindrowym. Nie będzie ani tak lekki ani tak wydajny energetycznie.

Tu porównanie w tej samej budzie e90. http://www.zeperfs.com/duel1429-2825.htm

Ja bym zawsze wolał 4 cylindry. Jesli juz to bym sie zastanowił nad 3. W życiu nie 6 we względnie lekkim i małym aucie. Co innego silnik benzynowy gdzie rozmowa o kulturze pracy ma jakiś sens.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Kolego K8v8M napisałem że mam wersję ED

Jest pewna teza że ED to dopiero auta po marcu 2011. Te z 2010 to tylko, , przebudowane,, n47c albo testy ma ludziach do wersji ED. Jak doszukam się pewnych info to wrzuce.

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem co to za porównania?

 

Najpierw porównujesz auta, które dzieli prawie dekada, a teraz bierzesz Alpine i porównujesz ze zwykłą e90... To ma być obiektywne?

Chyba nie chcesz udowodnić mi, że R4 diesel BMW jest lepsze od R6?

 

Chłopie, nie kompormituj się, tak jak pisałem wcześniej, jeździj tym co Ci się podoba.

 

Aha i jeszcze jedno, nie zawracaj sobie głowy osiągami na papierze, czy czas przejazdu 1/4 mili :D. Tak jak pisałem wyżej, samochody które posiadamy używamy na co dzień i liczy się to jak się w nim czujesz i jakie emocje w Tobie wzbudza, a nie że "pierdzi" i przyspiesza o 1s. szybciej niż auto z większym silnikiem :D.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Serio nie chce kontynuować tej dyskusji

http://www.zeperfs.com/duel1429-3613.htm

Masz porównanie ze zwykła wersja. To nie są dane producenta tylko średnia z pomiarów.

 

A odniosłem sie do twierdzenia kolegi co do stanu na rok 2014. I do tego spójrz kolega twierdził ze nawet archaiczny tds jest lepszy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ej dajcie spokoj z tym r4 vs r6.... A jaka jest różnica po 2011r?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Serio nie chce kontynuować tej dyskusji

http://www.zeperfs.com/duel1429-3613.htm

Masz porównanie ze zwykła wersja. To nie są dane producenta tylko średnia z pomiarów.

 

A odniosłem sie do twierdzenia kolegi co do stanu na rok 2014. I do tego spójrz kolega twierdził ze nawet archaiczny tds jest lepszy.

 

 

Ok, ale to nijak przekłada się na odczucia. Co z tego że masz do 100km/h taki sam czas, jak w różnych zakresach obrotów 2.0d będzie gorsza, będzie wymgała częstszych redukcji i nieprzyjemnego dzwięku wiertarki.

 

Po za tym porównaj sobie masę tych aut, cieżar x-drive'a i automat.

 

Bez napędu na 4x4 już jest trochę inaczej, co?

http://www.zeperfs.com/duel1430-3613.htm

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.