Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Otwieram ten temat z myślą u użytkownikach posiadających E90 w wersji EfficientDynamics.

Możemy tutaj pisać o problemach głównie w kwestiach , których nasze autko rożni się od N47 177 KM

 

1. Mój problem jak i jednego z użytkownika forum z którym rozmawiam na PW to dziwne buczenie ( nie zawsze ) w okolicach 1600 / 2000 obr . Dźwięk basowy . Ktoś wspomniał że może to być problem DPF . Proszę o wypowiedz użytkowników posiadających ED czy też coś takiego obserwują .

 

2.Dziwny wstrząs przy odpalaniu , ale tylko jak silnik jest ciepły

 

Dodam że samochód ma wymieniony kompletny rozrząd , kolo dwumasowe , poduszki pod silnikiem , koło pasowe sprawdzane nie ma śladów zużycia . Także nie mam pojęcia co może powodować dźwięk przy odpalaniu .

 

Przebieg 145 tys , olej Motul

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ten typ tak ma. Ja bym się nie martwił. U mnie buczy podobnie przy takich obrotach.

 

Kurde i myślisz ze w nowym ED tez tak buczy ?

Opublikowano

Dźwięki ciepłego motoru też mam. Ale buczenia nie. Jesteśmy prekursorem zmian. Nowe F msjs jeszcze ulepszenia. U mnie. Wymieniales rozrząd przez te dźwięki z silnika? Ja msmusia kupiony komplet i czek tylko ns wymianę oleju

źeby razem zrobić. wzrosło zużycie paliwa. Zimą palił 6 teraz. 8

Opublikowano

Wymieniłem rozrząd bo szurał i przy 150 tys km każdy powinien raczej decydować się na wymianę . Rozkręcę spód samochodu i będę słuchał tych dźwięków skąd dochodzą.

 

Wydaje mi się że przez system start /stop musi być coś wyrobione . Może rozrusznik coś się tłucze od tego wiecznego gaszenia i rozruchu . Wyłączyłem to cholerstwo na stałe w kompie .

Opublikowano

Przepraszam za treść ale pisałem na szybko z komórki. Może być coś od rozrusznika ale dla czego na zimno ok? a jak złapie temperaturę to słychać? ja stawiam na to koło dwumasowe z dodatkowym wahadłem albo koło pasowe.

Jak u was ze spalaniem?

Miałem zimą 6 l a teraz mam 8 nie wiem, Styl jazdy w mieście ale sie nie zmienił.

Opublikowano
Przepraszam za treść ale pisałem na szybko z komórki. Może być coś od rozrusznika ale dla czego na zimno ok? a jak złapie temperaturę to słychać? ja stawiam na to koło dwumasowe z dodatkowym wahadłem albo koło pasowe.

Jak u was ze spalaniem?

Miałem zimą 6 l a teraz mam 8 nie wiem, Styl jazdy w mieście ale sie nie zmienił.

 

Ja mam wymienione koło 2 - masowe to z tym wahadłem właśnie , a koło pasowe ściągane i tez wygląda ok . W mieście 6 l? to jest nie realne no chyba że mówimy o takim mieście gdzie są same obwodnice . W ścisłym mieście musi palić 8 l minimum .

Opublikowano
A co do oleju. Jeździłes na Castrolu i przesiadłeś się na MOTUL? czy cały czas na Motul? Mieszkam w Wa-wie pod dystrybutorem zimą wychodziło 6-6,4 teraz 8l. Nie mówię że dużo ale skoro zimą było mniej to zastanawiam sie czy coś nie pada. Termosaty ok, nie wiem jak z filtrem bo w mieście nie ma gdzie go przepalić.
Opublikowano
Poza tym możemy mieć ,,lekko,, inne motory. Od marca 2011 silniki szły po modyfikacjach. Ja mam auto z maja 2011 ale data produkcji silnika 01.03.2011. Nie wiem czy mój motor jest taki sam jak twój ale nowe F z tymi silnikami palą 4l.Znajomy jeżdzi taką i w mieście ma 5,5
Opublikowano

Ja mam e91 z czerwca 2011, po mieście pali mi zawsze poniżej 7 (ostatnio bliżej 6,2). A jeździłem ostatnio same krótkie odcinki. Natomiast w trasie (~300km) średnia całego odcinka 4,6.

 

Auto ma 159kkm na liczniku. Olej Shell Helix Ultra Am-L.

 

 

Radek

--

Wysłane przez Tapatalk

Opublikowano
Poza tym możemy mieć ,,lekko,, inne motory. Od marca 2011 silniki szły po modyfikacjach. Ja mam auto z maja 2011 ale data produkcji silnika 01.03.2011. Nie wiem czy mój motor jest taki sam jak twój ale nowe F z tymi silnikami palą 4l.Znajomy jeżdzi taką i w mieście ma 5,5

 

Znajomy chyba troszkę poniosło :) Nie ma takiej opcji żeby po mieście samochód palił 5,5 L . Absolutne minimum to 7 litrów ale to i tak mało . W trasie 4 L ? chyba na autostradzie jak ma włączony tempomat na 100 km /h . Wszystko zależy od stylu jazdy , no ale bez przesady żeby podczas ciągłego stawania i ruszania na światłach samochód palił 5,5 l :)

Opublikowano
Te auta palą naprawdę niewiele. Osoba od której odkupiłem E90 porusza się obecnie fką 318d, w cyklu miejskim przy raczej spokojniejszej jeździe ma spalanie na poziomie 5,7 trasa 50%autostrada 50% krajówka 5,2. W odniesieniu do mojej 318d M47N to praktycznie litr mniej.
Opublikowano
Tak czy innaczej jak osłuchasz autko od spodu i coś ustalisz to koniecznie wrzuć. Bo ten dziwny dzwięk jest bezspornie i warto to zdiagnozować. Dodatkowo temat opon na jakich pomykacie? Nie wiem czy 205/55/16 czy 205/60/16 czy moze 17 wejdą może ktoś testował?
Opublikowano
Tak czy innaczej jak osłuchasz autko od spodu i coś ustalisz to koniecznie wrzuć. Bo ten dziwny dzwięk jest bezspornie i warto to zdiagnozować. Dodatkowo temat opon na jakich pomykacie? Nie wiem czy 205/55/16 czy 205/60/16 czy moze 17 wejdą może ktoś testował?

 

Ja mam 225/45/17 dawniej miałem 225/40/18 ale ciężko się jeździło po naszych drogach . Jak chcesz mieć duży komfort to 205/55/16 będzie super , ale kosztem wyglądu i trzymania się drogi na zakrętach . 17 moim zdaniem jest optymalna , tylko trzeba uważać na dziury . Proponuje dla Ciebie 225/50/17 :)

 

Opony mam Vredestein ULTRAC CENTO , bardzo polecam ! Zimowe to samo .

Opublikowano
Te auta palą naprawdę niewiele. Osoba od której odkupiłem E90 porusza się obecnie fką 318d, w cyklu miejskim przy raczej spokojniejszej jeździe ma spalanie na poziomie 5,7 trasa 50%autostrada 50% krajówka 5,2. W odniesieniu do mojej 318d M47N to praktycznie litr mniej.

 

Te 5,7 to chyba po obwodnicach a trasa to 90km/h z tempomatem. Nie ma szans na zejście poniżej 6 l no chyba że katujesz auto czyli obroty poniżej 1500 i prawie nie przyśpieszasz. Najmniej pali jak stoi w garażu.

Opublikowano
Hmm, moje stare M47N2 318d przy 150 km/h spala ~6l, więc nie wiem dlaczego wyniki poniżej 6l miałyby być nie realne w N47N które jest silnikiem oszczędniejszym. Obecnie mam spalanie na BC 6.0 (realnie ok 6.2), tryb 70% trasa 30% miasto - może ważne jest to, że nie kupiłem jak większość auta pod tytułem "okazja zadbane niski przebieg po opłatach bezwypadek 100%" tylko trochę przepłaciłem ale mam auto pewne pod kątem technicznym i blacharskim - tak samo ta Fka o której mówię. Ciągła jazda poniżej 1500 obr ani nie jest zdrowa dla układu napędowego, ani nie przynosi wymiernych korzyści z tytułu zużycia paliwa.
Opublikowano
W trasie jadąc delikatnie 80 km/h na silę może wykręcisz 4.2 L , ale to nie ma nic wspólnego z normalna jazdą . Normalnie jadąc gdzie zbytnio nie oszczędzasz i nie raz mu depniesz pali 5,5 - 6 L . Przy kładzeniu konkretnie na autostradzie do 180 km/h pali w okolicach 7- 7,5 L . W ścisłym mieście nie ma takiej możliwości żeby palił mniej niż 7 a normalnie pali 8 . Mowie o silniku N47 120 KW ED w E90 .
Opublikowano
Poza tym możemy mieć ,,lekko,, inne motory. Od marca 2011 silniki szły po modyfikacjach. Ja mam auto z maja 2011 ale data produkcji silnika 01.03.2011. Nie wiem czy mój motor jest taki sam jak twój ale nowe F z tymi silnikami palą 4l.Znajomy jeżdzi taką i w mieście ma 5,5

 

Znajomy chyba troszkę poniosło :) Nie ma takiej opcji żeby po mieście samochód palił 5,5 L . Absolutne minimum to 7 litrów ale to i tak mało . W trasie 4 L ? chyba na autostradzie jak ma włączony tempomat na 100 km /h . Wszystko zależy od stylu jazdy , no ale bez przesady żeby podczas ciągłego stawania i ruszania na światłach samochód palił 5,5 l :)

O spalaniu w mieście nie ma sensu rozmawiać. Każde miasto jest inne, a nawet to samo miasto przejechane na tej trasie o rożnych pora h tym samym autem moze dać wyniki rożne o 100 procent.

W trasie na drogach krajowych jazda zgodna z przepisami powinna dać bez problemu spalanie poniZej 4l/100. Mowię o 320d ED.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
W trasie jadąc delikatnie 80 km/h na silę może wykręcisz 4.2 L , ale to nie ma nic wspólnego z normalna jazdą . Normalnie jadąc gdzie zbytnio nie oszczędzasz i nie raz mu depniesz pali 5,5 - 6 L . Przy kładzeniu konkretnie na autostradzie do 180 km/h pali w okolicach 7- 7,5 L . W ścisłym mieście nie ma takiej możliwości żeby palił mniej niż 7 a normalnie pali 8 . Mowie o silniku N47 120 KW ED w E90 .

 

Hmm, to wyniki jak dla mojej Mki... Trzeba też brać pod uwagę styl jazdy (ja np sporo hamuję silnikiem, redukcje z międzygazem i do dwójki cały czas dohamowanie) a w obliczeniach przekłamanie komputerka - mój zaniża o 0,2l ;)

Opublikowano
W 2010 ta wersja się pojawiła i była modyfikowana. F ma aktywne zawieszenie małe spalanie jest przy wersji eko plus osłony, aktywne klapy E90 miały dokładnie elementy zmieniane oprogramowanie Auta różnią się w zależności od roku. Silnik z E90 ten z końca produkcji czyli od 01.03.2011 był kładziony do F do 13-go roku. Nie ma się co spierać o spalanie. Jest nas relatywnie mało lepiej dzielić się uwagami i spostrzeżeniami .Zmiana koła dwumasowego miała właśnie pozwolić na eksploatację silnika przy obrotach 1000-1500/min bez dużej szkody dla auta,
Opublikowano
W 2010 ta wersja się pojawiła i była modyfikowana. F ma aktywne zawieszenie małe spalanie jest przy wersji eko plus osłony, aktywne klapy E90 miały dokładnie elementy zmieniane oprogramowanie Auta różnią się w zależności od roku. Silnik z E90 ten z końca produkcji czyli od 01.03.2011 był kładziony do F do 13-go roku. Nie ma się co spierać o spalanie. Jest nas relatywnie mało lepiej dzielić się uwagami i spostrzeżeniami .Zmiana koła dwumasowego miała właśnie pozwolić na eksploatację silnika przy obrotach 1000-1500/min bez dużej szkody dla auta,

 

Dokładnie , przecież komputer sam podpowiada zmianę biegu już przy 1500 obr .

Opublikowano
A zespół napędowy podpowiada inaczej. To że wprowadzili koło trójmasowe i udało się wyeliminować wibracje na niskich obrotach wcale nie oznacza, że taka jazda jest korzystna dla tego układu.
Opublikowano

Nie rozumiem co masz na myśli o układzie napędowym? BMW wprowadza zmiany i to widać. Auta nie sa juz tak żywotne jak te z przed 10 lat. Dzisiaj bezawaryjny przebieg 200 tyś to już coś! Mam auto 160 tyś. 2011 rok z NL. Firma latała po DE z kontraktami więc auto nie stygło. Mozna powiedzieć iż BMW ma kiepskie fotele, skóra na rantach sie wyciera-tylko kierowca reszta nówka. I coż mam powiedzieć że tapicerka podpowiada że teraz ma prowadzić pasażer?

Testy aut są skrócone do minimum. Poprawki po cichu wprowadza sie na jeżdżących modelach bo tak jest taniej. Co dwa lata lift żebyś myślał że masz przestarzałe auto i czas na zmiany!

Nie ma rewelacji w dolych zakresach predkości obrotowych ale za mało jest jeszcze informacji o tych pojazdach bo pojedyńcze sztuki dojeżdżają do 200 tyś.A odniesienie się do N47 nawet po poprawkach czyli wersja,,C,, jest obarczone błędem bo tu są zmiany. Nawet hasła iż padnie rozrusznik przez AUTO STOP są w tej chwili przesadzone bo nie widać masowych haseł o tym problemie. Jak kończyłem samochdówke to mnie uczono iż najwieksze spustoszenie dzieje sie przy rozruchu itp itd. Tyle tylko że po 15 latach obece oleje smarne, powierzchnie cylindrów to przepaść do tego z przed 15 lat.

Może ten model to EKO ściema taki ukłon marketingowców z BMW aby napedzić sprzedaż-cena tych wersji jest najwyższa w danym modelu. Ale jak narazie to inne marki srają po gaciach bo BMW robi sie oszczędnym autem a w połączeniu z opinią o trwałosci to niezłe,,ciacho,,.Fakt bezsporny że nie jest tani w eksploatacji serwisowej ale to już norma nawet w Daci.

Opublikowano

Jedno jest pewne te silnik 2.0 D zawsze były problemowe . N47 chodzi jak traktor . Ostatnio jeździłem E39 3.0D . Stary motor a chodzi 3 x ładniej niż te najnowsze klekoty . To mój ostatni silni 2.0 choć podobno w N57 przy odpalaniu silnik tez chce wyskoczyć z obudowy :) Rozmawiałem o tym z chłopakami podczas gdy wymieniali mi rozrząd

 

p.s

Polecam paliwo Shell V power diesel nitro + . Traktor chodzi minimalnie ciszej i jest wyraźnie bardziej dynamiczny .

Opublikowano
160tkm na 3 letniego diesla to nie jest dużo. Służbówką robiłem 10tkm/mc po kraju i uwierz - auto "stygło" i stało w weekendy ;) A co do "traktorowatości" to racja - Wasze Nki są i tak lepsze pod tym względem, M to dopiero młockarnia na biegu jałowym :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.