Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wymieniłem olej / tłoczki / uszczelki / w skrzyni ZF 6hp26.

Aktualnie w momencie wrzucenia pozycji "D" pojawia mi się błąd: "transmission position P not engaged"

 

Ponadto w momencie gdy przeskakuję przez pozycję N dioda nie zawsze "rozpoznaje pozycje" i nie zapala się.

 

Na D skrzynia zachowuje się dziwnie. Auto praktycznie nie rusza po puszczeniu hamulca. Zaczyna jechać dopiero w granicy 2000rpm.

Tak jak wspomniałem na D pojawia się też ten błąd.

 

Skanowałem auto i nie pokazują się żadne błędy.

 

Bardzo proszę o wskazówki.

Opublikowano
Nie działa poprawnie wybierak. "P" nie jest elektronicznie rozłączone gdy załączasz tryb jazdy.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam

 

Szkoda, że tak odpowiedź przyszła tak późno ale mimo wszystko serdecznie dziękuje.

Udało mi się go ogarnąć następnego dnia.

 

Btw. "kupiłem" od Ciebie sterownik świec niedawno ;)

 

----

 

Dla potomności:

 

Po podpięciu się INPA pokazywały się błędy: 5088 oraz P0706 na skrzyni oraz błąd 4BE2 na silniku.

Po poszukiwaniach w internecie znalazłem informację, że faktycznie najczęściej przyczyną jest wybierak / dźwignia zmiany biegów.

 

Co za tym idzie nabyłem używkę w celu sprawdzenia i okazuje się, że po wymianie problem został rozwiązany.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Kurcze mam ten sam błąd..wymieniłem lewarek potem do regeneracji poszła machatronika i dalej to samo...

Jakieś pomysły ?

 

Problem rozwiązany:

Winna okazała się elektronika mechatroniki.

Cały ten czarny element.

http://digitronik.eu/wp-content/uploads/2011/04/6hp26-mechatronic.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Po przejechaniu krótkiego porannego dystansu i ponownym uruchomieniu silnika wyskoczył błąd skrzyni biegów transmition fault drive moderately ". Lewarek zablokowany był w pozycji P i nie dało rady zmienić biegów. Zgasilem i odpaliłem jeszcze raz i błąd zszedł.

Inpa pokazała błąd EGS 5014.

Szukałem na forach, ale nie mogę znaleźć tego kodu.

Może ktoś wie coś na ten temat?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez johan666666
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Inpa pokazała błąd EGS 5014.

 

EGS => Elektronische GetriebeSteuerung

=>> Sterownik skrzyni biegow

 

5014 =>> TRANS CONTROL UNIT POWER SUPPLY. POWER SUPPLY ECU CUT OFF LIMIT

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Dziękuję bardzo.

 

Co może znaczyć cut off limit w praktyce , i nie chodzi mi o tłumaczenie.

Zasilanie było, silnik odpalił normalnie, żadnych innych błędów czy też choinki na desce.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

cut off limit

 

moje tłumaczenie to : "odcięcie " lub zablokowanie po przekroczeniu limitu lub " zadanej " wartości :D

 

teraz wystarczy zobaczyć w INPA na EGS

 

- obroty silnika ,temperatura silnika, temperatura skrzyni , położenie przepustnicy, prędkość pojazdu itp nie " nie pasują " ...... ze sobą :D

 

P.S

nie jestem specjalistą od INPA jak ktos wie lepiej to nie poprawi :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Dziękuję.

 

Błąd faktycznie oznaczał zbyt duże napięcie na sterowniku skrzyni, ale bateria i ładowanie było ok. Około 2 miesięcy temu wymieniłem baterię, a 4 miesiące temu wymieniany był konwerter/sprzęgło. Adaptacja baterii była robiona...

Mam nadzieję że to był jednorazowy epizod.

 

PS.

Mam pytanie jeszcze. Czy po wymianie konwertera powinien być robiony reset ustawień skrzyni? W DIS jest funkcja zerowania "uczenia się" skrzyni.

 

Dzięki jeszcze raz.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, powinieneś skasować adaptację i nauczyć ją od nowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, odgrzewam temat.

Mam podobny problem. BMW e53 3.0d 2004r. kupione 3 lata temu, olej w skrzyni wymieniłem po zakupie. Skrzynia GA6HP26Z, zawiesza się na trzecim biegu. Kontrolka wybierania nie gaśnie. Wyskakuje taki błąd:

a38e9953e171.jpg


Na komputerze jest tak:

23b424edf5bd.jpg


Czy to wybierak?

Pomożecie? Może autor tematu?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Ja też się podłącze bo mam temat podobny. Tzn. Uruchamiam samochód. Wrzucam na D wszystko chodzi idealnie. Aż do momentu gdy wrzucam P, zostawiam tak około minuty. I wybierak blokuje się w takim położeniu wyrzucając błąd skrzyni biegów. Dodam, że na rozgrzanym silniku i oleju wybierak chodzi idealnie błędów nie ma. Dodam że błąd znika kiedy auto rozgrzeje się dobrze i kilkukrotnie wyłączę i włączę zapłon. Wszystko to pojawiło się po wymianie oleju i mechatroniki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.