Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...
Opublikowano

Czy moze ktos wyjasnic co, lub jaki mechanizm odpowiada za wolne obroty skoro nie ma silniczka krokowego?

 

Mam problem z przydlawieniem sie silnika zaraz po odpaleniu zimnego silnika (po nocy), zaraz gdy obroty spadna do wlasciwych, występuje jedno dlawnięcie sie i potem silnikiem delikatnie rzuca przez 2-3min az zlapie troche temperatury, obroty w tym czasie sa niemal rowne, no moze jakies szczatkowe wachniecia.

 

Błędów w ecu brak, jakies pomysly?

Silnik n52 2.5 2005r

 

Pzd

Opublikowano

Nie bylbym taki pewien. Moge sie zalozyc, ze nie jest.

VVT zastepuje przepustnice, ja pytam o mechanizm regulacji przeplywem powietrza, czyli to, co w typowym benzyniaku wykonuje silniczek krokowy.

 

Czy ktos wie jak zdeaktywować VVT, ale jedniczesnie by Vanos dalej pracowal normalnie?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A cóż to za mechanizm regulacji przepływem, którym steruje silniczek krokowy? Zazwyczaj tym mechanizmem regulacji jest właśnie przepustnica sterowana silniczkiem krokowym.
Opublikowano

;/

Przepustnica wpuszcza CAŁĄ mieszanke, a silnik krokowy wpuszcza ilosc powietrza do mieszanki, tzw "air bypass"

 

Czy ktos kto zna podstawy dzialania silnika n52, jest w stanie sie podzielic wiedzą i odp na moje pytania?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nieważne czy całkowicie czy nie, u nas akurat tak jest ale zazwyczaj przepustnica sterowana jest silniczkiem krokowym i o tym chciałem Ci napisać. Poszukaj DISA u siebie bo pewnie o to ci chodzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

ja pytam o mechanizm regulacji przeplywem powietrza

 

na stronie Nr.10 " Differential Intake Air Control (DISA) N52 "

 

http://fs5.directupload.net/images/160726/eujp3u7q.png

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiO64i_h5HOAhUkP5oKHW9kAKsQFgg-MAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.e90post.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D1444926&usg=AFQjCNFE7PnqNasmCP_iS1vGHg79sQOYAQ

 

 

.... Jednak w Silniku N52 wystepuje DISA dwa razy - tzw mala i duza

oraz tzw EDK ( elektrischer Drosselklappensteller ) :D

 

na stronie Nr. 22 jest wiecej na ten temat

http://fs5.directupload.net/images/160726/om2izfd6.png

 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=688306

Pozdrawiam Andrzej
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdzałem u siebie DISY dla świętego spokoju bo urwany kawałek plastiku z uszkodzonego zaworu może dostac się do cylidrów :evil: , link do niemieckiego forum poniżej:

http://www.1erforum.de/threads/kapitaler-motorschaden-disa-klappe-angesaugt.215258/

 

Poniżej masz linka z forum Z4 z DIY jak samemu sprawdzić obie DISY w N52. Duża jest dość łatwo dostępna, do małej jest już trochę trudniej bo trzeba zdjąć cały kolektor dolotowy. Disy można również ponoć sprawdzić w INPIE ale nigdy nie próbowałem, może któryś z kolegów podpowie jak.

http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=36349

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.