Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie ponieważ zajmuję się na codzień jakością to napisze jak to wyglada w takiej firmie co robi dla strategicznego dostawcy którym może być np BMW. Co prawda nie wiem wg jakiej normy kontrolują dostawcy BMW. Ale generalnie bardzo często w przemyśle samochodowym stosuje sie normę AQL - akceptowalny poziom jakości.

Bardzo często kontrolując wnikliwie tylko 1szt z 5000szt, odbiera się całą partię, gdyż zakładając że przy stabilnym procesie inne tez powinny byc poprawne.

Z doświadczenia wiem iż np takie termostaty są produkowane dokładnie na takich samych liniach dla bmw jak i dla innych klientów - np intercars. Cały Problem jest w tym jak jest nadzorowana taka produkcja. Zarówno od strony technologii jak i kontroli. Bardzo czestym procedrem jest że jak produkujemy pod zwykłego klienta kontrola jest 10x mniej dokładna(czyli np z 5000szt kontrolujemy 1szt zamiast 10szt czy 20szt wybranych losowo) niż w przypadku produkcjii pod koncerny samochodowe, które to określają swoje często dość surowe normy.

Mało tego jeżeli dana partia dla giganta motoryzacyjnego nie spełnia normy przez niego narzuconej,jest często sprzedawana innemu klientowi.

Bardzo ogólnie próbując to wytłumaczyć: z 5000 szt wybieramy 10szt i 1 z tych dziesięciu jest niezgodna to pobieramy druga próbkę. Jezeli znowu trafi sie 1 niedobra sztuka to taka partia jest sprzedawana do dostawcy któremu zależy tylko na dobrej cenie. Oczywiście różne jakosciowe mechanizmy wewnętrzne są tam jeszcze wykorzystywane aby wadliwych części nie wysyłać do klienta końcowego, ale nie dają one 100% szczelnosci.

Mało tego np termostat który idzie do BMW może wymagać temperatury otwarcia np 87 +-0,5st, a wyprodukowany pod normę producenta np 87 +-1 . I jeżeli kontroler wykryje iż nie spełnia normy BMW - sprzedaje go pod swoja lub inną marką.

Dlatego prawdopodobieństwo kupienie dobrej części jest sporo większe kupując w ASO pomimo tego iż jest to wykonywane na tej samej linii, przez tych samych ludzi, i najczęściej z tych samych materiałów(które to także mogą być poddane różnej kontroli wejściowej pod różnego klienta końcowego).

Ja np części tanie jak termostat staram sie kupować w ASO, gdyz oszczędność nie zrekompensuje dodatkowej roboty w przypadku reklamacji.

Oczywiście nie można zakładać ze kupując w ASO bedzie napewno dobra część, bo należy pamiętać że mnóstwo części jest kontrolowana statystycznie, a jakość ma zapewnić stabilny proces, który czesto jest uruchamiany przez człowieka. Ale uważam że kupono wadliwej czesci poza ASO jest 10x bardziej prawdopodobne. A prawdopodobieństwo w znacznym stopniu zalezy od stabilności procesu produkcyjnego. Ilości które podałem przy kontroli były całkiem przypadkowe gdyż nie znam norm wg których sprawdzane są termostaty, ale należy mieć świadomość iż kontrola odbioru i procesu dla różnych klientów wygląda całkiem inaczej.

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Galczych, dobrze to opisałeś :cool2: Myślę, że właśnie tak jest.

 

Ja kupując zwracam uwagę na cenę, i jeśli to możliwe to kupuje poza serwisem. Akurat w przypadku termostatów do BMW, to najrozsądniej i najbezpieczniej jest je kupić w serwisie, bo

- cena kiedyś była bardzo zbliżona do tych w normalnym sklepie (przynajmniej kiedyś różnica wynosiła może z 15% na korzyść zwykłego sklepu, kiedyś za dwa termostaty do 3.0d (główny i EGR) w serwisie zapłaciłem 250zł (po małym rabacie).

- ilość reklamacji była nieporównywalnie mniejsza.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ilu ciekawych rzeczy można się dowiedzieć na forum o samochodach. Fajny i ciekawy opis, dzięki :cool2:

 

Dorzucę jeszcze coś od siebie w temacie - ori wycieraczki to SWF

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dorzucę jeszcze coś od siebie w temacie - ori wycieraczki to SWF

Dokladnie takie wlasnie zalozyli mi w aso.

Opublikowano
U mnie wstyd się trochę przyznać, ale poprzednia właścicielka nie wymieniła od nowości, wymieniłem ja i na pewno były SWFy :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Galczych twoja wypowiedz dotyczy tylko termostatow BMW czy wszystkich czesci do BMW? To znaczy ze lepiej kupowac wsystko w aso , czy tylko wybrane czesc?
Opublikowano

wszystko to kwestia statystyki.

jeżeli proces jest stabilny , to jeżeli części spełniają normę 1 z 5000 ok i 10 z 5000 ok, to mogą reprezentować tą samą jakość

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Wahacze to na pewno na pierwszy montaż TRW a nie Lemforder?

w przypadku e9x to TRW :)

 

u mnie byl lemforder

No właśnie bo ja mam Lemfordera u siebie, dlatego zdziwiłem się że TRW jest na pierwszy montaż :o

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

No właśnie bo ja mam Lemfordera u siebie, dlatego zdziwiłem się że TRW jest na pierwszy montaż :o

 

Ale to nie jest pierwszy taz ze slyszalem ze trw dawali do e90 mozliwe ze rocznikowo jakos to szlo.. jak mam koncowke 2006r i mialem Lemforder ;)

Opublikowano

No właśnie bo ja mam Lemfordera u siebie, dlatego zdziwiłem się że TRW jest na pierwszy montaż :o

 

Ale to nie jest pierwszy taz ze slyszalem ze trw dawali do e90 mozliwe ze rocznikowo jakos to szlo.. jak mam koncowke 2006r i mialem Lemforder ;)

Ja mam maj 2007 i też mam Lemforder.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Marzec 2007 auto z Włoch i było TRW

Wiec chyba nie ma jakiejś reguły.

Dodam tylko, że w M3 tylko TRW szło.

Opublikowano
Co do filtra powietrza - wyczytałem, że oryginał pchali Knechta, ale jeśli gdzieś w sklepie będzie tańszy mahle to można brać bez zastanawiania się, bo to jedno i to samo :)
Opublikowano
Moze BMW mialo kilku dostawcow?A co wkladali zalezalo od danej fabryki?

 

kontrakty sa negocjowane stale i dostawca sie zmienia w zaleznosci od ceny i mocy produkcyjnych bo dzisiaj generalnia kazda na poziomie fabryka fabryka jest zdolna wyprodukowac dana jakosc nawet chinczyk (za pewien koszt oczywiscie)

 

Co do filtra powietrza - wyczytałem, że oryginał pchali Knechta, ale jeśli gdzieś w sklepie będzie tańszy mahle to można brać bez zastanawiania się, bo to jedno i to samo :)

 

W BMW trojce wymieniamy tylko wklad a wklad czy jest knecht, man, mahle czy filtron to trudno bedzie o jakas roznice jakosciowa. Nie mowie ze nie ma defektow ale jest to raczej problem parti produkcji ktora moze sie zdarzyc kazdemu niz ogolna gorsza jakosc produktu i tez nie wiem czy roznica w filtru oleju 25 zl co 10 tys km pomiedzy BMW a innym jest na tyle znaczaca aby ja brac pod uwage i chocby w razie problemow uslyszec w ASO podczas reklamacji... "ale jak moge uznac reklamacje pompy , ma pan nie orginalny filter oleju..."

 

 

JA dodam swoje : pompy wspomagania LUK. akurat tu nie ma roznicy pomiedzy orginalem a BMW w cenie za to pompy Lizarte to te same pompy luk regenerowane fabrycznie, z dwu letnia gwarancja i o polowe tansze.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

No to chyba sprawa oczywista, że tylko wkład, raczej ciężko o samochód w którym wymienia się całą puszkę, z resztą nie pisałem o obudowie filtra powietrza/tłumiku szmerów ssania tylko o FILTRZE POWIETRZA właśnie.Co do jakości to owszem, ma znaczenie i zależy od producenta, a może inaczej - jest bardzo ważna w przypadku pojazdów doładowanych. Nie wiem czy miałeś może okazje diagnozować turbosprężarki, ale spotkałem się już z uszkodzeniem (owalizacja, erozja) łopatek kompresora, które było efektem zanieczyszczeń znajdujących się w powietrzu, pomimo tego, że dolot był szczelny i auto lewego powietrza nie brało. Turbosprężarka jest urządzeniem wysokoobrotowym, które rozpędza się nawet w okolice 200krpm, co oznacza, że energia kinetyczna ruchu liniowego łopatki jest ogromna, mimo niewielkiego promienia. Innymi słowy nawet mikrocząstki potrafią być bardzo szkodliwe, bo efekt takiego zderzenia jest w przeliczeniu podobny do uderzenia całkiem cięzkiego elementu przy założeniu kilkukrotnie niższej prędkości kątowej. Dlatego bardzo ważne jest ilu-mikrometrowe zanieczyszczenia przepuszcza nasz filtr, jedni wolą wydać na naprawę, inni wolą zapobiegać i zapłacić więcej za część OEM/o parametrach OEM. Co do samej ceny/wymiany - zauważ że większość pojazdów z naszego działu nie jest już objęta gwarancją producencką, wobec tego jeśli mam zapłacić przykładowo 120 zł za filtr powietrza i przebijać się przez pół miasta żeby odebrać go w ASO to wolę zamówić taką samą część i mieć ją dowiezioną pod drzwi za 90 zł, proste i logiczne.

 

Jak już w temacie pomp - pompa hamulcowa ATE.

Opublikowano
to co pisesz

 

Jak już w temacie pomp - pompa hamulcowa ATE.

 

Ok szacun, nie wiedzialem i sie czegos dowiedzialem z drugiej strony nigdy nie jezdzilem pojazdem turbodoladowanym (tylko benzyniaki i zawsze bez turbo). Teraz pytanie czy miedzy takimi markami jak Mann, filtron, knecht jest roznica jakosciowa ? ( uzywam akurat (edit) BMW aktualnie ale to przypadek). Jak chodzi o czesc "orginalna" nigdy nie sugerowalem ze trzeba ja kupowac w ASO, wrecz przeciwnie. Moja uwaga ASO miala inny sens.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Powiem szczerze - nie widziałem żadnych wyników badań (poza tymi absorpcji cząstek), ale jednak każdy producent ma swoją linię i swoją technologię (lub też paru wspólnie, przypadek poruszony KNECHT/MAHLE - knecht to marka mahle, więc sprawa zrozumiała). Sądzę, że "najlepsze" firmy są bezpieczne dla naszych aut, reszta to kwestia zaufania i rzeczywistej jakości, bo np z tego co słyszałem filtron, na którym są wieszane psy jest obecnie dostawcą oem niektórych filtrów dla VW. Ale też swego czasu filtron zaliczył poważną wpadkę jakościową, z resztą wiele lat temu był producentem trochę "podrzędnym". W filtrach nie siedzę, więc mogę mówić bardzo ogólnie, ale jakość ich uszczelnienia, materiału filtrującego, jego rodzaj a nawet ilość (wystarczy spojrzeć na "harmonijki" w filtrach oleju) ma niebanalne znaczenie dla wysilonych jednostek.

 

Co do samych aso to widocznie źle odebrałem :wink: Z resztą to trochę paranoja jest i żerowanie na niewiedzy klienta. Zakładając hipotetyczną sytuację - w okresie gwarancyjnym uszkodzeniu ulega panewka korbowodowa, a klient na wymiany przyjeżdża regularnie, ale ze swoim olejem. Tłumaczenie ASO będzie takie jak mówisz - olej był nie oryginalny, przeciętny klient leży - no tak, mają rację - pożydziłem i mea culpa, płać tysiące za nowy motor. Ciekaw jestem co taki rzeczoznawca powołany przez dealera powie na rozprawie, na której okaże się, że parametry zalewanego oleju pokrywają się z olejem zalewanym przez ASO lub nawet go przewyższają... Z resztą żeby ASO zalewało firmowany olej to jeszcze chociaż czyste sumienie by miało. W praktyce wygląda to tak, że zalewają albo rzeczywiście ten swój firmowany olej, albo inny markowy o zbliżonych parametrach, a klient nawet nie wie, bo w sumie po co ma wiedzieć, skoro jakość oleju jest wręcz identyczna, a jasną sprawą jest, że skoro zachowane są normy producenckie, to inny olej szkody nie wyrządzi, tak samo ciężkie będzie udowodnienie że ten przepracowany olej nie był OE BMW tylko np Castrolem.

 

Tak btw Rivasi - mi się wydaje, czy Ty właśnie z branży olejowej jesteś, jeśli można zapytać :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Warto moze by bylo pisac w temacie np jakie zamiennik kupowac zeby nieprzeplacac w aso?Wiadomo ze nie ktore czesci dostaniemy tylko w aso :cry:
Opublikowano
Jak to jest z filtrami sportowymi K&N?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Wszystko zależy od umiejętności nasączenia. Ogólnie przynajmniej w teorii jakoś filtrowania jest lepsza niż filtrów papierowych, niestety zabija przepływkę w momencie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.