Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Według mnie znacznie łatwiej przegląda/szuka się części na bmwstore.pl Tym bardziej dla nowego w temacie.

IMO w tym roczniku i przy tym przebiegu nie ma się co spieszyć z olejem w skrzyni czy dyfrze. Wspomaganie, czy hamulcowy to jeszcze można skontrolować.

 

a co ile zaleca producent bo, wiadomo, że BMW woli sprzedać np. nową skrzynie, czy dyfer...

w e90 ten sam producent inna skrzynia zaleca co 50000k

zresztą e46 to nie e90 i nie moja działka...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W ogóle nie zaleeca/ nie przewiduje wymiany. Ale my wiemy, że kiedyś dobrze to zrobić. Są na ten temat długie tematy, chłopak z czasem na spokojnie sobie poczyta wyciągnie wnioski i zrobi jak będzie uważał.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
W ogóle nie zaleeca/ nie przewiduje wymiany. Ale my wiemy, że kiedyś dobrze to zrobić. Są na ten temat długie tematy, chłopak z czasem na spokojnie sobie poczyta wyciągnie wnioski i zrobi jak będzie uważał.

 

Co do skrzyni manualnej to olej fabryczny jest bardzo niskiej lepkości ok 6cSt w 100*C a do tego niestety prawie pozbawiony dodatków (mniej niż w olejach klasy ATF), sam w sobie lifetime długo wytrzymuje ale słabo chroni skrzynię...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

Rozrząd na łańcuchu, więc masz spokój.

Co do oleju, to te silniki lubią wypić go trochę, więc obserwuj.

Wymianę oleju rób co około 10...12kkm. Tylko i wyłącznie porządny full syntetyk.

Auto może niezbyt wypasione, ale na zdjęciach wygląda naprawdę bardzo ładnie.

Czasami na forum zdarzają się "igły" takie, że :duh:

Gaz, Twoja sprawa, ja osobiście nie lubię. Zakładaj tylko i wyłącznie u kogoś kto wie co wsadzić i jak to porządnie zrobić. Nie każdy to potrafi i później są podobno kłopoty.

Zagazowani pewnie doradzą co i gdzie.

Wydech, kwestia gustu, dla mnie masakra. :mad2:

Życzę wielu kilometrów radości z jazdy.

Opublikowano
Ten wydech to może szału nie robi ale nie pisz, że jakaś masakra. Puki działa to niech sobie jeździ z takim z czasem sobie coś zaradzi.
Opublikowano
kolego z doświadczenia zanim zaczniesz wkładać w niego pieniądze to wymień olej, tak jak ci pisał kolega wlej motula albo liqiu moly 5w-30 jest specjalny dedykowany do bmw pojeździj nim i jak nic sie nie bedzie działo wtedy załóż gaz a co do ringów to kup sobie tylne światła diodowe takie jak ma coupe po 02r a ringi możesz kupic z przetwornicami lub ledowe i sam założyć .
Opublikowano

auto puki co stoi na parkingu pod blokiem, jeżdżę nim tylko do 2-3 km jak potrzebuje cos na szybko załatawić. autem bede robił średnio 1000-1200 km / msc.

Na pewno bede chciał zmienić olej w silniku na nowy więc juz będe się przymierzał na allegro do kupna . na plombie widoczne że przy 158 kkm chyba go wymienili ale wymienie go dla własnej pewności :) i teraz kwestia jaki dokładnie olej kupić :> co polecacie.. rozumiem że pełny syntetyk 5w30, ale jakiej firmy jest porządny ;> a co do wydechu i reszty to na spokojnie jak juz porobie w nim wszystko co nalezy bede się zajmował bo nie mam aż tyle czasu i funduszy aby w trybie przyspieszonym wszystkim się zająć ;) a pozatym co to za frajda zrobić wszystko naraz.. :) pozatym ma ktoś moze dostęp do jakiejś książki w pdf na temat tego auta? raz czytałem na forum ze ktos miał jakis plik pdf i z niego wszystko sam naprawia w swoim e46 ale link na rapidshare był i juz wygasł bo to z 2010 roku post jakiś był ;P

Opublikowano
To przebieg właściwie tak na pograniczu opłacalności, jak byś robił mniej to trochę za mało, a jeśli będziesz jeździł po trasie krótkie odcinki to też się zastanów. Ja mało jeżdżę i krótkie odcinki więc o gazie zupełnie nie myślę. Olej może być 5W30 ale i 5W40 co do marki to dowolnie może być Castrol, Motul, Liqui Moly, Valvoline. Nie wiem czy jest sens kupować na allegro, płacić za przesyłkę i się samemu paprać. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie sklepy olejowe mają kanał gdzieś na tyle i wymieniają w cenie. Co do książki to na pewno sobie kupisz nie kosztuje wiele a można faktycznie wiele cennych informacji wyczytać, jeśli masz trochę dryg to mechaniki i potrafisz posługiwać się narzędziami to proste naprawy i wymianę części możesz sobie robić sam. Ja tak robię i u mechanika właściwie nigdy nie byłem. Fakt jak by mi elektryka padła itp auto by zdechło to może bym już nie poradził.
Opublikowano

Witam,

ja mam od roku 323i, więc kilka słów napiszę o E46 R6 :)

Od razu po zakupie założyłem LPG u Toudiego z forum za 3300zł, bo też nie byłoby mnie stać na benzynę. Kilometrów może nie robię za wiele rocznie, ale przewiduję pojeździć dobrych kilka lat i co najważniejsze jednorazowo robię przeważnie kilkadziesiąt km. Jak jeździsz głównie po mieście, to na prawdę dobrze się zastanów nad instalacją. Silniki R6 są duże gabarytowo, wchodzi sporo oleju i płynu chłodniczego - nagrzanie takiego kloca trwa o wiele dłużej niż małej benzyny R4. Fakt - latem wystarczy, że dojadę do głównej szosy (200 metrów) i samochód już chodzi na LPG, ale jak temperatura spada w okolice kilku stopni na plusie to przełączenie następuje po 1-2 km. W mrozy trzeba nawet 3-4 km (poza miastem znaczy, bo stanie w miejscu też szybko zagrzewa). Zimą jak mi przyszło pojeździć trochę po Lublinie, często na zimnym silniku, to spalanie LPG wyszło zadziwiająco małe, ale benzyny ubyło kilka litrów według wskazówki. Generalnie przy moim trybie użytkowania latem potrzeba około 0,5 l benzyny na 100 km, zimą ponad litrę.

Do tematu gazowania dopiszę jeszcze, że spalanie w silnikach R6 jest bardzo podobne, tym bardziej M54B22 będzie palił podobnie do mojego M52TUB25. W praktyce wychodzi mi od około 11 gazu (spokojnie poza miastem) do 15 (niespokojnie poza miastem, lub ogólnie sporo miasta) + wspomniane Pb. Na wskazania komputera patrzę tylko informacyjnie, ale wydaje mi się, że około litry i tak zaniża.

Rozrząd masz na łańcuchu, więc przy Twoim przebiegu zapomnij o tej kwestii :P

Co do oleju, to wybierz pełny syntetyk dobrej marki (ja kupiłem Valvoline). Na stan bagnetu niestety musisz często zaglądać, bo M54 potrafią brać trochę oliwy. M52 nie wzięło mi nawet kropli przez 13kkm, no ale to inna seria silników.

Ogólnie to na początku nie pakuj się w niekonieczne koszty. Jak pojeździsz, ochłoniesz, może do czegoś się przyzwyczaisz, to się zastanowisz nad modami. Poza niepasującym wydechem :P polecam od siebie jeszcze to co sam ostatnio zrobiłem, czyli zmianę kierownicy na multifunkcyjną - będziesz miał wtedy tempomat i zależnie od tego w jakich warunkach jeździsz możesz zejść zauważalnie na spalaniu.

Nie wiem jak u Ciebie i innych, ale ja mam tak, że utrzymanie stałej prędkości jest prawie niemożliwe i bardzo duże znaczenie ma "cofanie" o odrobinę pedału gazu po rozpędzeniu. Inaczej samochód minimalnie przyspiesza, a wiadomo, do tego potrzebuje sporo więcej wahy. Po minimalnym odpuszczeniu gazu auto nie zwalnia a ekonomizer pokazuje np. 2 litry mniej. Jednak przez rok czasu nie wyczułem tego silnika do końca, dlatego polecam tempomat :P

Natomiast co do momentu zmiany biegów, to w moim przypadku chyba najekonomiczniej jest możliwie jak najwcześniej to robić, oczywiście bez duszenia. Proponuję wypróbować okolice 2,5-3 tys. obrotów. Raz pożyczyłem koledze auto na jedno pełne tankowanie, żeby sobie zobaczył ile mu spali przy "oszczędnej" jeździe względem obecnego Rovera 214 1.4 103KM. Po kilku dniach odprowadził mi samochód z wynikiem 12,7 (dla porównania Rover mu pali 8-9 gazu w tych samych warunkach) :P No ale kolega zawsze kręci samochody do 3,5-4 krpm i tego pedału gazu nie mógł wyczuć. Ja na jego "trasie" spokojnie zmieściłbym się w 11 LPG, więc nie pierwszy raz się przekonałem, iż styl jazdy ogromnie wpływa na spalanie. I nie chodzi tu o zamulanie vs agresję. Przy silnikach R6 "powoli" nie zawsze oznacza oszczędnie, tak samo jak "szybko" (ale z wyczuciem konkretnego auta i oczywiście głową) nie zawsze będzie się wiązało z wirem w baku ;)

Opublikowano
Zaczą bym tuning od zmiany feelg na ladniejsze, rigngi smd led zółte, kierungi bym na białe wymtko ienił, autko pewnie kupione od dziadka ktory dbał o nie wczoraj widziałem jak dziadek pucował swoje 36 , 15letnie i dbał o wszyszystko siciągał kanape idt,ale dziadek by remusa nie załozył, tłumika nie wyrzucaj tylko wytnij dziure w zdzerzaku w wsadz to tak zeby to wyglądało po ludzku :D
Opublikowano

Ja ci polecam auto kręcić do czerwonego pola na każdym biegu wtedy spalanie wychodzi najniższe bo auto ciągle stoi u mechanika.

 

Igła faktycznie tylko jestem ciekaw czy ma prawdziwe 162 tysiące czy 262 tysiące czy 362. Aso ci powie prawdę a nie książka serwisowa za 100zł z allegro i ładnie umyty silnik.

 

A co do lamp to kup WIEŚ RINGI i WIEŚ LEDY bo WIEŚ WYDECH już masz.

 

Ile ty masz lat kolego 16 , 17 ,18 ? bo piszesz takie rzeczy momentami jakbyś był małolatem lub był ujarany konkretnym ziołem.

 

Kupujesz auto co ma 2,2 litra i chcesz założyć gaz bo cie nie stać na 10 litrów paliwa na 100km ale na gaz 3300zł masz i na auto ?

 

A i pamiętaj gaz założyć u Pana mietka w stodole wtedy wychodzi naprawdę tanio zwłaszcza jak auto później spala mniej gazu niż PB.

 

Kup sobie na start wiata 126p bo pojęcia to ty nie masz zbytnio i obycia.

Opublikowano
Ja ci polecam auto kręcić do czerwonego pola na każdym biegu wtedy spalanie wychodzi najniższe bo auto ciągle stoi u mechanika.

 

Igła faktycznie tylko jestem ciekaw czy ma prawdziwe 162 tysiące czy 262 tysiące czy 362. Aso ci powie prawdę a nie książka serwisowa za 100zł z allegro i ładnie umyty silnik.

 

A co do lamp to kup WIEŚ RINGI i WIEŚ LEDY bo WIEŚ WYDECH już masz.

 

Ile ty masz lat kolego 16 , 17 ,18 ? bo piszesz takie rzeczy momentami jakbyś był małolatem lub był ujarany konkretnym ziołem.

 

Kupujesz auto co ma 2,2 litra i chcesz założyć gaz bo cie nie stać na 10 litrów paliwa na 100km ale na gaz 3300zł masz i na auto ?

 

A i pamiętaj gaz założyć u Pana mietka w stodole wtedy wychodzi naprawdę tanio zwłaszcza jak auto później spala mniej gazu niż PB.

 

Kup sobie na start wiata 126p bo pojęcia to ty nie masz zbytnio i obycia.

 

Dziękuję Ci kolego za piękną opinię :) zastosuje się do wszystkich zaleceń bo chyba z najlepszych książek wyciągnięte..

a ja Tobie polecam przed włączeniem internetu pić walerianę albo melisę bo napinaczy takich jak ty jest już po uszy, nie potrzebny kolejny :)

to co w auto włożę to moja sprawa i ile pieniążków mam na to przeznaczone to mam.. autem planuje jeździć długo więc planuje sobie obniżać koszty jak tylko mogę. Nie jestem zboczony na punkcie BMW że karmić je LPG to grzech i wiocha.. to wasze na szczęście zdanie :) mam znajomych którzy mają e46 w gazie i jakoś tak nie narzekają jak ludzie tutaj :)

Jak dorośniesz to może nauczysz się jak dysponować pewną określoną kwotą. Kwestia Ringów już zamykam bo zostawiam to co mam włożone, bez kombinowania. Jak się trochę odrobię to wydech zrobię bo na daną chwilę nie mam gotóweczki aby kupić nowy wydech.

ps. jak właśnie czytam takie teksty że przebieg 100,200,300 tys , niewiarygodny czy coś w tym stylu albo że silnik myty to właśnie wiem że ty byś tak zrobił i kombinował :) przy czym pracował byś na naszą piękną opinie POLAKA - KOMBINATORA :)

pozdrawiam Cię i proszę Cię omiń ten temat albo na PW mi pisz kolego bo nie wnosisz nic w ten temat tylko twoje uwagi które poniekąd są nie na miejscu,

Opublikowano

Kup sobie klika gazet motoryzacyjnych i szukaj odpowiedzi w nich, bo twoje rozumowanie i poziom zadawanych pytań jest żenujący.

 

Kto zadaje pytanie na jakich obrotach jeździć , odpowiem ci dziecko albo kobieta.

 

Wo gule wpadasz tu narajany jak galerianka na nowe parę trampek.

 

Zaczynasz mówić o LPG że sobie założysz i wo gule , ok zakładają nikt ci nie broni a zwłaszcza ja bo sam mam Punto GT (1,4 turbo ) z LPG i wszystko śmiga (bo sam sobie jestem serwisantem).

Chodzi o to że z twoim podejściem na pewno cie wyruchają na cenie i tym co ci założyli . A ty znowu napalony wpadniesz tu i walniesz teks mam LPG sekwencję i co to może być że mi nie działa , a to jest pytanie tak ogólne jak twoja marna wiedza która się sprowadza do ringów i głośnego wydechu.

Opublikowano
Kup sobie klika gazet motoryzacyjnych i szukaj odpowiedzi w nich, bo twoje rozumowanie i poziom zadawanych pytań jest żenujący.

 

Kto zadaje pytanie na jakich obrotach jeździć , odpowiem ci dziecko albo kobieta.

 

Wo gule wpadasz tu narajany jak galerianka na nowe parę trampek.

 

Zaczynasz mówić o LPG że sobie założysz i wo gule , ok zakładają nikt ci nie broni a zwłaszcza ja bo sam mam Punto GT (1,4 turbo ) z LPG i wszystko śmiga (bo sam sobie jestem serwisantem).

Chodzi o to że z twoim podejściem na pewno cie wyruchają na cenie i tym co ci założyli . A ty znowu napalony wpadniesz tu i walniesz teks mam LPG sekwencję i co to może być że mi nie działa , a to jest pytanie tak ogólne jak twoja marna wiedza która się sprowadza do ringów i głośnego wydechu.

 

Widzę że tutaj admini pozwalają na takiego typu pisanie postów..

dziebi3 pierw zapanuj nad emocjami później zacznij przelwać swoje złote myśli do internetu. Nie jest to temat do kłutni z Toba bo nikomu to nic nie robi, a na pewno nie mnie. Twoje zdanie mnie tyle obchodzi co zeszłoroczny śnieg.

Teraz zastanów się gdzie jesteś i do czego służy to miejsce. Może ci jednak przypomnę bo prędkość myślenia może nie podołać.. a więc ludzie na forum piszą z pytaniami / problemami / sugestiami aby pomóc komuś kto tego potrzebuje. To jaki poziom pytań zadaje jest widocznie taki jak i pytanie. Nie zawsze ktoś zadaje pytania nad którymi trzeba po necie siedzieć pare h żeby znaleźć odpowiedź. Napiałem że przesiadam sie z dCi na PB i nie wiem jak dobrze jeździć na jakich obrotach.. Tak, przyznaje sie moja wiedza jest marna ale gdyby nie była to bym tu nie pisał . Więc poraz kolejny nim napiszesz swój jakże cenny post idź do swojego serwisu i napraw swoje Punto, a ten "żenujący" temat i moje pytania zostaw mnie :)

pozdrawiam Cie

Opublikowano

Kolego masz fajny silniczek tylko o niego dbaj... bo jak nie masz pieniążków to zaczną ci się kłopoty. Ja już 6 lat użytkuje te silnik i jestem bardzo zadowolony ale kosztowało mnie to sporo kaski i czasu. Na pewno musisz znaleźć dobrego i zaufanego mechanika ale nie szukaj najtańszych warsztatów. Trochę mnie dziwi twoje podejście bo kupuje się auto na które powinno cię być stać od początku do końca bo możesz już założyć że będziesz musiał z 2 tyś włożyć w to auto w pierdoły. A jak zaczną ci się standardowe problemy z silnikiem to auto dalej u ciebie pod blokiem będzie stało... ale masz do tego prawo. Tak samo jak do LPG ja też jestem jego zwolennikiem aczkolwiek szkoda mi było tego auta gazować za małe robię przebiegi i wole na 98 Pb śmigać.

Tak w ramach koleżeńskiej przysługi masz tu kilka przydatnych linków, które ci się przydadzą w codziennej eksploatacji:

 

http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html

 

http://psugier.fm.interia.pl/zfr/zfr-05.html

 

http://www.bmwstore.pl/pl/ ( byś sobie sam mógł części poszukać ) http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

http://petrostar.pl/index.php/promocje ( bardzo dobre ceny maja na oleje )

 

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-ed_touring/295/e46_320i_touring.html ( coś o twoim silniku )

 

poszukaj na allegro kabel i program INPE to będziesz mógł sobie sam diagnozować auto - http://www.my330i.com/odb2.php stronka gdzie zdekodujesz kody błędów

 

dobry sklep z częściami ja u nich kupuje i sana allegro http://www.autoczesciwrobel.pl/o-firmie.html

 

Miłego użytkowania autka życzę :D

BUNIA :)
Opublikowano

od dawna mam dobrego mechanika, naprawiał mi bardzo dobrze poprzednie auto, chociaz miałem szrot bo nissan'a primerę 1,9 dCi z 2003 roku. Sprzedałem bo to skarbonka niekończąca się, niestety.. ale już problem z głowy i się bardzo cieszę z mojego nabytku.. Autko gazuje bo gdzie sobie wyliczę to mi wychodzi że po 9 mscach mi się gazik zwróci bo około 1000-1200 km robię miesięcznie w tym do samej pracy 600 km *( w miesiącu). Autkiem jeżdżę po mieście może z 20%. Nie pcham się w korki bo nie potrzebuje a Kraków zawalony autami :) Na szczęście na poboczu mieszkam i dystanse mam dłuższe. Jakbym chciał to by mnie było stać na samą benzynę lecz wątpie żeby mnie spalanie 10 l wyszło w tym aucie bo jak patrzę na chwilowe spalanie niekiedy to az głowa boli :P fakt jest taki że wystarczy lekko odciągnąć nogę od gazu i nie traci się prędkości a już wskazuje spalanie o 2L mniejsze tego trochę nie rozumiem.. żeby utrzymać spalanie 10 trzeba naprawde być skupiony i ucho mieć dobre :) mysle ze 13-15 litrów mi spali LPG i nie będe musiał się za bardzo martwić.. Gaz instaluję w renomowanym polecanym miejscu więc o to się nie boję czy mi włożą jakiś badziew. Wczoraj widziałem nawet jak chłop przy mnie otwierał wszystkie pudełka z częściami do instalacji :) Może jakby realia w Polsce byłyby inne to nie trzeba by było zmieniać instalacji na LPG :) ale kolego dziękuję Ci za linki i wypowiedź :) o Autko będe dbał, nie zażynam aut. Staram się dbać i naprawiać na bierząco wszystko nie czekając aż padnie :) pozdrawiam

 

ps.. mam pytanko bo widzialem tam, że ktoś mi wrzucił link do kierownicy i żeby kupić to tempomat będzie działał.. To znaczy że jak kupie wielofunkcyjną kierownice to nagle będe miał tempomat? bo nie widze na desce rozdzielczej nic co mogło by mieć związek z tempomatem dlatego mnie to trochę zdziwiło jak ktoś o tym napisał

Opublikowano
10 l w trasie ??? stary to masz coś nie tak 10,5 l to w lato w Warszawie mi wcina a jeżdżę krótkie dystanse, zima to różnie od 11,5 do ok 13 l czasami przy dużych mrozach. Ale trasa ???? to max miałem 9 l ale to miałem pompę paliwa słabą. Po wymianie to trasa około 7,5 L przy prędkościach normalnych 90-120 km. Przede wszystkim to auto przystosowane jest do 98 Pb i faktycznie mniej mi pali w porównaniu do 95 Pb jak kiedyś jeździłem. Sprawdź sobie pompę paliwa u mnie była z 1 montażu i już odpowiedniego ciśnienia nie dawała. Koszt to około 250 zł wymienić możesz sam albo max 100 w warsztacie. Szybko się zwraca :D. Pytałeś się kiedyś jak jeździć jak sobie jeżdżę na co dzień to zmieniam biegi ok 2500 - 3000 obrotów. jak muszę przyspieszyć ( wyprzedzić ) staram się zrobić to na najniższym biegu by auto jak najszybciej doszło do żądanej prędkość i wtedy zmieniam na odpowiedni bieg. jak będziesz przyspieszał z dolnych obrotów to auto więcej ci spali. Chyba że chcesz spokojnie przyspieszyć to spokojnie obsługując pedał gazu... silnik ten jest bardzo elastyczny i fajnie reaguje już od około 2500 obrotów
BUNIA :)
Opublikowano

ja jeżdżę 30 % miasto 70% drogi poza miastowe + autostrada pare km, także trasą taką bym tego nie nazwał :P ale w pt oddaje go do mechanika na pełny przegląd, wymiany płynów, filtrów itp, itd.. więc napewno wspomnę mu też o pompie żeby sprawdził :)

edit// i ponawiam pytanko :

"ps.. mam pytanko bo widzialem tam, że ktoś mi wrzucił link do kierownicy i żeby kupić to tempomat będzie działał.. To znaczy że jak kupie wielofunkcyjną kierownice to nagle będe miał tempomat? bo nie widze na desce rozdzielczej nic co mogło by mieć związek z tempomatem dlatego mnie to trochę zdziwiło jak ktoś o tym napisał"

Opublikowano
Kup sobie klika gazet motoryzacyjnych i szukaj odpowiedzi w nich, bo twoje rozumowanie i poziom zadawanych pytań jest żenujący.

 

Kto zadaje pytanie na jakich obrotach jeździć , odpowiem ci dziecko albo kobieta.

 

Wo gule wpadasz tu narajany jak galerianka na nowe parę trampek.

 

Zaczynasz mówić o LPG że sobie założysz i wo gule , ok zakładają nikt ci nie broni a zwłaszcza ja bo sam mam Punto GT (1,4 turbo ) z LPG i wszystko śmiga (bo sam sobie jestem serwisantem).

Chodzi o to że z twoim podejściem na pewno cie wyruchają na cenie i tym co ci założyli . A ty znowu napalony wpadniesz tu i walniesz teks mam LPG sekwencję i co to może być że mi nie działa , a to jest pytanie tak ogólne jak twoja marna wiedza która się sprowadza do ringów i głośnego wydechu.

Nie dość, że cham, to jeszcze głupi ;) naucz się pierw ortografii, bo jesteś na forum gdzie wymagane jest przestrzeganie ortografii, poprawnego układania zdań oraz ilorazu inteligencji powyżej 100. Dziwie się, że w jakiś sposób się tu zarejestrowałeś, może ktoś ci pomógł, nie wiem..

"ps.. mam pytanko bo widzialem tam, że ktoś mi wrzucił link do kierownicy i żeby kupić to tempomat będzie działał.. To znaczy że jak kupie wielofunkcyjną kierownice to nagle będe miał tempomat? bo nie widze na desce rozdzielczej nic co mogło by mieć związek z tempomatem dlatego mnie to trochę zdziwiło jak ktoś o tym napisał"

Nie, będziesz musiał ingerować w elektrykę, deska rozdzielcza w e46 w większości modelach jest taka sama, jeśli chodzi o wyświetlacze. Jeśli chcesz wiedzieć czy działają ci poprawnie wszystkie diody, to polecam zrobić test:

 

Co do poprzednich postów. Nie wiem dlaczego większość krytykuje ringi w lampach, sam posiadam ringi w e46 coupe po FL i bardzo zacnie to wygląda, na pewno do odmładza autko. Nie wiem co to za moda, żeby trzymać auto w takim stanie jakie wyszło z fabryki, rozumiem - może niektórzy tego chcą, ale nie narzucajcie swoich racji innym, jak się komuś to podoba, niech robi co mu się podoba - byle ze smakiem. Ten wydech spokojnie można skrócić, wywalić prawą stronę i go pchnąć lekko w tył.

 

Jeśli chodzi o lampy - posiadasz wersję, gdzie kierunki masz pomarańczowe, zmieniając kierunki z przodu na białe, musiałbyś też z tyłu zmienić lampy, bo ogarnięci w temacie, od razu mogą skojarzyć, że coś z autem było nie tak, że przód jest inny względem tyłu.

 

Na wstępie zmień olej w silniku, bo szczerze mówiąc nie jesteś niczego pewien co tam zostało nalane, nie patrz ile masz na desce rozdzielczej kilometrów do zmiany oleju. Osobiście polecam Motula 5w30, albo Valvoline, byle nie Castrol - strzeż się ode złego. Nie kupuj też oleju z allegro, podjedź do jakiegoś sklepu i tam zrób zakupy.

Opublikowano

już kontaktowałem się z mechanikiem i on wszystko kupi, m.in. olej :) ja mu powiem markę jaką chce a on mi zamówi :) czyli pocecacie 5w30 Valvoline jak widze więc pewnie to mu powiem żeby kupił i pełny syntetyk.

A sprawa ringów puki co okładam i moze kiedys zobacze jak wyglądają pierw te ringi co same sprzedają na allegro po 100zł +/-, chyba że wy macie doświadczenie z tymi ringami to możecie napisać ( chodzi mi o te paski takie dwa co do oryginalnej lampy sie wkłada lub wkleja, nie wiem sam jak sie to montuje :P ). Jeżeli zobacze że to źle wygląda to nie będe się w to pchał.

a co do tego tempomatu mi chodzi o to czy jak założe kierownicę którą mi tam kolega wyżej pisał to czy będe posiadał sam tempomat. Bo z tego co wiem to moje autko niema w ogóle tempomatu :P dlatego zastanawiam się czy jest w ogóle taka możliwość że po podpięciu tylko kierownicy nagle mi się pojawia tempomat. Bo jak nie to po co mam kupować kierownice wielofunkcyjną ?

Opublikowano
Co do Oleju to na prawdę wolny wybór może być Valvoline, Liqui Moly, Motul wszystkie są tak samo dobre. I może być 5W40 będzie miał większy zakres na wyższe temp.
Opublikowano

hadman zauważ jedno że ja napisałem co myślę o twoim podejściu do auta i wiedzy a ty w swoich wypowiedziach próbujesz mnie nie udolnie obrazić więc ciągnę tą wypowiedz dalej i dalej.

 

Poważnie kolego idź do kiosku ruchu i kup parę gazetek motoryzacyjnych i poczytaj albo pooglądaj TVN turbo.

 

Ps. ty naprawdę jesteś jeszcze dzieckiem bo jakbyś był dorosły to byś wogule nie dał się sprowokować.

Opublikowano
hadman zauważ jedno że ja napisałem co myślę o twoim podejściu do auta i wiedzy a ty w swoich wypowiedziach próbujesz mnie nie udolnie obrazić więc ciągnę tą wypowiedz dalej i dalej.

 

Poważnie kolego idź do kiosku ruchu i kup parę gazetek motoryzacyjnych i poczytaj albo pooglądaj TVN turbo.

 

Ps. ty naprawdę jesteś jeszcze dzieckiem bo jakbyś był dorosły to byś wogule nie dał się sprowokować.

 

kolego jak temat ci się nie podoba to na cholerę tu piszesz. Chłopak kupil samochód o ktorym pewnie marzył i pyta sie o jakies rady na swoj sposób.Jesli nie motrafisz nic sensownego napisać to jestes tu zbedny i nie potrzebny. przez ciebie temat odbiega od od zadanego.

Ja do tego silnika leje od dłuższego czasu mobil 3000 x1 5w40 i sie spusuje bardzo dobrze lepiej niz castrol edge 5w30

BUNIA :)
Opublikowano
już kontaktowałem się z mechanikiem i on wszystko kupi, m.in. olej :) ja mu powiem markę jaką chce a on mi zamówi :) czyli pocecacie 5w30 Valvoline jak widze więc pewnie to mu powiem żeby kupił i pełny syntetyk.

A sprawa ringów puki co okładam i moze kiedys zobacze jak wyglądają pierw te ringi co same sprzedają na allegro po 100zł +/-, chyba że wy macie doświadczenie z tymi ringami to możecie napisać ( chodzi mi o te paski takie dwa co do oryginalnej lampy sie wkłada lub wkleja, nie wiem sam jak sie to montuje :P ). Jeżeli zobacze że to źle wygląda to nie będe się w to pchał.

a co do tego tempomatu mi chodzi o to czy jak założe kierownicę którą mi tam kolega wyżej pisał to czy będe posiadał sam tempomat. Bo z tego co wiem to moje autko niema w ogóle tempomatu :P dlatego zastanawiam się czy jest w ogóle taka możliwość że po podpięciu tylko kierownicy nagle mi się pojawia tempomat. Bo jak nie to po co mam kupować kierownice wielofunkcyjną ?

 

 

jak kupisz olej i filtry sam zaplacisz duzo mniej. zadzwon do tej hurtowni co ci napisałem wcześniej

BUNIA :)
Opublikowano
W silnikach R6 (i nie tylko) przepustnica jest sterowana elektronicznie. Do uruchomienia tempomatu potrzebne są przyciski (czyli kierownica multi) i pociągnięcie kilku przewodów (2 do modułu świateł oraz 1 do sterownika silnika). Po tej operacji masz z miejsca sterowanie radiem i tempomat. Ale jeszcze upewnij się czy w teście zegarów masz zieloną kontrolkę po prawej stronie. Jeżeli tak, to pozostaje jeszcze problem ilu-nabojową masz poduszkę (przy lifcie były chyba jakieś zmiany) i taką samą musisz kupić nową kierownicę. Ja kupiłem trójkątną przedliftową, najbardziej mi się podobała no i byłem pewien że będzie działać. Poczytaj dokładniej o swoim silniku w tej sprawie, bo M54 ogłoszenia mieć coś inaczej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.