Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam pytanko bo dzisiaj pytałem o olej jaki chciałem wlać do autka w sklepie i trochę mnie cofło. stwierdził gość że do tak starego silnika to pół syntetyk lać. Teraz pytanie do was czy to nie będzie lało potem po silniku ? Jak mupowiedziałem że syntetyk to stwierdził ze silnik sobie zniszcze.. ja tez sie na tym nie znam to odbijam sie od forum do sklepu i nie wiem dalej nic ;P nie kupiłem jeszcze oleju i wracam do was o poradę co robić :P olać jego zdanie ;>? bo bardziej to ufam w sumie wam niż jemu ale wolę się upewnić

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szkoda komentować to co mówi, nie ma znaczenia czy auto ma rok czy 14 lat, olej ma być taki jak przewidział producent. Masz tu stronkę i zobacz jaki ma być olej:

http://www.dobierz-olej.pl/samochod

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
masz rację :) dziękuję za linka :) i już wiem że na 100% kupię pełny syntetyk 5w30 :) dzisiaj sobie podjadę kupię sobie :P tyle ze tam 6,5 L wchodzi to bede musiał 2 karnisty zakupić :P
Opublikowano

Olej gościa :) ... a wiesz jaki olej miałeś do tej pory ? Najlepiej żebyś został przy tym co masz tzn albo przy pełnym syntetyku albo przy pół. Ja kiedyś się też nad tym zastanawiałem bo mam pełen syntetyk i przy nim zostałem. Mój znajomy mechanik mi powiedział że jak mam pełen syntetyk i nic się nie dzieje to żebym dalej lał i nic nie zmieniał. Jest taka teoria że z czasem powinno się przechodzić w dół ale to wszystko indywidualna kwestia każdej jednostki. Jam mam już 220 tyś i sam zrobiłem ponad 50 tyś tym autem i cały czas leje pełen syntetyk. Nie mam żadnych wycieków aczkolwiek muszę pilnować stanu oleju i co jakiś czas trochę dolewam ale to standard w M54 także nie zdziw się jak ci będzie olej znikał. Ja na początku jeździłem na castrolu i go nie polecam przesiadłem się na Mobila 3000 x1 5w40 i jestem zadowolony zdecydowanie i z jakości i z ceny. Raz do roku wymieniaj razem z filtrami i wszystko na lata będzie ci dobrze służyło :cool2:. Wysłałem ci linka do petrostaru są na allegro maja dobrą hurtownie z super cenami są sprawdzeni znajdziesz ich na allegro tam sobie kup.

Ja powiem tak kup taki olej który ma rekomendacje BMW. Do naszego silnika dobry będzie olej z rekomendacja BMW ll-01. I tego się trzymaj :D

a po wymianie nie daj się naciągnąć na restet kompa u mechaniora ... zrobisz to sam z łatwością jest to kombinacja kluczyka w stacyjce i guzika na wyświetlaczu zawsze 50 zł zostanie w kieszeni :)

BUNIA :)
Opublikowano

Nigdzie nie przeczytałem przekonującej opinii, że należy w tych silnikach stosować półsyntetyki.

Wręcz tego typu opinie są wyśmiewane i wszędzie zalecają full syntetyki.

Kolejną sprawą jest, że na rynku pełno olejów nazywanych 100% syntetycznymi, a takimi nie są.

Nie chodzi tutaj o to, że wszystkie są złe, tylko o ładowanie ludzi w balona.

Wystarczy poszukać na innych forach i można się zdziwić jak producenci olejów ładują nas w rogi.

Ja osobiście definitywnie rezygnuję z CASTROLA. Im dłużej na nim jeżdżę tym więcej silnik go zużywa.

Najpierw zrobię płukankę silnika i będę przechodził na prawdziwego syntetyka FUCHS RACE PRO S 5W40 poleconego w jednym ze sklepów internetowych.

Tobie sugeruję poczytanie trochę o olejach i podjęcie świadomej decyzji, a nie sugerowanie się tym co piszą na butelkach.

Opublikowano
Nie wiem co z gość sprzedaje te oleje może to sklep z "pietruszką" i przy okazji na półce ma jakiś półsyntetyczny lotos. Kto to słyszał do takiego auta zalać przy tym przebiegu półsyntetyk? Jeszcze jak by to była zwykła jednostka bez wanosa to może mógłby jeździć. Ale tak to obowiązkowo syntetyk. I pomyśl nad 5W40 ma wyższy zakres temperatur więc na plus. Nie wiem jak tam u was chłopaki ale ja olej kupuje w sklepie gdzie na tyle mają kanał i wymieniają w cenie a i za kasowanie inspekcji nie biorą. Ostatnio kupowałem w innym sklepo-warsztacie ale bez wymiany więc sami opuścili chyba z 10 zł, mówię żeby mi skasowali inspekcję, kolo podszedł skasował i nawet się nie zająknął, że jakaś kasa czy coś. A ceny ogólnie olejów na prawdę przystępne, że nie opłacało by się zamawiać w sieci i zmieniać samemu.
Opublikowano
Nie wiem co z gość sprzedaje te oleje może to sklep z "pietruszką" i przy okazji na półce ma jakiś półsyntetyczny lotos. Kto to słyszał do takiego auta zalać przy tym przebiegu półsyntetyk? Jeszcze jak by to była zwykła jednostka bez wanosa to może mógłby jeździć. Ale tak to obowiązkowo syntetyk. I pomyśl nad 5W40 ma wyższy zakres temperatur więc na plus. Nie wiem jak tam u was chłopaki ale ja olej kupuje w sklepie gdzie na tyle mają kanał i wymieniają w cenie a i za kasowanie inspekcji nie biorą. Ostatnio kupowałem w innym sklepo-warsztacie ale bez wymiany więc sami opuścili chyba z 10 zł, mówię żeby mi skasowali inspekcję, kolo podszedł skasował i nawet się nie zająknął, że jakaś kasa czy coś. A ceny ogólnie olejów na prawdę przystępne, że nie opłacało by się zamawiać w sieci i zmieniać samemu.

 

Może w mniejszej miejscowości i tak jest :D. Niestety w Wawce jak nie masz sprawdzonego najlepiej znajomego mechanika to cie traktują jak pełny portfel. Mój teściu jeździł z swoim autem zarzekał się że to uczciwy warsztat... jak mu policzyłem i pokazałem ile jest do przodu to się za głowę złapał. Kupiłem mu pojechał do majstra ten na sam widok się uśmiechnął jak mu teść powiedział że wszystko jest w bagażniku to za samą wymianę oleju wziął 70 zł !! filtr sam sobie zmienił normalnie jak u gościa kupował to za wymianę łaskawca brał 50 zł ... ale na pozostałych rzeczach przycinał 150-200 zł !!! Ja się nauczyłem sam sobie kupuje rzeczy a jak czegoś nie mogę sam wymienić to idę do warsztatu z swoimi rzeczami i płace za samą wymianę. Warsztaty zresztą to normalne że też muszą na tym żyć i zarobić

BUNIA :)
Opublikowano
Nigdzie nie przeczytałem przekonującej opinii, że należy w tych silnikach stosować półsyntetyki.

Wręcz tego typu opinie są wyśmiewane i wszędzie zalecają full syntetyki.

Kolejną sprawą jest, że na rynku pełno olejów nazywanych 100% syntetycznymi, a takimi nie są.

Nie chodzi tutaj o to, że wszystkie są złe, tylko o ładowanie ludzi w balona.

Wystarczy poszukać na innych forach i można się zdziwić jak producenci olejów ładują nas w rogi.

Ja osobiście definitywnie rezygnuję z CASTROLA. Im dłużej na nim jeżdżę tym więcej silnik go zużywa.

Najpierw zrobię płukankę silnika i będę przechodził na prawdziwego syntetyka FUCHS RACE PRO S 5W40 poleconego w jednym ze sklepów internetowych.

Tobie sugeruję poczytanie trochę o olejach i podjęcie świadomej decyzji, a nie sugerowanie się tym co piszą na butelkach.

 

Znam wiele przykładów gdzie ludzie kupują półsyntetyki i jeżdżą i nic się nie dzieje. Każda strona ma swoje racje i każda z drugiej się śmieje. Tak na prawdę każdy silnik to indywidualna jednostka którą inaczej się traktuje i ma inne potrzeby. Zależy od charakteru używania, nogi kierowcy, miejsca użytkowania warunków klimatycznych ... Ja się stosuje do zaleceń i cały czas leje pełen syntetyk. Leje Mobila i nic się nie dzieje . Niektórzy tam nie wiadomo co krzyczą że to kiepski oleje czy coś tam... prawda jest taka że śmigam na nim 5 rok nie mam problemu z silnikiem i jego smarowaniem. Jest to kolejne auto w którym ten olej stosuje i mam o nim dobre zdanie. Niektórzy krzyczą Motul castrol ( akurat o nim również mam złe zdanie) i płacą duże pieniądze. Mobil jest dużo tańszy od nich a sprawdza się równie dobrze.... kwestia tylko mam auta już leciwe 10 letnie i wiecej ze wszystkim trzeba z głową podchodzić :D

BUNIA :)
Opublikowano

a jak 5w40 Valvoline to jaki rodzaj oleju ? bo koleś mi chyba z 5 rodzaji jakiś wymienił. Durablend mxl?(4L 116zl,), max life(4L 130zl ),Synpower (4L 130zl, 5L 160zl ), reszty nie pytałem chyba że są jakieś konkretne

bez wymiany na miejscu więc troche lipa. U mnie jeszcze kanał zawalony wiec nawet nie mam jak spuścić olejku :P ale niebawem będe wszystko sam wymieniał :D bardzo mnie to rajcuje ze będe mógl sobie sam porobić pewne rzeczy :D

Opublikowano
znalazłem w krakowie 2x Valvoline SynPower 5W-40 5L za 228 zł więc chyba wezme 10 litrów bo 6,5 wchodzi naraz to akurat mi zostanie na dolewke ewentualną i za rok juz tylko 5 L kupie ;)
Opublikowano
kup 5 + 2x1l, chyba ze silnik kibel i przewidujesz duże dolewki ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
ponoć nie mają 1L tylko, 4 i 5 :) i tak najtaniej znalzłem bo drugie najtańsze wychodzi 160 zł za 5L butla a ja znalazłem 5L za 114 zł więc super cenowo :) i pewnie przy normalnym zakupie bny mnie wyszło 5+ 2x1L z 200 zł jakoś a tu mam 10 L za 228 :) wezme tak i bedzie spokoj :P
Opublikowano

brales pod uwage ze te super cenowo okazje mogą byc podrobione....

nie tylko castrola podrabiaja :wink:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano (edytowane)
Nie wiem co z gość sprzedaje te oleje może to sklep z "pietruszką" i przy okazji na półce ma jakiś półsyntetyczny lotos. Kto to słyszał do takiego auta zalać przy tym przebiegu półsyntetyk? Jeszcze jak by to była zwykła jednostka bez wanosa to może mógłby jeździć. Ale tak to obowiązkowo syntetyk. I pomyśl nad 5W40 ma wyższy zakres temperatur więc na plus. Nie wiem jak tam u was chłopaki ale ja olej kupuje w sklepie gdzie na tyle mają kanał i wymieniają w cenie a i za kasowanie inspekcji nie biorą. Ostatnio kupowałem w innym sklepo-warsztacie ale bez wymiany więc sami opuścili chyba z 10 zł, mówię żeby mi skasowali inspekcję, kolo podszedł skasował i nawet się nie zająknął, że jakaś kasa czy coś. A ceny ogólnie olejów na prawdę przystępne, że nie opłacało by się zamawiać w sieci i zmieniać samemu.

 

Może w mniejszej miejscowości i tak jest :D. Niestety w Wawce jak nie masz sprawdzonego najlepiej znajomego mechanika to cie traktują jak pełny portfel. Mój teściu jeździł z swoim autem zarzekał się że to uczciwy warsztat... jak mu policzyłem i pokazałem ile jest do przodu to się za głowę złapał. Kupiłem mu pojechał do majstra ten na sam widok się uśmiechnął jak mu teść powiedział że wszystko jest w bagażniku to za samą wymianę oleju wziął 70 zł !! filtr sam sobie zmienił normalnie jak u gościa kupował to za wymianę łaskawca brał 50 zł ... ale na pozostałych rzeczach przycinał 150-200 zł !!! Ja się nauczyłem sam sobie kupuje rzeczy a jak czegoś nie mogę sam wymienić to idę do warsztatu z swoimi rzeczami i płace za samą wymianę. Warsztaty zresztą to normalne że też muszą na tym żyć i zarobić

Zdaję sobie sprawę, że w dużych miastach tak jest jak ludzie nie mają czasu, często pojęcia i pewnie mają więcej kasy jak ci z mniejszych. U nas jakby taki sklepo-warsztat płynowo-olejowy wprowadził takie ceny za wymianę oleju, filtra i kasowanie inspekcji to pewnie długo by nie pociągnął. Co do napraw to nie mam nic przeciwko aby mechanik zarobił rozsądną sumę na częściach, ale aby robił to kiedy trzeba i naprawę wykonywał solidnie.

A jak się ogląda "Będzie Pan zadowolony" na TVN turbo i z ukrytych kamer pokazują jak mechanicy kłamią, oszukują naciągają na części pomimo, że nie trzeba to szok, naprawa mogła by wynieść 100-200, a oni kasują ludzi na 1000 i więcej bo wymienili to i tamto, pół biedy jak wymienią, bo czasami naprawią i zamiast zapłacić 100 nawymyślają czego to nie wymienili i kasują po 1000. Nóż się w kieszeni otwiera. Powinni ich demaskować. Jeśli ktoś nie oglądał to polecam. Ja osobiście jak jeżdżę 6 lat bmw to nigdy nie byłem u mechanika, raz że nie sprawiła poważnych kłopotów jedynie eksploatacja i wymiana części którą robię sam ewentualnie z pomocą kolegi. Jak nie mam konkretnych narzędzi to kupuję zamiast płacić za naprawę. Nie zginą na pewno się przydadzą. Wcześniej jak miałem forda to też tylko 1 raz na 10 lat był u mechanika bo nie poradziłem z gumami bez prasy. Więc jeśli możemy róbmy sami zaoszczędzimy kasę, zawsze też i jakaś satysfakcja z własnej pracy a i ustrzeżemy się takich kombinatorów.

Edytowane przez zbyszek80
Opublikowano
powiedzcie mi Panowie Czy zaryzykować ten olej z tego sklepu ;P bo o 18 tam zamierzam pojechać :P chyba że tylko 5 L kupić i szukać po KRK gdzieś 2x 1L ;>?
Opublikowano

Ciężko odpowiedzieć, lepiej kupić w jednym ale i nie ma sensu kupować za dużo. Widzę, że mają w bańkach 5l i 1l Motul 8100 x-clean 5W40 to jest bmw LL-04

Więc jak najbardziej odpowiedni i możesz spokojnie brać, nawet może lepszy jak Valvoline bo na pewno nie gorszy. Chyba każdy tutaj Ci to potwierdzi.

Opublikowano

Ja jak kupiłem auto to nie wiadomo jaki był tam olej bo nie było karteczki więc postanowiłem bez płukanki wlać motula 8100 x clean c3 5w30 i po tygodniu zaczęły się dziwne cyrki tu olej kapie z tej śruby tu vacum się poci itp

 

Chyba,że nie zwracałem uwagi na to po zakupie

Opublikowano

Znam wiele przykładów gdzie ludzie kupują półsyntetyki i jeżdżą i nic się nie dzieje. Każda strona ma swoje racje i każda z drugiej się śmieje. Tak na prawdę każdy silnik to indywidualna jednostka którą inaczej się traktuje i ma inne potrzeby. Zależy od charakteru używania, nogi kierowcy, miejsca użytkowania warunków klimatycznych ... Ja się stosuje do zaleceń i cały czas leje pełen syntetyk. Leje Mobila i nic się nie dzieje . Niektórzy tam nie wiadomo co krzyczą że to kiepski oleje czy coś tam... prawda jest taka że śmigam na nim 5 rok nie mam problemu z silnikiem i jego smarowaniem. Jest to kolejne auto w którym ten olej stosuje i mam o nim dobre zdanie. Niektórzy krzyczą Motul castrol ( akurat o nim również mam złe zdanie) i płacą duże pieniądze. Mobil jest dużo tańszy od nich a sprawdza się równie dobrze.... kwestia tylko mam auta już leciwe 10 letnie i wiecej ze wszystkim trzeba z głową podchodzić :D

Oczywiście, że leją i jeżdżą. Ja jestem przeciwny teorii, że w miarę wzrostu przebiegu trzeba przechodzić na półsyntetyki i dalej na mineralne.

Osobiście nigdy bym nie zalał półsyntetyka do M54.

Co do CASTROLA to mam go dość.

Kupując auto w 2007 silnik połykał 1l/10kkm CASTROLA 0W30 i byłem tym mocno zdegustowany. Wtedy jeszcze był zalany w ASO w DE.

Wraz ze wzrostem przebiegu połykał go coraz więcej. Cały czas zalewany CASTROLEM 0W30, z krótką przerwą na 5W30.

Teraz po przejechaniu przeze mnie 160kkm połyka jakieś 1l/2..3kkm. No chyba, że mocno pałuje, to może bym doszedł do 1l/1,5kkm.

Może to wina tego, że olej jest z polskiej dystrybucji. Podobno są różnice pomiędzy olejami sprzedawanymi w DE i w PL.

Zacząłem szukać, czytać i okazało się, że popularne oleje MOTUL, MOBIL itp nie są pełnymi syntetykami mimo napisów na butelkach. Zaznaczam, że nie twierdzę, że to złe oleje.

Diabeł tkwi w szczegółach.

Olejów w pełni syntetycznych jest stosunkowo niewiele.

Ja chcę 100% syntetyka i wchodzę teraz FUCHSa RACE PRO S 5W40.

Zobaczymy jak się będzie sprawował.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.