Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od Soboty jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E46 2,2 Pb, z 2001 roku , 170KM

Poniżej zamieszczam zdjęcia, lecz jednak nie oddają tego jak naprawdę dobrze wygląda ;)

Można powiedziec że trafiła mi się igła. Przebieg ma 162 tysiące ( z czego ma sprawdzoną, wiarygodną książkę serwisową prowadzoną od początku do 150 tys. ), żadnych błędów na komputerze, silnik czyściutki i suchutki ;P

zakupiłem za 12 500 bez opłat akcyzy. W sumie mnie wyjdzie 15 500 z opłatami więc i tak jest dobrze :)

Piszę do was ponieważ mam pytania do was w sprawie rad, jak prowadzić najlepiej taki wózek, do ilu tysięcy kręcić żeby było spalanie w miarę, bo nogę mam jeszcze po silniku 1.9 dCi i puki co spala mi ponad 10L/100 km,

Oczywiście chcę włożyhć do niego gaz za 3300 zł i lampy z ringami ale nie wiem jakie kupić klosze zeby w cenie jakiej chce wydać były najlepsze.

Rozglądałem się na allegro i znalazłem w sumie w najlepszej cenie to :

http://allegro.pl/lampy-bmw-e46-98-01r-sedan-angel-eyes-ringi-chrom-i4162407323.html

http://allegro.pl/lampy-bmw-e46-h7-angel-eyes-sedan-kombi-chrom-depo-i4214620764.html

wydają się w miare solidne, ale nie znam sie kompletnie na tych oznaczeniach co one mają i jak to będzie wyglądało. Chcę takie lampy bo bardzo podobają mi się w BMW ringi żółte :) ale słyszałem też że sprzedają takie paski niby ringowe i można to dokleić do oryginalnych lamp lecz znowu podobno szpetnie to wygląda. Znowu z drugiej strony podobno jak się te DEPO lampy podłączy to prawie pewne że wywala błędy na desce rozdzielczej.

Kolejna sprawa jakiej chciałbym się doradzić to te wydechy :), Są dobrej marki bo REMUS'a i dużo musiały kosztować ale strasznie to "wiejsko" wygląda :) Ja nie kupiłem auta dla Bóg wie jakich tuningów itp więc albo bym chciał to uciąć i włożyć normalny tłumik albo jakos skrócić i włożyć głębiej pod autko, doradźcie mi co z tym zrobić :)

 

ps. mam prośbę czy mógłby ktoś się wypowiedzieć, na temat rad w związku z tym autkiem :>? eksploatacyjne, albo co warto dokupić, itp.. :>

dziękuję z góry i załączam fotki autka :) w razie czego odpowiem na wasze pytania jakbym czegoś nie napisał :)

 

http://s28.postimg.org/6wqjvflyh/20140430_111312.jpg

 

http://s28.postimg.org/jyc8laacp/DSC08587.jpg

 

http://s28.postimg.org/af2jrtmuh/DSC08588.jpg

 

http://s28.postimg.org/fnxkpp59l/DSC08589.jpg

 

http://s28.postimg.org/6y0houns9/DSC08590.jpg

 

http://s28.postimg.org/iti6fwnvt/DSC08591.jpg

 

http://s28.postimg.org/slpfzao6h/DSC08594.jpg

 

http://s28.postimg.org/myt31tlnt/DSC08595.jpg

 

http://s28.postimg.org/vicgzku09/DSC08597.jpg

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Zmień te wydechy. Ja wiem że 4 wydechy w 2.0 to +50 koni ale wieś straszna :lol:. Na twoim miejscu pomyślałbym nad jakimś delikatnym wydechem na dwururce i tyle. Te remusy to żadna wysoka półka a wręcz powiedziałbym że średnia. Co do eksploatacji to się nie wypowiem bo nie mam doświadczenia z silnikami benzynowymi. Gratuluje autka i życze jak najmniej wizyt u mechanika :roll: Edytowane przez Jac3k
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
Dziękuję za szybką wypowiedź :) oczywiście chce się pozbyć tych wydechów.. lecz też moglibyście podrzucić jakiś pomysł na co to wymienić :>
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widać że bardzo ładne oryginalne autko :D ale z tego co piszesz już niedługo takie nie będzie, depo, gaz, ringi :mad2: wywal te wydechy, zamontuj używany oryginał na dwuruce z allegro, zakup chrom nakładki w ASO i zostaw całe auto tak jak jest, tyle mojej rady .
Opublikowano

Gaz zakładam bo nie będzie mnie stać na takie spalanie benzynki jak teraz, niestety :(

ringi chcę założyć bo mi się strasznie podobają. poza ringami nie chce nic zmieniać z zewnątrz bo wszystko jest estetyczne i ładnie wyglądające. W Środku co będe zmieniał to tylko zmieniał tapicerkę na skórzaną reszta zostanie jak jest bo nie trzeba nic z resztą robić ;)

a wydechy usunę i rzeczywiście kupię jakieś chyba na allegro na dwururce, tyle ze będe musiał zmieniać katalizator? czy tylko samą końcową część już za katalizatorem dokupić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gaz zakładam bo nie będzie mnie stać na takie spalanie benzynki jak teraz, niestety :(

ringi chcę założyć bo mi się strasznie podobają. poza ringami nie chce nic zmieniać z zewnątrz bo wszystko jest estetyczne i ładnie wyglądające. W Środku co będe zmieniał to tylko zmieniał tapicerkę na skórzaną reszta zostanie jak jest bo nie trzeba nic z resztą robić ;)

a wydechy usunę i rzeczywiście kupię jakieś chyba na allegro na dwururce, tyle ze będe musiał zmieniać katalizator? czy tylko samą końcową część już za katalizatorem dokupić?

Zmienisz tylko to, tu masz zdrowiutki cały układ, http://allegro.pl/tlumik-tyl-srodek-oryginal-bmw-3-e46-320i-325i-i4204781363.html dokup tylko oryginalne nowe wieszaki, później chrom nakładki, będzie malina :cool2: .

Opublikowano
a mam pytanko, gdzie mogę sprawdzić ile warty byłby ten mój zestawik tego REMUSA? bo na chwilę obecną mam przeznaczoną kasę na akcyzję i gaz, dopiero później jak uzbieram to kupię ten wydech puki co muszę z takkim się borykać - trudno ;) ale pytanie ile mógłbym dostać za te wydechy mniej więcej :> może ktos sie orientuje
Opublikowano (edytowane)

Pod remizą 500 zł góra. Ewentualnie koguta i dwie kury :P

 

Wydechu możesz poszukać na tej stronie http://www.remus.eu/shop-pkw.html

A co do sprzedaży to będziesz musiał znaleść konkretnego amatora.

Edytowane przez Jac3k
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

w/g mnie końcówki same w sobie są fajne, rzeczywiście 2.0 udające wydech M3 to kiszka, wydech lepszy był by cały ori,

natomiast lampy z ringami, gazowanie, i inne to jest wieśniacki tuning, szczególnie , że bardzo słabo te ringi świeca...

lepiej zainwestuj w dobry zawias , może szperę, pojedz do dobrego mechanika niech ci przejrzy slinik , pojedz na hamownie...

z tuningu to możesz zainestować w dodatki m-pakiet-owe, kiera, ręczny, lewarek i inne...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

z góry proszę o używanie terminów jakichś ogólnopowszechnych bo nie jestem znawcą niektórych sformułowań które pewnie w gronie BMW są znane.

poraz kolejny chcę nadmienić iż gaz wkładam aby obniżyć koszty spalania nie dla tuningów..

ringi mi się po prostu podobają i nie będe więcej nic zmieniał, poza usunięciem tych wydechów :)

nie potrzebuje żanych elementów z m3 itp naprawdę :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
z góry proszę o używanie terminów jakichś ogólnopowszechnych bo nie jestem znawcą niektórych sformułowań które pewnie w gronie BMW są znane.

poraz kolejny chcę nadmienić iż gaz wkładam aby obniżyć koszty spalania nie dla tuningów..

ringi mi się po prostu podobają i nie będe więcej nic zmieniał, poza usunięciem tych wydechów :)

nie potrzebuje żanych elementów z m3 itp naprawdę :)

 

oczywiście kwestia gustu, wysłałem ci na PW wiadomość , chętnie kupię te końcówki remusa.

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Teraz pytanie takie czy w auto z tego roku opłaca się wkładać kasę w dodatki z M-Pakietu. Wartości mu to drastycznie nie zwiększy a portfel uszczupli. Co do gazu to jestem na tak. Znajomy ma sekwencje w E46 325i Cabrio z 2002 r. i bardzo oszczędnie mu to wychodzi a zawór ma koło wlewu paliwa więc nikt nawet nie widzi że coś jest zrobionę. Oczywiście w E90 juz bym gazu nie dał włożyć ale w E46 jak najbardziej nie ujmuję to autku moim zdaniem.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano (edytowane)

Igła mówisz? (nie lubię tego określenie, bo kojarzy się jednoznacznie) To pewnie Niemiec płakał jak sprzedawał, i pewnie gonił Cię do granicy bo się rozmyślił :lol:

A tak poważnie to bardzo ładne autko, w porównaniu z niektórymi tu pokazywanymi do oceny to Igła :mrgreen: Kolor, rzecz gustu ale ogólnie ładny.

Do do lamp to bym zostawił jak jest ewentualnie, założył przeźroczyste klosze kierunków. Te depo może nie najgorsze ale ich kierunki to paskudztwo (jak byś je założył to nie zaparkowałbym obok ciebie :8) ) Co do wydechów to faktycznie przegięcie, choć same końcówki biorąc pod uwagę pojedynczo to są ok. Jeśli nie jest głośny to pojechać do człowieka od wydechów coś zaradzi, utnie je dospawa coś ludzkiego. Kupowanie wydechu urzywanego to trochę loteria, bo może za tydzień się przepalić. Co do gazu to hmm troszkę ból zagazować takie autko. Ale jeśli masz zamiar dużo jeździć i faktycznie miałbyś sporo zaoszczędzić przeznaczając pieniądze na inne cele no to cóż zrobić. Co do spalania to tak będzie palił no hello to 2.2 l trzeba gary czymś nakarmić.

Co do eksploatacji to różnie zależnie co w aucie i kiedy było robione, bo można zacząć od płynów, filtrów, pasków, jakieś gumy czy inne elementy zawieszenia ale na to to może poczekaj ze 2 sezony :) Jak wszystko git to jeździć jak coś będzie nie halo to zawsze pomożemy.

Edit

Koledzy, chłopak dopiero kupił auto a wy już mu linki podsyłacie itd Niech po opłaca to auto, zarejestruje i na spokojnie będzie myślał, nie ma co tak na szybko czegoś kupować bo może nie potrzebnie kasę wyda. Co do wydechów to zrób jak mówiłem w warsztacie gdzie zajmują się typowo wydechami na pewno coś zaradzą i wydasz może 100. Jeśli chodzi o dodatki M to nie są chyba po to aby podnosić wartość auta tylko cieszyć oko, a że auto dopiero kupił to i pojeździ lata.

Co do ringów no to można jeszcze dołożyć ringi do lamp które masz. Ja też kiedyś 09r. sobie kupiłem ale w rezultacie i tak nie założyłem.

Edytowane przez zbyszek80
Opublikowano (edytowane)

Z rozrządem nie wiem jak w tym silniku, ale z olejem to jest tak, że odkręcasz korek w misce zlewasz, wymieniasz filtr oleju i lejesz nowy :cool2:

A skoro masz książkę do 150k to wiele info powinno być w niej.

Edytowane przez zbyszek80
Opublikowano

Rozrząd zmienia się przy około 200 tys. a olej musisz zalać odpowiedni do tego co był lany wcześniej tzn. żeby był takiego samego typu a co do firmy to dowolna, ja polecam Valvoline.

 

Hadman najpierw zrób coś z tym wydechem a potem drogą kupna nabądź coś takiego http://allegro.pl/bmw-e46-kierownica-air-bag-i4208098096.html resztę zrobisz sobie z czasem.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

po vinie sprawdz historię serwisową będziesz wiedział dokładnie co było robione i czy na pewno ma taki przelot jak na zegarze

zderzak przód był malowany?

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
kri35 napisz mu też jak to zrobić.

 

Bierzesz dowód i idziesz do salonu. Inaczej Ci nikt raczej nie sprawdzi no chyba że masz znajomego w ASO.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
kri35 napisz mu też jak to zrobić.

pojedz do ASO, albo niektórzy koderzy na forum maja dostęp do serwera bmw online może któryś ci podeśle na mejla

ja bym wymienił wszystkie płyny dla spokoju sumienia, dyfer ,skrzynie, wspomag, hamulcowy i filtry oczywiście też, nie wiem jak w bęzynie e46 z filtrem paliwa...

na początek:

realoem.com możesz po 7 ostatnich znakach vinu sprawdzić sobie części do auta

w katalogu ETK też, http://bmwstarogard.p2a.pl/viewtopic.php?id=1107 (instrukcja) możesz sprawdzić wyposarzenie co powinieneś mieć i co masz :cool2:

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

Według mnie znacznie łatwiej przegląda/szuka się części na bmwstore.pl Tym bardziej dla nowego w temacie.

IMO w tym roczniku i przy tym przebiegu nie ma się co spieszyć z olejem w skrzyni czy dyfrze. Wspomaganie, czy hamulcowy to jeszcze można skontrolować.

Opublikowano (edytowane)

ja tak naprawdę to zacznę z nim robić dopiero jak wszystkie opłaty uiszczę w urzędach :) następnie leci na montaż lpg i do znajomego mechanika. A zderzak nie wiem czy był malowany. NR VIN mogę ewentualnie później wrzucić bo teraz w pracy siędzę więc niemam papierów przy sobie

ps. z góry dziękuję na tak liczne zainteresowanie :) jestem zielony w BMW i w PB bo zawsze diesel się jeździło więc pytam wszystko od podstaw. :) a co do filtrów itp. to chyba dla pewności i spokoju będe chciał wszystkie płyny wymienić i filtry. a co do samego oleju to się zastanawiam czy nie wymienić też dla spokoju

Edytowane przez hadman
Opublikowano
Panowie a jak to jest jak zakupi się auto i nie wiadomo jaki siedzi tam olej... wtedy co standardowo 5w30?? bo ja kupiłem auto już z 8mc temu i po zakupie 0 wycieków jak tylko zalałem motula 5w30 x clean c3 tak a to z tu się pojawiał olej itp i zastanawiam się czy nie był tam zalany jakiś inny
Opublikowano (edytowane)
Staszku, nie zaśmiecaj koledze tematu, załóż swój. Ale już ci odpowiem. Pewnie był minerał, wlałeś syntetyk i puściło standard. Edytowane przez zbyszek80

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.